Mad Max - poradnik do gry - Norbert "Norek" Jędrychowski - ebook

Mad Max - poradnik do gry ebook

Norbert "Norek" Jędrychowski

5,0

Opis

Poradnik do gry Mad Max to rozbudowane kompendium, zawierające wszystkie istotne informacje dotyczące rozgrywki. W poradniku znajdziesz szczegółowy opis przejścia każdej z misji fabularnych oraz misji pobocznych, wraz z zaznaczeniem wymagań potrzebnych do ich odblokowania i wskazówkami pozwalającymi na bezproblemowe ukończenie. Dużą pomoc stanowią szczegółowe mapy, na których zaznaczono wszystkie istotne miejsca w każdym regionie. Pozwoli to na odszukiwanie każdego przedmiotu kolekcjonerskiego (te zostały szczegółowo opisane w dodatkowym rozdziale). W poradniku nie zabrakło także opisu umiejętności Maxa oraz dostępnych ulepszeń, zarówno dla niego samego jak i dla pojazdu Magnum Opus. Cenne porady znajdziesz również w rozdziale dotyczącym walki, gdzie opisane zostały jej aspekty oraz porady, pomagające w skutecznym radzeniu sobie z przeciwnikami. Całości dopełniają rozdziały opisujące mechanikę gry, osiągnięcia oraz porady ogólne. Mad Max to trzecioosobowa gra akcji, luźno osadzona w uniwersum kultowej serii filmów z Melem Gibsonem w roli głównej. Gracz wcieli się w tytułowego Mad Maxa, a jego celem będzie skonstruowanie maszyny, dorównującej pojazdowi znanemu z wielkiego ekranu, a także odnalezienie legendarnej krainy Plains of Silence. Za produkcję odpowiada Avalanche Studios, znane z popularnej serii sandboxów Just Cause.

Poradnik do gry Mad Max zawiera:

  • szczegółowy opis przejścia wszystkich misji fabularnych oraz misji dodatkowych,
  • opis Aktywności czekających na gracza w każdym regionie Pustkowi,
  • mapy z zaznaczoną lokalizacją wszystkich ważnych miejsc oraz Miejsc poszukiwań,
  • rozdział zawierający porady na temat walki wręcz oraz potyczek prowadzonych z wnętrza pojazdu,
  • opis ulepszeń Maxa i samochodu Magnum Opus,
  • dokładny opis i lokalizacja przedmiotów kolekcjonerskich,
  • rozdziały przedstawiające informacje o mechanice gry,
  • porady ogólne dotyczące wszystkich aspektów gry, w tym Osiągnięć.

W poradniku do gry Mad Max znaleźć można opis przejścia jak i wszystkie dodatkowe aktywności w grze. Oprócz tego, zawarte w nim informacje dotyczą poruszania się po świecie, uzbrojenia, przeciwników. Nie zabrakło porad ogólnych i listy osiągnięć.

Mad Max - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Pola minowe (Aktywności)
  • Czarna Topiel (Terytorium, którym włada Jeet - mapy)
  • Burza (Informacje o świecie)
  • Wypalona zawodowo (Opis przejścia)
  • Podstawowe informacje (Informacje o świecie)
  • Piaskowe Kaniony (Terytorium, którym włada Krwistobrody - mapy)
  • Klasyka Pustkowi (Opis przejścia)
  • Zewnętrzne Grobowce (Terytorium, którym włada Chumbucket - mapy)
  • Strzępki historii - Terytorium, którym włada Krwistobrody (Przedmioty kolekcjonerskie)
  • Równina Paleniska (Terytorium, którym włada Jeet - mapy)

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 178

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
5,0 (1 ocena)
1
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.

Popularność




Mad Maxporadnik do gry

autor: Norbert "Norek" Jędrychowski

Copyright © wydawnictwo GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

ISBN: 978-83-8060-257-1

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-OnLine S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1629

[email protected]

Spis treści

Mad Max - poradnik do gry

Sterowanie

PC

XONE

PS4

Informacje o świecie

Interfejs

Podstawowe informacje

Burza

Wskazówki na start

Twierdze

Jak zdobywać Złom?

