Dragon's Dogma - poradnik do gry - Szymon Liebert - ebook

Dragon's Dogma - poradnik do gry ebook

Szymon Liebert

0,0

Opis

W poradniku do gry Dragon's Dogma znalazł się opis wszystkich zadań z kampanii fabularnej oraz questów pobocznych. Każda misja została opisana i opatrzona obrazkami. Oprócz tego, opracowanie przedstawia też szereg porad dotyczących starć z potworami.

Dragon's Dogma - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Harbinger of Destruction; Newly Arisen (Akt 1 (ZG))
  • Upon a Pawn (Akt 1 (ZG))
  • A Troublesome Tome (Akt 1 (ZP))
  • Call of the Arisen (Akt 1 (ZG))
  • Deep Trouble (Akt 1 (ZP))
  • Lure of the Abyss (Akt 1 (ZG))
  • A Rude Awakening (Akt 1 (ZG))
  • Off With Its Head (Akt 1 (ZG))
  • An Uninvited Guest (Akt 1 (ZP))
  • The Cypher (Akt 2 (ZG))

Informacja o grze

Dynamiczny RPG akcji osadzony w realiach fantasy, wyprodukowany przez znane studio Capcom. Wcielamy się w bohatera, który zaatakowany przez smoka, uchodzi z życiem w dość dziwnych okolicznościach. Oprócz głównego zadania, wykonujemy szereg pobocznych misji wraz z naszą drużyną. Piękna grafika, wysokiej jakości efekty dźwiękowe, efektowne i bardzo gwałtowne walki, czynią ten tytuł bardzo interesującym.

Gra Dragon's Dogma, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku RPG akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2012 roku i dostępny jest na platformach: X360, PS3. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 147

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.

Popularność




Dragon's Dogmaporadnik do gry

autorzy: Szymon "Hed" Liebert, Patrick "Yxu" Homa

Copyright © wydawnictwo GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

ISBN: 978-83-8055-414-6

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-OnLine S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1256

[email protected]

Spis treści

Poradnik do gry - Dragon's Dogma

Sterowanie

PC

Xbox 360

Playstation 3

Podstawowe informacje

Porady ogólne

Więzienie

Duplikowanie przedmiotów

Podróżowanie

Dzień i noc

Karczmy i posterunki

FAQ - Często zadawane pytania

Jak poprawnie rozpocząć rozgrywkę?

Jak szybko zdobyć doświadczenie?

Jak zdobyć duże ilości złota?

Postać i rozwój

Tworzenie postaci

Klasy

Rozwój postaci

Przedmioty

Tworzenie przedmiotów

Ulepszanie ekwipunku

Handel

Pionki (Pawns)

Informacje podstawowe

Strategia gry z pionkami

Pionki w sieci

Akt 1 (ZG)

Harbinger of Destruction; Newly Arisen

Upon a Pawn

Call of the Arisen

A Rude Awakening

Off With Its Head

A Matter of Myrmidons

Lure of the Abyss

Akt 2 (ZG)

The Cypher

A Fortress Besieged

The Watergod's Altar

Seeking Salvation

Come to Court

Akt 3 (ZG)

Griffin's Bane

Trials and Tribulations

Akt 4 (ZG)

The Wyrmking's Ring

Pride Before a Fall

Akt 5 (ZG)

Honor and Treachery

Reward and Responsibility

Akt 6 (ZG)

Deny Salvation

Final Battle

Dragon (Grigori)

Akt 7 (ZG)

A Warm Welcome - Endgame

Endgame

Fathom Deep - The Everfall

The Everfall

Final Judgement

The Great Hereafter

Akt 1 (ZP)

A Troublesome Tome

An Uninvited Guest

Chasing Shadows

Deep Trouble

Deeper Trouble

Floral Delivery

Grim Tidings; Guard Duty

Land of Opportunity

Lost Faith

Lost and Found

Reaper's Scorn

Strength in Numbers; Thick as Thieves

Akt 2 (ZP)

