Demon's Souls - poradnik do gry - Szymon Liebert - ebook

Demon's Souls - poradnik do gry ebook

Szymon Liebert

0,0

Opis

W poradniku do gry Demon's Soul znajduje się nie tylko opis przejścia, ale również przydane informacje na temat klas postaci, przedmiotów i systemu kowalstwa. Dodatkowo odkrywa on tajemnice pozwalające na zdobycie trofeów.

Demon's Souls - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Statystyki postaci (Podstawy)
  • Lista najważniejszych NPC (Podstawy)
  • Unikalne bronie do wykucia (Kowal)
  • Tendencje / stany bohatera i światów (Podstawy)
  • Knight (Klasy początkowe)
  • Soldier (Klasy początkowe)
  • Boletarian Palace (1) (Opis przejścia)
  • Temple Knight (Klasy początkowe)
  • Royalty (Klasy początkowe)
  • Pierścienie (Przedmioty)

Informacja o grze

Konsolowy hack’n’slash o bardzo mrocznym klimacie fantasy z widokiem TPP. Wkraczając do świata kreujemy swojego bohatera, mając do wyboru rozmaite klasy, po czym stajemy do walki z demonami i potworami. Tytułowe dusze pełnią rolę punktów doświadczenia i waluty. Tytuł odznacza się wysokim poziomem trudności oraz innowacyjnym trybem dla wielu graczy, którzy mogą zostawiać sobie podpowiedzi, rywalizować lub pomagać w walce.

Gra Demon's Souls, entuzjastycznie przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku RPG akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2010 roku i dostępny jest na platformie PS3. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 177

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.

Popularność




Demon's Soulsporadnik do gry

autor: "Szymon Liebert"

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1015

[email protected]

Spis treści

Wprowadzenie

Podstawy

Tendencje / stany bohatera i światów

Statystyki postaci

Lista najważniejszych NPC

Klasy początkowe

Soldier

Knight

Hunter

Priest

Magician

Wanderer

Barbarian

Thief

Temple Knight

Royalty

Przedmioty

Podstawowe

Dusze

Klucze

Pociski

Hełmy

Napierśniki

Spodnie

Rękawice

Noże

Miecze

Szable

Katany

Włócznie i halabardy

Topory i młoty

Bronie naręczne

Broń dystansowa

Katalizatory i talizmany

Tarcze

Unikalne bronie / tarcze

Pierścienie

Czary

Cuda

Kowal

Ulepszenia

Kamienie (1)

Kamienie (2)

Unikalne bronie do wykucia

Kącik farmera

Opis przejścia

Journey to the Nexus

Nexus

Boletarian Palace (1)

Boletarian Palace (2)

Boletarian Palace (3)

Boletarian Palace (4)

Boletarian Palace - Thief's Ring

Phalanx

Nexus 2

Boletarian Palace - Phalanx Archstone (1)

Boletarian Palace - Phalanx Archstone (2)

Tower Knight

Red Dragon

Stonefang Tunnel (1)

Stonefang Tunnel (2)

Stonefang Tunnel (3)

Armor Spider

Armor Spider Archstone

Armor Spider Archstone - Lewy korytarz (1)

Armor Spider Archstone - Lewy korytarz (2)

Armor Spider Archstone - Prawy korytarz

Flamelurker

Flamelurker Archstone - Dragon God

Tower of Latria (1)

Tower of Latria (2)

Tower of Latria (3)

Fool's Idol

Fool's Idol Archstone (1)

Fool's Idol Archstone (2)

Maneater

Old Monk

Shrine of Storms (1)

Shrine of Storms (2)

Shrine of Storms (3)

Adjudicator

Storm King

Valley od Defilement

Leechmonger

Leechmonger Archstone (1)

Leechmonger Archstone (2)

Dirty Colossus

Maiden Astraea

Boletarian Palace - Old King Doran

Tower Knight Archstone (1)

Tower Knight Archstone (2)

Penetrator

Penetrator Archstone (+ Blue Dragon) (1)

Penetrator Archstone (+ Blue Dragon) (2)

False King

Epilog (+ King Allant)

Trofea

Wprowadzenie

Demon's Souls to jedna z najciekawszych produkcji ostatnich lat. Niezwykła oprawa stylistyczna, świetnie zaprojektowany model walki, mnóstwo możliwości i wyśrubowany poziom trudności sprawiają, że gra wyróżnia się na tle współczesnych tytułów.

