Uzyskaj dostęp do tej i ponad 250000 książek od 14,99 zł miesięcznie
Poradnik do gry The Surge ma za zadanie ułatwić każdemu z graczy bezproblemowe ukończenie tego tytułu w 100%. Dlatego na pierwszym miejscu znajdziesz tu opis przejścia wątku fabularnego, a także liczne porady dotyczące walki, zarządzania ekwipunkiem, rozwojem postaci i tworzeniem przedmiotów, gdyż te elementy nie zostały w pełni wytłumaczone w samej grze. Nie zabrakło także wskazówek dotyczących walk z bossami. Poradnik pomoże ci również odnaleźć wszystkie ukryte audiologii oraz sekretne bronie dostępne na kolejnych obszarach. Ostatnim elementem jest lista osiągnięć / trofeów i pomocne informacje, jak je odblokować.
Akcja The Surge rozgrywa się w postapokaliptycznym świecie opanowanym przez maszyny. Bohater staje naprzeciw robotów oraz zmodyfikowanych ludzi, wyposażony w egzoszkielet i przedmioty, jakie uda mu się zdobyć w świecie gry oraz stworzyć samodzielnie z pozyskanych surowców. Rozwój postaci został zminimalizowany i skupia się w głównej mierze na modyfikacji i ulepszaniu egzoszkieletu o lepsze parametry energetyczne, implanty, tworząc z siebie maszynę do zabijania. Walka w The Surge nie jest łatwa, co znacznie podnosi poziom rozgrywki, lecz na tyle rozwinięta, że gracz samodzielnie może ustalić swój styl i go doskonalić.
Poradnik do The Surge zawiera:
Poradnik do gry The Surge zawiera kompletny opis przejścia wszystkich misji i walk z bossami, lokalizację audiologów, porady dotyczące rozgrywki czy informacje na temat rozwoju postaci.
The Surge - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:
Liczba stron: 140
Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:
Copyright © wydawnictwo GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
ISBN: 978-83-8112-417-1
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-OnLine S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1787
Walka | Porada
Rozwój postaci | Porady
Opuszczona Strefa Produkcyjna | Opis przejścia
Centrala Produkcyjna B | Opis przejścia
Biolaboratoria Resolve | Opis przejścia
Wieża wentylacyjna | Opis przejścia
Dział badawczy | Opis przejścia
Przejście do Sektora Kierowniczego | Opis przejścia
Sektory Kierownicze | Opis przejścia The Surge
Jądro - finał The Surge
Jak pokonać P.A.X? | Boss w The Surge
Pożoga | Boss w The Surge
Wielka Siostra 1/3 (Big Sister 1/3) | Boss w The Surge
Czarny Cerber | Boss w The Surge
Niedozwolony Proces (Rogue Process)
Przeciwnicy w The Surge
NPC | Postacie w The Surge
Broń i typy uzbrojenia w The Surge
Pancerze, zbroje w The Surge
Implanty i egzoszkielet
Dron w The Surge
Tworzenie i ulepszanie wyposażenia
Nanordzenie lokalizacje | FAQ
Jak mieć pod ręką więcej niż jedną broń?
Jak zdobyć schematy i broń w The Surge?
Jak szybko gromadzić złom w The Surge?
Co znajdę za drzwiami ochrony CREO w The Surge?
Jak zdobyć pancerz Ironmaus w The Surge?
Ferguson i trofeum Wściekłe drony
Wyzwoliciel - Trofeum Wyzwoliciel
Dr Murphy i trofeum Teoria ewolucji
Mallory i trofeum Podążaj za białym króliczkiem
Komiksy Iron Maus
Trofea i osiągnięcia w The Surge
Sterowanie
Wymagania sprzętowe
Poradnik do gry The Surge ma za zadanie ułatwić każdemu z graczy bezproblemowe ukończenie tego tytułu w 100%. Dlatego na pierwszym miejscu znajdziesz tu opis przejścia wątku fabularnego, a także liczne poradydotyczące walki, zarządzania ekwipunkiem, rozwojem postaci i tworzeniem przedmiotów, gdyż te elementy nie zostały w pełni wytłumaczone w samej grze. Nie zabrakło także wskazówek dotyczących walk z bossami. Poradnik pomoże ci również odnaleźć wszystkie ukryte audiologii orazsekretne bronie dostępne na kolejnych obszarach. Ostatnim elementem jest lista osiągnięć / trofeów i pomocne informacje, jak je odblokować.
