Uzyskaj dostęp do tej i ponad 250000 książek od 14,99 zł miesięcznie
W poradniku do gry Dragon's Dogma znalazł się opis wszystkich zadań z kampanii fabularnej oraz questów pobocznych. Każda misja została opisana i opatrzona obrazkami. Oprócz tego, opracowanie przedstawia też szereg porad dotyczących starć z potworami.
Dragon's Dogma - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
Informacja o grze
Dynamiczny RPG akcji osadzony w realiach fantasy, wyprodukowany przez znane studio Capcom. Wcielamy się w bohatera, który zaatakowany przez smoka, uchodzi z życiem w dość dziwnych okolicznościach. Oprócz głównego zadania, wykonujemy szereg pobocznych misji wraz z naszą drużyną. Piękna grafika, wysokiej jakości efekty dźwiękowe, efektowne i bardzo gwałtowne walki, czynią ten tytuł bardzo interesującym.
Gra Dragon's Dogma, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku RPG akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2012 roku i dostępny jest na platformach: X360, PS3. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:
Liczba stron: 147
Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:
Copyright © wydawnictwo GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
ISBN: 978-83-8055-414-6
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-OnLine S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1256
PC
Xbox 360
Playstation 3
Porady ogólne
Więzienie
Duplikowanie przedmiotów
Podróżowanie
Dzień i noc
Karczmy i posterunki
Jak poprawnie rozpocząć rozgrywkę?
Jak szybko zdobyć doświadczenie?
Jak zdobyć duże ilości złota?
Tworzenie postaci
Klasy
Rozwój postaci
Tworzenie przedmiotów
Ulepszanie ekwipunku
Handel
Informacje podstawowe
Strategia gry z pionkami
Pionki w sieci
Harbinger of Destruction; Newly Arisen
Upon a Pawn
Call of the Arisen
A Rude Awakening
Off With Its Head
A Matter of Myrmidons
Lure of the Abyss
The Cypher
A Fortress Besieged
The Watergod's Altar
Seeking Salvation
Come to Court
Griffin's Bane
Trials and Tribulations
The Wyrmking's Ring
Pride Before a Fall
Honor and Treachery
Reward and Responsibility
Deny Salvation
Final Battle
Dragon (Grigori)
A Warm Welcome - Endgame
Endgame
Fathom Deep - The Everfall
The Everfall
Final Judgement
The Great Hereafter
A Troublesome Tome
An Uninvited Guest
Chasing Shadows
Deep Trouble
Deeper Trouble
Floral Delivery
Grim Tidings; Guard Duty
Land of Opportunity
Lost Faith
Lost and Found
Reaper's Scorn
Strength in Numbers; Thick as Thieves
A Parting Gift
An Innocent Man
Arousing Suspicion
Dying of Curiosity; Escort Duty
Idol Worship
Mettle Against Metal
Nameless Terror
No Honor Among Thieves
Of Merchants and Monsters
Rise of the Fallen
Search Party
Supplier's Demand
Supply and Demands; Talent in Bloom
The Conspirators
The Dragon's Tongue
Witch Hunt
Bad Business
Duchess In Distress
Farewell, Valmiro; Tablice ogłoszeniowe
Cyclop
Ogre
Chimera i Gorechimera
Golem
Griffin
Cockatrice
Wight i Lich
Drake, Wyvern, Wyrm
Evil Eye
Hydra i Archydra
Ur-Dragon
Garden of Ignominy
Duskmoon Tower
World of the Regret
Vault of Defiled Truth
Shrine of Futhile Truth
Corridor of Emtiness
The Pilgrim's Gauntlet
Tower of Treasons Repaid
Forsaken Cathedral
Corridor of the Hallowed
The Forgotten Hall
The Bloodless Stockade
Sparyard of Scant Mercy
The Fallen City
Bitterblack Sanctum
Dragon's Dogma to jedna z najlepszych gier akcji RPG z otwartym światem. Produkcja firmy Capcom oferuje rozbudowaną kampanię solową (ZG), dziesiątki questów pobocznych (ZP) i parę rodzajów ogromnych bossów. Taki ogrom wyzwań i atrakcji może przytłoczyć i sprawiać problemy. Tym bardziej, że wiele zadań jest ze sobą powiązanych na różne sposoby.
