Stellaris - poradnik do gry - Łukasz "Keczup" Wiśniewski - ebook

Stellaris - poradnik do gry ebook

Łukasz "Keczup" Wiśniewski

0,0

Opis

Poniższy, nieoficjalny poradnik do gry Stellaris studia Paradox Interactive zawiera wszelkie niezbędne informacje dotyczące zarządzania i rozwoju galaktycznego imperium. Znajdziesz tutaj szczegółowe porady dotyczące rozpoczęcia gry, jej podstawowych założeń i mechanizmów, które pomogą w uzyskaniu przewagi w kosmosie. Poradnik wyjaśni również wszystkie elementy interfejsu i wskaże aspekty, które pomogą w płynniejszej rozgrywce.

Poradnik do Stellaris zawiera:

  1. porady dotyczące utworzenia własnej, spersonalizowanej frakcji
  2. opis wszystkich dostępnych dla gracza frakcji
  3. rozdział "Porady ogólne" gdzie znajdziesz wskazówki dotyczące każdego elementu rozgrywki
  4. porady dla początkujących dotyczące podejmowanych decyzji w pierwszych minutach kampanii
  5. szczegółowy opis wszystkich mechanizmów gry
  6. wskazówki dotyczące prowadzenia wojen, pozyskiwania surowców, kolonizacji planet i dyplomacji
  7. porady dotyczące zarządzania imperium, planowania działań i neutralizowania zagrożeń
  8. porady odnoszące się do eksploracji świata i rozwijanie nowych technologii

Poradnik został utworzony w oparciu o grę w wersji 1.0.0 (9b5a).

Poradnik do gry Stellaris będzie opisywał wszystkie najważniejsze elementy tego rozbudowanego tytułu.  Dowiesz się z niego m.in. jak kierować każdą z dostępnych frakcji, w jakie technologie inwestować czy jak stworzyć własny okręt.

Stellaris - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Porady ogólne (Podstawy)
  • Tworzenie fundamentów imperium (Dobry start)
  • Zajmowanie układów i kolonizacja planet (Dobry start)
  • Rozwój imperium w 4 prostych krokach (Dobry start)
  • Interfejs (Podstawy)
  • Kreator tworzenia frakcji (Frakcje)
  • Dostępne frakcje (Frakcje)
  • Ustawienia Kampanii (Podstawy)
  • Modyfikatory ustroju (Rząd)
  • Sterowanie (Podstawy)

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 191

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS

Popularność




Stellarisporadnik do gry

autor: Łukasz "Keczup" Wiśniewski

Copyright © wydawnictwo GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

ISBN: 978-83-8060-389-9

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-OnLine S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1709

[email protected]

Spis treści

Stellaris - poradnik do gry

Podstawy

Porady ogólne

Interfejs

Sterowanie

Ustawienia Kampanii

Wymagania sprzętowe

Dobry start

Tworzenie fundamentów imperium

Zajmowanie układów i kolonizacja planet

Rozwój imperium w 4 prostych krokach

Frakcje

Kreator tworzenia frakcji

Dostępne frakcje

Rząd

Modyfikatory ustroju

Polityka

Edykty imperialne

Edykty planetarne

Zarządzanie

Sektory

Grupy interesu

Populacja

Dyplomacja

Informacje ogólne

Handel

Działania dyplomatyczne

Gospodarka

Infrastruktura

Modyfikatory gospodarcze i bilans imperium

Armia

Informacje ogólne

Jednostki i modyfikacje

Flota

Informacje ogólne

Projektant okrętów

Jednostki

Uzbrojenie

Wyposażenie

Nauka

Informacje ogólne

Technologie

Przełomowe technologie

Stellaris - poradnik do gry

Poniższy, nieoficjalny poradnik do gry Stellaris studia Paradox Interactive zawiera wszelkie niezbędne informacje dotyczące zarządzania i rozwoju galaktycznego imperium. Znajdziesz tutaj szczegółowe porady dotyczące rozpoczęcia gry, jej podstawowych założeń i mechanizmów, które pomogą w uzyskaniu przewagi w kosmosie. Poradnik wyjaśni również wszystkie elementy interfejsu i wskaże aspekty, które pomogą w płynniejszej rozgrywce.

