Uzyskaj dostęp do tej i ponad 250000 książek od 14,99 zł miesięcznie
Zadaniem poradnika do Rise of the Tomb Raider jest przedstawienie wszystkich aspektów niniejszej gry, dzięki którym nowe przygody Lary Croft nie będą miały przed graczami żadnych tajemnic. Poradnik zawiera więc szczegółową solucję głównej kampanii dla jednego gracza, wraz ze wskazówkami dotyczącymi występujących w głównej ścieżce fabularnej zagadek, interakcji z różnymi obiektami i radami dotyczącymi wyjścia cało z niebezpiecznych sytuacji. Ponadto w poradniku znalazło się dziesiątki informacji dotyczących ukrytych w syryjskiej świątyni i na terenie Syberii przedmiotów, czyli wszelkiego rodzaju dokumentów, fresków, antycznych monet i monolitów. Ważną częścią gry są także opcjonalne zadania poboczne, które przyjmujemy od tubylców. Ich spis także znajduje się w niniejszym poradniku. Podobnie zresztą jak i drobiazgowy opis przejścia wszystkich dostępnych w grze krypt i grobowców skrywających zarówno skarby jak i przede wszystkim nowe umiejętności, które pozyska Lara dzięki ich splądrowaniu. Ostatnią część poradnika stanowią opisy umiejętności Lary, dostępnego oręża, na który poza kilkoma rodzajami łuków składają się także pistolety, strzelby i broń maszynowa, rodzaje dostępnych w trakcie zabawy surowców, z których Lara wytwarza amunicję i ekwipunek, a także lista osiągnięć (achievementów).
Poradnik do gry Rise of the Tomb Raider składa się z:
Poradnik do gry Rise of the Tomb Raider zawiera m.in. szczegółowy i bogato ilustrowany opis przejścia gry, podstawowe informacje na temat sterowania, walki i rozwoju bohaterki czy dokładne mapy z zaznaczonymi sekretami oraz grobowcami.
Rise of the Tomb Raider - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:
Liczba stron: 195
Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:
Copyright © wydawnictwo GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
ISBN: 978-83-8060-299-1
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-OnLine S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1660
Xbox One
Odblokowywanie umiejętności
Kategoria Awanturnik - umiejętności walki wręcz i leczenia
Kategoria Łowca - umiejętności polowania i szukania przedmiotów
Kategoria Twardziel - umiejętności wytwarzania przedmiotów i eksploracji
Jak zdobyć wytrych?
Wejdź na szczyt góry
Poszukaj ruin wśród urwisk
Przeszukaj komnatę zdobioną freskami
Znajdź wejście do Grobowca Proroka
Przeszukaj korytarze grobowca
Wejdź na górę głównej komnaty grobowca
Znajdź miejsce na schronienie
Zbierz zasoby, aby rozpalić ognisko i zbudować schronienie
Wróć do obozu i rozpal ogień
Przeszukaj las, aby znaleźć ślady Zaginionego Miasta
Zbadaj ruiny
Zbierz surowce i ulecz rany
Znajdź sposób, aby pokonać niedźwiedzia
Znajdź grzyby do ulepszenia zatrutej strzały
Znajdź tkaninę do ulepszenia zatrutej strzały
Wróć do obozu, aby ulepszyć strzały
Przekradnij się obok żołnierzy Trójcy lub pokonaj ich, aby dotrzeć do jaskini
Pokonaj niedźwiedzia
Przeszukaj jaskinie, aby znaleźć wyjście
Podążaj szlakiem mongolskim i szukaj śladów Zaginionego Miasta
Wkradnij się do starej bazy radzieckiej
Zbadaj lądowisko dla helikopterów
Znajdź wejście do starego więzienia
Użyj kabli komunikacyjnych, aby zjechać na teren więzienia
Znajdź sposób, aby uciec z celi
