Enslaved: Odyssey to the West - poradnik do gry - Patrick "Yxu" Homa - ebook

Enslaved: Odyssey to the West - poradnik do gry ebook

Patrick "Yxu" Homa

0,0

Opis

Nieoficjalny poradnik do gry Enslaved: Odyssey of the West zawiera wszelkie informacje potrzebne do ukończenia gry na najwyższym z trzech możliwych poziomów trudności (hard). W poradniku zostały podane także lokalizacje Masek oraz łatwych do przeoczenia kul doświadczenia (Tech Orbs), które są wymagane do zdobycia osiągnięć/trofeów oraz ułatwiają ukończenie gry. Wszystkie rozdziały (Chaptery) opisane zostały bardzo szczegółowo tak, że nie sposób błądzić i trudzić się przy pokonywaniu kolejnych etapów. Na końcu poradnika zostały dołączone także możliwe do osiągnięcia Achivementy (osiągnięcia/trofea) oraz poradnik walki i możliwe do zakupienia umiejętności.

Gra Enslaved: Odyssey of the West, to przygodowa gra akcji skupiająca się głównie na elementach zręcznościowych oraz taktycznych w przypadku walk z wrogimi robotami. Autorzy przygotowali dla graczy rozbudowane poziomy wmieszane we wciągającą i zabawną fabułę, zwieńczone barwną oprawą graficzną. Kierujemy w niej poczynaniami bohatera (Monkey) i jego towarzyszki (Trip), a w dodatku DLC także Pigsy’m.

Poradnik do gry Enslaved: Odyssey of the West zawiera informacje o tym jak:

  • Ukończyć grę na najwyższym poziomie trudności
  • Odblokować wszystkie dostępne osiągnięcia
  • Znaleźć lokalizację wszystkich Masks i Tech Orbs
  • Poradzić sobie w walce z bossami
  • Uzyskać wiedzę jak wykorzystywać wszelkie umiejętności i budować dobre strategie walk

Poradnik do gry Enslaved: Odyssey to the West zawiera kompletny, wzbogacony licznymi poradami opis przejścia na najwyższym poziomie trudności. Opisane zostały również lokalizacje sekretów (Masks i Tech Orbs), a także osiągnięcia i walki z bossami.

Enslaved: Odyssey to the West - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Tabela umiejętności (Umiejętności)
  • Chapter 2 - walka z bossem (Solucja)
  • Chapter 5 - walka z bossem (Solucja)
  • Walka (Porady ogólne)
  • Chapter 1 - The Escape (Solucja)
  • Chapter 2 - The Old City (Solucja)
  • Chapter 14 - walka z bossem (Solucja)
  • Demolition Mech (Bossowie)
  • PC (Sterowanie)
  • Chapter 7 - Finding Trip (Solucja)

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 82

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0



Enslaved:Odyssey to the Westporadnik do gry

autor: Patrick "Yxu" Homa

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1411

[email protected]

Spis treści

Enslaved: Odyssey to the West - poradnik do gry

Uwagi wstępne

Sterowanie

Xbox 360

PS3

PC

Porady ogólne

Interfejs Użytkownika

Walka

Umiejętności

Tabela umiejętności

Bossowie

Demolition Mech

Mech Dog

Rhino

Scorpion

Solucja

Chapter 1 - The Escape

Chapter 2 - The Old City

Chapter 2 - walka z bossem

Chapter 3 - The Metal Tower

Chapter 3 - walka z bossem

Chapter 4 - Wherefore Art Thou?

Chapter 5 - The Crash Site

Chapter 5 - walka z bossem

Chapter 6 - Village Approach

Chapter 7 - Finding Trip

Chapter 8 - Gaining Access

Chapter 8 - walka z bossem

Chapter 9 - The Wasteland

Chapter 9 - walka z bossem

Chapter 10 - The Titan Factory

Chapter 11 - The Old Battlefield

Chapter 11 - walka z bossem

Chapter 12 - The Dam

Chapter 13 - Grand Theft

Chapter 14 - Pyramid

Chapter 14 - walka z bossem

DLC - Pigsy's Perfect 10

A Man of Action

Dead Man's Peak

Going Down

Old Roads

A Welcome Distraction

Jaws of Death

Bare Bones

Spring up the Pipe

Organized Chaos

The Rainery

Old-School Mayhem

The Furnace

Under Attack

Out on the Trail

Hounded

Leaving Home

Down the Tubes

The Depths

End of the Line

Osiągnięcia

Sekrety

Rozdział 3

Rozdział 4

Rozdział 5

Rozdział 6

Rozdział 7

Rozdział 8

Rozdział 9

Rozdział 10

Rozdział 11

Rozdział 12

Rozdziały 13, 14

Enslaved: Odyssey to the West - poradnik do gry

Nieoficjalny poradnik do gry Enslaved: Odyssey of the West zawierawszelkie informacje potrzebne do ukończenia gry na najwyższym z trzech możliwych poziomów trudności (hard). W poradniku zostały podane także lokalizacje Masek oraz łatwych do przeoczenia kul doświadczenia (Tech Orbs), które są wymagane do zdobycia osiągnięć/trofeów oraz ułatwiają ukończenie gry. Wszystkie rozdziały (Chaptery) opisane zostały bardzo szczegółowo tak, że nie sposób błądzić i trudzić się przy pokonywaniu kolejnych etapów. Na końcu poradnika zostały dołączone także możliwe do osiągnięcia Achivementy (osiągnięcia/trofea) oraz poradnik walki i możliwe do zakupienia umiejętności.

