Wydawca: GryOnline Kategoria: Poradniki Język: polski Rok wydania: 2005

Ebooka przeczytasz na:

e-czytniku EPUB
tablecie EPUB
smartfonie EPUB
komputerze EPUB
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Pobierz fragment dostosowany na:

Zabezpieczenie: watermark

Opis ebooka Age of Empires III - poradnik do gry - Maciej "Psycho Mantis" Stępnikowski

Poradnik do trzeciej części strategii Age of Empires zawiera opisaną krok po kroku kampanię oraz istotne informacje dotyczące poszczególnych elementów rozgrywki.

Age of Empires III - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Misja 1 - Wybuch (Akt 1)
  • Tryby i Elementy gry
  • Misja 2 - Do jaskiń (Akt 1)
  • Misja 6 - Piracka pomoc (Akt 1)
  • Misja 3 - PIRACI! (Akt 1)
  • Misja 7 - Złota Flota (Akt 1)
  • Misja 4 - Turecki fort (Akt 1)
  • Misja 5 - Świątynie Azteków (Akt 1)
  • Misja 1 - Obrona kolonii (Akt 2)
  • Misja 8 - Źródło młodości? (Akt 1)

Informacja o grze

Trzecia odsłona słynnej serii strategicznej, w której rozwijamy własne państwo. Tym razem gra skupia się na podboju Ameryki (w okresie od XVI do XIX wieku). Podczas zabawy odkrywamy kolejne sektory mapy, zajmujemy się warstwą ekonomiczną, zakładamy miasta i prowadzimy wojny. Twórcy zmienili nieco konstrukcję kampanii, wprowadzając krótsze sfabularyzowane scenariusze, często nawiązujące do prawdziwych wydarzeń historycznych.

Gra Age of Empires III, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2005 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.

Opinie o ebooku Age of Empires III - poradnik do gry - Maciej "Psycho Mantis" Stępnikowski

Fragment ebooka Age of Empires III - poradnik do gry - Maciej "Psycho Mantis" Stępnikowski

Age of Empires IIIporadnik do gry

autor: Maciej "Psycho Mantis" Stępnikowski

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=463

kontakt@gry-online.pl

Spis treści

Wstępniak

Tryby i Elementy gry

Akt 1

Misja 1 - Wybuch

Misja 2 - Do jaskiń

Misja 3 - PIRACI!

Misja 4 - Turecki fort

Misja 5 - Świątynie Azteków

Misja 6 - Piracka pomoc

Misja 7 - Złota Flota

Misja 8 - Źródło młodości?

Akt 2

Misja 1 - Obrona kolonii

Misja 2 - Dziwne sojusze

Misja 3 - Odsiecz

Misja 4 - Wojna Siedmioletnia

Misja 5 - Wielkie jeziora

Misja 6 - Szacunek

Misja 7 - Twierdza Warwicka

Misja 8 - Burzyciele gór

Akt 3

Misja 1 - Wyścig kolejowy

Misja 2 - Obrona fortu

Misja 3 - Leże Kościanych

Misja 4 - Zaginione złoto Hiszpanów

Misja 5 - Rewolta Bolivara

Misja 6 - Podróż przez Andy

Misja 7 - Ostatnie miasto Inków

Misja 8 - Ostatnia walka Kościanych

Wstępniak

Przed Wami poradnik do trzeciej części niezwykłej strategii, na którą fani musieli czekać kilka lat. Zawiera on opisaną krok po kroku kampanię oraz opisy poszczególnych elementów. Zapraszam do wejścia w kultowy już świat Age of Empires! Miłej zabawy. :)

Maciej "Psycho Mantis" Stępnikowski

Na początek kilka porad:

Surowce: zawsze kontroluj, co robią Twoi

Osadnicy

, czy np. złoża kopalni się nie skończyły albo czy całe stado już nie zostało zabite.

Populacja: na bieżąco buduj nowe

Domy

, które zapewnią Ci ręce do pracy.

Jednostki możesz grupować i przypisać do klawiszy 1, 2, 3 itd. Aby przypisać daną grupę zaznacz ją i wciśnij Ctrl + 1, 2, 3 itd., aby ją wywołać wciśnij 1, 2, 3 itd.