Dzieło studiaFrom Software jest wymagające, ale i piękne. W tym poradniku staramy się wydobyć te właściwości produkcji i odkryć jej najważniejsze sekrety. Materiał jest przeznaczony przede wszystkim dla początkujących i średnio zaawansowanych miłośników gry, chociaż powinien przydać się także doświadczonym bywalcom krainy Boletaria.

W poradniku znajdziecie wszystko to, co przyda się na szlaku:

Kompletny opis przejścia całej gry krok po kroku.

Wyczerpujące uwagi odnośnie walk z wszystkimi demonami, wzbogacone w większości przypadków materiałami filmowymi.

Kompletną listę sprzętu zwykłego i unikalnego.

Informacje na temat ulepszania przedmiotów.

Listę i opis najważniejszych postaci NPC.

Porady dotyczące wpływania na świat gry oraz informacje o statystykach i klasach postaci.

Wszystkim graczom autor życzy oczywiście udanych polowań na demony i jak najmniej frustracji w najtrudniejszych momentach gry. Mamy nadzieję, że poradnik pomoże przebrnąć przez nie w łagodniejszy sposób.

Szymon "Hed" Liebert ( www.gry-online.pl)

Podstawy

Tendencje / stany bohatera i światów

Tendencje/stany bohatera i światów

Forma bohatera

Bohater gracza w grze może być w dwóch stanach:

Body Form

(forma cielesna) - mamy 100 procent życia. Grając online możemy przyzywać niebieskie fantomy (innych graczy), używajac niebieskich znaków, które zostawią. Możemy też zostać zaatakowanii przez czarne fantomy (innych uczestników zabawy).

Soul Form

(forma ducha) - mamy 50% życia, ale zadajemy nieco więcej obrażeń. W tej formie możemy zostawiać niebieskie znaki (prośby o przywołanie przez innych graczy) lub atakować innych uczestników zabawy. Ożywić możemy się przez: zabicie demona (we własnym lub innym świecie), zabicie innego gracza lub użycie przedmiotu (Stone of Ephemeral Eyes).

Tendencje światów/postaci

W Demon's Souls gracz kreuje charakter otoczenia i swojego herosa. Każdy bohater i świat mają swoją "tendencję" (Character/World Tendency), która oscyluje od doskonale "czystej" (Pure White) do doskonale "mrocznej" (Pure Black). Tak więc dany bohater może być w dwóch skrajnych stanach i każdy świat z osobna może być w dwóch skrajnych stanach.

Powyższe elementy możemy sprawdzić na jednym z ekranów interfejsu (obrazek powyżej):

stan postaci

reprezentuje figurka w środku, osiągająca wygląd od świecącej jaskrawym światłem, aż po pogrążoną w ciemności

stan danego świata

pokazują odpowiednie monumenty - od jaskrawo białego, po bardzo czarny

Jak zmienić tendencję światów

Świat zmierza w kierunku Black Tendency gdy

: zginiemy w formie ciała, zabijemy wybranych NPC (Executioner Miralda, Old King Doran, Scirvir, the Wanderer, Lord Rydell, Satsuki, Selen Vinland).

Świat zmierza w kierunku White Tendency gdy

: zabijemy demona, zabijemy czarne fantomy NPC (Executioner Miralda, Scirvir, Lord Rydell, Satsuki, Selen Vinland), pokonamy Primeval Demona.