Gra Enslaved: Odyssey of the West, to przygodowa gra akcji skupiająca się głównie na elementach zręcznościowych oraz taktycznych w przypadku walk z wrogimi robotami. Autorzy przygotowali dla graczy rozbudowane poziomy wmieszane we wciągającą i zabawną fabułę, zwieńczone barwną oprawą graficzną. Kierujemy w niej poczynaniami bohatera (Monkey) i jego towarzyszki (Trip), a w dodatku DLC także Pigsy'm.

Poradnik do gry Enslaved: Odyssey of the West zawiera informacje o tym jak:

Ukończyć grę na najwyższym poziomie trudności

Odblokować wszystkie dostępne osiągnięcia

Znaleźć lokalizację wszystkich Masks i Tech Orbs

Poradzić sobie w walce z bossami

Uzyskać wiedzę jak wykorzystywać wszelkie umiejętności i budować dobre strategie walk

Patrick "Yxu" Homa (www.gry-online.pl)

Uwagi wstępne

Poradnik został przygotowany na wersji PC gry Enslaved: Odyssey of the West, która występuje wraz z dodatkiem DLC: Pigsy's Perfect 10. Gra została ukończona na najwyższym poziomie trudności (hard), dlatego grając na niższym poziomie gracz także może opierać się o wskazówki zawarte w poradniku.

Ukryte w grze Maski zostały opisane zarówno w opisie przejścia, jak i w oddzielnym rozdziale, żeby poszukiwacze znajdziek mogli szybciej odszukać ich lokalizację. Kule doświadczenia ze względu na ich mnogość i często łatwość znalezienia (np. na drodze gracza - w korytarzu, na schodach) zostały opisane, tylko jeśli są trudne do zlokalizowania. Podobnie postąpiono ze znajdźkami w DLC (Plakaty/Żywność). Wszystkie sekrety zostały w tekście poradnika pogrubione, by łatwiej było znaleźć akapity zawierające informacje o nich.

Informacje o kierunku (skręć w lewo/prawo) odnoszą się do pozycji startowej gracza (na jakiej rozpoczął kolejny rozdział, przeszedł przez drzwi/przeszkodę). Czasami zdarza się tak, że kamera nakierowana jest z boku lub pod kątem z góry (jak w przypadku gier platformowych). Wtedy przód/tył wzrokowo traktujemy jako prawą/lewą stronę i tak zostało to ujęte w poradniku.

Sterowanie

Xbox 360

Ruch

Kamera

Chmura Wł/Wył

Skok

Użyj

Atak podstawowy

Mocny Atak

Wybór przedmiotu (tylko DLC)

Stun Ammo (amunicja ogłuszająca)

Plasma Ammo (amunicja plazmowa)

Wybór przedmiotu (tylko DLC)

Menu Trip Command

Celowanie

Odwróć uwagę

Tarcza

Pomiń animację

Pauza / Menu

PS3

PlayStation 3

Ruch

Kamera

Chmura Wł/Wył

Skok / Unik

Użyj

Atak podstawowy

Mocny atak

Wybór przedmiotu (tylko DLC)

Stun Ammo (amunicja ogłuszająca)

Plasma Ammo(amunicja plazmowa)

Wybór przedmiotu (tylko DLC)

Menu Trip Command

Celowanie

Odwróć uwagę

Tarcza

Pomiń animację

Pauza / Menu

PC

Ruch

Tarcza

Chmura Wł/Wył

Odwróć uwagę

Użyj

Mocny atak

Skok / Unik

Atak podstawowy

Menu Trip Command

Celowanie

Przykucnięcie

Pauza / Menu

Lewo / Prawo - zmiana amunicji

Pomiń animację

Porady ogólne

Interfejs Użytkownika

Interfejs użytkownika

Interfejs użytkownika, czyli tzw. HUD prezentuje się jak na obrazku powyżej: w prawym górnym rogu widoczna jest obecna ilość Punktów Doświadczenia (PD). Wyświetla się tylko w czasie zebrania kul doświadczenia i widoczna jest tylko chwilę. W lewym górnym rogu znajduje się informacje o energii tarczy, a poniżej Punkty Życia (HP). W prawym dolnym rogu znajdują się dwie ikony: ta po lewej oznacza dostępną ilość Plasma Ammo, a ta z prawej Stun Ammo. W dolnym lewym rogu znajdują się informacje o Trip - jeśli zmieni kolor oznacza to, że Trip jest w zagrożeniu. Pasek EMP to czas potrzebny na przeładowanie umiejętności Trip dotyczącej ogłuszenia wrogich jednostek, gdy jest ona atakowana. Pasek Decoy to czas potrzebny na przeładowanie umiejętności Trip dotyczącej używania wabika/przynęty.