Poradnik do Stellaris zawiera:

porady

dotyczące utworzenia własnej, spersonalizowanej frakcji

opis

wszystkich dostępnych dla gracza frakcji

rozdział

"Porady

ogólne" gdzie znajdziesz wskazówki dotyczące każdego elementu rozgrywki

porady

dla początkujących dotyczące podejmowanych decyzji w pierwszych minutach kampanii

szczegółowy

opis

wszystkich mechanizmów gry

wskazówki dotyczące

prowadzenia

wojen, pozyskiwania surowców, kolonizacji planet i dyplomacji

porady

dotyczące zarządzania imperium, planowania działań i neutralizowania zagrożeń

porady

odnoszące się do eksploracji świata i rozwijanie nowych technologii

Poradnik został utworzony w oparciu o grę w wersji 1.0.0 (9b5a).

Łukasz Wiśniewski (www.gry-online.pl)

Podstawy

Porady ogólne

W tej części poradnika znajdziesz wybrane porady dotyczące każdego z elementów rozgrywki,

Początek gry

Geografi

a

Przemysł

Zarządzanie

Badani

a

Militari

a

Początek gry

1. Zawsze czytaj treść wiadomości wyświetlanych na ekranie. Treść wiadomości często zawiera ważne informacje zarówno w kwestii fabuły gry, jak i czynników, które mogą mieć wpływ na dalszy rozwój wydarzeń.

2. Najlepszym wprowadzeniem do zagadnień związanych z mechaniką gry jest samouczek. Poszczególne treści możesz pomijać, ale warto go uruchomić, żeby informował cię o wydarzeniach na które nie będziesz zwracał uwagi w pierwszych godzinach kampanii.

3. Rozsądnie zarządzaj punktami wpływu, pamiętaj, że pełne przejęcie nowego obszaru na początku gry jest ważniejsze niż ustalenie dowódcy nieużywanego oddziału.

4. Korzystaj z opcji zatrzymywania czasu za każdym razem kiedy musisz się nad czymś zastanowić albo odczytać jakieś informacje. Korzystaj z pauzy żeby wydawać rozkazy poszczególnym jednostkom.

5. Naucz się skrótów klawiszowych. Walka będzie prowadzona w czasie rzeczywistym, więc jest to jedyne rozwiązanie, które pozwoli ci ograniczyć używanie pauzy w czasie walki.

6. Kolonizacja jest procesem wymagającym dużego nakładu energii. Nie zasiedlaj nowego układu jeśli bilans energetyczny jest ujemny lub nie masz dużych zasobów mocy.

7. Nieustannie rozwijaj swoje imperium pod względem technologicznym. Badania nie obciążają budżetu a są podstawą do opanowania całej galaktyki.

8. Zawsze badaj sąsiednie układy. Zbieranie informacji jest ważnym czynnikiem, który pozwoli na odkrycie zasobów i obiektów specjalnych w pozostałych układach.

9. Sukcesywnie rozwijaj armię. Wrogie imperia nie zawahają się pomniejszyć twoich wpływów o kilka układów jeśli nie będziesz w stanie ich bronić.

10. Badaj wszystkie wykryte anomalie. Anomalie mogą nieść za sobą ryzyko utraty załogi lub okrętu, ale pozwalają na odkrycie aspektów galaktyki, które są niedostępne poprzez zwykłe badania środowiskowe.

11.Na początku gry podejmuj rywalizację tylko w odpowiedzi na deklarację ze strony przeciwnika. Jeśli nie masz jeszcze sprawnej infrastruktury, to wojna może cię zrujnować.

Geografia

1. Jeśli na mapie galaktyki nazwa układu oznaczona jest szarym kolorem, to znak, że nie zbadałeś wszystkich planet w układzie lub pominąłeś go zupełnie.

2. Biała nazwa układu na mapie galaktyki oznacza, że układ został w pełni zbadany. Tym samym masz pełen dostęp do informacji o planetach i surowcach w tym układzie.

3. Pouruchomieniu trybu szczegółowego, na mapie galaktyki pod nazwą każdego z układów zobaczysz jakie surowce zostały wykryte na planetach tego układu.