Jak zmienić tendencję bohatera

Nasz bohater może być w trzech stanach:

Pure White - w rozmowie z

Monumentalem

otrzymamy

Friend's Ring

. W tym stanie siła ataku jest zwiększona w Soul Form.

Neutralny - maksymalny poziom życia w Soul Form jest ograniczony do 95%.

Pure Black - maksymalny poziom życia w Soul Form jest ograniczony do 90%. Pojawia się Mefistoteles - na drugim piętrze Nexusa.

Żeby wpłynąć na stan tendencji bohatera możemy:

W stronę

Pure White

- pokonujemy czarne fantomy (innych graczy), kiedy nas atakują. Pokonujemy Old Monka w trybie online. Pokonujemy wybrane czarne fantomy NPC (Executioner Miralda, Scirvir the Wanderer, Lord Rydell, Satsuki, Selen Vinland).

W stronę

Pure Black

- atakujemy innych graczy jako czarny fantom. Zabijamy bezbronnych NPC (także kupców w poszczególnych poziomach). Zabijamy pięciu NPC, który pojawiają się przy maksymalnie białej tendencji światów (Lord Rydell, Executioner Miralda, Scirvir the Wanderer, Satsuki, Selen Vinland, Ostrava). Zabijamy opcjonalnego bossa - Old King Dorana.

Statystyki postaci

Symbol

Nazwa

Efekty

Wymagania

Uwagi

Vitality

Zwiększa maksymalny poziom życia

Zwiększa Item Burden

brak

brak

Intelligence

Zwiększa maksymalny poziom energii magicznej

Zwiększa ilość slotów na czary

Sloty na czary (10+)

Od 1 do 6 slotów. Dostajemy kolejne na poziomach: 10, 14, 18, 24, 30, 40.

Endurance

Zwiększa maksymalną wytrzymałość

Zwiększa wagę możliwego ekwipunku

Zwiększa odporność na ogień

Zwiększa odporność na truciznę

Zwiększa odporność na krwawienie

brak

Equip Burden wpływa na poruszanie się. Jeśli mamy poniżej 50% obciążenia wyposażenia to jesteśmy szybsi.

Strength

Zwiększa obrażenia fizyczne

Miecze, topory, łuki i inne bronie.

Bonusy do ataku w wybranych broniach

Dexterity

Zwiększa obrażenia fizyczne

Zmniejsza obrażenia od upadków

Łuki, mniejsze bronie białe.

Bonusy do ataku w wybranych broniach

Magic

Zwiększa moc magiczną

Czary (10+), niektóre bronie

brak

Faith

Zwiększa moc cudów

Zwiększa ilość slotów na cuda

Zwiększa odporność na obrażenia magiczne

Cuda (10+), niektóre bronie

brak

Luck

Zwiększa drop przedmiotów

Zwiększa odporność na choroby

brak

Dodaje bonus do Blueblood Sword.

Soul Level

Zwiększa odporność fizyczną

brak

Poziom doświadczenia bohatera. Nabijamy go przez zwiększenie wybranej statystyki.

Lista najważniejszych NPC

Poniżej znajduje się lista najważniejszych NPC-ów w grze. W niektórych przypadkach ich stan może zależeć od tendencji świata/bohatera (część pojawia się w postaci dobrej lub złej). Każdego NPC w grze można zabić, ale pamiętajmy, że nie powróci on przed ukończeniem całej gry!

Podstawowi NPC

Blacksmith Boldwin

- sklepikarz. Jest od początku gry. Możemy kupić u niego różne przedmioty, naprawić sprzęt i dokonać podstawowych ulepszeń sprzętu.

The Maiden in Black

- po przejściu Phalanx'a możemy u niej ulepszać postać za pomocą zebranych dusz.

Stockpile Thomas

- to u niego przechowamy wszelkie przedmioty. Możemy dać mu

Jade Hair Ornament

- w zamian dostaniemy

Ring of Herculean Strength

.