Walka

Na piechotę

W pojeździe

Ulepszenia

Max

Magnum Opus

Terytorium, którym włada Chumbucket - mapy

Zewnętrzne Grobowce

Terytorium, którym włada Jeet - mapy

Czarna Topiel

Równina Paleniska

Arterie

Suchy Zefir

Kolos

Terytorium, którym włada Krwistobrody - mapy

Piaskowe Kaniony

Spieczona Ziemia

Cuchnące Wzgórza

Cadavanaugh

Wapienie

Terytorium, którym włada Spojówka - mapy

Szwy

Wyjący Wicher

Rdza i Ropa

Wielkie Szczyty

Wyżyny

Terytorium, którym włada Smażyciel

Wysypisko

Region Wydm

Wydmy

Opis przejścia

Dzikus

Magnum Opus

Sprawiedliwa praca

Ku szaleństwu

Klasyka Pustkowi

Twardsza sztuka

Czarna magia

Kłęby dymu

Taniec ze śmiercią

Wypalona zawodowo

Nieśmiertelny wróg

Wielki Wódz

Ku Glorii

Wszystko stracone

Wymaluj moje imię ich krwią

Misje na Pustkowiach

Dinki - Di

Apetyt na proch

Z prochu w proch

Żelazna wiara

W siedlisku Szakali

Znak bogów

Duchy przeszłości

Zabawa z ogniem

Wiatr zmian

Chleba naszego

Exodus

W drobny mak

Oskubać Kruka

Strzał w ciemno

Nie ma dymu...

Kluczowa sprawa

Chrzest ogniowy

Aktywności

Posterunki obserwacyjne

Straszaki i snajperzy

Pola minowe

Konwoje

Spotkania

Wyścigi śmierci

Przejmowanie obozów

Przedmioty kolekcjonerskie

Strzępki historii - Terytorium, którym włada Chumbucket

Strzępki historii - Terytorium, którym włada Jeet

Strzępki historii - Terytorium, którym włada Krwistobrody

Strzępki historii - Terytorium, którym włada Spojówka

Strzępki historii - Terytorium, którym włada Smażyciel

Strzępki historii - Region Wydm

Ozdoby na maskę

Pojazdy i Archaniołowie

Wyzwania

Mad Max - wymagania sprzętowe

Mad Max - poradnik do gry

Poradnik do gry Mad Max to rozbudowane kompendium, zawierające wszystkie istotne informacje dotyczące rozgrywki. W poradniku znajdziesz szczegółowy opis przejścia każdej z misji fabularnych oraz misji pobocznych, wraz z zaznaczeniem wymagań potrzebnych do ich odblokowania i wskazówkami pozwalającymi na bezproblemowe ukończenie. Dużą pomoc stanowią szczegółowe mapy, na których zaznaczono wszystkie istotne miejsca w każdym regionie. Pozwoli to na odszukiwanie każdego przedmiotu kolekcjonerskiego (te zostały szczegółowo opisane w dodatkowym rozdziale). W poradniku nie zabrakło także opisu umiejętności Maxa oraz dostępnych ulepszeń, zarówno dla niego samego jak i dla pojazdu Magnum Opus. Cenne porady znajdziesz również w rozdziale dotyczącym walki, gdzie opisane zostały jej aspekty oraz porady, pomagające w skutecznym radzeniu sobie z przeciwnikami. Całości dopełniają rozdziały opisujące mechanikę gry, osiągnięcia oraz porady ogólne. Mad Max to trzecioosobowa gra akcji, luźno osadzona w uniwersum kultowej serii filmów z Melem Gibsonem w roli głównej. Gracz wcieli się w tytułowego Mad Maxa, a jego celem będzie skonstruowanie maszyny, dorównującej pojazdowi znanemu z wielkiego ekranu, a także odnalezienie legendarnej krainy Plains of Silence. Za produkcję odpowiada Avalanche Studios, znane z popularnej serii sandboxów Just Cause.

Poradnik do gry Mad Max zawiera:

szczegółowy

opis

przejścia wszystkich misji fabularnych oraz misji dodatkowych,

opis

Aktywności

czekających

na

gracza w każdym regionie Pustkowi,

mapy

z zaznaczoną lokalizacją wszystkich ważnych miejsc oraz

Miejsc poszukiwań

,

rozdział zawierający

porady

na temat walki wręcz oraz potyczek prowadzonych z wnętrza pojazdu,

opis

ulepszeń Maxa i samochodu Magnum Opus,

dokładny

opis

i lokalizacja przedmiotów kolekcjonerskich,

rozdziały przedstawiające

informacje

o mechanice gry,

porady

ogólne dotyczące wszystkich aspektów gry, w tym

Osiągnięć

.