4. Czasamizłoża zasobów strategicznych odkrywane są w miejscach gdzie masz już rozmieszczoną infrastrukturę górniczą. Dlatego na początku gry powinieneś wykorzystać wszystkie dostępne złoża surowców.

5. Pamiętaj, że przy wyborze galaktyki spiralnej przejścia pomiędzy spiralami będą dostępne jedynie w określonych miejscach.

6. Układy mogą być rozrzucone w taki sposób, że wraz z rozwojem badań nad granicami przeciwnika jego strefa wpływów może objąć twoje układy jeśli nie zbudowałeś w nich posterunku granicznego i nie masz skolonizowanych planet.

7. Przeczytaj uważnie opis każdej gwiazdy. Jej klasa może podpowiedzieć ci jakiego typu planet możesz spodziewać się w układzie.

8. Zwróć uwagę naczynniki specjalne występujące w niektórych układach, które mogą np. uszkadzać kadłub jeśli jednostka pozostanie zbyt długo w jego obszarze.

Przemysł

1. Na powierzchni planety staraj się zbudować jak najwięcej elektrowni, żeby nie brakowało ci kredytów energetycznych.

2 Każda kopalnia lub placówka badawcza wymaga energii do utrzymania, a im bardziej rozbudujesz budynek, tym koszt miesięczny będzie większy.

3. Zasobność kredytów energetycznych jest o wiele mniejsza w porównaniu do magazynów na minerały. Staraj się zapewnić sobie duży dochód miesięczny, żeby bilans energetyczny nie spadał poniżej poziomu rentowności.

4. Staraj się wykorzystywać do maksimum potencjał slotu wynikający z jego biernego przychodu.

5. Jeśli slot oferuje bierne przychody to gra nie poinformuje cię o bezrobociu w slocie. W przypadku planety należącej do sektora dodatkowego nie musisz się tym martwić, ale jeśli planeta należy do sektora głównego to musisz kontrolować rozwój populacji.

Zarządzanie

1. Nierozmieszczaj posterunków granicznych w sąsiednich układach, każdy posterunek ma pewien zasięg, dzięki czemu możesz poszerzać swoje granice nie marnując dużej części zasobów.

2. Jeśli w układzie znajduje się skolonizowana przez ciebie planeta, możesz zburzyć posterunek graniczny dzięki czemu będziesz otrzymywał więcej punktów wpływu. Skolonizowane planety mają trochę większy zasięg niż posterunki graniczne i również rozwijają twoją strefę wpływów.

3. Podczas tworzenia sektora dokładnie przemyśl, które układy chcesz do niego włączyć. Wycofywanie układów z sektora to duży wydatek.

4. Możesz przesiedlać populacje w obrębie jednej planety, żeby przenieść ludność do slotu gdzie zbudowałeś budynek.

5. Jeśli kontaktuje się z tobą obce imperium to pamiętaj, żeby twoje pierwsze słowa były jak najbardziej przychylne bądź neutralne. Potem możesz wykonywać różne akcje dyplomatyczne, ale na start lepiej nie nastawiać do siebie innych imperiów.

6. Ambasady buduj w tych imperiach, których najbardziej się obawiasz. Jeśli nacja ma poważną przewagę technologiczną i militarną warto żyć z nią w zgodzie. A ambasada w granicach imperium wpłynie korzystnie na opinię innych imperiów o twojej.

7. Pamiętaj, że budynki administracji planetarnych dają dodatkowe korzyści dla sąsiednich slotów na planecie. Zawsze stawiaj je tak, żeby z czterech stron były otoczone przez inne sloty. Ta zasada dotyczy głównie kolonizacji, ponieważ wtedy masz możliwość podjęcia decyzji gdzie znajdzie się budynek główny.

8. W każdej chwili możesz zmienić nazwę każdej planety i układu co może ułatwić ci nawigowanie po rejestrze sytuacyjnym.

9. Przed podjęciem przebudowy planety sprawdź jaki jest bilans żywności wśród jej mieszkańców i zabezpiecz co najmniej dwie jednostki żywności w zapasie co miesiąc.