The Monumental

- postać siedząca na jednym z górnych pięter Nexusa, w towarzystwie innych martwych starców. Jeśli nasza postać osiągnie Pure White Tendency to da nam Friend's Ring.

Freke's Apprentice

- nauczyciel magii. Pojawia się po przejściu Phalanx'a.

Disciple of God

- nauczyciel cudów. Pojawia się po przejściu Phalanx'a.

NPC do odblokowania

Patches

- sklepikarz. Odblokujemy go po spotkaniu w którymś ze światów (Armodspider Archstone, Adjudicator Archstone). Ma lepsze przedmioty, w tym pierścienie. Stacjonuje na szczycie mniejszych schodów.

Saint Urbain

- odblokujemy go w Adjudicator Archstone. Uczy zaawansowanych cudów.

Sage Freke

- odblokujemy go w Tower of Latria. Klucz do jego celi znajduje się nad areną z

Fool's Idol

(sprawdź fragment poradnika na ten temat). Uczy zaawansowanych czarów.

Yuria

- odblokujemy ją w Tower Knight Archstone (sprawdz fragment poradnika na ten temat). Uczy zaawansowanych czarów.

Specjalni NPC

Mephistopheles

- pojawi się, gdy nasza postać uzyska Pure Black Tendency. Zleci nam zadanie na zabicie kilku osób - w tym NPC-ów z powyższej listy.

Executioner Miralda

- pojawia się zaraz na początku zamku

Boletarian

(za lewą wiezą), gdy mamy Pure White/Black Tendency świata.

Biorr

- rycerz, którego możemy uratować w zamku

Boletarian

. Pomaga w walce z Penetratorem (sprawdź odpowiedni fragment poradnika).

Ostrava

- spotykamy go w każdej części zamku

Boletarian

. Ma przy sobie Mausoleum Key, który jest potrzebny żeby dojść do opcjonalnego bossa (

Old King Doran

).

Yurt

- spotykamy go w Fool's Idol Archstone. Po uratowaniu z klatki wróci do

Nexusa

. Jeśli zostawimy go tam, to po dwukrotnym odwiedzeniu Nexusa zaczniemy zauważać martwe ciała. Dlatego też, postać trzeba jak najszybciej zabić. Znajdziemy go na piętrze po prawej stronie (w rogu, za kolumną).

Scirvir

- pojawia się w

Armorspider Archstone

(po tym jak udamy się prawym korytarzem i zaczniemy zeskakiwać w dół po platformach). Poszukuje Dragon Bone Smashera (znajdziemy go w walce z Dragon Godem, można mu go później pokazać).

Lord Rydell

- znajduje się w celi w

Tower of Latria

. Klucz znajdziemy w

Fool's Idol

Archstone

tylko przy Pure White Tendency świata (sprawdź odpowiedni fragment poradnika).

Crow

- sklepikarz. Znajduje się w

Shrine of Storms

i wymienia przedmioty (lista w części poradnika o tej lokacji).

Satsuki

- pojawia się w

Shrine of Storms

w dwóch wersjach (Pure Black/White) tendencji. W wersji dobrej prosi o znalezienie miecza

Makoto

- gdy mu go pokażemy zaatakuje nas.

Selen Vinland

- pojawia się w

Leechmonger Archstone

, na jedej z późniejszych wysp. W wersji świata Pure White prosi o znalezienie brata

Garla

. Po pokonaniu go (pojawia się ponownie na ostatniej arenie, po pokonaniu Astraei) otrzymamy

Crest of Vinland

. Gdy odniesiemy go do Seleny otrzymamy Ring of Devout Prayer.

Garl Vinland

- pomocnik

Maiden Astraea

. Jeśli demonka żyje to będzie znajdował się u jej boku. Po zabiciu jej będzie ponownie nawiedzał arenę przy Pure White Tendency.

Klasy początkowe

Soldier

Vitality

Intelligence

Endurance

Strength

Dexterity

Magic

Faith

Luck

Soul lvl.