Norbert "Norek" Jędrychowski (www.gry-online.pl)

Sterowanie

PC

Pieszo

W przód

W tył

W lewo

W prawo

Mapa

Skok

Interakcja (przytrzymaj)

Anuluj

Wejdź do pojazdu

Wybierz inny pojazd

Atak/Strzał

Blok/Celuj (przytrzymaj)

Sprint

Unik

Lornetka

Wezwij Chuma

Latarka

Manierka

Tankowanie

Szybki strzał

Zresetuj kamerę

Informacje o miejscu

Menu pauzy

W pojeździe

Przyśpieszenie

Hamulec/Wsteczny

W lewo

W prawo

Mapa

Naprawa pojazdu

Wyjście z pojazdu

Szybki strzał

Celuj (przytrzymaj)

Hamulec ręczny

Dopalacz

Snajperka (przytrzymaj)

Wybierz Strzelbę

Wybierz Harpun

Wybierz Grzmot

Wybierz Palniki boczne

Taranowanie

Spojrzenie w tył (przytrzymaj)

Informacje o miejscu (przytrzymaj)

Uruchom kamerę FPS

Menu pauzy

XONE

Pieszo

Ruch

Kamera

Informacje o miejscu

Resetowanie kamery

Skok

Celowanie (przytrzymaj)

Interakcja (przytrzymaj)

Blok/Wejdź do pojazdu (przytrzymaj)

Strzał z broni/Rzut

Atak, kontra/Mocny cios (przytrzymaj)

Sprint

Unik

Lornetka

Wezwij Chuma

Latarka

Manierka

Mapa

Menu pauzy

W pojeździe

Ruch

Kamera

Informacje o miejscu

Spojrzenie w tył

Hamowanie/wsteczny

Celowanie (przytrzymaj)

Dopalacz

Wyjście z pojazdu

Strzał z broni

Taranowanie bokiem/Atak przez przycieranie (przytrzymaj)

Przyśpieszenie/Strzał (snajperka)

Unik (tryb snajperski)

Tryb snajperski (przytrzymaj)/Widok z kabiny (dwukrotne naciśnięcie)

Zmiana broni

Zmiana broni

Naprawa pojazdu

Mapa

Menu pauzy

PS4

Pieszo

Ruch

Kamera

Informacje o miejscu

Resetowanie kamery

Skok

Celowanie (przytrzymaj)

Interakcja (przytrzymaj)

Blok/Wejdź do pojazdu (przytrzymaj)

Strzał z broni/Rzut

Atak, kontra/Mocny cios (przytrzymaj)

Sprint

Unik

Lornetka

Wezwij Chuma

Latarka

Manierka

Mapa

Menu pauzy

W pojeździe

Ruch

Kamera

Informacje o miejscu

Spojrzenie w tył

Hamowanie/wsteczny

Celowanie (przytrzymaj)

Dopalacz

Wyjście z pojazdu

Strzał z broni

Taranowanie bokiem/Atak przez przycieranie (przytrzymaj)

Przyśpieszenie/Strzał (snajperka)

Unik (tryb snajperski)

Tryb snajperski (przytrzymaj)/Widok z kabiny (dwukrotne naciśnięcie)

Zmiana broni

Zmiana broni

Naprawa pojazdu

Mapa

Menu pauzy

Informacje o świecie

Interfejs

Mad Max - Interfejs

Opis Mad Max - Interfejs

1

- Minimapa

2

- Poziom zdrowia

3

- Poziom napełnienia manierki

4

- Aktualnie używana broń

5

- Zapas amunicji

6

- Informacje np. o obronie obozu

7

- Poziom zapełnienia furii

Interfejs w Mad Maxie jest bardzo prosty i przejrzysty, niezależnie od tego czy poruszasz się pieszo, czy w pojeździe. W obu przypadkach w lewym dolnym rogu znajdziesz informację o punktach życia Maxa ([2]) oraz o posiadanej w manierce wodzie ([3]). Wielkość paska zwiększysz poprzez wykupienie umiejętności u Griffy. Z drugiej strony znajdują się informacje o wybranej broni ([4]), posiadanej amunicji ([5]) oraz poziomie wytrzymałości pojazdu i zapasie paliwa (widoczne tylko w pojeździe). Podczas walki będziesz także zapełniał pasek furii ([7]), pozwalający na zadawanie większych obrażeń i wyprowadzanie mocniejszych ciosów.

