Uzyskaj dostęp do tej i ponad 250000 książek od 14,99 zł miesięcznie
Poradnik do gry Mad Max to rozbudowane kompendium, zawierające wszystkie istotne informacje dotyczące rozgrywki. W poradniku znajdziesz szczegółowy opis przejścia każdej z misji fabularnych oraz misji pobocznych, wraz z zaznaczeniem wymagań potrzebnych do ich odblokowania i wskazówkami pozwalającymi na bezproblemowe ukończenie. Dużą pomoc stanowią szczegółowe mapy, na których zaznaczono wszystkie istotne miejsca w każdym regionie. Pozwoli to na odszukiwanie każdego przedmiotu kolekcjonerskiego (te zostały szczegółowo opisane w dodatkowym rozdziale). W poradniku nie zabrakło także opisu umiejętności Maxa oraz dostępnych ulepszeń, zarówno dla niego samego jak i dla pojazdu Magnum Opus. Cenne porady znajdziesz również w rozdziale dotyczącym walki, gdzie opisane zostały jej aspekty oraz porady, pomagające w skutecznym radzeniu sobie z przeciwnikami. Całości dopełniają rozdziały opisujące mechanikę gry, osiągnięcia oraz porady ogólne. Mad Max to trzecioosobowa gra akcji, luźno osadzona w uniwersum kultowej serii filmów z Melem Gibsonem w roli głównej. Gracz wcieli się w tytułowego Mad Maxa, a jego celem będzie skonstruowanie maszyny, dorównującej pojazdowi znanemu z wielkiego ekranu, a także odnalezienie legendarnej krainy Plains of Silence. Za produkcję odpowiada Avalanche Studios, znane z popularnej serii sandboxów Just Cause.
Poradnik do gry Mad Max zawiera:
W poradniku do gry Mad Max znaleźć można opis przejścia jak i wszystkie dodatkowe aktywności w grze. Oprócz tego, zawarte w nim informacje dotyczą poruszania się po świecie, uzbrojenia, przeciwników. Nie zabrakło porad ogólnych i listy osiągnięć.
Mad Max - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:
Liczba stron: 178
Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:
Copyright © wydawnictwo GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
ISBN: 978-83-8060-257-1
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-OnLine S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1629
PC
XONE
PS4
Interfejs
Podstawowe informacje
Burza
Wskazówki na start
Twierdze
Jak zdobywać Złom?
Na piechotę
W pojeździe
Max
Magnum Opus
Zewnętrzne Grobowce
Czarna Topiel
Równina Paleniska
Arterie
Suchy Zefir
Kolos
Piaskowe Kaniony
Spieczona Ziemia
Cuchnące Wzgórza
Cadavanaugh
Wapienie
Szwy
Wyjący Wicher
Rdza i Ropa
Wielkie Szczyty
Wyżyny
Wysypisko
Wydmy
Dzikus
Magnum Opus
Sprawiedliwa praca
Ku szaleństwu
Klasyka Pustkowi
Twardsza sztuka
Czarna magia
Kłęby dymu
Taniec ze śmiercią
Wypalona zawodowo
Nieśmiertelny wróg
Wielki Wódz
Ku Glorii
Wszystko stracone
Wymaluj moje imię ich krwią
Dinki - Di
Apetyt na proch
Z prochu w proch
Żelazna wiara
W siedlisku Szakali
Znak bogów
Duchy przeszłości
Zabawa z ogniem
Wiatr zmian
Chleba naszego
Exodus
W drobny mak
Oskubać Kruka
Strzał w ciemno
Nie ma dymu...
