Uzyskaj dostęp do tej i ponad 250000 książek od 14,99 zł miesięcznie
W poradniku do gry Demon's Soul znajduje się nie tylko opis przejścia, ale również przydane informacje na temat klas postaci, przedmiotów i systemu kowalstwa. Dodatkowo odkrywa on tajemnice pozwalające na zdobycie trofeów.
Demon's Souls - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
Informacja o grze
Konsolowy hack’n’slash o bardzo mrocznym klimacie fantasy z widokiem TPP. Wkraczając do świata kreujemy swojego bohatera, mając do wyboru rozmaite klasy, po czym stajemy do walki z demonami i potworami. Tytułowe dusze pełnią rolę punktów doświadczenia i waluty. Tytuł odznacza się wysokim poziomem trudności oraz innowacyjnym trybem dla wielu graczy, którzy mogą zostawiać sobie podpowiedzi, rywalizować lub pomagać w walce.
Gra Demon's Souls, entuzjastycznie przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku RPG akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2010 roku i dostępny jest na platformie PS3. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:
Liczba stron: 177
Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:
Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1015
Tendencje / stany bohatera i światów
Statystyki postaci
Lista najważniejszych NPC
Soldier
Knight
Hunter
Priest
Magician
Wanderer
Barbarian
Thief
Temple Knight
Royalty
Podstawowe
Dusze
Klucze
Pociski
Hełmy
Napierśniki
Spodnie
Rękawice
Noże
Miecze
Szable
Katany
Włócznie i halabardy
Topory i młoty
Bronie naręczne
Broń dystansowa
Katalizatory i talizmany
Tarcze
Unikalne bronie / tarcze
Pierścienie
Czary
Cuda
Ulepszenia
Kamienie (1)
Kamienie (2)
Unikalne bronie do wykucia
Journey to the Nexus
Nexus
Boletarian Palace (1)
Boletarian Palace (2)
Boletarian Palace (3)
Boletarian Palace (4)
Boletarian Palace - Thief's Ring
Phalanx
Nexus 2
Boletarian Palace - Phalanx Archstone (1)
Boletarian Palace - Phalanx Archstone (2)
Tower Knight
Red Dragon
Stonefang Tunnel (1)
Stonefang Tunnel (2)
Stonefang Tunnel (3)
Armor Spider
Armor Spider Archstone
Armor Spider Archstone - Lewy korytarz (1)
Armor Spider Archstone - Lewy korytarz (2)
Armor Spider Archstone - Prawy korytarz
Flamelurker
Flamelurker Archstone - Dragon God
Tower of Latria (1)
Tower of Latria (2)
Tower of Latria (3)
Fool's Idol
Fool's Idol Archstone (1)
Fool's Idol Archstone (2)
Maneater
Old Monk
Shrine of Storms (1)
Shrine of Storms (2)
Shrine of Storms (3)
Adjudicator
Storm King
Valley od Defilement
Leechmonger
Leechmonger Archstone (1)
Leechmonger Archstone (2)
Dirty Colossus
Maiden Astraea
Boletarian Palace - Old King Doran
Tower Knight Archstone (1)
Tower Knight Archstone (2)
Penetrator
Penetrator Archstone (+ Blue Dragon) (1)
Penetrator Archstone (+ Blue Dragon) (2)
False King
Epilog (+ King Allant)
Demon's Souls to jedna z najciekawszych produkcji ostatnich lat. Niezwykła oprawa stylistyczna, świetnie zaprojektowany model walki, mnóstwo możliwości i wyśrubowany poziom trudności sprawiają, że gra wyróżnia się na tle współczesnych tytułów.
Dzieło studiaFrom Software jest wymagające, ale i piękne. W tym poradniku staramy się wydobyć te właściwości produkcji i odkryć jej najważniejsze sekrety. Materiał jest przeznaczony przede wszystkim dla początkujących i średnio zaawansowanych miłośników gry, chociaż powinien przydać się także doświadczonym bywalcom krainy Boletaria.
W poradniku znajdziecie wszystko to, co przyda się na szlaku:
Kompletny opis przejścia całej gry krok po kroku.
Wyczerpujące uwagi odnośnie walk z wszystkimi demonami, wzbogacone w większości przypadków materiałami filmowymi.
Kompletną listę sprzętu zwykłego i unikalnego.
Informacje na temat ulepszania przedmiotów.
Listę i opis najważniejszych postaci NPC.