Istotne informacje znajdziesz zwykle na środku ekranu lub w jego lewym rogu, gdzie będą wyświetlane cele aktualnie rozpoczętych zadań. Podczas jazdy samochodem nad wrogimi maszynami wyświetlany jest także poziom ich wytrzymałości oraz (opcjonalnie) numerek mówiący o poziomie opancerzenia wozu. Cały czas aktywna pozostaje także minimapa ([1]), w podglądzie pełnej mapy możesz wyznaczyć miejsce docelowe, a trasa do niego prowadząca będzie wyświetlana właśnie na minimapie.

Podstawowe informacje

Poziom zagrożenia

Jeżeli masz dość wrogich patroli zajmij się obniżeniem poziomu zagrożenia.

Tereny Pustkowi opisane są poziomem zagrożenia (od 0 do 5). Zagrożenie wpływa głównie na ilość wrogich patroli pojawiających się w regionie i uprzykrzających Ci życie podczas przemierzania danego terytorium. Obniżanie zagrożenia jest zadaniem opcjonalnym, wiążę się z tym jednak część zadań pobocznych oraz odblokowanie pewnych ulepszeń. Każdy teren posiada określoną liczbę Pól minowych, Straszaków, Snajperów, Obozów czy też Konwojów. Niszczenie, rozbrajanie oraz przejmowanie tych miejsc będzie stopniowo zmniejszało zagrożenie w regionie, aż do zerowego poziomu, gdy wrogie patrole przestaną się pojawiać na danym terytorium. Taki teren zostanie wtedy zaznaczony kolorem zielonym. Wyzwolenie wszystkich terenów z danego regionu poskutkuje uwolnieniem całej części mapy spod wpływu Scrotusa.

Zagrożenie należy rozpatrywać osobno dla całego terytorium (np. Jeet'a, Spojówki, itd), a dla pojedynczego terenu (np. Czarna Topiel, Kolos), które składają się na większe terytorium. Aby obniżyć poziom zagrożenia do zera na całym terytorium musisz całkowicie wyzwolić wszystkie pojedyncze tereny.

Eksploracja

Posterunki obserwacyjne to balony, z których wypatrzysz wszystkie istotne miejsca w danym rejonie.

Na całej mapie rozsianych zostało wiele punktów, które gracz może odwiedzić. W każdym z Miejscposzukiwań, Posterunków obserwacyjnych, Twierdzy czy też Obozów można znaleźć różne przydatne rzeczy. Będą to przede wszystkim kawałki Złomu, części projektowe (potrzebne do rozbodowy twierdz), czy przedmioty kolekcjonerskie (głównie Strzępki historii, ale także np. samochody). Aby odkryć wszystkie z tych miejsc musisz skorzystać z Posterunkuobserwacyjnego znajdującego się na danym terytorium. Osobną kwestię stanowią Miejscaposzukiwań.

Te stają się widoczne dopiero po podjechaniu odpowiednio blisko lub po zbudowaniu specjalnego projektu w danej twierdzy (Ekipa rozpoznawcza). Potrzebne do tego są części - podejdź do wspomnianego projektu, a będziesz mógł namierzyć je na mapie. Zebranie wszystkich pozwoli na konstrukcję odpowiedniego miejsca. Na mapie zostaną wtedy zaznaczone wszystkie Miejscaposzukiwań znajdujące się na danym terytorium.

Sekretne przejścia pozwolą na ominięcie części przeciwników lub znalezienie ukrytych skarbów.

Podczas eksploracji pamiętaj, że nie wszystko znajduje się na powierzchni. Duża część lokacji posiada rozległą część, która ciągnie się pod ziemią. W każdym miejscu możesz też sprawdzić, co zostało jeszcze do zebrania, co już znalazłeś, a co w ogóle możesz odszukać w danej lokacji. Dzięki temu unikniesz niepotrzebnego błądzenia. Zwracaj także uwagę na oznaczenia na kontenerach, czy bramach - litera "X" pozwoli na ich otwarcie (zwykle za pomocą harpuna). Rozglądaj się też za miejscami pomalowanymi żółtą farbą - oznaczone są nimi drzwi, drabiny, sekretne przejścia, krawędzie i inne miejsca, którymi możesz przejść.

Szybka podróż

Mapa Pustkowi jest całkiem spora i przemierzanie jej pojazdem zajmuje niemałą ilość czasu. Aby przyśpieszyć ten proces w grze istnieje możliwość skorzystania z szybkiej podróży. Podróżować możesz pomiędzy Twierdzami, Posterunkami obserwacyjnymi czy miejscami Wyścigów Śmierci. Warunkiem odblokowania danego punktu jest jego odwiedzenie (w przypadku Twierdzy), odkrycie (w Posterunku obserwacyjnym musisz skorzystać z balonu) albo wygranie wyścigu. Dzięki temu niemalże z dowolnego miejsca na mapie możesz przenieść się do wcześniej odblokowanego punktu.