Stwórz drogę ucieczki
Przeszukaj centrum dowodzenia i znajdź sposób na otwarcie bramy
Znajdź Jacoba
Schowaj się przed żołnierzami Trójcy
Walcz, aby przedostać się przez bazę Trójcy i dotrzeć do starej stacji kolejowej
Ucieknij przed helikopterem
Przeżyj w lodowatej wodzie
Idź do huty miedzi
Wespnij się na górny poziom huty miedzi, aby dotrzeć do wejścia do kopalni
Dołącz do Jacoba
Znajdź drogę przez górę
Wyważ drzwi
Wejdź do doliny
Zbadaj dolinę
Zapal sygnał ogniowy na wieży
Dołącz do Jacoba w górnej wiosce
Pomóż w obronie wioski
Podążaj ścieżką do wieży
Znajdź drogę do akropolu
Wejdź do akropolu
Wkradnij się na teren ruin i znajdź Sofię
Znajdź skrzynię z amunicją
Zniszcz blokadę
Wyważ bramę prowadzącą na dziedziniec wieży
Zaatakuj Trójcę, aby wywabić helikopter
Pokonaj wojska Trójcy
Znajdź bezpieczną drogę do wioski Ocalałych
Przejdź przez okupowaną wioskę, skradając się lub walcząc
Przejdź przez okupowaną wioskę, aby dotrzeć do klasztoru
Znajdź sposób, aby wejść do katedry
Znajdź wejście do archiwów
Znajdź zejście do archiwów
Zabierz Atlas i przetrwaj atak Trójcy
Wyjdź z archiwów z Atlasem
Znajdź sposób, aby uciec z Atlasem
Ucieknij w bezpieczne miejsce
Wróć do doliny
Wespnij się na górę, aby dotrzeć do obserwatorium
Podążaj za helikopterem Trójcy do starej radzieckiej Stacji Pogodowej
Znajdź drogę przez las i dotrzyj do bazy Trójcy
Wejdź do Stacji Pogodowej i przeszukaj ją
Wejdź do bloku więziennego
Odeprzyj atak Trójcy
Użyj planetarium, aby otworzyć wejście do Kitieżu
Znajdź drogę do serca Kitieżu
Przejdź przez mury do wewnętrznego miasta
Znajdź drogę do Zaginionego Miasta Kitież
Przedostań się przez pierwszą bramę
Przedostań się przez drugą bramę
Znajdź sposób, aby zniszczyć bramę
Idź do drugiego trebusza
Zniszcz bramę i odeprzyj atak
Przejdź przez most
Biegiem!
Pokonaj Nieśmiertelnych wojowników
Wejdź na wieżę
Wejdź na szczyt wieży
Walcz, aby dostać się do Komnaty Dusz
Wejdź do Komnaty Dusz
Mapa
Artefakty i dokumenty
Freski i skrzynie
Wyzwania
Mapa
Artefakty
Dokumenty
Zestawy surwiwalowe
Wyzwania i skrzynie
Mapa
Artefakty
Dokumenty
Grobowiec - Statek Lodowy [1/9]
Mapa
Artefakty
Dokumenty
Freski
Zestawy surwiwalowe
Skrzynie i skarby z krypty
Wyzwania 1 - jaskinie i komputery
Wyzwania 2 - flagi
Wyzwania 3 - plakaty
Grobowiec - Czerwona kopalnia [2/9]
Grobowiec - Starożytny zbiornik [3/9]
Grobowiec - Głos Boga [4/9]
Mapa
Dokumenty
Zestawy surwiwalowe
Artefakty, freski i skrzynie
Mapa
Artefakty
Dokumenty 1-15
Dokumenty 16-33
Freski
Zestawy surwiwalowe
Skrzynie i skarby z krypty
Wyzwania 1 - kurczaki, skocznie i tarcze
Wyzwania 2 - króliki i beczki
Grobowiec 1 - Łaźnie Kitieżu
Grobowiec 2 - Dom przeklętych
Grobowiec 3 - Jama sądu ostatecznego
Grobowiec 4 - Katakumby świętych wód
Mapa
Artefakty
Dokumenty
Zestawy surwiwalowe
Skrzynie i freski
Wyzwania
Mapa
Artefakty i freski
Dokumenty
Zestawy surwiwalowe
Skrzynie
Mapa
Artefakty i freski
Dokumenty
Zestawy surwiwalowe
Skrzynie i wyzwania
Mapa
Zestawy surwiwalowe, freski i księgi
Mapa
Artefakty i dokumenty
Wyzwania
Mapa
Artefakty
Dokumenty
Zestawy surwiwalowe
Freski i skrzynie
Wyzwania 1 - sygnały ogniowe i dzwony
Wyzwania 2 - rzeźby
Wyzwania 3 - sztandary
Grobowiec - Komnata egzorcyzmu
Wprowadzenie
Lista osiągnięć
Ukryte osiągnięcia
A oto kolejna sztuczka
Bekon!