Możesz przytrzymując Shift wybrać kilka miejsc, która jednostka ma odwiedzić.

Karty: możesz z nich korzystać w czasie misji, są one wsparciem z metropolii. Wybieranie kart pomiędzy misjami jest bardzo ważne. Staraj się wybierać karty m.in. z działami i

Moździerzami

, surowcami, cennymi jednostkami oraz specyficznymi budynkami np.

Fabryką

czy

Fortem

.

Twoi bohaterowie mają specjalne umiejętności oraz każdy z nich ma specjalną broń, która powala przeciwnika jednym strzałem.

Tryby i Elementy gry

Tryby gry

Kampania

-> Podzielona została na trzy akty. Jest historią walk i konfliktów rozgrywających się podczas kolonizacji obu Ameryk.

Potyczka jednego gracza

-> Umożliwia grę na dowolnej mapie jedną z ośmiu frakcji: Hiszpanami, Anglikami, Francuzami, Portugalczykami, Holendrami, Rosjanami, Niemcami lub Turkami.

Własny scenariusz

-> Umożliwia zagranie na wolnych mapach.

Ery

Cała rozgrywka jest podzielona na pewne etapy - Ery. W zależności od tego, w jakiej się znajdujesz, będziesz miał do dyspozycji budowanie danych budynków i jednostek, jak również sam ich wygląd będzie się różnić.

I: Era Odkryć (Discovery Age)

II: Era Kolonizacji (Colonial Age)

III: Era Fortów (Fortress Age)

IV: Era Przemysłu (Industrial Age)

V: Era Post-Przemysłowa (Post-Industrial Age)

VI: Era Mocarstw (Imperial Age)

VII: Era po Mocarstwach (Post-Imperial Age)

Surowce

Przez całą grę będzie gromadził i wykorzystywał trzy surowce:

drewno - zdobywasz je poprzez wycinkę drzew;

żywność - zdobywasz je m.in. poprzez polowania na dziką zwierzynę,

Młyn

,

Zagrodę

, łowienie ryb;

pieniądze - zdobywasz je poprzez wydobycie z kopalnie srebra i złota oraz

Plantację.

Budynki i jednostki

Wygląd budynków i jednostek jest bardzo zróżnicowany i zależy zarówno od ery, w której znajduje się Twoja kolonia oraz od frakcji, którą grasz. Wiele budynków i jednostek posiada ulepszenia, które zwiększają ich właściwości.

To, które budynki możesz budować zależy, w jakiej erze znajduje się Twoja kolonia. W nawiasach oznaczyłem, która Era umożliwia budowę danego budynku, np. [I], [II], [III] itd.

Ratusz (Town Center)

[I]

- najważniejszy budynek w Twojej kolonii, od niego zaczynasz budowę miasta; rekrutujesz w nim

Osadników

, którzy budują inne budynki i gromadzą surowce.

Dom (House)

[I]

- zwiększa populację kolonii o 10 osób.

Rynek (Market)

[I]

- umożliwia kupno i sprzedaż surowców za pieniądze; daje możliwości pewnych ulepszeń w kolonii dotyczących m.in. szybkości gromadzenia zasobów.

Młyn (Mill)

[I]

- wolne, lecz niewyczerpalne źródło żywności; posiada ulepszenia, które zwiększają jego efektywność.

Zagroda (Livestock Pen)

[I]

- zwierzęta hodowlane, gdy zyskają na wadze można ubić i przeznaczyć na żywność.

Port (Dock)

[I]

- buduje, ulepsza i reperuje statki; rekrutujesz tutaj zarówno Łodzie Rybackie jak i statki wojenne różnej wielkości i o różnych właściwościach.

Posterunek (Outpost)

[I]

- służy obronie przed atakującym wrogiem; budynek posiada ulepszenia, które zwiększają jego wytrzymałość i siłę strzału.

Faktoria Handlowa (Trading Post)

[I]

- gdy wybudujesz ją w pobliżu wioski indiańskiej lub szlaku handlowego, będzie Ci dostarczać doświadczenia, surowców lub innych profitów.

Mur (Wall)

[I]