A Parting Gift

An Innocent Man

Arousing Suspicion

Dying of Curiosity; Escort Duty

Idol Worship

Mettle Against Metal

Nameless Terror

No Honor Among Thieves

Of Merchants and Monsters

Rise of the Fallen

Search Party

Supplier's Demand

Supply and Demands; Talent in Bloom

The Conspirators

The Dragon's Tongue

Witch Hunt

Akt 3 i kolejne (ZP)

Bad Business

Duchess In Distress

Farewell, Valmiro; Tablice ogłoszeniowe

Bestiariusz

Cyclop

Ogre

Chimera i Gorechimera

Golem

Griffin

Cockatrice

Wight i Lich

Drake, Wyvern, Wyrm

Evil Eye

Hydra i Archydra

Ur-Dragon

Bitterblack Isle - Dark Arisen DLC

Opis przejścia

Garden of Ignominy

Duskmoon Tower

World of the Regret

Vault of Defiled Truth

Shrine of Futhile Truth

Corridor of Emtiness

The Pilgrim's Gauntlet

Tower of Treasons Repaid

Forsaken Cathedral

Corridor of the Hallowed

The Forgotten Hall

The Bloodless Stockade

Sparyard of Scant Mercy

The Fallen City

Bitterblack Sanctum

Osiągnięcia / Trofea

Dragon's Dogma Dark Arisen - wymagania sprzętowe

Poradnik do gry - Dragon's Dogma

Dragon's Dogma to jedna z najlepszych gier akcji RPG z otwartym światem. Produkcja firmy Capcom oferuje rozbudowaną kampanię solową (ZG), dziesiątki questów pobocznych (ZP) i parę rodzajów ogromnych bossów. Taki ogrom wyzwań i atrakcji może przytłoczyć i sprawiać problemy. Tym bardziej, że wiele zadań jest ze sobą powiązanych na różne sposoby.

Z myślą o graczach, którzy zamierzają zagłębić się w świat Grannys przygotowaliśmy ten poradnik. W jego skład wchodzi opis wszystkich zadań z kampanii fabularnej orazquestów pobocznych, które dają postacie niezależne. Każda misja została opisana i opatrzona obrazkami. Oprócz tego, oferujemy też szereg porad w walce z potężnymi potworami.

W poradniku znajdują się:

Opis wszystkich misji w kampanii głównej

z zaznaczonym poziomem trudności i kompletną solucją "krok po kroku".

Opis walki z ostatnim przeciwnikiem

i tego, co następuje po niej (Endgame, The Everfall).

Opis wszystkich ważnych questów dawanych przez postacie NPC

- w sumie jest ich kilkadziesiąt.

Bestiariusz, czyli

garść porad dotyczących walki z bossami

- od cyklopa, przez gryfa, aż po smoki i hydry.

Wszystkim osobom, które kupiły grę i przemierzają właśnie świat stworzony przez firmę Capcom życzę udanych łowów. Jeśli potrzebujecie pomocy w bojach, a gracie na konsoli Xbox 360, polecam Wam mojego pionka Eldo, który poradzi sobie w każdej sytuacji. Pozdrawiam!

Szymon "Hed" Liebert (www.gry-online.pl)

Sterowanie

PC

Ruch

Widok

Sprint

Użycie podstawowej umiejętności

Użycie dodatkowej umiejętności / Wyciagnięcie drugiej broni

Akcja (np. dialogi), ocucanie nieprzytomnych towarzyszy

Tryb strzelania z łuku

Skok

Wyciągnij / schowaj broń

Silny atak

Słaby atak

Ekwipunek

Wspinanie się na przeciwników

-

Klawisze szybkiego użycia przedmiotów (jak bomby czy mikstury)