Złom

Kiedy tylko wypatrzysz taki wóz od razu go przejmuj.

Walutą w grze jest Złom. Potrzebny jest on do wszystkich rzeczy mających związek z jakimkolwiek ulepszeniem. Złom będzie więc niezbędny do ulepszenia pojazdu Maxa oraz jego samego, a także do rozbudowy każdej z twierdz. Coraz to nowsze ulepszenia będą kosztować coraz więcej Złomu, dlatego jego ciągłe gromadzenie jest niezbędne, aby rozwijać się w grze. Złom możesz zasadniczo zdobyć na wiele sposobów, między innymi przeszukując Miejscaposzukiwań, wyzwalając Obozy (będą one generować określoną ilość Złomu co pewien czas), wykonując zadania, usprawniając twierdzę (Ekipa złomiarzy, Ekipa sprzątająca) czy też po prostu zbierając go ze zniszczonych pojazdów oraz poległych przeciwników. Dużo Złomu zdobędziesz, gdy przejmiejsz Złomobulans lub ze skrzyń zebranych podczas/chwilę po burzy.

Burza

Burza to niebezpieczny, ale i opłacalny czas.

Przemierzając Pustkowia możesz zostać zaskoczony prze burzę. Burza to czas, w którym masz ograniczoną widoczność i jesteś wystawiony na ciągłe niebezpieczeństwo. Przed burzą możesz schronić się w wyzwolonym obozie lub twierdzy, jednakże po rozpoczęciu się burzy musisz tam dojechać osobiście (zostaje zablokowana możliwość szybkiej podróży). Pozostając w samochodzie będziesz co chwilę obrywał latającymi kawałkami metalu, w najgorszym przypadku ryzykujesz też trafienie piorunem.

Podsumowując, burza jest niebezpieczna, gdyż może szybko zniszczyć samochód (przynajmniej w początkowej fazie rozgrywki), albo zabić samego Maxa. Schronienia przed burzą szukaj w wyzwolonym obozie bądź w twierdzy.

Chowając się między dużymi skałami możesz bezpiecznie przeczekać burzę.

W całym niebezpieczeństwie jest jedna bardzo ważna rzecz, która sprawia, że opłaca się ryzykować przejażdżkę podczas burzy. Przez cały czas jej trwania w rozmaitych miejscach wyrzucane są duże skrzynki. Jeżeli jakąś namierzysz (zostają zaznaczone na minimapie) postaraj się złapać ją za pomocą harpuna, nim wiatr poniesie ją dalej. Taką skrzynkę możesz otworzyć (wychodząc z pojazdu ryzykujesz), sposobu otwarcie skrzyni zostanie nagrodzone trzema kawałkami Złomu, z których każdy daje 100 sztuk. Pojedyncza skrzynka warta jest więc ponad 300 sztuk Złomu (zależnie od bonusu pochodzącego z umiejętności), dlatego też czasami warto zaryzykować i pouganiać się w poszukiwaniu drogocennych ładunków.

Cenne skrzynki znajdziesz jeszcze w chwilę po skończonej burzy.

Jeżeli podczas burzy schroniłeś się w bezpiecznym miejscu nadal masz szansę na odnalezienie cennej skrzyni. Przez pewien okres czasu możesz je jeszcze odnaleźć znajdujące się w pobliżu Twojej lokalizacji, nic nie ryzykując. Musisz się tylko pośpieszyć, gdyż później skrzynie znikają.

Wskazówki na start

Griffa rozwinie umiejętności Maxa, w zamian za specjalne tokeny.

1. Oszczędzaj amunicję. Na początku nie będziesz miał jej zbyt wiele, dlatego też używaj pocisków wyłącznie w sytuacjach, które naprawdę tego wymagają (np szybka eliminacja Wrzaskuna czy wrogiego pojazdu). Marnowanie naboi na pojedynczych przeciwników nie jest dobrą praktyką.

2. Zbieraj każdy kawałek Złomu, jaki znajdziesz. Stanowi on walutę w grze, za którą kupisz ulepszenia do pojazdu oraz dla samego Maxa. Przez kilka pierwszych misji masz okazję na zebranie ilości, którą, gdy już odblokujesz pewne ulepszenia, od razu przeznacz na ich wykupienie. Dzięki temu będziesz stopniowo wzmacniał pojazd oraz postać Maxa.

