Taktyki wizualne -  - książka

Taktyki wizualne książka papierowa

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy

Z uwagi na problemy techniczne po stronie dystrybutora, niemożliwe jest zamawianie obecnie książek papierowych. Za utrudnienia przepraszamy.


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Książka jest rezultatem wielu spotkań z osobami chorymi i niepełnosprawnymi, które poprzez zdjęcia i wywiady opowiedziały o swoim życiu codziennym. W tomie znajdują się także fotografie analizujące autobiograficzne wypowiedzi literackie i wizualne, których głównym tematem jest choroba i niepełnosprawność. Obraz został tu wykorzystany taktycznie, jako narzędzie opowieści o chorobie i walki ze stereotypami narosłymi wokół chorowania.

„Trzeba stwierdzić, że artykuły zawarte w tomie rzetelnie zdają relację z badań prowadzonych w czasie projektu i w niezwykle interesujący sposób pokazują, jak założenia teoretyczne koncepcji taktyk Certeau sprawdzają się w badaniu praktyki kulturowej. Pomysł na wykorzystanie podejścia «taktyk wizualnych» sam okazuje się taktyką wobec współczesnych ujęć metodologicznych, bowiem w zgromadzonych tu tekstach widoczne jest modyfikowanie wstępnie formułowanych założeń w procesie prowadzenia badań. Możemy zatem nie tylko zapoznać się z analizowanym materiałem, lecz także zobaczyć od podszewki, jak przebiega praca badacza konfrontującego własne hipotezy z rzeczywistością. Podejście to stanowi znakomitą analogię do koncepcji Certeau, skoncentrowanej na doświadczaniu codzienności. Również wybór obszaru badań, skupienie na chorobie i niepełnosprawności jest tu taktyką pozwalającą przesunąć w pole widzenia temat chętnie marginalizowany i tuszowany przez popularne praktyki kulturowe”.
Z recenzji dr hab. Marianny Michałowskiej

Liczba stron: 192

Rok wydania: 2016

Format (wymiary): 16.0x23.5cm

ISBN: 9788323340409

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.