Pauza / Menu

Rozkaż towarzyszom: do przodu

Rozkaż towarzyszom: do mnie

Rozkaż towarzyszom: potrzebna pomoc

Xbox 360

Ruch

Sprint

Widok

Wyciągnij / schowaj broń

Wspinanie się na przeciwników

Użycie podstawowej umiejętności

Użycie dodatkowej umiejętności / Wyciagnięcie drugiej broni

Pauza / Menu

Ekwipunek

Skok

Silny atak

Akcja (np. dialogi), ocucanie nieprzytomnych towarzyszy

Słaby atak

Rozkaż towarzyszom: potrzebna pomoc

Rozkaż towarzyszom: potrzebna pomoc

Rozkaż towarzyszom: do przodu

Rozkaż towarzyszom: do mnie

Playstation 3

Ruch

Sprint

Widok

Wyciągnij / schowaj broń

Wspinanie się na przeciwników

Użycie podstawowej umiejętności

Użycie dodatkowej umiejętności / Wyciagnięcie drugiej broni

Pauza / Menu

Ekwipunek

Skok

Silny atak

Akcja (np. dialogi), ocucanie nieptrzytomnych towarzyszy

Słaby atak

Rozkaż towarzyszom: potrzebna pomoc

Rozkaż towarzyszom: potrzebna pomoc

Rozkaż towarzyszom: do przodu

Rozkaż towarzyszom: do mnie

Podstawowe informacje

Porady ogólne

W tym rozdziale zostają przedstawione porady, które mogą pomóc osobom niezaznajomionym z grą. Dragon's Dogma mimo, że jest bardzo zbliżony w mechanice do typowych RPG, ma jednak kilka specyficznych dla siebie cech.

Możesz pozyskiwać kamienie i metale ze skał

Jeśli

chcesz

zająć się craftingiem, już na początku gry zaopatrz się w kilof, by nie ominąć rud w wielu ciekawych miejscach. Każdą rudę możesz eksploatować 3-5x wydobywając surowce.

Pamiętaj, że niektóre

zadania

poboczne mają ograniczony czas wykonania. Nie pobieraj od razu zbyt wielu zadań i staraj się je realizować w miarę sukcesywnie.

Materiały rzemieślnicze

i

rzeczy, które chcesz zachować oddawaj w depozyt w karczmach. W każdej z nich masz dostęp do swoich przedmiotów, więc nie musisz wszystkich nosić ze sobą (np. ulepszanie broni).

Swoje obciążenie i towarzyszy możesz zobaczyć na ekranie ekwipunku. Utrzymuj jak najniższy poziom obciążenia

Nie

koniecznie zbieraj wszystko co popadnie - ilość noszonego ekwipunku wpływa na prędkość poruszania się i spadek wytrzymałości. Przy dużym obciążeniu jesteś bardzo łatwym celem dla przeciwników na szlakach.

Upewnij

się, że zawsze posiadasz ze sobą jedzenie/mikstury leczące, a także dobrze jeśli posiadasz coś na regenerację wytrzymałości.

Twoi

towarzysze - pionki - również podnoszą przedmioty. Przy dokonywaniu sprzedaży sprawdzaj, czy i oni nie mają czegoś wartościowego. Możesz również i ich obciążyć przedmiotami, gdy niesiesz ich zbyt wiele.

We wrakach statków na wybrzeżach możesz znaleźć dużo złota

Rzadkie

przedmioty można dość łatwo znaleźć na wybrzeżach oraz w ciągu nocy (wszystkie przedmioty "świecące").

Również rośliny zebrane nocą mają dużo wyższą wartość w złocie.

Wiele

rzadkich przedmiotów znajduje się również w skrzyniach, te zaś często ukryte są między skałami, w krzakach, na dachach budynków...

Pamiętaj, że

jedzenie

się psuje.

Nie tylko staje się wtedy niejadalne, lecz może też stracić na wartości np. duża ryba warta 400 sztuk złota może nagle stać się całkowicie bezwartościowa.

Najszybciej

psuje się mięso i ryby, później dopiero owoce i warzywa. Tego problemu nie będziesz mieć z ziołami czy orzechami.

Staraj

się nie podróżować w nocy. Walka wtedy jest wyjątkowo trudna. Noc możesz spędzić w dowolnej karczmie uiszczając niewielką opłatę.

Pamiętaj, że aby łatwiej poruszać się w nocy używać latarni.

Po

pewnym czasie możesz jednak odczuć, że światło nie jest już takie jak na początku - musisz wtedy dolać oleju do lampy.