Kluczowa sprawa
Chrzest ogniowy
Posterunki obserwacyjne
Straszaki i snajperzy
Pola minowe
Konwoje
Spotkania
Wyścigi śmierci
Przejmowanie obozów
Strzępki historii - Terytorium, którym włada Chumbucket
Strzępki historii - Terytorium, którym włada Jeet
Strzępki historii - Terytorium, którym włada Krwistobrody
Strzępki historii - Terytorium, którym włada Spojówka
Strzępki historii - Terytorium, którym włada Smażyciel
Strzępki historii - Region Wydm
Ozdoby na maskę
Pojazdy i Archaniołowie
Poradnik do gry Mad Max to rozbudowane kompendium, zawierające wszystkie istotne informacje dotyczące rozgrywki. W poradniku znajdziesz szczegółowy opis przejścia każdej z misji fabularnych oraz misji pobocznych, wraz z zaznaczeniem wymagań potrzebnych do ich odblokowania i wskazówkami pozwalającymi na bezproblemowe ukończenie. Dużą pomoc stanowią szczegółowe mapy, na których zaznaczono wszystkie istotne miejsca w każdym regionie. Pozwoli to na odszukiwanie każdego przedmiotu kolekcjonerskiego (te zostały szczegółowo opisane w dodatkowym rozdziale). W poradniku nie zabrakło także opisu umiejętności Maxa oraz dostępnych ulepszeń, zarówno dla niego samego jak i dla pojazdu Magnum Opus. Cenne porady znajdziesz również w rozdziale dotyczącym walki, gdzie opisane zostały jej aspekty oraz porady, pomagające w skutecznym radzeniu sobie z przeciwnikami. Całości dopełniają rozdziały opisujące mechanikę gry, osiągnięcia oraz porady ogólne. Mad Max to trzecioosobowa gra akcji, luźno osadzona w uniwersum kultowej serii filmów z Melem Gibsonem w roli głównej. Gracz wcieli się w tytułowego Mad Maxa, a jego celem będzie skonstruowanie maszyny, dorównującej pojazdowi znanemu z wielkiego ekranu, a także odnalezienie legendarnej krainy Plains of Silence. Za produkcję odpowiada Avalanche Studios, znane z popularnej serii sandboxów Just Cause.
Poradnik do gry Mad Max zawiera:
szczegółowy
opis
przejścia wszystkich misji fabularnych oraz misji dodatkowych,
opis
Aktywności
czekających
na
gracza w każdym regionie Pustkowi,
mapy
z zaznaczoną lokalizacją wszystkich ważnych miejsc oraz
Miejsc poszukiwań
,
rozdział zawierający
porady
na temat walki wręcz oraz potyczek prowadzonych z wnętrza pojazdu,
opis
ulepszeń Maxa i samochodu Magnum Opus,
dokładny
opis
i lokalizacja przedmiotów kolekcjonerskich,
rozdziały przedstawiające
informacje
o mechanice gry,
porady
ogólne dotyczące wszystkich aspektów gry, w tym
Osiągnięć
.
