Sushi bar - Opracowanie zbiorowe - ebook

Sushi bar ebook

0,0
6,74 zł

lub
-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

„Czas na biznes“ to seria mini-poradników dla rozważających założenie własnej działalności w konkretnej branży. Poznaj charakterystykę rynku i konkurencję w sektorze, który najbardziej Cię interesuje. Dowiedz się jakiej kadry potrzebujesz, w co musisz wyposażyć lokal, a co najważniejsze – ile to wszystko kosztuje. W poradniku znajdziesz również rady dotyczące planu marketingowego czy technicznego, a także analizę SWOT.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi lub dowolnej aplikacji obsługującej format:

EPUB
MOBI

Liczba stron: 14

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.



Pierwsze wzmianki o sushi w Japonii pochodzą z VIII wieku naszej ery. Dzięki dbałości o zachowanie i kultywowanie tradycji, zasady przygotowywania i podstawowe rodzaje dań przetrwały do dziś w formie niezmienionej. Światowy sukces tej potrawy, podobnie jak w wypadku narodowych dań z innych krajów, zawdzięczamy japońskim dzielnicom w największych miastach Stanów Zjednoczonych. To właśnie stamtąd surowa ryba w ryżu, owinięta w liście alg, ruszyła na podbój świata. Do naszego kraju dotarła dopiero ok. 2000 roku. Dzięki wielu podobieństwom kuchni japońskiej z polską, danie to osiągnęło wielki sukces, a moda na sushi zdaje się jeszcze długo nie przeminąć.

Sprawdzimy zatem, jak funkcjonuje rynek lokali, przygotowujących i serwujących sushi i czy jest na nim miejsce na kolejne restauracje. Przybliżymy podstawy przyrządzania dań, doradzimy, jak założyć lokal i poszukamy zysków.

Charakterystyka rynku

Choć branża gastronomiczna była jedną z niewielu, które nie odczuły skutków kryzysu i rozwija się z roku na rok, to poszczególne segmenty tej branży przechodzą cykliczne wahania.

Klienci, nasyceni wszechobecną kuchnią włoską czy polską, zaczęli odkrywać dania z innych stron świata, takie jak sushi.

Jak podaje CBOS, ok. 7% Polaków zamawia dania z dostawą do domu. Jest to dużo gorszy wynik niż w przypadku mieszkańców krajów zachodnich. Dzięki temu, że wciąż tylko co jedenasta osoba stołuje się poza domem kilka razy w tygodniu, polski rynek gastronomiczny, obejmujący także restauracje sushi, jest bardzo perspektywiczny. Jego ogólna wartość wyniosła w 2011 ok. 29 mld zł, a na koniec roku 2012 ma szansę wzrosnąć do ponad 30 mld zł.

Bary