AkcjaThe Surge rozgrywa się w postapokaliptycznym świecie opanowanym przez maszyny. Bohater staje naprzeciw robotów oraz zmodyfikowanych ludzi, wyposażony w egzoszkielet i przedmioty, jakie uda mu się zdobyć w świecie gry oraz stworzyć samodzielnie z pozyskanych surowców. Rozwój postaci został zminimalizowany i skupia się w głównej mierze na modyfikacji i ulepszaniu egzoszkieletu o lepsze parametry energetyczne, implanty, tworząc z siebie maszynę do zabijania. Walka w The Surge nie jest łatwa, co znacznie podnosi poziom rozgrywki, lecz na tyle rozwinięta, że gracz samodzielnie może ustalić swój styl i go doskonalić.
Poradnik do The Surge zawiera:
Kompletny
opis przejścia wątku fabularnego;
liczne
porady dotyczące m.in. rozwoju postaci czy walki;
opis
elementów pobocznych oraz lokalizację ciekawych przedmiotów;
miejsca
ukrycia wszystkich audiologów;
listę dostępnych osiągnięć / trofeów.
Patrick "YxU" Homa (www.gry-online.pl)
W tym rozdziale znajdziesz przydatne wskazówki, które pomogą ci w rozpoczęciu gry i w wyrobieniu sobie dobrych nawyków w walce. Zawarto tu także informacje na temat egzekucji oraz ewentualnej śmierci bohatera.
Wskazówki
Śmierć
Egzekucj
e
Do
wykonania ataku używasz dwóch klawiszy - atak pionowy oraz poziomy. Początkowo nie zauważysz dużej różnicy pomiędzy atakami, jednak z czasem, gdy ustalisz określony styl walki (głównie na podstawie noszonego ekwipunku) będziesz mógł wykonywać bardziej złożone kombinacje. Trzymając klawisz zwiększasz siłę ataku, lecz i opóźniasz jego nastąpienie.
Bohater
nie potrafi się wspinać; nie potrafi podskakiwać, a jedynie przeskakiwać nad przeszkodami.
Warto
atakować z rozpędu (podczas biegu) - zaatakujesz wroga z większą siłą, przy okazji możesz pojawić się za jego plecami. Nie jest to jednak skuteczna metoda przy noszeniu ciężkiego ekwipunku.
Twój
cios
może zatrzymać próbę ataku przeciwnika. Z czasem nauczysz się zauważać odpowiedni moment, kiedy powinieneś zrobić unik, użyć obrony, a kiedy przerwać atak przeciwnika swoim atakiem. Jest to jednak mocno uzależnione od broni, jaką się posługujesz i ekwipunku (ogólnej szybkości bohatera).
Naucz
się odskakiwać - zaoszczędzisz wytrzymałość, która jest zużywana podczas obrony. Postawa obronna nie uchroni cię także przed każdym typem ataków.
System
namierzania pozwala ci przełączać się między kończynami przeciwnika (jeśli jest to humanoid). Nie ma to dużego znaczenia, gdy oponent jest w pełni opancerzony, jednak gdy któraś z kończyn jest niezabezpieczona (niebieski kolor), zadasz podwójne obrażenia.
Używanie
jednego
typu broni (np. jednoręcznych) wpływa także na rozwój umiejętności władania tą bronią, co przełożyć się może na szybkość zadawanych ciosów oraz ilość obrażeń. Pasek odpowiedzialny za ten parametr widoczny jest w lewym dolnym rogu ekranu.
Walki
z bossami lub mini-bossami różnią się w sumie od zwykłych walk tylko tym, że musisz odgadnąć, jaki sposób jest najlepszy na walkę z przeciwnikiem, lub w który punkt należy go atakować. Nierzadko jednak należy wykorzystać elementy otoczenia lub starać się pokonać wroga jego własną bronią.
Gracz nie umiera na stałe. Po tym, jak pasek zdrowia spadnie do zera, jest przenoszony do Stacji medycznej i upuszczane są zebrany przez niego złom. W prawej krawędzi ekranu pojawia się informacja po odrodzeniu, ile masz czasu na zebranie upuszczonych przedmiotów.
Po śmierci odradzają się wszyscy przeciwnicy w okolicy, dlatego jeśli dany etap jest dla ciebie za trudny, powalcz z lokalnymi oponentami, by zdobyć większą ilość doświadczenia / materiałów na lepszy ekwipunek.
Używając klawiszaE możesz wykończyć przeciwnika w efektowny sposób specjalnym ciosem (egzekucja). Nie ma on specjalnych wymagań, nie dotyczy jednak wszystkich rodzajów przeciwników (np. latających robotów). Jedynym wymaganiem jest niski poziom zdrowia przeciwnika (na poziomie 10-20% paska zdrowia). Cios ten ma dwa zastosowania: pozwala użyć ataku, bez użycia wytrzymałości orazpozyskać surowce / schematy. Skupmy się na chwilę na drugiej zalecie: atakując wykonując egzekucje na konkretnej kończynie, losowo otrzymasz albo zniszczony fragment części, materiał z której jest zbudowana, albo schemat, jeśli jeszcze takiego nie posiadasz. Oczywiście, atakowanie opancerzonej kończyny jest trudniejsze, dlatego możesz atakować oponenta gdziekolwiek, a jedynie przełączyć się na wybraną kończynę w momencie, gdy możesz wykonać egzekucję.