Porady dotyczące wpływania na świat gry oraz informacje o statystykach i klasach postaci.
Wszystkim graczom autor życzy oczywiście udanych polowań na demony i jak najmniej frustracji w najtrudniejszych momentach gry. Mamy nadzieję, że poradnik pomoże przebrnąć przez nie w łagodniejszy sposób.
Szymon "Hed" Liebert ( www.gry-online.pl)
Bohater gracza w grze może być w dwóch stanach:
Body Form
(forma cielesna) - mamy 100 procent życia. Grając online możemy przyzywać niebieskie fantomy (innych graczy), używajac niebieskich znaków, które zostawią. Możemy też zostać zaatakowanii przez czarne fantomy (innych uczestników zabawy).
Soul Form
(forma ducha) - mamy 50% życia, ale zadajemy nieco więcej obrażeń. W tej formie możemy zostawiać niebieskie znaki (prośby o przywołanie przez innych graczy) lub atakować innych uczestników zabawy. Ożywić możemy się przez: zabicie demona (we własnym lub innym świecie), zabicie innego gracza lub użycie przedmiotu (Stone of Ephemeral Eyes).
W Demon's Souls gracz kreuje charakter otoczenia i swojego herosa. Każdy bohater i świat mają swoją "tendencję" (Character/World Tendency), która oscyluje od doskonale "czystej" (Pure White) do doskonale "mrocznej" (Pure Black). Tak więc dany bohater może być w dwóch skrajnych stanach i każdy świat z osobna może być w dwóch skrajnych stanach.
Powyższe elementy możemy sprawdzić na jednym z ekranów interfejsu (obrazek powyżej):
stan postaci
reprezentuje figurka w środku, osiągająca wygląd od świecącej jaskrawym światłem, aż po pogrążoną w ciemności
stan danego świata
pokazują odpowiednie monumenty - od jaskrawo białego, po bardzo czarny
Świat zmierza w kierunku Black Tendency gdy
: zginiemy w formie ciała, zabijemy wybranych NPC (Executioner Miralda, Old King Doran, Scirvir, the Wanderer, Lord Rydell, Satsuki, Selen Vinland).
Świat zmierza w kierunku White Tendency gdy
: zabijemy demona, zabijemy czarne fantomy NPC (Executioner Miralda, Scirvir, Lord Rydell, Satsuki, Selen Vinland), pokonamy Primeval Demona.
Nasz bohater może być w trzech stanach:
Pure White - w rozmowie z
Monumentalem
otrzymamy
Friend's Ring
. W tym stanie siła ataku jest zwiększona w Soul Form.
Neutralny - maksymalny poziom życia w Soul Form jest ograniczony do 95%.
Pure Black - maksymalny poziom życia w Soul Form jest ograniczony do 90%. Pojawia się Mefistoteles - na drugim piętrze Nexusa.
Żeby wpłynąć na stan tendencji bohatera możemy:
W stronę
Pure White
- pokonujemy czarne fantomy (innych graczy), kiedy nas atakują. Pokonujemy Old Monka w trybie online. Pokonujemy wybrane czarne fantomy NPC (Executioner Miralda, Scirvir the Wanderer, Lord Rydell, Satsuki, Selen Vinland).
W stronę
Pure Black
- atakujemy innych graczy jako czarny fantom. Zabijamy bezbronnych NPC (także kupców w poszczególnych poziomach). Zabijamy pięciu NPC, który pojawiają się przy maksymalnie białej tendencji światów (Lord Rydell, Executioner Miralda, Scirvir the Wanderer, Satsuki, Selen Vinland, Ostrava). Zabijamy opcjonalnego bossa - Old King Dorana.
Symbol
Nazwa
Efekty
Wymagania
Uwagi
Vitality
Zwiększa maksymalny poziom życia
Zwiększa Item Burden
brak
brak
Intelligence
Zwiększa maksymalny poziom energii magicznej
Zwiększa ilość slotów na czary
Sloty na czary (10+)
Od 1 do 6 slotów. Dostajemy kolejne na poziomach: 10, 14, 18, 24, 30, 40.
Endurance
Zwiększa maksymalną wytrzymałość
Zwiększa wagę możliwego ekwipunku
Zwiększa odporność na ogień
Zwiększa odporność na truciznę
Zwiększa odporność na krwawienie
brak
Equip Burden wpływa na poruszanie się. Jeśli mamy poniżej 50% obciążenia wyposażenia to jesteśmy szybsi.
