Chłopiec - Ferlinghetti Lawrence - książka

Chłopiec książka papierowa

Ferlinghetti Lawrence

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy

34,90 zł
od 17,50 zł w Klubie Mola Książkowego

-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Lawrence Ferlinghetii, duchowy ojciec takich geniuszy jak Tom Waits, Bob Dylan czy Michael Stipe i Patti Smith, ostatni żyjący przedstawiciel beat generation, którego tomik poezji „A Coney Island of the Mind" uchodzi za jedno z największych osiągnięć współczesnej poezji, w swoje setne urodziny dał nam wyjątkowy prezent. I nie jest to prezent do skonsumowania w jeden wieczór. Ta powieść biograficzna jest, jak sam pisze, poszukiwaniem fabuły własnego życia. To historia o ludzkiej samotności, bezbronności i potrzebie akceptacji. Jest też zwierciadłem, a odbicie, które w nim widzimy, nie napawa nadzieją.
„Mały chłopiec może początkowo wydawać się stereotypowym pamiętnikiem. Niebawem jednak Ferlinghetti przywraca ducha Beatu, wzmaga tempo narracji, odrzucając interpunkcję niczym zużyty człon rakiety nośnej, i w ten oto sposób wciąga nas szalony, zakręcony i mocno rozciągnięty w czasie riff przynależny do pokolenia tego poety. Wszyscy jarzący bluesa czytelnicy z radością i zadowoleniem dadzą się ponieść temu odlotowemu potokowi słów, spontanicznej ich fali – nie, niech to będzie dla nas raczej rwący strumień świadomości. Brawo, mistrzu!". Billy Collins
„Ferlinghetti to odważny człowiek i śmiały poeta”. Bob Dylan
„Gdy przybyłem po raz pierwszy do San Francisco i usłyszałem «Ferlinghetti», pomyślałem zrazu, że jest to na pewno nazwa jakiejś wielkiej jednostki geograficznej. No i okazało się, że tak właśnie było”. Tom Waits

Liczba stron: 240

Rok wydania: 2022

Tłumacz: Zborski Bartłomiej

Format (wymiary): 13.5x21.5cm

ISBN: 9788381394673

Wydanie: 1

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.