Norbert "Norek" Jędrychowski (www.gry-online.pl)
W przód
W tył
W lewo
W prawo
Mapa
Skok
Interakcja (przytrzymaj)
Anuluj
Wejdź do pojazdu
Wybierz inny pojazd
Atak/Strzał
Blok/Celuj (przytrzymaj)
Sprint
Unik
Lornetka
Wezwij Chuma
Latarka
Manierka
Tankowanie
Szybki strzał
Zresetuj kamerę
Informacje o miejscu
Menu pauzy
Przyśpieszenie
Hamulec/Wsteczny
W lewo
W prawo
Mapa
Naprawa pojazdu
Wyjście z pojazdu
Szybki strzał
Celuj (przytrzymaj)
Hamulec ręczny
Dopalacz
Snajperka (przytrzymaj)
Wybierz Strzelbę
Wybierz Harpun
Wybierz Grzmot
Wybierz Palniki boczne
Taranowanie
Spojrzenie w tył (przytrzymaj)
Informacje o miejscu (przytrzymaj)
Uruchom kamerę FPS
Menu pauzy
Ruch
Kamera
Informacje o miejscu
Resetowanie kamery
Skok
Celowanie (przytrzymaj)
Interakcja (przytrzymaj)
Blok/Wejdź do pojazdu (przytrzymaj)
Strzał z broni/Rzut
Atak, kontra/Mocny cios (przytrzymaj)
Sprint
Unik
Lornetka
Wezwij Chuma
Latarka
Manierka
Mapa
Menu pauzy
Ruch
Kamera
Informacje o miejscu
Spojrzenie w tył
Hamowanie/wsteczny
Celowanie (przytrzymaj)
Dopalacz
Wyjście z pojazdu
Strzał z broni
Taranowanie bokiem/Atak przez przycieranie (przytrzymaj)
Przyśpieszenie/Strzał (snajperka)
Unik (tryb snajperski)
Tryb snajperski (przytrzymaj)/Widok z kabiny (dwukrotne naciśnięcie)
Zmiana broni
Zmiana broni
Naprawa pojazdu
Mapa
Menu pauzy
Ruch
Kamera
Informacje o miejscu
Resetowanie kamery
Skok
Celowanie (przytrzymaj)
Interakcja (przytrzymaj)
Blok/Wejdź do pojazdu (przytrzymaj)
Strzał z broni/Rzut
Atak, kontra/Mocny cios (przytrzymaj)
Sprint
Unik
Lornetka
Wezwij Chuma
Latarka
Manierka
Mapa
Menu pauzy
Ruch
Kamera
Informacje o miejscu
Spojrzenie w tył
Hamowanie/wsteczny
Celowanie (przytrzymaj)
Dopalacz
Wyjście z pojazdu
Strzał z broni
Taranowanie bokiem/Atak przez przycieranie (przytrzymaj)
Przyśpieszenie/Strzał (snajperka)
Unik (tryb snajperski)
Tryb snajperski (przytrzymaj)/Widok z kabiny (dwukrotne naciśnięcie)
Zmiana broni
Zmiana broni
Naprawa pojazdu
Mapa
Menu pauzy
1
- Minimapa
2
- Poziom zdrowia
3
- Poziom napełnienia manierki
4
- Aktualnie używana broń
5
- Zapas amunicji
6
- Informacje np. o obronie obozu
7
- Poziom zapełnienia furii
Interfejs w Mad Maxie jest bardzo prosty i przejrzysty, niezależnie od tego czy poruszasz się pieszo, czy w pojeździe. W obu przypadkach w lewym dolnym rogu znajdziesz informację o punktach życia Maxa ([2]) oraz o posiadanej w manierce wodzie ([3]). Wielkość paska zwiększysz poprzez wykupienie umiejętności u Griffy. Z drugiej strony znajdują się informacje o wybranej broni ([4]), posiadanej amunicji ([5]) oraz poziomie wytrzymałości pojazdu i zapasie paliwa (widoczne tylko w pojeździe). Podczas walki będziesz także zapełniał pasek furii ([7]), pozwalający na zadawanie większych obrażeń i wyprowadzanie mocniejszych ciosów.
Istotne informacje znajdziesz zwykle na środku ekranu lub w jego lewym rogu, gdzie będą wyświetlane cele aktualnie rozpoczętych zadań. Podczas jazdy samochodem nad wrogimi maszynami wyświetlany jest także poziom ich wytrzymałości oraz (opcjonalnie) numerek mówiący o poziomie opancerzenia wozu. Cały czas aktywna pozostaje także minimapa ([1]), w podglądzie pełnej mapy możesz wyznaczyć miejsce docelowe, a trasa do niego prowadząca będzie wyświetlana właśnie na minimapie.