10. Populacja na planecie będzie rozwijać się samoczynnie aż zapełni każdy dostępny slot. Jeśli slot daje korzyści bez wybudowania żadnego budynku to nie otrzymasz komunikatu o bezrobociu. Jeśli slot daje np. 2 jednostki minerałów miesięcznie, to chcąc zbudować w nim elektrownię stracisz ten bonus. Natomiast jeśli w tym slocie zbudujesz kopalnię minerałów to zysk z kopalni zostanie dodany do biernego bonusu.

11. Pamiętaj, że sektory są zarządzane automatycznie ale zawsze należy uruchomić dla nich konkretną strategię rozwoju.

12. Nie zapominaj, że deklaracja rywalizacji a deklaracja wojny to dwie inne postawy. Rywalizacja zapewni ci dodatkowe korzyści w postaci miesięcznego dochodu w punktach wpływu.

13. Posterunki graniczne i wojskowe oraz tunele czasoprzestrzenne to jedyne budynki, które będziesz mógł wznieść poza granicami swojego imperium.

14. Protektorat daje ci możliwość dorównania imperiom o lepszych zdobyczach technologicznych. Pamiętaj jednak, że po opracowaniu 40% technologii swojego protektora automatycznie stajesz się jego wasalem, a wtedy pozostaje ci już tylko wojna.

Badania

1. W ramach badań staraj się rozwijać budynki dzięki czemu będziesz zyskiwał większe korzyści z budowania ich.

2. Do usuwania każdej z przeszkód na obcych planetach potrzebne są specjalistyczne technologie.

3. Przy doborze badań dużą uwagę poświęć technologiom, które dają ci bierny dochód miesięczny w postaci punktów wpływu.

4. Najlepszym sposobem na zwiększenie pojemności magazynów jest opracowywanie przeznaczonych ku temu technologii.

5. W czasie budowania imperium nie zapominaj o komunikatach związanych z rejestrem sytuacyjnym. Jeśli realizujesz jedną z misji specjalnych lub zbierasz dane o nowo napotkanej cywilizacji warto na chwilę zrezygnować z podstawowych badań.

6. Pamiętaj, że misje specjalne często mają ograniczony czas na realizację. Jeśli zależy ci na uzyskaniu dodatkowych korzyści to warto poświęcić trochę czasu i zasobów na dodatkowe statki badawcze.

7. Po przebadaniu planety którą planujesz zasiedlić, najpierw musisz zbadać znalezione na jej powierzchni anomalie, żeby kolonizacja była możliwa.

8. Pamiętaj, że możesz zatrudnić kilku nadprogramowych naukowców i przydzielić ich do takiego zadania, które pozwoli maksymalnie wykorzystać ich potencjał.

Militaria

1. Dla lepszych statków wojennych musisz najpierw ulepszyć komoport i wyposażyć go w niezbędne moduły.

2. W oparciu o nowe technologie możesz opracowywać projekty nowych statków, które będą odpowiadały twoim oczekiwaniom. Możesz zredukować wyposażenie dostępne na statku dzięki czemu jego cena będzie niższa, ale będzie dysponował mniejszą siłą ognia. Z drugiej strony możesz dorzucić dodatkowe wyposażenie które poprawi skuteczność bojową statku ale zwiększy jego koszt.

3. Staraj się wykorzystywać rozmaite rodzaje wyposażenia i uzbrojenia żeby osiągnąć unikatowość jednostek.

4. Armie lądowe są całkiem tanie w utrzymaniu więc warto sukcesywnie zwiększać ich ilość i z biegiem czasu zadbać o dodatkowe wyposażenie.

5. Pamiętaj, że jakakolwiek skuteczność jednostek zaczyna się wraz z zatrudnieniem dowódcy oddziału.

6. Najskuteczniejszymi rodzajami uzbrojenia są instalacje ignorujące osłony i pancerz przeciwnika.

7. W granicznych sektorach umieszczaj stacje obronne przy wejściu do sektora, najlepiej nakładaj je na siebie. W przypadku ważniejszych układów i budynków warto zbudować kilka fortec dookoła np. planety macierzystej.