Strength
Zwiększa obrażenia fizyczne
Miecze, topory, łuki i inne bronie.
Bonusy do ataku w wybranych broniach
Dexterity
Zwiększa obrażenia fizyczne
Zmniejsza obrażenia od upadków
Łuki, mniejsze bronie białe.
Bonusy do ataku w wybranych broniach
Magic
Zwiększa moc magiczną
Czary (10+), niektóre bronie
brak
Faith
Zwiększa moc cudów
Zwiększa ilość slotów na cuda
Zwiększa odporność na obrażenia magiczne
Cuda (10+), niektóre bronie
brak
Luck
Zwiększa drop przedmiotów
Zwiększa odporność na choroby
brak
Dodaje bonus do Blueblood Sword.
Soul Level
Zwiększa odporność fizyczną
brak
Poziom doświadczenia bohatera. Nabijamy go przez zwiększenie wybranej statystyki.
Poniżej znajduje się lista najważniejszych NPC-ów w grze. W niektórych przypadkach ich stan może zależeć od tendencji świata/bohatera (część pojawia się w postaci dobrej lub złej). Każdego NPC w grze można zabić, ale pamiętajmy, że nie powróci on przed ukończeniem całej gry!
Blacksmith Boldwin
- sklepikarz. Jest od początku gry. Możemy kupić u niego różne przedmioty, naprawić sprzęt i dokonać podstawowych ulepszeń sprzętu.
The Maiden in Black
- po przejściu Phalanx'a możemy u niej ulepszać postać za pomocą zebranych dusz.
Stockpile Thomas
- to u niego przechowamy wszelkie przedmioty. Możemy dać mu
Jade Hair Ornament
- w zamian dostaniemy
Ring of Herculean Strength
.
The Monumental
- postać siedząca na jednym z górnych pięter Nexusa, w towarzystwie innych martwych starców. Jeśli nasza postać osiągnie Pure White Tendency to da nam Friend's Ring.
Freke's Apprentice
- nauczyciel magii. Pojawia się po przejściu Phalanx'a.
Disciple of God
- nauczyciel cudów. Pojawia się po przejściu Phalanx'a.
Patches
- sklepikarz. Odblokujemy go po spotkaniu w którymś ze światów (Armodspider Archstone, Adjudicator Archstone). Ma lepsze przedmioty, w tym pierścienie. Stacjonuje na szczycie mniejszych schodów.
Saint Urbain
- odblokujemy go w Adjudicator Archstone. Uczy zaawansowanych cudów.
Sage Freke
- odblokujemy go w Tower of Latria. Klucz do jego celi znajduje się nad areną z
Fool's Idol
(sprawdź fragment poradnika na ten temat). Uczy zaawansowanych czarów.
Yuria
- odblokujemy ją w Tower Knight Archstone (sprawdz fragment poradnika na ten temat). Uczy zaawansowanych czarów.
Mephistopheles
- pojawi się, gdy nasza postać uzyska Pure Black Tendency. Zleci nam zadanie na zabicie kilku osób - w tym NPC-ów z powyższej listy.
Executioner Miralda
- pojawia się zaraz na początku zamku
Boletarian
(za lewą wiezą), gdy mamy Pure White/Black Tendency świata.
Biorr
- rycerz, którego możemy uratować w zamku
Boletarian
. Pomaga w walce z Penetratorem (sprawdź odpowiedni fragment poradnika).
Ostrava
- spotykamy go w każdej części zamku
Boletarian
. Ma przy sobie Mausoleum Key, który jest potrzebny żeby dojść do opcjonalnego bossa (
Old King Doran
).
Yurt
- spotykamy go w Fool's Idol Archstone. Po uratowaniu z klatki wróci do
Nexusa
. Jeśli zostawimy go tam, to po dwukrotnym odwiedzeniu Nexusa zaczniemy zauważać martwe ciała. Dlatego też, postać trzeba jak najszybciej zabić. Znajdziemy go na piętrze po prawej stronie (w rogu, za kolumną).
Scirvir
- pojawia się w
Armorspider Archstone
(po tym jak udamy się prawym korytarzem i zaczniemy zeskakiwać w dół po platformach). Poszukuje Dragon Bone Smashera (znajdziemy go w walce z Dragon Godem, można mu go później pokazać).
Lord Rydell
- znajduje się w celi w
Tower of Latria
. Klucz znajdziemy w
Fool's Idol
Archstone
tylko przy Pure White Tendency świata (sprawdź odpowiedni fragment poradnika).