Tereny Pustkowi opisane są poziomem zagrożenia (od 0 do 5). Zagrożenie wpływa głównie na ilość wrogich patroli pojawiających się w regionie i uprzykrzających Ci życie podczas przemierzania danego terytorium. Obniżanie zagrożenia jest zadaniem opcjonalnym, wiążę się z tym jednak część zadań pobocznych oraz odblokowanie pewnych ulepszeń. Każdy teren posiada określoną liczbę Pól minowych, Straszaków, Snajperów, Obozów czy też Konwojów. Niszczenie, rozbrajanie oraz przejmowanie tych miejsc będzie stopniowo zmniejszało zagrożenie w regionie, aż do zerowego poziomu, gdy wrogie patrole przestaną się pojawiać na danym terytorium. Taki teren zostanie wtedy zaznaczony kolorem zielonym. Wyzwolenie wszystkich terenów z danego regionu poskutkuje uwolnieniem całej części mapy spod wpływu Scrotusa.
Zagrożenie należy rozpatrywać osobno dla całego terytorium (np. Jeet'a, Spojówki, itd), a dla pojedynczego terenu (np. Czarna Topiel, Kolos), które składają się na większe terytorium. Aby obniżyć poziom zagrożenia do zera na całym terytorium musisz całkowicie wyzwolić wszystkie pojedyncze tereny.
Na całej mapie rozsianych zostało wiele punktów, które gracz może odwiedzić. W każdym z Miejscposzukiwań, Posterunków obserwacyjnych, Twierdzy czy też Obozów można znaleźć różne przydatne rzeczy. Będą to przede wszystkim kawałki Złomu, części projektowe (potrzebne do rozbodowy twierdz), czy przedmioty kolekcjonerskie (głównie Strzępki historii, ale także np. samochody). Aby odkryć wszystkie z tych miejsc musisz skorzystać z Posterunkuobserwacyjnego znajdującego się na danym terytorium. Osobną kwestię stanowią Miejscaposzukiwań.
Te stają się widoczne dopiero po podjechaniu odpowiednio blisko lub po zbudowaniu specjalnego projektu w danej twierdzy (Ekipa rozpoznawcza). Potrzebne do tego są części - podejdź do wspomnianego projektu, a będziesz mógł namierzyć je na mapie. Zebranie wszystkich pozwoli na konstrukcję odpowiedniego miejsca. Na mapie zostaną wtedy zaznaczone wszystkie Miejscaposzukiwań znajdujące się na danym terytorium.
Podczas eksploracji pamiętaj, że nie wszystko znajduje się na powierzchni. Duża część lokacji posiada rozległą część, która ciągnie się pod ziemią. W każdym miejscu możesz też sprawdzić, co zostało jeszcze do zebrania, co już znalazłeś, a co w ogóle możesz odszukać w danej lokacji. Dzięki temu unikniesz niepotrzebnego błądzenia. Zwracaj także uwagę na oznaczenia na kontenerach, czy bramach - litera "X" pozwoli na ich otwarcie (zwykle za pomocą harpuna). Rozglądaj się też za miejscami pomalowanymi żółtą farbą - oznaczone są nimi drzwi, drabiny, sekretne przejścia, krawędzie i inne miejsca, którymi możesz przejść.
Mapa Pustkowi jest całkiem spora i przemierzanie jej pojazdem zajmuje niemałą ilość czasu. Aby przyśpieszyć ten proces w grze istnieje możliwość skorzystania z szybkiej podróży. Podróżować możesz pomiędzy Twierdzami, Posterunkami obserwacyjnymi czy miejscami Wyścigów Śmierci. Warunkiem odblokowania danego punktu jest jego odwiedzenie (w przypadku Twierdzy), odkrycie (w Posterunku obserwacyjnym musisz skorzystać z balonu) albo wygranie wyścigu. Dzięki temu niemalże z dowolnego miejsca na mapie możesz przenieść się do wcześniej odblokowanego punktu.