Pozyskiwanie

zasobów: większość drewnianych skrzyń można rozbijać i czasem znaleźć dość wartościowe (przynajmniej na początku gry) przedmioty. Wiele miejsc z ukrytą zawartością jest mało widoczna, dlatego warto dobrze przeszukiwać teren. Należy też pamiętać, że wiele miejsc można zbadać kilkukrotnie (np. zakopane skarby).

Poluj na zające - jest to prosty sposób na zdobycie mięsa

Pamiętaj

o

stałym zdobywaniu pożywienia. Możesz zabijać dzikie zwierzęta, aby znaleźć mięso czy zrywać rośliny (w czym pomogą ci pionki). Aby zdobyć ryby, znajdź nad wodą małą ławicę, stań nad nią i użyj klawisza akcji.

Zapisy

stanów gry są w Dragon's Dogma dość problematyczne. Występują dwie formy zapisu - własny, w dowolnym momencie gry poza walką oraz checkpointy.

Jako że checkpointy pojawiają się bardzo rzadko, należy często dokonywać zapisów samodzielnie.

Przed

każdym zapisem warto się jednak dobrze zastanowić, gdyż dostępne jest tylko jedno miejsca na sejva. Każdy kolejny zapis zastępuje poprzedni.

Więzienie

Za nierozważne zachowania w mieście możesz trafić do więzienia

W Gran Soren możesz trafić do więzienia: jeśli zaatakujesz strażnika w mieście lub jeśli zostaniesz wykryty nocą w zamku księcia. Aby się stamtąd wydostać, musisz posiadać klucz Skeletion Key (jednak zwykle go nie posiadasz - cały twój ekwipunek jest zabierany w przypadku trafienia do więzienia). Najczęściej będziesz musiał zaczekać, aż strażnik będzie przechodził koło twojej celi i zagadać do niego - za 5000 sztuk złota zostaniesz wypuszczony, a cały twój ekwipunek będzie zwrócony. Trafienie do więzienia nie skutkuje żadnymi innymi przykrościami, brak jest tu bowiem systemu reputacji w mieście, czy innych podobnych mechanizmów.

Duplikowanie przedmiotów

Sklep Black Cat

Mówiąc o duplikowaniu przedmiotów nie mamy na myśli żadnych oszustw. Taką możliwość udostępnia sklep Black Cat mieszczący się w alejce w dzielnicy mieszkalnej. Druga opcja dialogowa przy rozmowie ze sprzedawcą pozwala wybrać jeden z przedmiotów z kategorii materiały, narzędzia, specjalne, z posiadanych w ekwipunku oraz zmagazynowanych u karczmarza, aby został powielony. Zależnie od wartości i rzadkości przedmiotu rośnie cena za jego kopię. Na duplikat należy poczekać dobę i można za jednym razem zlecić tylko jeden przedmiot w jednej sztuce do powielenia. Na duplikat należy poczekać dobę, później przy wyborze tej samej opcji dialogowej otrzymasz oryginał oraz kopię. Jest to o tyle przydatna funkcjonalność, że pozwala na wytworzenie duplikatów rzadkich przedmiotów (np. uzyskanych z zabójstwa potężnych bestii potrzebnych do wykonania ulepszeń najlepszych broni). Innym zastosowaniem jest np. skopiowanie przedmiotu questowego, którego nie można w inny sposób pozyskać drugi raz.

O czym warto wiedzieć: nie wszystkie przedmioty zachowują swoje właściwości, dlatego należy uważać. Przykładowym przedmiotem, który zapewne wielu graczy chciałoby powielić jest Portal Crystal, który można postawić w dowolnym miejscu na mapie i teleportować się w to miejsce. Mimo kolosalnej ceny za wykonanie kopii (300 000 sztuk złota) nie będziesz mógł użyć kopi (opcja "Use" jest zablokowana), także będą to stracone pieniądze. Przedmioty zduplikowane często ważą o jedną jednostkę mniej niż oryginał.

Za wykonanie duplikacji przedmiotu odblokujesz osiągnięcie The Knave.