8. Każdy poziom rozwoju kosmoportu zwiększa limit maksymalnej liczby jednostek o 1.

Interfejs

Stellaris - Interfejs

Panel zarządzania galaktycznym imperium jest mocno rozbudowany, ale nie traci na przejrzystości. W dalszej części poradnika zostały szczegółowo wyjaśnione wszystkie elementy interfejsu.

1. Rząd

2. Imperiu

m

3. Kontakt

y

4. Projektant

okrętów

5. Rejestr

sytuacyjny

6. Technologi

a

7. Kredyty

energetyczne

8. Minerały

9. Wpływy

10. Badania

fizyczne

11. Badania

socjologiczne

12. Badania

techniczne

13. Zasoby

strategiczne

14. Kontrolowane

planety

15. Limit

wojska

16. Panel

daty i czasu

17. Ikony

powiadomień

18. Indeks

imperium

19. Zakładki

zgrupowanych

jednostek

20. Przeniesienie

do świata macierzystego

21. Nazwa

układu

22. Mapa

galaktyki

23. Włączenie / Wyłączenie

trybu

szczegółowego mapy

24. Przeniesienie

do układu macierzystego

25. Wyszukiwark

a

26. Czat

dla gry wieloosobowej

27. Pomo

c

28. Menu

gry

1. Rząd

Zakładka Rząd

Za pośrednictwem zakładki zdobędziesz istotne informacje dotyczące władcy imperium i jego dziedzica. Możesz zapoznać się z cechami którymi zostali określeni i przewidzieć jaki wpływ na dalsze losy imperium będzie miała zmiana władcy.

W ramach tej zakładki szybko możesz sprawdzić jaki jest aktualny ustrój polityczny i jakie są przypisane do niego etyki [1]. Na szczególną uwagę zasługuje obszar ukazujący obecne efekty nałożone na imperium [2]. Na skutek szczególnych okoliczności bądź cech władcy cena edyktów może być niższa bądź wyższa, a czas ich trwania może być zmodyfikowany.

Zakładka Budżet

Tutaj możesz dokładnie sprawdzić kondycję gospodarki zarządzanego przez siebie imperium. Lista przychodów i wydatków to najważniejszy element zakładki. Ważne żeby ostateczny bilans był cały czas dodatni. Na początku rozgrywki zdarzą się miesiące w których bilans będzie ujemny, na przykład podczas kolonizacji, ale jeśli nie będziesz przeprowadzał kosztownych inwestycji jednocześnie to powinieneś gromadzić sporo zasoby energii.

W ramach zakładki możesz kontrolować też premię i dodatkowe okoliczności, które mogą zachwiać funkcjonowanie księgowości.

Zakładka Polityki

Tutaj możesz w pełni zarządzać polityką swojego imperium. Zwróć uwagę na listę postaw politycznych. Każdą z pozycji na liście możesz rozwinąć i ustalić jej wartość za pośrednictwem dostępnych parametrów [1]. Warto zaznaczyć, że niektóre postawy są uwarunkowane panującym ustrojem politycznym i nie można zmienić ich wartości.

W tej zakładce możesz również sprawdzić które edykty są dostępne w twoim imperium [2]. Na liście będą też odpowiednio zaznaczone edykty, które obecnie obowiązują.

Zakładka Demografia

Ta zakładka interfejsu ma bardzo duże znaczenie. Za jej pośrednictwem możesz sprawdzić jakie populacje zamieszkują twoje imperium i jakim procentem całej populacji jest każda z ras [1]. Tutaj sprawdzisz również informacje dotyczące cech każdej z populacji. Warto zaznaczyć, że zakładka Demografia umożliwia wgląd w modyfikatory ogólne dotyczące populacji. Pamiętaj, że wartość modyfikatorów może być rożna w zależności od lokalizacji.

Omawiana zakładka umożliwia również stworzenie wasala z podbitego przeciwnika [2].

2. Imperium

Zakładka Planety

Dokładny rejestr wszystkich dostępnych planet w twoim imperium, które został skolonizowane. Znajdziesz tutaj informacje dotyczące surowców, które generuje każda z planet oraz ile populacji może powstać na jej powierzchni. Planety które wyposażone są w kosmoporty będą wyświetlały liczbę zainstalowanych modułów oraz liczbę dostępnych slotów [2].