Walutą w grze jest Złom. Potrzebny jest on do wszystkich rzeczy mających związek z jakimkolwiek ulepszeniem. Złom będzie więc niezbędny do ulepszenia pojazdu Maxa oraz jego samego, a także do rozbudowy każdej z twierdz. Coraz to nowsze ulepszenia będą kosztować coraz więcej Złomu, dlatego jego ciągłe gromadzenie jest niezbędne, aby rozwijać się w grze. Złom możesz zasadniczo zdobyć na wiele sposobów, między innymi przeszukując Miejscaposzukiwań, wyzwalając Obozy (będą one generować określoną ilość Złomu co pewien czas), wykonując zadania, usprawniając twierdzę (Ekipa złomiarzy, Ekipa sprzątająca) czy też po prostu zbierając go ze zniszczonych pojazdów oraz poległych przeciwników. Dużo Złomu zdobędziesz, gdy przejmiejsz Złomobulans lub ze skrzyń zebranych podczas/chwilę po burzy.
Przemierzając Pustkowia możesz zostać zaskoczony prze burzę. Burza to czas, w którym masz ograniczoną widoczność i jesteś wystawiony na ciągłe niebezpieczeństwo. Przed burzą możesz schronić się w wyzwolonym obozie lub twierdzy, jednakże po rozpoczęciu się burzy musisz tam dojechać osobiście (zostaje zablokowana możliwość szybkiej podróży). Pozostając w samochodzie będziesz co chwilę obrywał latającymi kawałkami metalu, w najgorszym przypadku ryzykujesz też trafienie piorunem.
Podsumowując, burza jest niebezpieczna, gdyż może szybko zniszczyć samochód (przynajmniej w początkowej fazie rozgrywki), albo zabić samego Maxa. Schronienia przed burzą szukaj w wyzwolonym obozie bądź w twierdzy.
W całym niebezpieczeństwie jest jedna bardzo ważna rzecz, która sprawia, że opłaca się ryzykować przejażdżkę podczas burzy. Przez cały czas jej trwania w rozmaitych miejscach wyrzucane są duże skrzynki. Jeżeli jakąś namierzysz (zostają zaznaczone na minimapie) postaraj się złapać ją za pomocą harpuna, nim wiatr poniesie ją dalej. Taką skrzynkę możesz otworzyć (wychodząc z pojazdu ryzykujesz), sposobu otwarcie skrzyni zostanie nagrodzone trzema kawałkami Złomu, z których każdy daje 100 sztuk. Pojedyncza skrzynka warta jest więc ponad 300 sztuk Złomu (zależnie od bonusu pochodzącego z umiejętności), dlatego też czasami warto zaryzykować i pouganiać się w poszukiwaniu drogocennych ładunków.
Jeżeli podczas burzy schroniłeś się w bezpiecznym miejscu nadal masz szansę na odnalezienie cennej skrzyni. Przez pewien okres czasu możesz je jeszcze odnaleźć znajdujące się w pobliżu Twojej lokalizacji, nic nie ryzykując. Musisz się tylko pośpieszyć, gdyż później skrzynie znikają.
1. Oszczędzaj amunicję. Na początku nie będziesz miał jej zbyt wiele, dlatego też używaj pocisków wyłącznie w sytuacjach, które naprawdę tego wymagają (np szybka eliminacja Wrzaskuna czy wrogiego pojazdu). Marnowanie naboi na pojedynczych przeciwników nie jest dobrą praktyką.
2. Zbieraj każdy kawałek Złomu, jaki znajdziesz. Stanowi on walutę w grze, za którą kupisz ulepszenia do pojazdu oraz dla samego Maxa. Przez kilka pierwszych misji masz okazję na zebranie ilości, którą, gdy już odblokujesz pewne ulepszenia, od razu przeznacz na ich wykupienie. Dzięki temu będziesz stopniowo wzmacniał pojazd oraz postać Maxa.
3. Często odwiedzaj Griffę. Zarobione tokeny (zdobywanie kolejnych rang) przeznaczysz u niego na zakup umiejętności Maxa. Najważniejsza z nich to oczywiście zwiększenie puli punktów życia, dzięki czemu Twoja postać będzie mogła przyjąć większą ilość obrażeń. Pamiętaj, że odwiedzając Griffę musisz wydać wszystkie posiadane tokeny.