Podróżowanie

Ponad połowa jaskiń jest w rzeczywistości tunelami łączącymi dwie odległe krainy

W Dragon's Dogma nie ma żadnej możliwości podróżowania środkiem transportu lub na zwierzęciu, co jest dość znaczącym utrudnieniem, gdy trzeba pokonać duże odległości. Na prędkość poruszania i to jak długo możesz biegnąć sprintem ma wpływ aktualne obciążenie gracza. Dlatego łatwiej mają osoby grające np. zabójcą i używające lekkiego rynsztunku - często pozwoli ci to być obciążonym w najmniejszym stopniu i zapewni najwyższą mobilność. Warto wiedzieć, że wiele jaskiń jest łącznikami pomiędzy dużymi fragmentami lokacji, często i bezpieczniejsze niż podróżowanie po powierzchni (szczególnie, gdy nadchodzi noc).

Ferrystone

Za pomocą kamienia Ferrystone możesz teleportować się w wybrane miejsca w świecie gry

Są jednak dwa obiekty, które pozwalają na szybsze przenoszenie się po mapie. Jednym z nich jest Ferrystone - specjalny kamień, niedrogi (ok. 2000) oraz lekki, który pozwala na przeniesienie się do Cassardis oraz Gran Soren z dowolnego miejsca na mapie. Można rozszerzyć jego funkcjonalność przy użyciu Portal Crystal (czytaj poniżej). Zawsze warto mieć przy sobie przynajmniej dwa, aby móc z dalekiego miejsca na mapie bezpiecznie wrócić do miasta, szczególnie gdy zapada zmrok. Pozwoli także na ucieczkę od trudnej walki, której się podjąłeś, a dostrzegasz, że twoje szanse na wygraną są marne.

Portal Crystal

Portal Crystal

Rzadko spotykany przedmiot. Ma postać wielkiego fioletowego kryształu. Jak działa? Wystarczy że po znalezieniu takiego obiektu położysz go w dowolnym miejscu na mapie, a będziesz mógł przenieść się w to miejsce używając Ferrystone. Jest to o tyle przydatne, nawet jeśli posiadasz tylko jeden, że będąc bardzo oddalonym od miast możesz przenieść się do nich (np. by opróżnić zawartość plecaka lub uzupełnić zapas mikstur), a później bezproblemowo wrócić w to samo miejsce. Kryształy umieszczone na mapie same nie znikają i możesz je w każdej chwili podnieść, by położyć później w innym dowolnym miejscu.

UWAGA! Choć istnieje możliwość sklonowania Portal Crystala, to nie warto tego robić. Usługa taka kosztuje 300 000 sztuk złota, a kopia przedmiotu traci swoją główną właściwość, czyli możliwość tworzenia punktów szybkiej podroży.

Dzień i noc

Podróżowanie nocą nie jest szczególnie bezpieczne

Gra została wyposażona w system dnia i nocy. Doba jest kluczowa, często dla niektórych zadań z terminami wykonania oraz dla niektórych działań (jak duplikacja przedmiotów w Black Cat). Także niektóre zadania można wykonać jedynie o określonej porze dnia. Dzień naturalnie jest bezpieczniejszą porą i tylko wtedy w początkowych fazach gry należy zwiedzać świat. Gdy jest już późno, możesz zaobserwować powoli zachodzące słońce, zostaniesz również ostrzeżony przed nocą przez swoich pionków. Na noc najlepiej schronić się w karczmie i zapłacić za nocleg, ewentualnie wejść do jaskini, gdzie pora dnia nie ma dla ciebie znaczenia, czy wykonać zadania w mieście.

Oczywiście możesz również podróżować nocą. Tylko wtedy można znaleźć niektóre z cennych składników - zioła oraz świecące kamienie. Jednakże, nocą uaktywniają się nowe potwory. Normą jest napotkanie na swojej drodze szkieletów, zombie pojawiających się praktycznie znikąd w dowolnym miejscu. Często możesz także napotkać wtedy fantomy (szczególnie w lasach).

Latarnia

Latarnia rozświetla mroki nocy i jaskiń, nie przeszkadzając ci w poruszaniu się i walce