Za pośrednictwem tej zakładki możesz również stworzyć sektor i włączyć do niego kontrolowane planety [1]. Sektory charakteryzują się osobnymi założeniami politycznymi i mogą być wyłączone z niektórych akcji politycznych.

Zakładka Przywódcy

Tutaj możesz wyznaczyć osoby dowodzące konkretnymi jednostkami imperium. Liczba dowódców nie może przekroczyć ilości obiektów, które mogą być zarządzane. W ramach tej zakładki możesz powoływać zarządców planet, naukowców oraz wojskowych bez konieczności odnoszenia się do interfejsu konkretnej jednostki. Powołanie odbywa się za pośrednictwem przycisku widocznego na zakładce.

Przy portrecie każdej z osób możesz zobaczyć jej wiek, poziom doświadczenia reprezentowany gwiazdką oraz jej cechy.

Zakładka Frakcje

W dużych społecznościach często dochodzi do rozwarstwienia. W zakładce frakcji znajdziesz informacje dotyczące grup społecznych zamieszkujących twoje imperium. Możesz znaleźć tutaj takie informacje jak wpływ na modyfikatory danej planety, poparcie dla twoich rządów oraz akcję, które dana grupa podejmuje w swojej sprawie.

3. Kontakty

Zakładka Imperia

Ta zakładka to zestawienie najważniejszych informacji, które udało ci się zdobyć o rozpoznanych imperiach. Z jej pośrednictwem możesz nawiązywać stosunki dyplomatyczne z przywódcami innych imperiów oraz weryfikować czas trwania poszczególnych traktatów. Warto zwrócić uwagę, że przy symbolu każdej cywilizacji widnieje ilość skolonizowanych planet oraz liczba slotów zajmowanych przez populacje na danych planetach [1]. Ważnym współczynnikiem jest opinia obcych cywilizacji o twoim imperium [2]. Decyduje on o szansach na powodzenie podczas próby zawarcia traktatu z inną nacją [3].

Zakładka Gatunki

Ta opcja interfejsu to kompendium wiedzy o gatunkach, które udało się zbadać naukowcom z twojego imperium. Znajdziesz tutaj przede wszystkim cechy poszczególnych gatunków i rozmiar ich populacji w zbadanych obszarach galaktyki.

4. Projektant okrętów

Każda z nowo odkrytych technologii generuje automatyczne generuje projekt przykładowej jednostki w oparciu o dostępne wyposażenie. Za pośrednictwem zakładki gracz może sam stworzyć projekt okrętu z wykorzystaniem najnowszych technologii.

Wystarczy użyć przycisku dostępnego w ramach zakładki i z listy wybrać typ jednostki, który ma być modyfikowany.

5. Rejestr sytuacyjny

Zakładka Rejestr

W ramach tej zakładki możesz sprawdzić rejestr zdarzeń, które zostały odnotowane w obrębie kontrolowanych przez ciebie planet. Tutaj zadecydujesz o zleceniu badań obcych cywilizacji lub odnajdziesz akcje specjalne, które po zrealizowaniu mogą dać nieoczekiwane korzyści.

Zakładka Zwycięstwo

W tej zakładce znajdziesz informacje, które zobrazują ci cele kampanii a także pasek postępu, który będzie wypełniał się w miarę realizacji celów. Na początku gry możesz zupełnie ignorować tą zakładkę.

6. Technologia

W ramach zakładki możesz zlecać badania, które prowadzą twoje imperium do rozwoju technologicznego. Możesz realizować badania fizyczne, socjologiczne i techniczne. Tutaj możesz też sprawdzić jakimi zdobyczami technologicznymi twoje imperium już dysponuje. Przy każdym naukowcu prowadzącym badania znajdziesz jego cechę [1], która zazwyczaj wpływa na prędkość lub zakres badań. Nad przyciskiem umożliwiającym badania [2] jest wskaźnik, który oznacza wzrost tempa badań w danej dziedzinie [3]. Żeby uruchomić badania należy kliknąć LPM na przycisk oznaczony na obrazku [4].