Z myślą o graczach, którzy zamierzają zagłębić się w świat Grannys przygotowaliśmy ten poradnik. W jego skład wchodzi opis wszystkich zadań z kampanii fabularnej orazquestów pobocznych, które dają postacie niezależne. Każda misja została opisana i opatrzona obrazkami. Oprócz tego, oferujemy też szereg porad w walce z potężnymi potworami.
W poradniku znajdują się:
Opis wszystkich misji w kampanii głównej
z zaznaczonym poziomem trudności i kompletną solucją "krok po kroku".
Opis walki z ostatnim przeciwnikiem
i tego, co następuje po niej (Endgame, The Everfall).
Opis wszystkich ważnych questów dawanych przez postacie NPC
- w sumie jest ich kilkadziesiąt.
Bestiariusz, czyli
garść porad dotyczących walki z bossami
- od cyklopa, przez gryfa, aż po smoki i hydry.
Wszystkim osobom, które kupiły grę i przemierzają właśnie świat stworzony przez firmę Capcom życzę udanych łowów. Jeśli potrzebujecie pomocy w bojach, a gracie na konsoli Xbox 360, polecam Wam mojego pionka Eldo, który poradzi sobie w każdej sytuacji. Pozdrawiam!
Szymon "Hed" Liebert (www.gry-online.pl)
Ruch
Widok
Sprint
Użycie podstawowej umiejętności
Użycie dodatkowej umiejętności / Wyciagnięcie drugiej broni
Akcja (np. dialogi), ocucanie nieprzytomnych towarzyszy
Tryb strzelania z łuku
Skok
Wyciągnij / schowaj broń
Silny atak
Słaby atak
Ekwipunek
Wspinanie się na przeciwników
-
Klawisze szybkiego użycia przedmiotów (jak bomby czy mikstury)
Pauza / Menu
Rozkaż towarzyszom: do przodu
Rozkaż towarzyszom: do mnie
Rozkaż towarzyszom: potrzebna pomoc
Ruch
Sprint
Widok
Wyciągnij / schowaj broń
Wspinanie się na przeciwników
Użycie podstawowej umiejętności
Użycie dodatkowej umiejętności / Wyciagnięcie drugiej broni
Pauza / Menu
Ekwipunek
Skok
Silny atak
Akcja (np. dialogi), ocucanie nieprzytomnych towarzyszy
Słaby atak
Rozkaż towarzyszom: potrzebna pomoc
Rozkaż towarzyszom: potrzebna pomoc
Rozkaż towarzyszom: do przodu
Rozkaż towarzyszom: do mnie
Ruch
Sprint
Widok
Wyciągnij / schowaj broń
Wspinanie się na przeciwników
Użycie podstawowej umiejętności
Użycie dodatkowej umiejętności / Wyciagnięcie drugiej broni
Pauza / Menu
Ekwipunek
Skok
Silny atak
Akcja (np. dialogi), ocucanie nieptrzytomnych towarzyszy
Słaby atak
Rozkaż towarzyszom: potrzebna pomoc
Rozkaż towarzyszom: potrzebna pomoc
Rozkaż towarzyszom: do przodu
Rozkaż towarzyszom: do mnie
W tym rozdziale zostają przedstawione porady, które mogą pomóc osobom niezaznajomionym z grą. Dragon's Dogma mimo, że jest bardzo zbliżony w mechanice do typowych RPG, ma jednak kilka specyficznych dla siebie cech.
Jeśli
chcesz
zająć się craftingiem, już na początku gry zaopatrz się w kilof, by nie ominąć rud w wielu ciekawych miejscach. Każdą rudę możesz eksploatować 3-5x wydobywając surowce.
Pamiętaj, że niektóre
zadania
poboczne mają ograniczony czas wykonania. Nie pobieraj od razu zbyt wielu zadań i staraj się je realizować w miarę sukcesywnie.
Materiały rzemieślnicze
i
rzeczy, które chcesz zachować oddawaj w depozyt w karczmach. W każdej z nich masz dostęp do swoich przedmiotów, więc nie musisz wszystkich nosić ze sobą (np. ulepszanie broni).
Nie
koniecznie zbieraj wszystko co popadnie - ilość noszonego ekwipunku wpływa na prędkość poruszania się i spadek wytrzymałości. Przy dużym obciążeniu jesteś bardzo łatwym celem dla przeciwników na szlakach.
Upewnij
się, że zawsze posiadasz ze sobą jedzenie/mikstury leczące, a także dobrze jeśli posiadasz coś na regenerację wytrzymałości.