Rozwój postaci możemy połączyć wraz z opisem wyposażenia, gdyż elementy egzoszkieletu, w który wyposażony jest nasz bohater, są głównymi modyfikatorami jego parametrów. Zaczynając jednak od początku.
Złom
i
rdzeń
Implant
y
Bohater może wykorzystywać zróżnicowany ekwipunek. By to jednak uczynić, rdzeń egzoszkieletu musi posiadać wystarczającą ilość energiirdzenia, która pozwoli na zasilenie wszystkich elementów (w przeciwnym wypadku nie będziesz mógł po prostu ich założyć). Zabijając przeciwników i zbierając losowe wynagrodzenie w świecie gry (oraz niszcząc zbędny ekwipunek) wynagradzany jesteś złomem. Dzięki niemu w stacji medycznej możesz ulepszać swój rdzeń o kolejne poziomy energetyczne - w parze nie idą z tym żadne specjalne umiejętności. Możesz jednak dzięki określonym poziomom rdzenia przeciążać niektóre linie energetyczne, by otworzyć zamknięte przejścia, oraz używać większej ilości implantów po osiagnięciu wyznaczonych poziomów.
Złom wykorzystujesz także do tworzenia i ulepszania ekwipunku. Z tego względu bardzo ważne jest rozsądne i umiejętne dysponowanie posiadanymi zasobami. Zwróć również uwagę, że podczas walki i pokonywania kolejnych przeciwników rośnie mnożnik wynagrodzenia. Zeruje się, gdy wracasz do stacji medycznej i czasem podczas niektórych metod leczenia, jego przyrost może być również uzależniony od posiadanych implantów / używanej broni. Warto znaleźć dla siebie kompromis między wyposażeniem, zwracając również uwagę na przyrost owego mnożnika.
Czasami odnajdziesz w świecie gry "Przedmioty używalne" (Consumables). Są na różnym poziomie, tzn. dostarczają różną ilość złomu. Nie innego z nimi nie zrobisz, poza prostym skonsumowaniem ich - są to swoistego rodzaju bonusy. Najlepiej zjeść je przy Stacji medycznej, by przypadkiem nie utracić i tych złomu, gdy coś pójdzie nie tak.
Implanty to główny element pozwalający na wykorzystanie nowych umiejętności (głównie leczenia) oraz wykorzystanie energii - niebieskiego paska, który rośnie w czasie walki (możesz np. zamienić go na zdrowie przy użyciu odpowiedniego implantu). Są także i implanty działające pasywnie. Poza tym występują również implanty o dużo innym działaniu, jak np. wyświetlanie paska zdrowia nad głowami przeciwników. Odnajdziesz je tak jak inne przedmioty, zwykle w losowych miejscach.
Możesz je montować w wolnych slotach i demontować używając Stacji medycznej. Kolejne wolne sloty odblokujesz wraz z rozwinięciem rdzenia egzoszkieletu - przy każdym slocie napisana jest wartość poziomu wymaganego do odblokowania.
W tym rozdziale został opisany pierwszy poziom gry. Zawiera on informacje o napotkanych w nim przeciwnikach, podstawowych elementach rozgrywki i wskazówki, dane o audiologach. Nie zabrakło również opisu walki z bossem i lokalizacji sekretnych broni.
Pierwsze
kroki
Napraw
rdzeń energetyczny
Dostań się
do
fabryki
Opcjonalna
walka z mini-bossem
Dostań się
do
elektrowni
Walka
z bossem
Broń
Tytan
(Titan)
Broń
Niestabilne
Widmo (Volatile Spectre)
Grę rozpoczynasz pośród ruin z prowizoryczną bronią w ręku. Toruj sobie drogę pośród robotów atakując je jednym z dwóch przycisków ataku (LMP/PPM). Wykonując ataki w różnej kolejności możesz tworzyć proste kombinacje, nie jest to jednak tak zauważalne przy braku ekwipunku i posiadaniu określonego stylu walki. Do obrony używaj klawisza Q.
Każda czynność zużywa wytrzymałość, tak atak jak i obrona, dlatego już na początku lepiej uczyć się robić uniki z wykorzystaniem klawisza kierunku i skoku. Wytrzymałość regeneruje się samoczynnie, jednak podczas ataków na mocniejszych wrogów (lub kilku przeciwników) musisz brać ją pod uwagę, by nie pozostać bezczynnym na polu bitwy.