Po otwarciu dodatkowego okna należy wybrać jedno z trzech dostępnych badań. Przy każdej tabelce możesz zobaczyć koszt badania [1], jego tematykę [2] oraz korzyść wynikającą z przeprowadzania badania [3]. Po uruchomieniu badań pojawi się nowe zestawienie.

7. Kredyty energetyczne

Surowiec przedstawiany w układzie: aktualna ilość + wpływ na miesiąc. Na powyższe wartości ma wpływ ilość kopalń surowca i bilans energetyczny uruchomionych instalacji. Kredyty energetyczne są jedną z głównych walut w grze i wpływają na takie czynniki jak utrzymanie armii lub stacji kosmicznych. Żeby odpowiednio zasilić imperium należy budować elektrownie na powierzchni zasiedlonych planet i ulepszać je. Warto też budować kopalnie surowca na mniejszych planetach, które są bogate w złoża energii.

8. Minerały

Surowiec przedstawiany w układzie: aktualna ilość + wpływ na miesiąc. Minerały są surowcem umożliwiającym budowanie statków kosmicznych i budynków na powierzchniach planet. Jego ilość jest uzależniona od podjętych inwestycji i liczby zbudowanych kopalń. Warto inwestować w wydobycie minerałów i składować duże ilości surowca.

9. Wpływy

Surowiec przedstawiany w układzie: aktualna ilość + wpływ na miesiąc. Wpływy są czynnikiem o którym decyduje twoja pozycja w galaktyce. Ich wpływ jest stały i powolny. Należy uważnie obserwować poziom tego surowca i mądrze go wykorzystywać. Ilość wpływów uzyskiwanych co miesiąc zależna jest od stosunków dyplomatycznych i poziomu budynków w stolicy. Wpływy wydasz na powoływanie zarządców, dowódców i całkowite zajmowanie poszczególnych układów.

10. Badania fizyczne

Przy ikonie wyświetlana jest ilość funduszu zdobywana w ciągu miesiąca. Tego surowca nie powinno ci zabraknąć w początkowych etapach gry. Ilość funduszy na badania możesz zwiększać poprzez budowanie odpowiednich kompleksów na planetach i stacji górniczych.

11. Badania socjologiczne

Przy ikonie wyświetlana jest ilość funduszu zdobywana w ciągu miesiąca. Tego surowca nie powinno ci zabraknąć w początkowych etapach gry. Ilość funduszy na badania możesz zwiększać poprzez budowanie odpowiednich kompleksów na planetach i stacji górniczych.

12. Badania techniczne

Przy ikonie wyświetlana jest ilość funduszu zdobywana w ciągu miesiąca. Tego surowca nie powinno ci zabraknąć w początkowych etapach gry. Ilość funduszy na badania możesz zwiększać poprzez budowanie odpowiednich kompleksów na planetach i stacji górniczych.

13. Zasoby strategiczne

Zasoby strategiczne są wyświetlane w formule: posiadane / odkryte. Są to głównie nowe technologie które umożliwiają zbudowanie potężnych budowli lub statków. Zasobami strategicznymi jest każde odkrycie, które może przeważyć szalę na korzyść któregoś z mocarstw w walce o zajęcie całej galaktyki.

14. Kontrolowane planety

Kontrolowane planety są wyświetlane w formule: posiadane / odkryte. Za każdym razem kiedy w drodze badań odkryjesz planetę, która nadaje się do kolonizacji wartość ulegnie zmianie. Pamiętaj, że licznik wskazuje bezpośrednio kontrolowane planety, czyli te na których wybudowałeś swoją stację kosmiczną.

15. Limit wojska

Jednostki są wyświetlane w formule: posiadane / maksymalna ilość. Pamiętaj, że możesz w każdej chwili przekroczyć wartość maksymalną floty. Wiąże to się jednak ze zwiększonymi wydatkami energetycznymi na utrzymanie nadliczbowych jednostek i może mocno obciążyć twój budżet. Liczbę tą najlepiej przekraczać, kiedy planujesz bitwę i wiesz, że część jednostek ulegnie zniszczeniu po kilku miesiącach.

16. Panel daty i czasu

Panel