Bijatyka
Broń chemiczna
Bul bul bul
Cisza
Do odważnych świat należy
Dobra samarytanka
Grunt to iść za ciosem
Łowczyni
Mój najgorszy wróg
Niezła sztuczka
Potrójny grom
Renegatka
Rożen
Szybko i bezboleśnie
Tyrolka
Wyrazy szacunku
Zapalony zakupowicz
Zaufany stary przyjaciel
Zbiory muzealne
Pozostałe
Zadaniem poradnika do Rise of the Tomb Raider jest przedstawienie wszystkich aspektów niniejszej gry, dzięki którym nowe przygody Lary Croft nie będą miały przed graczami żadnych tajemnic. Poradnik zawiera więc szczegółową solucję głównej kampanii dla jednego gracza, wraz ze wskazówkami dotyczącymi występujących w głównej ścieżce fabularnej zagadek, interakcji z różnymi obiektami i radami dotyczącymi wyjścia cało z niebezpiecznych sytuacji. Ponadto w poradniku znalazły się dziesiątki informacji dotyczących ukrytych w syryjskiej świątyni i na terenie Syberii przedmiotów, czyli wszelkiego rodzaju dokumentów, fresków, antycznych monet i monolitów. Ważną częścią gry są także opcjonalne zadania poboczne, które przyjmujemy od tubylców. Ich spis także znajduje się w niniejszym poradniku. Podobnie zresztą jak i drobiazgowy opis przejścia wszystkich dostępnych w grze krypt i grobowców skrywających zarówno skarby jak i przede wszystkim nowe umiejętności, które pozyska Lara dzięki ich splądrowaniu. Ostatnią część poradnika stanowią opisy umiejętności Lary, dostępnego oręża, na który poza kilkoma rodzajami łuków składają się także pistolety, strzelby i broń maszynowa, rodzaje dostępnych w trakcie zabawy surowców, z których Lara wytwarza amunicję i ekwipunek, a także lista osiągnięć (achievementów).
Poradnik do gry Rise of the Tomb Raider składa się z:
Szczegółowej
i
bogato ilustrowanej solucji
Lokalizacji
wszystkich występujących w grze sekretów: Dokumentów, Antycznych Monet, Fresków i Monolitów
Opisu
przejścia opcjonalnych krypt i grobowców
Opisu
wszystkich misji pobocznych zlecanych przez Ocalałych
Zestawu
umiejętności Lary i ich ulepszeń wyposażenia
Listy
Osiągnięć
Przemysław "g40" Zamęcki (www.gry-online.pl)
Poruszanie się
Sprint
Dostosowanie celowania / Obrót kamery
Instynkt przetrwania / Zbliżenie
Skok / Wspinaczka
Unik / Przewrót / Opuszczanie / Szybkie pływanie
Interakcja / Przymocowanie czekana / Rzucenie czekanem z liną / Przeładowanie broni
Atak wręcz / Cios kończący
Zmiana broni - Łuk / Przełączanie między specjalnymi strzałami
Zmiana broni - Karabin
Zmiana broni - Pistolet
Zmiana broni - Strzelba
Leczenie
Celowanie (przytrzymaj) / Nurkowanie (Przytrzymaj)
Strzelanie amunicją specjalną / Wykonanie amunicji specjalnej (przytrzymaj)
Strzelanie amunicją podstawową / Rzucenie przedmiotem / Wykonanie strzał podstawowych (przytrzymaj)
Ekran statusu / mapy
Menu pauzy
W Rise of the Tomb Raider bohaterka w miarę postępów w kampanii fabularnej zdobywa coraz to nowe umiejętności pozwalające jej na skuteczniejszą eksplorację oraz eliminację napastników. Jednak aby awansować, niezbędne jest zbieranie punktów doświadczenia, które gra przyznaje nam za różną aktywność. Poniżej możecie zapoznać się z głównymi sposobami na pozyskiwanie umiejętności:
Zaliczanie
ważnych punktów fabularnych gry - Przygotowana przez twórców historia w grze dzieli się na kilka wątków, a te z kolei na kolejne kamienie milowe, których zaliczenie powoduje przyznanie nam punktów doświadczenia.