14

9

12

12

11

8

10

10

6

Opis: Soldier to dobry wybór dla osób stawiających na walkę w zwarciu, dzięki dobrze dopasowanemu wyposażeniu (Short Spear, Broad Sword). Słabym elementem jego sprzętu jest natomiast nijaka tarcza. Więcej szczegółów w sekcji o sprzęcie.

Bronie: Broad Sword, Short Spear

Obrona: Soldier's Shield, Plate Helmet, Coat of Plate, Plate Gauntlet, Plate Leggings

Knight

Vitality

Intelligence

Endurance

Strength

Dexterity

Magic

Faith

Luck

Soul lvl.

10

11

11

14

10

10

11

7

4

Opis: Knight dysponuje od początku dobrą zbroją, tarczą i mieczem oraz rapierem (Mail Breaker). Z tym sprzętem można zajść daleko, o ile będziemy go ulepszać. Więcej szczegółów w sekcji o sprzęcie.

Bronie: Long Sword, Mail Breaker

Obrona: Kite Shield, Fluted Helmet, Fluted Armor, Fluted Gauntlet, Fluted Leggings

Hunter

Vitality

Intelligence

Endurance

Strength

Dexterity

Magic

Faith

Luck

Soul lvl.

12

10

13

11

12

8

8

12

6

Opis: Hunterto połączenie walki w zwarciu z walką dystansową, z naciskiem na drugi styl gry. Łowca dysponuje więc prostym toporem i długim łukiem (pozwala odciągać wrogów od grupy, zabijać z odległości). Więcej szczegółów w sekcji o sprzęcie.

Bronie: Long Bow, Battle Axe

Obrona: Leather Shield, Leather Armor, Leather Gloves, Leather Boots

Priest

Vitality

Intelligence

Endurance

Strength

Dexterity

Magic

Faith

Luck

Soul lvl.

13

11

12

13

8

8

13

8

6

Opis: Priestod początku ma dostęp do czaru leczącego i talizmanu. Bohater rozpoczyna z małą ilością Dexterity, co uniemożliwia używanie niektórych broni na początku. Na szczęście jego zestaw - Mace/Heater Shield - jest wystarczający. Więcej szczegółów w sekcji o sprzęcie.

Bronie: Mace, Talisman of God

Obrona: Heater Shield, Chain Helmet, Chain Mail, Chain Gloves, Hard Leather Boots, Spell: Heal

Magician

Vitality

Intelligence

Endurance

Strength

Dexterity

Magic

Faith

Luck

Soul lvl.

9

15

10

9

11

15

6

11

6

Opis: Magicianto jedna z głównych klas magów - ma mało siły i nie może używać zbyt wielu broni (na początku). Jednocześnie magik szybko straci manę czarując. Te dwie rzeczy sprawiają, że jest relatywnie trudną klasa na początek. Więcej szczegółów w sekcji o sprzęcie.

Bronie: Short Sword, Wooden Catalyst

Obrona: Leather Shield, Wizard's Clothes, Wizard's Gloves, Wizard's Shoes, Spell: Flame Toss, Spell: Water Veil

Wanderer

Vitality

Intelligence

Endurance

Strength

Dexterity

Magic

Faith

Luck

Soul lvl.

10

10

11

11

15

9

7

13

6

Opis: Wandererto jedna z trudniejszych postaci, bo ma mało życia i słabą zbroję. Postać jest za to szybka i to właśnie jej główny atut - bohater musi być w ruchu i robić dużo uników. Więcej szczegółów w sekcji o sprzęcie.

Bronie: Falchion, Dagger

Obrona: Wooden Shield, Leather Armor, Hard Leather Boots

Barbarian

Vitality

Intelligence

Endurance

Strength

Dexterity

Magic

Faith

Luck

Soul lvl.