Po odblokowaniu umiejętności Combat Awareness widoczne będą określone stany robotów. Gdy robot przybiera odcień czerwony jak na powyższym screenie, oznacza to, że wyprowadza atak.

Żółty odcień robota

Gdy robot przybiera odcień żółty, oznacza to, że jest przeciwnik jest ogłuszony i podatny na ataki bohatera.

Niebieski odcień robota

Gdy robot przybiera odcień niebieski, oznacza to, że robot się broni. Musisz obrać wtedy odpowiednią do sytuacji taktykę (przebić się przez obronę / wykonać unik).

Walka

Atak:

Atak

podstawowy wykonasz klawiszem ataku, który można ładować, by zwiększyć jego moc;

Ładowany

atak

podstawowy - powoduje chwilowe ogłuszenie przeciwnika oraz pozbawia chwilowo tarczy, jeśli takową posiada.

Mocny

atak (Heavy Attack) wykonasz klawiszem mocnego ataku - jest wolny, ale zadaje mocniejsze obrażenia - dobry do łączenia z podstawowym atakiem;

Atak

obszarowy - możesz go wykonać naciskając klawisz ataku podstawowego i skoku, dobry przeciw kilku przeciwnikom jednocześnie. Używać go możesz także do popychania przeciwników, np. na miny.

Plasma

Blast - pierwszy atak dystansowy. Posiada dużą moc, może atakować tak i zwykłe roboty (poza używającymi tarcz), ale także i świetnie sprawdza się w walce z bossami.

Stun

Blast - drugi atak dystansowy. Powoduje chwilowy paraliż przeciwnika, a posiadającym tarczę chwilowo ją dezaktywuje. Nie działa na elektryczne mechy. Przydatny w walce z bossem, a czasem praktycznie niezastąpiony.

Obrona:

Klawisz

tarczy - uchroni cię przed atakami ze strony wrogów, nie ochroni nas przed atakami bossów, ma także ograniczoną energię działania, widoczną na HUDzie w lewym górnym rogu;

Unik

- wykonywany przy połączeniu klawisza kierunkowego/gałki i skoku, powinieneś wykonać tuż przed atakiem wroga, oraz gdy kilku wrogów stoi przy bohaterze - nie jest warto dać się osaczyć;

Strategia:

Walcząc

z

jednym przeciwnikiem taktyka jest zazwyczaj dowolna, jednak najlepiej twórz szybkie combo (ataki podstawowe naprzemienne z mocnymi atakami) i nie pozwól wrogowi wykonać ataku;

Gdy

widzisz, że wróg przygotowuje się do ataku z biegu, możesz załadować atak podstawowy i uwolnić go, gdy przeciwnik będzie obok bohatera, wykonaj unik lub użyj tarczy, by wyprowadzić szybki kontratak;

Podczas

walki z kilkoma przeciwnikami skup się na pojedynczych przeciwnikach, żeby szybko zmniejszyć ich ilość. Jeśli postać atakowana jest jednocześnie z kilku stron, wykonaj unik lub użyj ataku obszarowego;

Korzystaj

także z elementów środowiska - np. spychaj wrogów na miny, gdy masz taką możliwość;

Gdy

dostrzeżesz białe wyładowania elektryczne na robocie oznacza to, że jest on zdezorientowany, to dobry moment do ataku, gdy zaś czerwone - wyeliminuj go natychmiast - w przeciwnym razie odzyska część zdrowia;

Od

końcówki rozdziału drugiego, podstawowe roboty uzyskują zdolność przywoływania wsparcia - sygnalizowane odliczaniem nad nadającym komunikat robotem. Skup się na tym przeciwniku jeśli nie chcesz dodatkowych kłopotów;

Gdy

przeciwnik się broni, załaduj atak podstawowy i uwolnij go, gdy ten puści gardę;

Czasami

będziesz miał możliwość wykonania nokautu (Takedown), powoduje on czasem pewien bonus w postaci paraliżu pozostałych wrogich jednostek (electric mech), możliwości rzucenia resztek robota na inne i spowodowaniu eksplozji lub przechwyceniu karabinu robota z tarczą;

Roboty

prowadzące ostrzał z odległości możesz zniszczyć także z dystansu używając Plasma blast, a roboty z tarczą - używając wcześniej Stun blast, by pozbawić ich tarczy - nie zawsze jednak jest to dobry pomysł, gdyż warto oszczędzać amunicję na krytyczne momenty oraz bossów;

Taktyka zakupu umiejętności

Jeśli

zbierasz

wszystkie kule, na koniec gry powinieneś mieć możliwość wykupienia wszystkich dostępnych ulepszeń. Jednak niektóre z nich nie dają fenomenalnych efektów lub/i nie są specjalnie przydatne we wczesnych fazach gry.

Dobrym

posunięciem na początek jest w miarę możliwości i dostępności zakup ulepszeń, które przynoszą największe efekty, tj. Plasma Damage, Stun Effect oraz Stun Time, Stun Charge Upgrade i Combat Awareness.

Koniecznie