Eliminacja
przeciwników - Punkty doświadczenia za eliminacje przeciwników przyznawane są w liczbie zależnej od rodzaju pokonanego wroga oraz sposobu, w jaki tego dokonaliśmy. Zabicie przeciwnika w otwartym starciu przyniesie ich mniej niż cicha eliminacja lub któryś z bardziej skomplikowanych sposobów w rodzaju trafienia grupy wrogów zatrutą strzałą czy podpalenia ich.
Badanie
opcjonalnych grobowców - W trakcie kampanii natkniemy się na kilkanaście opuszczonych miejsc zawierających ukryte bogactwa oraz wiedzę, w tym także umiejętności, które Lara dzięki eksploracji tych miejsc może zdobyć szybciej niż wynikałoby to z normalnego trybu pozyskiwania kolejnych punktów doświadczenia. Grobowce, choć opcjonalne, warto plądrować, ale należy pamiętać, że nie do każdego z nich będziemy mieć dostęp z równolegle biegnącą ścieżką fabularną. Niektóre z grobowców wymagają specyficznego ekwipunku, który Lara zdobywa dopiero w późniejszym etapie przygody. Po zdobyciu takich przedmiotów warto jednak wrócić się i spróbować przeczesać pominięty wcześniej grobowiec.
Odnajdywanie
artefaktów, dokumentów, antycznych monet, fresków i monolitów - w trakcie rozgrywki co i rusz będziemy się natykać na kolejne dowody ingerencji minionych pokoleń w świat przedstawiony. Poszukiwania artefaktów to jedna z najważniejszych czynności w grze przynosząca nie tylko punkty doświadczenia, ale także stanowiąca ciekawe tło fabularne dla opowiadanej historii.
Wykonywanie
misji pobocznych - W trakcie kampanii fabularnej Lara będzie mogła przyjmować także misje poboczne zlecane jej przez tubylców. Ich wykonywanie nie tylko przynosi punkty doświadczenia, ale czasem także ekwipunek bohaterki powiększy się o jakiś przydatny przedmiot. W związku z tym warto odszukać zleceniodawców i starać się sukcesywnie wypełniać stawiane przez nich warunki.
Polowanie
i oprawianie zwierząt - W grze nie brakuje najróżniejszych zwierząt: od wiewiórki i zajęcy, aż po groźne niedźwiedzie. Zwierzęta są ważnym elementem pozyskiwania surowców, a ich zabijanie przynosi Larze kolejne punkty doświadczenia.
Odnajdywanie
surowców - Crafting w
Rise
of the Tomb Raider
jest
niezwykle istotny. Warto poświęcić trochę czasu i zaopatrywać się we wszystkie niezbędne surowce na bieżąco. Surowce pozyskujemy także z ciał pokonanych wrogów.
NAZWA UMIEJĘTNOŚCI
DZIAŁANIE UMIEJĘTNOŚCI
KOMENTARZ
GRUBA SKÓRA
Lara ponosi mniejsze obrażenia od wrogiego ostrzału i ciosów w walce wręcz. Efekty kumulują się z umiejętnością SERCE Z KAMIENIA.
Przydatna umiejętność, w którą warto zainwestować w pierwszej kolejności.
ŻELAZNA SKÓRA
Znaczące zmniejszenie obrażeń od wybuchu i ognia.
Przeciwnicy lubią i często używają ładunków wybuchowych do wykurzenia Lary z ukrycia. Warto wobec tego dosyć wcześnie posiąść tę umiejętność.
KONTRA PO UNIKU
Możliwość obezwładnienia nieopancerzonego wroga podczas uniku poprzez naciśnięcie w odpowiednim momencie przycisku odpowiedzialnego za atak wręcz.
