Wydawca: Złote Myśli Kategoria: Specjalistyczne Język: polski

Zrobię to dzisiaj! Jak skończyć z odwlekaniem i uwolnić swój prawdziwy potencjał ebook

Bartłomiej Popiel

4.66666666666667 (3)

Uzyskaj dostęp do tej
i ponad 20000 książek
od 6,99 zł miesięcznie.

Wypróbuj przez
7 dni za darmo

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

e-czytniku kup za 1 zł
tablecie  
smartfonie  
komputerze  
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Przeczytaj fragment w darmowej aplikacji Legimi na:

Liczba stron: 95

Odsłuch ebooka (TTS) dostępny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacji Legimi na:

Androida
iOS
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Ebooka przeczytasz na:

Kindlu MOBI
e-czytniku EPUB
tablecie EPUB
smartfonie EPUB
komputerze PDF
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Pobierz fragment dostosowany na:

Zabezpieczenie: watermark

Opis ebooka Zrobię to dzisiaj! Jak skończyć z odwlekaniem i uwolnić swój prawdziwy potencjał - Bartłomiej Popiel

Czy Ty też chcesz przestać odkładać najważniejsze rzeczy w swoim życiu na później?

Jednym z największych marzeń ludzi na całym świecie jest uwolnienie się od nawyku odkładania wszystkiego na potem. Nieważne, czy pracujesz w domu, czy na etacie. Możesz nawet być osobą bezrobotną, a i tak prawdopodobnie kilka razy w tygodniu masz świadomość, że można było bardziej się zmobilizować i zrobić wszystko na czas.

Na szczęście jest w Polsce osoba, która perfekcyjnie poradziła sobie z prokrastynacją. Bartek Popiel jest człowiekiem, który pracuje 3 godziny dziennie i osiąga wyniki, o jakich mogą marzyć ci, którzy pracują po 12 godzin i sami są morderczo zapracowani. Czy można więc wyeliminować nawyk odkładania? Po lekturze "Zrobię to dzisiaj" zrozumiesz, jak prawdopodobnie niewiele trzeba, aby to raz na zawsze zmienić.

Dowiesz się z tej książki:

- jakie są konsekwencje odwlekania i ile tak naprawdę Cię to kosztuje;

- w jaki sposób przygotować siebie i swoje miejsce pracy, aby osiągnąć maksymalne wyniki, pracując jako copywriter, programista, grafik, dziennikarz, pozycjoner lub wykonując inne zawody, niekoniecznie związane z pracą w domu;

- jak znaleźć zupełnie darmowe miejsce pracy poza domem, tak aby nikt nie rozpraszał Cię, gdy wykonujesz ważne zadanie;

- jaki jest sekret tworzenia listy zadań, który polecają Tim Ferris i Leo Babuta (możemy jedynie zdradzić Ci teraz, że ta metoda budzi wiele kontrowersji, ale naprawdę działa);

Co najważniejsze, odkryjesz sprawdzone metody na zbudowanie prawdziwie efektywnego życia. Za chwilę otrzymasz na własność klucz do osobistej skuteczności, tak aby bez problemu wykonywać zlecone zadania. Wszystko po to, aby mieć więcej czasu dla siebie i bliskich. Zrób to dziś, dokładnie w tej sekundzie.

Opinie o ebooku Zrobię to dzisiaj! Jak skończyć z odwlekaniem i uwolnić swój prawdziwy potencjał - Bartłomiej Popiel

Cytaty z ebooka Zrobię to dzisiaj! Jak skończyć z odwlekaniem i uwolnić swój prawdziwy potencjał - Bartłomiej Popiel