Crow
- sklepikarz. Znajduje się w
Shrine of Storms
i wymienia przedmioty (lista w części poradnika o tej lokacji).
Satsuki
- pojawia się w
Shrine of Storms
w dwóch wersjach (Pure Black/White) tendencji. W wersji dobrej prosi o znalezienie miecza
Makoto
- gdy mu go pokażemy zaatakuje nas.
Selen Vinland
- pojawia się w
Leechmonger Archstone
, na jedej z późniejszych wysp. W wersji świata Pure White prosi o znalezienie brata
Garla
. Po pokonaniu go (pojawia się ponownie na ostatniej arenie, po pokonaniu Astraei) otrzymamy
Crest of Vinland
. Gdy odniesiemy go do Seleny otrzymamy Ring of Devout Prayer.
Garl Vinland
- pomocnik
Maiden Astraea
. Jeśli demonka żyje to będzie znajdował się u jej boku. Po zabiciu jej będzie ponownie nawiedzał arenę przy Pure White Tendency.
Vitality
Intelligence
Endurance
Strength
Dexterity
Magic
Faith
Luck
Soul lvl.
14
9
12
12
11
8
10
10
6
Opis: Soldier to dobry wybór dla osób stawiających na walkę w zwarciu, dzięki dobrze dopasowanemu wyposażeniu (Short Spear, Broad Sword). Słabym elementem jego sprzętu jest natomiast nijaka tarcza. Więcej szczegółów w sekcji o sprzęcie.
Bronie: Broad Sword, Short Spear
Obrona: Soldier's Shield, Plate Helmet, Coat of Plate, Plate Gauntlet, Plate Leggings
Vitality
Intelligence
Endurance
Strength
Dexterity
Magic
Faith
Luck
Soul lvl.
10
11
11
14
10
10
11
7
4
Opis: Knight dysponuje od początku dobrą zbroją, tarczą i mieczem oraz rapierem (Mail Breaker). Z tym sprzętem można zajść daleko, o ile będziemy go ulepszać. Więcej szczegółów w sekcji o sprzęcie.
Bronie: Long Sword, Mail Breaker
Obrona: Kite Shield, Fluted Helmet, Fluted Armor, Fluted Gauntlet, Fluted Leggings
Vitality
Intelligence
Endurance
Strength
Dexterity
Magic
Faith
Luck
Soul lvl.
12
10
13
11
12
8
8
12
6
Opis: Hunterto połączenie walki w zwarciu z walką dystansową, z naciskiem na drugi styl gry. Łowca dysponuje więc prostym toporem i długim łukiem (pozwala odciągać wrogów od grupy, zabijać z odległości). Więcej szczegółów w sekcji o sprzęcie.
Bronie: Long Bow, Battle Axe
Obrona: Leather Shield, Leather Armor, Leather Gloves, Leather Boots
Vitality
Intelligence
Endurance
Strength
Dexterity
Magic
Faith
Luck
Soul lvl.
13
11
12
13
8
8
13
8
6
Opis: Priestod początku ma dostęp do czaru leczącego i talizmanu. Bohater rozpoczyna z małą ilością Dexterity, co uniemożliwia używanie niektórych broni na początku. Na szczęście jego zestaw - Mace/Heater Shield - jest wystarczający. Więcej szczegółów w sekcji o sprzęcie.
Bronie: Mace, Talisman of God
Obrona: Heater Shield, Chain Helmet, Chain Mail, Chain Gloves, Hard Leather Boots, Spell: Heal
Vitality
Intelligence
Endurance
Strength
Dexterity
Magic
Faith
Luck
Soul lvl.
9
15
10
9
11
15
6
11
6
Opis: Magicianto jedna z głównych klas magów - ma mało siły i nie może używać zbyt wielu broni (na początku). Jednocześnie magik szybko straci manę czarując. Te dwie rzeczy sprawiają, że jest relatywnie trudną klasa na początek. Więcej szczegółów w sekcji o sprzęcie.
Bronie: Short Sword, Wooden Catalyst
Obrona: Leather Shield, Wizard's Clothes, Wizard's Gloves, Wizard's Shoes, Spell: Flame Toss, Spell: Water Veil
Vitality
Intelligence
Endurance
Strength
Dexterity
Magic
Faith
Luck
Soul lvl.