4. Wykonuj zadania poboczne. Misje na Pustkowiach pozwolą zwykle na odblokowanie pewnych ulepszeń, które możesz następnie zbudować w danych twierdzach.
5. Przejmuj wrogie obozy. Gdy nieco się wzmocnisz warto zacząć przejmować niektóre z słabiej bronionych obozów. Dzięki temu znajdziesz kolejne części projektowe i sporo Złomu. Dodatkowo każdy zdobyty obóz generuje niewielką ilość Złomu co pewien czas. Im więcej przejętych obozów, tym większy zysk.
6. Odwiedzaj Miejsca poszukiwań. W niemalże każdym znajdziesz trochę Złomu. Poświęcenie czasu i zbadanie tych najbardziej wartościowych jest z całą pewnością opłacalne.
7. Ulepszaj twierdze. Potrzebne części projektowe możesz zaznaczyć na mapie. Wykonywanie kolejnych projektów znacząco ułatwi rozgrywkę, gdyż zapewni, między innymi, przywracanie zdrowia, amunicji, wody czy paliwa każdorazowo po wizycie w twierdzy.
8 Obniżaj zagrożenie. Dzięki temu będziesz rzadziej atakowany przez wrogie patrole. Zniszczone Straszaki zostawiają także nieco złomu, dzięki czemu możesz połączyć zarabianie z demolką.
9. Odwiedzaj Posterunki obserwacyjne. Dzięki temu szybko odkryjesz znaczącą część mapy i zaznaczysz najważniejsze miejsca w regionie.
10. Używaj latarki. Podczas eksploracji Pustkowi często trafisz do podziemi lub innych zaciemnionych miejsc. Pamiętaj, że zawsze możesz oświetlić sobie drogę właśnie za pomocą latarki.
11. Ulepszaj pojazd oraz Maxa. Gdy tylko odblokujesz jakieś ulepszenie powinieneś zebrać potrzebną ilość Złomu i je wykupić. Szczególnie przydadzą się nowe ciosy dla Maxa - pozwolą na szybsze i brutalniejsze eliminowanie przeciwników podczas walki wręcz.
12. Uzupełniaj manierkę. Gdy tylko masz taką możliwość skorzystaj ze zbiornika z wodą, aby napełnić manierkę. Picie wody odnawia punkty życia, wiec warto zawsze mieć ją przy sobie.
Każda większa lokacja na mapie jest częścią terytorium, które z kolei podlega jednej z napotkanych postaci fabularnych. Centrum takiego terytorium stanowi Twierdza. W miejscu tym otrzymujesz część zadań fabularnych oraz zadań pobocznych, związanych z daną postacią. W Twierdzy możesz się także schronić przed burzą. Ostatecznie jest to miejsce, gdzie odwieziesz znalezione samochody, aby je potem odblokować - tutaj także dokonasz zmiany pojazdu, jakim chcesz się poruszać (odpowiednia opcja uaktywniona zostaje przy zbliżeniu się do pojazdu Magnum Opus). W skrócie Twierdze stanowią niejako bazę wypadową zadań, a także pewnego rodzaju schronienie.
To, co czyni Twierdze wyjątkowymi miejscami, to możliwość budowania projektów oraz ulepszania Twierdzy. W każdym z takich miejsc jesteś w stanie wykonać szereg projektów, z których płyną wymierne korzyści. Aby skonstruować projekt niezbędne jest spełnienie pewnych wymogów. Standardowo jest to wykonanie jakiegoś zadania pobocznego, zgromadzenie odpowiednich części projektowych lub przyniesienie sporej ilości Złomu.
Aby sprawdzić wymagania podejdź do przezroczystego miejsca w Twierdzy