Umiejętność przydatna, ale pod warunkiem, że twój styl będzie otwarcie konfrontacyjny. Umiejętność przydaje się także wobec dużej przewagi wroga otaczającego Larę ze wszystkich stron.
SKUTECZNY ZABÓJCA
Ciała wrogów zabitych z ukrycia zostaną automatycznie przeszukane w celu zdobycia surowców.
Mało przydatna umiejętność. Skradając się i tak zazwyczaj mamy na tyle dużo czasu, aby ręcznie przeszukać ciało każdego pokonanego wroga. Ewentualnie można to zrobić po wyeliminowaniu całej grupy przebywającej w danym miejscu.
SZERMIERKA
Wydłużenie czasu na wykonanie skutecznej KONTRY PO UNIKU i możliwość zdobycia dodatkowych punktów doświadczenia po skutecznym ŚMIERCIONOŚNYM UNIKU.
Jeżeli nastawiamy się na otwartą walkę, warto się tej umiejętności nauczyć, ale raczej dopiero w dalszej części gry, kiedy będzie ona mogła współbrzmieć razem ze ŚMIERCIONOŚNYM UNIKIEM.
SZYBKIE LECZENIE
Zwiększenie szybkości opatrywania ran. Efekty kumulują się z umiejętnością SANITARIUSZ.
Przydatna umiejętność, choć raczej nie na początku gry. Warto jednak zainwestować w nią po kilku pierwszych godzinach kampanii, kiedy nadejdą starcia ze zdecydowaną przewagą liczebności wrogów.
WEWNĘTRZNA MOC
Jednokrotne, błyskawiczne przywrócenie zdrowia w trakcie walki po otrzymaniu obrażeń krytycznych.
Bardzo przydatna umiejętność, bez której trudno będzie obyć się pod koniec rozgrywki.
ŚMIERCIONOŚNA SIŁA
Ciche ciosy kończące pozwalają zabić wrogów dużo szybciej przy użyciu brutalnej siły. Naciśnij przycisk odpowiedzialny za atak wręcz, aby zabić pobliskich, nieświadomych wrogów.
Warto zainwestować w tę umiejętność, tym bardziej, jeżeli staramy się przechodzić grę bardziej poprzez skradanie się niż otwartą walkę.
BEZSZELESTNE LĄDOWANIE
Lądowanie po skoku lub opuszczeniu się jest zawsze bezgłośne i nie przyciąga uwagi wroga.
W niektórych przypadkach może się przydać, ale jej nauka nie jest konieczna.
ŚMIERCIONOŚNY UNIK
Możliwość zabicia nieopancerzonego wroga podczas KONTRY PO UNIKU poprzez naciśnięcie w idealnym momencie przycisku odpowiedzialnego za atak wręcz.
Kilka razy podczas gry ta umiejętność może uratować Larze życie.
ZABÓJCZY ATAK Z GÓRY
Możliwość błyskawicznego zabijania wrogów nożem podczas zeskakiwania na nich z góry. Gdy pojawi się odpowiedni wskaźnik, naciśnij Y, aby zaatakować.
Jeżeli chcemy poszerzyć nasz sposób na ciche pokonywanie przeciwników to nauczenie się tej umiejętności będzie dobrym wyborem.
SANITARIUSZ
Zwiększenie szybkości opatrywania ran. Efekty kumulują się z umiejętnością SZYBKIE LECZENIE.
Warto zainwestować w tę umiejętność, ale dopiero w drugiej połowie gry, kiedy starcia staną się wyraźnie trudniejsze.
SERCE Z KAMIENIA
Lara ponosi znacznie mniejsze obrażenia od wrogiego ostrzału i ciosów wręcz. Efekty kumulują się z umiejętnością GRUBA SKÓRA.
Jedna z umiejętności, których po prostu jak najszybciej trzeba się nauczyć.
ADRENALINA
Krótkotrwałe zwiększenie odporności na obrażenia zadawane przez wrogów po udanym zabójstwie z ukrycia.