15

7

13

15

9

11

6

11

9

Opis: Barbarianto wymagająca klasa na pierwszą przygodę z grą, bo nie dysponuje żadną bronią na dłuższy dystans i zbroją. Gracz musi więc robić sporo unik, co na początku jest bardzo trudne. W zamian za braki postać ma dużo życia. Więcej szczegółów w sekcji o sprzęcie.

Bronie: Club

Obrona: Wooden Shield

Thief

Vitality

Intelligence

Endurance

Strength

Dexterity

Magic

Faith

Luck

Soul lvl.

10

13

10

9

14

10

8

15

9

Opis: Thiefjest szybki i zwinny, ale nie zadaje oszałamiających obrażeń. W zamian za to bohater może łatwo robić uniki i atakować od tyłu (co zadaje więcej obrażeń). Wysoki poziom Luck zapewnia lepsze skarby, ale siła uniemożliwia używanie lepszych broni na początku. Więcej szczegółów w sekcji o sprzęcie.

Bronie: Dagger, Buckler, Short Bow

Obrona: Assassin's Hood, Black Leather, Black Gloves, Black Boots

Temple Knight

Vitality

Intelligence

Endurance

Strength

Dexterity

Magic

Faith

Luck

Soul lvl.

11

8

13

14

12

6

13

7

4

Opis: Temple Knight to wojownik nieco słabszy od zwykłego Knighta, ale posiadający cud leczenia. Ma dobre statystyki początkowe, więc szybko może używać lepszych broni. To sprawia, że dysponuje on wieloma stylami rozgrywki i nadaje się nieźle dla początkujących. Więcej szczegółów w sekcji o sprzęcie.

Bronie: Halberd, Talisman of God

Obrona: Heater Shield, Mirdan Helmet, Mirdan Scale Mail, Mirdan Manifer, Mirdan Leggings, Spell: Heal

Royalty

Vitality

Intelligence

Endurance

Strength

Dexterity

Magic

Faith

Luck

Soul lvl.

8

12

8

9

12

13

12

7

1

Opis: Royaltyjest zwinną wersją maga i dysponuje od razu czarem ofensywnym. Na starcie dysponuje również pierścieniem odnawiającym manę i kilkoma pomniejszymi przedmiotami. W zamian za najbogatszy sprzęt postać zaczyna 1 poziomie, co jednak nie jest wielką przeszkodą. Więcej szczegółów w sekcji o sprzęcie.

Bronie: Rapier, Silver Catalyst,Soul Arrow

Obrona: Buckler, Silver Coronet, Wizard's Clothes, Wizard's Gloves, Wizard's Shoes, Fragrant Ring

Przedmioty

Podstawowe

Nazwa

Opis przedmiotu / działania

Crescent Moon Grass

Ulecza małe obrażenia, zwracając małą ilość punktów życia

Half Moon Grass

Ulecza średnie obrażenia, zwracając średnią ilość punktów życia

Late Moon Grass

Ulecza duże obrażenia, zwracając dużą ilość punktów życia

Full Moon Grass

Leczy prawie wszystkie rany, zwracając prawie wszystkie punkty życia postaci

New Moon Grass

Leczy wszystkie rany, zwracając pełną ilość punktów życia

Dark Moon Grass

Zwraca pełną ilość punktów życia, a ponadto leczy następujące efekty: bleeding, poison, plague.

Fresh Spice

Zwraca małą ilość punktów magii

Old Spice

Zwraca dużą ilość punktów magii

Turpentine

Dodaje małe obrażenia od ognia do praworęcznej broni

Black Turpentine

Dodaje duże obrażenia od ognia do praworęcznej broni

Sticky White Stuff

Dodaje magiczne obrażenia do praworęcznej broni

Fire Bomb

Bomba Ognia, rzucona w przeciwników zadaje obrażenia

Kunai

Zatruty nóż do rzucania

Throwing Knives

Standardowe noże do rzucania

Dusze

Nazwa

Opis przedmiotu / działania

Old Soldier's Soul

Użycie daje 100 dusz

Traditional Soldier's Soul