Wstań, przejdź się po domu, wykonaj kilka ćwiczeń, wywietrz miejsce pracy, wyjrzyj przez okno i  weź kilka głębokich oddechów. Po 10 minutach zacznij ponownie działać. Po 3 takich cyklach zrób dłuższą przerwę, podczas której udasz się na spacer, utniesz sobie drzemkę lub posprzątasz otoczenie wokół Ciebie. Taka dłuższa przerwa sprawi, że wrócisz do pracy z  większą energią.
Drugi oddech. O  teorii drugiego oddechu przeczytałem w  książce Zbigniewa Ryżaka Efekt jo-jo w  motywacji 3 . Zbigniew Ryżak przetłumaczył fragment artykułu Williama Jamesa. Pozwolę sobie zacytować ten fragment w  całości, ponieważ to najlepiej odda istotę rzeczy: „Najbardziej znanym przykładem obrazującym istnienie zbiorników niewykorzystywanej na co dzień energii jest zjawisko drugiego oddechu . Zwykle zatrzymujemy się, gdy napotykamy pierwszą barierę zmęczenia. Czujemy, że już «dość» się napracowaliśmy i  przestajemy działać. Ta pierwsza dawka zmęczenia jest skuteczną barierą w  życiu, jakie na co dzień prowadzimy. Czasem jednak, gdy jakaś niezwykła konieczność zmusza nas do tego, by pójść dalej, wydarza się zadziwiająca rzecz. Zmęczenie pogarsza się do pewnego krytycznego punktu, kiedy to stopniowo
pewnego krytycznego punktu, kiedy to stopniowo lub nagle znika, a  my stajemy się świeżsi niż przedtem. Najwyraźniej dotarliśmy do nowych zasobów energii, które były zamaskowane pod zasłoną zmęczenia i  z  których do tej pory nie korzystaliśmy. Pod tym ukryciem może znajdować się więcej warstw energii. Może tam być i  trzeci, i  czwarty oddech. To zjawisko występuje zarówno w  przypadku czynności fizycznych, jak i  umysłowych. W  wyjątkowych przypadkach możemy odkryć pod punktem skrajnego zmęczenia i  bólu pokłady lekkości i  siły, o  posiadaniu których nawet nie śniliśmy. Możemy odkryć źródła siły, z  których w  ogóle nie korzystaliśmy, ponieważ z  nawyku nigdy nie naciskaliśmy na przeszkody, nigdy nie wychodziliśmy poza pierwszy krytyczny punkt zmęczenia”.
Pij wodę Wypij 2 szklanki wody zaraz po przebudzeniu. Podczas snu organizm się odwadnia, więc warto wyregulować ilość płynów w  organizmie. Zadbaj o  to, aby woda towarzyszyła Ci przez cały dzień. Dodaje ona energii, wspomaga procesy trawienne, wypłukuje toksyny, reguluje temperaturę ciała i  co ciekawe — wspomaga odchudzanie.
Grupuj zadania Przejrzyj swoją listę zadań i  zobacz, które z  nich wymagają wyjścia z  domu, a  które możesz załatwić od ręki. Zorganizuj swój czas tak, aby te wymagające wyjścia wykonać za jednym razem.
Nagradzaj się za produktywny dzień Nagradzaj się za małe i  duże sukcesy. Być może udało Ci się wykonać wszystkie zaplanowane zadania lub dopiąłeś jakiś projekt do końca — daj sobie za to stosowną nagrodę. Wieczorem możesz obejrzeć film, iść do kina, zjeść lody, przeczytać książkę, umówić się na masaż lub cokolwiek innego. Niech nagrodami będą czynności, które zwykle odciągają Cię od pracy. Wyczekuj na nie z  niecierpliwością! Dla niektórych taką nagrodą może być sprawdzenie maila. Wyznaczając je sobie, musisz być konsekwentny. Jeśli nie wykonałeś zadania — nie ma nagrody. Od tej zasady nie może być żadnych odstępstw. Poza tym, ustalaj nagrody tak, aby były one stosowne do wykonanej pracy. Po tygodniu produktywnego działania może to być kino. Nagrodą za efektywny dzień pracy jakiś smakołyk, film na DVD lub długa kąpiel.