3. Często odwiedzaj Griffę. Zarobione tokeny (zdobywanie kolejnych rang) przeznaczysz u niego na zakup umiejętności Maxa. Najważniejsza z nich to oczywiście zwiększenie puli punktów życia, dzięki czemu Twoja postać będzie mogła przyjąć większą ilość obrażeń. Pamiętaj, że odwiedzając Griffę musisz wydać wszystkie posiadane tokeny.

4. Wykonuj zadania poboczne. Misje na Pustkowiach pozwolą zwykle na odblokowanie pewnych ulepszeń, które możesz następnie zbudować w danych twierdzach.

Do obozów często można wejść korzystając z ukrytego przejścia.

5. Przejmuj wrogie obozy. Gdy nieco się wzmocnisz warto zacząć przejmować niektóre z słabiej bronionych obozów. Dzięki temu znajdziesz kolejne części projektowe i sporo Złomu. Dodatkowo każdy zdobyty obóz generuje niewielką ilość Złomu co pewien czas. Im więcej przejętych obozów, tym większy zysk.

6. Odwiedzaj Miejsca poszukiwań. W niemalże każdym znajdziesz trochę Złomu. Poświęcenie czasu i zbadanie tych najbardziej wartościowych jest z całą pewnością opłacalne.

7. Ulepszaj twierdze. Potrzebne części projektowe możesz zaznaczyć na mapie. Wykonywanie kolejnych projektów znacząco ułatwi rozgrywkę, gdyż zapewni, między innymi, przywracanie zdrowia, amunicji, wody czy paliwa każdorazowo po wizycie w twierdzy.

8 Obniżaj zagrożenie. Dzięki temu będziesz rzadziej atakowany przez wrogie patrole. Zniszczone Straszaki zostawiają także nieco złomu, dzięki czemu możesz połączyć zarabianie z demolką.

9. Odwiedzaj Posterunki obserwacyjne. Dzięki temu szybko odkryjesz znaczącą część mapy i zaznaczysz najważniejsze miejsca w regionie.

10. Używaj latarki. Podczas eksploracji Pustkowi często trafisz do podziemi lub innych zaciemnionych miejsc. Pamiętaj, że zawsze możesz oświetlić sobie drogę właśnie za pomocą latarki.

11. Ulepszaj pojazd oraz Maxa. Gdy tylko odblokujesz jakieś ulepszenie powinieneś zebrać potrzebną ilość Złomu i je wykupić. Szczególnie przydadzą się nowe ciosy dla Maxa - pozwolą na szybsze i brutalniejsze eliminowanie przeciwników podczas walki wręcz.

12. Uzupełniaj manierkę. Gdy tylko masz taką możliwość skorzystaj ze zbiornika z wodą, aby napełnić manierkę. Picie wody odnawia punkty życia, wiec warto zawsze mieć ją przy sobie.

Twierdze

Każda większa lokacja na mapie jest częścią terytorium, które z kolei podlega jednej z napotkanych postaci fabularnych. Centrum takiego terytorium stanowi Twierdza. W miejscu tym otrzymujesz część zadań fabularnych oraz zadań pobocznych, związanych z daną postacią. W Twierdzy możesz się także schronić przed burzą. Ostatecznie jest to miejsce, gdzie odwieziesz znalezione samochody, aby je potem odblokować - tutaj także dokonasz zmiany pojazdu, jakim chcesz się poruszać (odpowiednia opcja uaktywniona zostaje przy zbliżeniu się do pojazdu Magnum Opus). W skrócie Twierdze stanowią niejako bazę wypadową zadań, a także pewnego rodzaju schronienie.

Skrzynki zawierające części projektowe znajdziesz w Obozach lub Miejscach poszukiwań.

To, co czyni Twierdze wyjątkowymi miejscami, to możliwość budowania projektów oraz ulepszania Twierdzy. W każdym z takich miejsc jesteś w stanie wykonać szereg projektów, z których płyną wymierne korzyści. Aby skonstruować projekt niezbędne jest spełnienie pewnych wymogów. Standardowo jest to wykonanie jakiegoś zadania pobocznego, zgromadzenie odpowiednich części projektowych lub przyniesienie sporej ilości Złomu.

Miejsca, w których możesz zbudować projekty są przezroczyste do czasu skonstruowania ulepszenia.

Aby sprawdzić wymagania podejdź do przezroczystego miejsca w Twierdzy