Po drodze zbieraj żółte ostrosłupy. Są to obiekty tak rozrzucone po świecie, jak i upuszczane czasem przez oponentów, zawierające materiały, przedmioty lub schematy (losowo) - czyli tradycyjny loot. Nie musisz jednak specjalne przejmować się by zebrać wszystkie, rzadko uda ci się złowić coś wartościowego.
Dotrzyj do zniszczonego statku, w którym odnajdziesz terminal. W trakcie krótkiego dialogu zdobędziesz kilka informacji na temat świata, a przede wszystkim od tego miejsca odblokujesz dostęp do Stacji medycznej(MedBay), który stanie się twoją bazą wypadową: przyjdź tu, gdy chcesz ulepszyć postać, zostawić bezpiecznie zebrany złom, uzdrowić się. Gdy zginiesz także zostaniesz tutaj przeniesiony.
Przed wejściem do budynku znalazłeś implant - Rewizja medyczna (Medical Audit). Zamontuj go w Stacji medycznej na wolny slot twojej postaci w zakładce Implanty, by móc dostrzegać paski zdrowia nad głowami przeciwników.
Na początku jednak nie będziesz mógł skorzystać z pełnych możliwości Stacji medycznej, możesz jedynie zarządzać implantami. Twój rdzeń jest uszkodzony i musisz odnaleźć coś, co pozwoli ci go naprawić. Wyjdź ze statku nowo otwartymi drzwiami i zejdź po schodach w dół, po czym skręć w lewo. Tu napotkasz pierwszego przeciwnika. Zauważ, że jego głowa jest niechroniona - użyj auto namierzania i przełączając się między kończynami wybierz głowę. Teraz bohater będzie starał się w nią uderzyć każdym ciosem i zmaksymalizować obrażenia dzięki temu, że jest to element niechroniony.
Idź dalej i pokonaj jeszcze dwóch przeciwników. Ten ostatni przy zamkniętej bramie dobijający się do niej i wyposażony w lepszą broń niż reszta, jest twoim celem. Gdy go pokonasz, wyrzuci on obiekt, który zaniesiesz do Stacji medycznej i naprawisz swój egzoszkielet.
Od teraz możesz dokonywać ulepszeń, tworzyć obiekty ze schematów oraz ulepszać rdzeń - reprezentujący punkty postaci. Szczegółowe informacje znajdziesz w rozdziale Porady. Póki co po zebraniu "kuponu" z panelu obok otrzymasz zmechanizowaną nogę oraz rękę. Wejdź do okna inwentarza i załóż je. Są to elementy twojego egzoszkieletu, które poprawią parametry bohatera. Na razie nie staraj się za wszelką cenę zebrać materiały na wykonanie kolejnych elementów, gdyż wiele z nich znajdziesz przy pokonanych przeciwnikach.
Aby kontynuować, przedostać się musisz do fabryki. Na obecnym obszarze zapewne widziałeś wiele zamkniętych drzwi - będziesz musiał je otworzyć od środka i posłużą ci za skróty. Obecnie jedyna droga prowadzi przez drzwi, przy których zabiłeś przeciwnika z przedmiotem do naprawy twojego rdzenia.
Obok bramy znajduje się złącze. Nad nim unosi się liczba która mówi, jaki poziom rdzenia musisz posiadać, by móc z niego skorzystać. Tu wymagany jest domyślny - 10 pkt. Podejdź więc i naciśnij klawisz akcji, a drzwi się otworzą.
Musisz teraz przejść przez budynek pozbywając się kolejnych przeciwników. Warto tu powracać, by zdobyć złom i więcej materiałów (i schematów) do ulepszania podstawowego ekwipunku. Na tyłach znajdziesz drzwi, które także musisz "przeładować" rdzeniem (10 pkt). Wyjdziesz na zewnątrz - otwórz drzwi po prawej, a odblokujesz najszybszy skrót do swojej bazy. Uważaj jedynie na trujące gazy wokoło - stojąc w nich tracisz zdrowie.
Na zewnątrz za fabryką, na wprost szerokich drzwi (skrót do bazy) znajduje się mała ścieżka między krzewami. Przejdź nią, a napotkasz mini-bossa - dużego nieagresywnego robota wydobywczego. Uważaj, gdyż może cię on zgładzić jednym ciosem. Atakuje ramieniem, gdy stoisz kilka metrów od niego, a podnosi się i opada miażdżąc, gdy stoisz obok.
Aby go pokonać, musisz atakować baterie po obu stronach robota. Nie używaj kombinacji, a pojedynczych ataków, by móc w razie czego odskoczyć. Za walkę otrzymasz lśniącą monetę (Shining Coin) [przedmiot fabularny] oraz trochę złomu.
Na