Twoi
towarzysze - pionki - również podnoszą przedmioty. Przy dokonywaniu sprzedaży sprawdzaj, czy i oni nie mają czegoś wartościowego. Możesz również i ich obciążyć przedmiotami, gdy niesiesz ich zbyt wiele.
Rzadkie
przedmioty można dość łatwo znaleźć na wybrzeżach oraz w ciągu nocy (wszystkie przedmioty "świecące").
Również rośliny zebrane nocą mają dużo wyższą wartość w złocie.
Wiele
rzadkich przedmiotów znajduje się również w skrzyniach, te zaś często ukryte są między skałami, w krzakach, na dachach budynków...
Pamiętaj, że
jedzenie
się psuje.
Nie tylko staje się wtedy niejadalne, lecz może też stracić na wartości np. duża ryba warta 400 sztuk złota może nagle stać się całkowicie bezwartościowa.
Najszybciej
psuje się mięso i ryby, później dopiero owoce i warzywa. Tego problemu nie będziesz mieć z ziołami czy orzechami.
Staraj
się nie podróżować w nocy. Walka wtedy jest wyjątkowo trudna. Noc możesz spędzić w dowolnej karczmie uiszczając niewielką opłatę.
Pamiętaj, że aby łatwiej poruszać się w nocy używać latarni.
Po
pewnym czasie możesz jednak odczuć, że światło nie jest już takie jak na początku - musisz wtedy dolać oleju do lampy.
Pozyskiwanie
zasobów: większość drewnianych skrzyń można rozbijać i czasem znaleźć dość wartościowe (przynajmniej na początku gry) przedmioty. Wiele miejsc z ukrytą zawartością jest mało widoczna, dlatego warto dobrze przeszukiwać teren. Należy też pamiętać, że wiele miejsc można zbadać kilkukrotnie (np. zakopane skarby).
Pamiętaj
o
stałym zdobywaniu pożywienia. Możesz zabijać dzikie zwierzęta, aby znaleźć mięso czy zrywać rośliny (w czym pomogą ci pionki). Aby zdobyć ryby, znajdź nad wodą małą ławicę, stań nad nią i użyj klawisza akcji.
Zapisy
stanów gry są w Dragon's Dogma dość problematyczne. Występują dwie formy zapisu - własny, w dowolnym momencie gry poza walką oraz checkpointy.
Jako że checkpointy pojawiają się bardzo rzadko, należy często dokonywać zapisów samodzielnie.
Przed
każdym zapisem warto się jednak dobrze zastanowić, gdyż dostępne jest tylko jedno miejsca na sejva. Każdy kolejny zapis zastępuje poprzedni.
W Gran Soren możesz trafić do więzienia: jeśli zaatakujesz strażnika w mieście lub jeśli zostaniesz wykryty nocą w zamku księcia. Aby się stamtąd wydostać, musisz posiadać klucz Skeletion Key (jednak zwykle go nie posiadasz - cały twój ekwipunek jest zabierany w przypadku trafienia do więzienia). Najczęściej będziesz musiał zaczekać, aż strażnik będzie przechodził koło twojej celi i zagadać do niego - za 5000 sztuk złota zostaniesz wypuszczony, a cały twój ekwipunek będzie zwrócony. Trafienie do więzienia nie skutkuje żadnymi innymi przykrościami, brak jest tu bowiem systemu reputacji w mieście, czy innych podobnych mechanizmów.
Mówiąc o duplikowaniu przedmiotów nie mamy na myśli żadnych oszustw. Taką możliwość udostępnia sklep Black Cat mieszczący się w alejce w dzielnicy mieszkalnej. Druga opcja dialogowa przy rozmowie ze sprzedawcą pozwala wybrać jeden z przedmiotów z kategorii materiały, narzędzia, specjalne, z posiadanych w ekwipunku oraz zmagazynowanych u karczmarza, aby został powielony. Zależnie od wartości i rzadkości przedmiotu rośnie cena za jego kopię. Na duplikat należy poczekać dobę i można za jednym razem zlecić tylko jeden przedmiot w jednej sztuce do powielenia. Na duplikat należy poczekać dobę, później przy wyborze tej samej opcji dialogowej otrzymasz oryginał oraz kopię. Jest to o tyle przydatna funkcjonalność, że pozwala na wytworzenie duplikatów rzadkich przedmiotów (np. uzyskanych z zabójstwa potężnych bestii potrzebnych do wykonania ulepszeń najlepszych broni). Innym zastosowaniem jest np. skopiowanie przedmiotu questowego, którego nie można w inny sposób pozyskać drugi raz.