Jeżeli uda nam się zabójstwo z ukrycia, to raczej nie mamy się co bać natychmiastowego wykrycia. Wobec tego jest to umiejętność mało przydatna.
MISTRZ UNIKÓW
Możliwość błyskawicznego zabicia opancerzonego wroga poprzez naciśnięcie w idealnym momencie przycisku odpowiadającego za atak wręcz podczas KONTRY PO UNIKU.
W drugiej części gry, kiedy zaczną pojawiać się przeciwnicy wyposażeni w tarcze, umiejętność ta staje się bardzo przydatna, aczkolwiek niekonieczna, bowiem opancerzonych wrogów można pokonać także brutalną siłą ognia.
CICHY ZABÓJCA
Zabijanie po cichu bez przyciągania uwagi pobliskich wrogów.
Starajmy się, kiedy to możliwe, zawsze postępować ostrożnie i po cichu. Eliminujmy przeciwników w taki sposób, aby nie zauważyli tego ich kompani. Wobec takiego stanu rzeczy, nie warto inwestować w tę umiejętność.
SILNY LEK
Krótkotrwałe zwiększenie odporności na obrażenia zadawane przez wrogów po opatrzeniu ran podczas walki.
Może się przydać, aczkolwiek dopiero w dalszej części rozgrywki. Raczej mało przydatna umiejętność.
NAZWA UMIEJĘTNOŚCI
DZIAŁANIE UMIEJĘTNOŚCI
KOMENTARZ
ODZYSKIWANIE STRZAŁ
Możliwość odzyskiwania strzał z ciał wrogów zastrzelonych z łuku.
Bardzo przydatna umiejętność, którą docenisz przede wszystkim w dalszej części gry.
KONTROLA ODDECHU
Wydłużenie czasu precyzyjnego celowania z napiętego łuku.
W ogniu walki nie warto zbyt długo wystawiać się na strzał, a przechodząc przygodę skrycie będzie i tak dość czasu na celowanie. W związku z tym można tę umiejętność sobie darować.
ZBIERACZ
Zwiększenie liczby amunicji przy ciałach wrogów.
Bardzo przydatna umiejętność, warto poznać ją choćby na początku gry.
INSTYNKT ŁOWCY
Zwierzęta świecą w trybie instynktu przetrwania. Większe zwierzęta zostawiają ślady i plamy krwi ułatwiające ich śledzenie.
Mało przydatna umiejętność, choć w pewnym momencie zaczniesz spotykać trudne do wytropienia i zabicia drapieżniki. Mimo wszystko można poradzić sobie bez niej.
MISTRZOWSKA ZNAJOMOŚĆ TERENU
Wykrywanie i wskazywanie położenia znajdujących się w pobliżu egzotycznych zwierząt przy użyciu instynktu przetrwania.
Również mało przydatna umiejętność. Ewentualnie warto w nią zainteresować już po tym jak ukończymy główny wątek fabularny.
PODWÓJNY STRZAŁ
Równoczesne wystrzelenie dwóch strzał w kierunku dwóch niezależnych namierzonych celów możliwe po przybliżeniu widoku przy w pełni napiętym łuku.
Przydatna zdolność, pozwalająca na szybką eliminację małych grup wrogów. Warto ją poznać, aby później móc odblokować POTRÓJNY STRZAŁ.
NERWY ZE STALI
Znaczące wydłużenie czasu precyzyjnego celowania przy pełnym doładowaniu strzały.
Tę umiejętność można sobie darować. Chyba, że ktoś słabo radzi sobie z precyzyjnym celowaniem za pomocą pada. Wtedy taka umiejętność stanowi znaczną pomoc w zabawie.
ZABÓJCZE OKO
Po udanym wycelowaniu w głowę wroga pojawi się informujący o tym wskaźnik.
Zbędny dodatek, przecież i tak widzimy, w którą część ciała celujemy.
FINEZJA
Możliwość zdobycia dodatkowych punktów doświadczenia za serię śmiertelnych trafień w głowę, zabójstw po cichu lub ZABÓJCZYCH ATAKÓW Z GÓRY. Dłuższe serie powodują zwiększenie mnożnika.