10
10
11
11
15
9
7
13
6
Opis: Wandererto jedna z trudniejszych postaci, bo ma mało życia i słabą zbroję. Postać jest za to szybka i to właśnie jej główny atut - bohater musi być w ruchu i robić dużo uników. Więcej szczegółów w sekcji o sprzęcie.
Bronie: Falchion, Dagger
Obrona: Wooden Shield, Leather Armor, Hard Leather Boots
Vitality
Intelligence
Endurance
Strength
Dexterity
Magic
Faith
Luck
Soul lvl.
15
7
13
15
9
11
6
11
9
Opis: Barbarianto wymagająca klasa na pierwszą przygodę z grą, bo nie dysponuje żadną bronią na dłuższy dystans i zbroją. Gracz musi więc robić sporo unik, co na początku jest bardzo trudne. W zamian za braki postać ma dużo życia. Więcej szczegółów w sekcji o sprzęcie.
Bronie: Club
Obrona: Wooden Shield
Vitality
Intelligence
Endurance
Strength
Dexterity
Magic
Faith
Luck
Soul lvl.
10
13
10
9
14
10
8
15
9
Opis: Thiefjest szybki i zwinny, ale nie zadaje oszałamiających obrażeń. W zamian za to bohater może łatwo robić uniki i atakować od tyłu (co zadaje więcej obrażeń). Wysoki poziom Luck zapewnia lepsze skarby, ale siła uniemożliwia używanie lepszych broni na początku. Więcej szczegółów w sekcji o sprzęcie.
Bronie: Dagger, Buckler, Short Bow
Obrona: Assassin's Hood, Black Leather, Black Gloves, Black Boots
Vitality
Intelligence
Endurance
Strength
Dexterity
Magic
Faith
Luck
Soul lvl.
11
8
13
14
12
6
13
7
4
Opis: Temple Knight to wojownik nieco słabszy od zwykłego Knighta, ale posiadający cud leczenia. Ma dobre statystyki początkowe, więc szybko może używać lepszych broni. To sprawia, że dysponuje on wieloma stylami rozgrywki i nadaje się nieźle dla początkujących. Więcej szczegółów w sekcji o sprzęcie.
Bronie: Halberd, Talisman of God
Obrona: Heater Shield, Mirdan Helmet, Mirdan Scale Mail, Mirdan Manifer, Mirdan Leggings, Spell: Heal
Vitality
Intelligence
Endurance
Strength
Dexterity
Magic
Faith
Luck
Soul lvl.
8
12
8
9
12
13
12
7
1
Opis: Royaltyjest zwinną wersją maga i dysponuje od razu czarem ofensywnym. Na starcie dysponuje również pierścieniem odnawiającym manę i kilkoma pomniejszymi przedmiotami. W zamian za najbogatszy sprzęt postać zaczyna 1 poziomie, co jednak nie jest wielką przeszkodą. Więcej szczegółów w sekcji o sprzęcie.
Bronie: Rapier, Silver Catalyst,Soul Arrow
Obrona: Buckler, Silver Coronet, Wizard's Clothes, Wizard's Gloves, Wizard's Shoes, Fragrant Ring
Nazwa
Opis przedmiotu / działania
Crescent Moon Grass
Ulecza małe obrażenia, zwracając małą ilość punktów życia
Half Moon Grass
Ulecza średnie obrażenia, zwracając średnią ilość punktów życia
Late Moon Grass
Ulecza duże obrażenia, zwracając dużą ilość punktów życia
Full Moon Grass
Leczy prawie wszystkie rany, zwracając prawie wszystkie punkty życia postaci
New Moon Grass
Leczy wszystkie rany, zwracając pełną ilość punktów życia
Dark Moon Grass
Zwraca pełną ilość punktów życia, a ponadto leczy następujące efekty: bleeding, poison, plague.
Fresh Spice
Zwraca małą ilość punktów magii
Old Spice
Zwraca dużą ilość punktów magii
Turpentine
Dodaje małe obrażenia od ognia do praworęcznej broni
Black Turpentine
Dodaje duże obrażenia od ognia do praworęcznej broni
Sticky White Stuff
Dodaje magiczne obrażenia do praworęcznej broni
Fire Bomb
Bomba Ognia, rzucona w przeciwników zadaje obrażenia
Kunai
Zatruty nóż do rzucania
Throwing Knives
Standardowe noże do rzucania
Nazwa
Opis przedmiotu / działania
Old Soldier's Soul
Użycie daje 100 dusz
Traditional Soldier's Soul