O czym warto wiedzieć: nie wszystkie przedmioty zachowują swoje właściwości, dlatego należy uważać. Przykładowym przedmiotem, który zapewne wielu graczy chciałoby powielić jest Portal Crystal, który można postawić w dowolnym miejscu na mapie i teleportować się w to miejsce. Mimo kolosalnej ceny za wykonanie kopii (300 000 sztuk złota) nie będziesz mógł użyć kopi (opcja "Use" jest zablokowana), także będą to stracone pieniądze. Przedmioty zduplikowane często ważą o jedną jednostkę mniej niż oryginał.
Za wykonanie duplikacji przedmiotu odblokujesz osiągnięcie The Knave.
W Dragon's Dogma nie ma żadnej możliwości podróżowania środkiem transportu lub na zwierzęciu, co jest dość znaczącym utrudnieniem, gdy trzeba pokonać duże odległości. Na prędkość poruszania i to jak długo możesz biegnąć sprintem ma wpływ aktualne obciążenie gracza. Dlatego łatwiej mają osoby grające np. zabójcą i używające lekkiego rynsztunku - często pozwoli ci to być obciążonym w najmniejszym stopniu i zapewni najwyższą mobilność. Warto wiedzieć, że wiele jaskiń jest łącznikami pomiędzy dużymi fragmentami lokacji, często i bezpieczniejsze niż podróżowanie po powierzchni (szczególnie, gdy nadchodzi noc).
Są jednak dwa obiekty, które pozwalają na szybsze przenoszenie się po mapie. Jednym z nich jest Ferrystone - specjalny kamień, niedrogi (ok. 2000) oraz lekki, który pozwala na przeniesienie się do Cassardis oraz Gran Soren z dowolnego miejsca na mapie. Można rozszerzyć jego funkcjonalność przy użyciu Portal Crystal (czytaj poniżej). Zawsze warto mieć przy sobie przynajmniej dwa, aby móc z dalekiego miejsca na mapie bezpiecznie wrócić do miasta, szczególnie gdy zapada zmrok. Pozwoli także na ucieczkę od trudnej walki, której się podjąłeś, a dostrzegasz, że twoje szanse na wygraną są marne.
Rzadko spotykany przedmiot. Ma postać wielkiego fioletowego kryształu. Jak działa? Wystarczy że po znalezieniu takiego obiektu położysz go w dowolnym miejscu na mapie, a będziesz mógł przenieść się w to miejsce używając Ferrystone. Jest to o tyle przydatne, nawet jeśli posiadasz tylko jeden, że będąc bardzo oddalonym od miast możesz przenieść się do nich (np. by opróżnić zawartość plecaka lub uzupełnić zapas mikstur), a później bezproblemowo wrócić w to samo miejsce. Kryształy umieszczone na mapie same nie znikają i możesz je w każdej chwili podnieść, by położyć później w innym dowolnym miejscu.
UWAGA! Choć istnieje możliwość sklonowania Portal Crystala, to nie warto tego robić. Usługa taka kosztuje 300 000 sztuk złota, a kopia przedmiotu traci swoją główną właściwość, czyli możliwość tworzenia punktów szybkiej podroży.
Gra została wyposażona w system dnia i nocy. Doba jest kluczowa, często dla niektórych zadań z terminami wykonania oraz dla niektórych działań (jak duplikacja przedmiotów w Black Cat). Także niektóre zadania można wykonać jedynie o określonej porze dnia. Dzień naturalnie jest bezpieczniejszą porą i tylko wtedy w początkowych fazach gry należy zwiedzać świat. Gdy jest już późno, możesz zaobserwować powoli zachodzące słońce, zostaniesz również ostrzeżony przed nocą przez swoich pionków. Na noc najlepiej schronić się w karczmie i zapłacić za nocleg, ewentualnie wejść do jaskini, gdzie pora dnia nie ma dla ciebie znaczenia, czy wykonać zadania w mieście.
Oczywiście możesz również podróżować nocą. Tylko wtedy można znaleźć niektóre z cennych składników - zioła oraz świecące kamienie. Jednakże, nocą uaktywniają się nowe potwory. Normą jest napotkanie na swojej drodze szkieletów, zombie pojawiających się praktycznie znikąd w dowolnym miejscu. Często możesz także napotkać wtedy fantomy (szczególnie w lasach).