Jeżeli zamierzamy bawić się w myśliwego eliminującego po cichu swoje ofiary, ta umiejętność jest nie do przeceniania i warto w nią zainwestować punkty tak szybko, jak to będzie możliwe.
POWRÓT DO NATURY
Zwiększenie ilości surowców pochodzenia naturalnego pozyskiwanych ze źródeł.
Przydatna umiejętność, szczególnie pod koniec gry, kiedy będziemy musieli zbierać większe ilości surowców.
SZTUKA PRZETRWANIA
Zwiększenie ilości surowców sztucznych pozyskiwanych ze źródeł.
To także bardzo przydatna umiejętność ułatwiająca nieco zabawę pod koniec gry.
PRADAWNE UMIEJĘTNOŚCI
Niezwłoczne wystrzelenie dwóch strzał jedna po drugiej. Nie można używać równocześnie z umiejętnością PODWÓJNY/POTRÓJNY STRZAŁ.
Umiejętność, którą warto poznać jeżeli często stajemy do otwartej walki. W przeciwnym wypadku można się bez niej obejść.
POTRÓJNY STRZAŁ
Równoczesne wystrzelenie trzech strzał w kierunku trzech niezależnych namierzonych celów możliwe po przybliżeniu widoku przy w pełni napiętym łuku.
Bardzo przydatna umiejętność, pozwalająca na eliminację małych grup przeciwników. Warto się nią zainteresować, jeżeli wcześniej poznaliśmy PODWÓJNY STRZAŁ.
INTUICJA STRZELECKA
Przy użyciu umiejętności POTRÓJNY STRZAŁ Lara automatycznie celuje w głowę zamiast korpusu.
Nieodzowny dodatek do POTRÓJNEGO STRZAŁU i przechodzenia gry w skryty sposób.
MISTRZ ŁUKU
Możliwość przeprowadzenia ataku kończącego łukiem z bliska i zwiększenie szans na znalezienie specjalnych strzał przy ciałach wrogów. Naciśnij przycisk odpowiedzialny za atak wręcz, aby wykończyć unieruchomionego przeciwnika.
Warto jest poznać tę umiejętność w przypadku jeżeli przechodzimy grę starając się uniknąć wykrycia i próbując powiększać mnożnik punktów inwestując wcześniej w umiejętność FINEZJA.
MISTRZ PISTOLETU
Pozwala wykonać atak kończący z bliska i zwiększa szanse na znalezienie pocisków grzybkujących przy ciałach wrogów. Naciśnij przycisk odpowiedzialny za atak wręcz, aby wykończyć unieruchomionego przeciwnika.
W trakcie ostrej wymiany ognia niezwykle przydatna umiejętność, o ile często posługujemy się pistoletami. Można zainwestować, ale chyba lepiej wybrać MISTZRA KARABINU lub MISTRZA STRZELBY.
MISTRZ KARABINU
Pozwala wykonać atak kończący karabinem z bliska i zwiększa szanse na znalezienie granatów przy ciałach wrogów. Naciśnij przycisk odpowiedzialny za atak wręcz, aby wykończyć unieruchomionego przeciwnika.
Jeżeli karabin jest naszą ulubioną bronią, warto poznać wszystkie tajniki jego używania. Z pewnością przydatna umiejętność.
MISTRZ STRZELBY
Pozwala wykonać atak kończący strzelbą z bliska i zwiększa szanse na znalezienie naboi zapalających przy ciałach wrogów. Naciśnij przycisk odpowiedzialny za atak wręcz, aby wykończyć unieruchomionego przeciwnika.
Ważna umiejętność jeżeli lubimy rozpłaszczać na ścianach przeciwników za pomocą strzelby. Potężna siła ognia w połączeniu z umiejętnościami zmniejszającymi obrażenia Lary na pewno ułatwi zabawę.
NAZWA UMIEJĘTNOŚCI
DZIAŁANIE UMIEJĘTNOŚCI
KOMENTARZ
SZYBKIE WYTWARZANIE
Szybsze wytwarzanie przedmiotów do rzucania oraz amunicji.
Mało przydatne i bez większego znaczenia dla płynności rozgrywki.
ZARADNOŚĆ W WALCE