Myśl jak człowiek biznesu. Przedsiębiorczość to stan umysłu. Jak dostrzegać okazje oraz nowe możliwości i wykorzystywać je w polskich realiach - Piotr Surdel - ebook
Opis

„Czy to możliwie, że od sposobu myślenia zależy nasze działanie, a potem wynik i sukces?

Każdy biznes, przedsiębiorstwo, sukces zaczyna się w świecie przekonań lidera – a więc w głowie. Wystarczą dwa słowa wypowiedziane w myślach: To trudne, by najpiękniejszy pomysł, najbardziej szczytna idea, kreatywne rozwiązanie napotkało barierę, którą pokonać najtrudniej – barierę własnych ograniczeń i braku pewności.

Zabójcy pomysłów funkcjonują w każdym otoczeniu, w każdej firmie i środowisku. Słyszymy ich słowa: To się nie uda; Nie damy rady; To niemożliwe; U nas to nie przejdzie; Nie ma sensu i wreszcie: To trudne. Jeśli sam dla siebie jesteś zabójcą pomysłów, ten przekaz odbierze zespół, którym zarządzasz, klienci i szerokie otoczenie biznesowe. Potęga myślenia zasadza się na tym, że sami sobie, umysł umysłowi, możemy wydawać polecenia i rozkazy oraz tworzyć sugestie. Twój umysł jest zarówno sędzią, wykonawcą, graczem, jak i kontrolerem, menedżerem i pracownikiem. Od dialogu z samym sobą zależy realny efekt.

W książce znajdziesz opis wielu sytuacji biznesowych i studiów przypadków, dotyczących konkretnych przedsiębiorców, które pokazują szanse i zagrożenia, a także rozwój koncepcji biznesowych w polskiej praktyce. Piotr Surdel logicznie, krok po kroku, prowadzi nas przez kolejne etapy rozwoju przedsiębiorczości. Wskazuje na kluczowe aspekty, które decydują o tym, że jedni wygrywają, a inni nie. Zaprasza czytelnika do zrealizowania pomysłu na biznes życia” – Maciej Bennewicz, Norman Benett Academy

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 181

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS

Popularność

Podobne


Skoro już wiesz, że mimowolnie możesz zniekształcać wszystko, co widzisz, słyszysz i  czujesz, że możesz nakładać na rzeczywisty obraz wiele ze swoich przekonań i  wzorców, nie możesz zakładać, że twoja wizja świata jest obiektywna. Nikt nie może. Konsekwencją tego stanu rzeczy jest to, że nie możesz również arbitralnie powiedzieć, co jest możliwe, a  co nie jest możliwe, co jest ważne, a  co nie. Nie możesz być również pewien, że wszystkie istotne wiadomości z  twojego otoczenia trafiają do twojej świadomości. Być może odrzucasz właśnie kilka obiektywnie wyjątkowo istotnych informacji z  twojego otoczenia, ponieważ twój umysł na podstawie zniekształconych wspomnień i  doświadczeń pomija je jako nieważne… Co więc możemy zrobić, ażeby w  sposób świadomy brać pod uwagę więcej sygnałów z  otoczenia niż do tej pory? Co możemy zrobić, żeby nie podlegać bezkrytycznie dyktatowi naszych wzorców? W  zasadzie całkiem sporo.

SKANER PRZEKONAŃ Weź, proszę, kartkę papieru i  wypisz na niej wszystko, co myślisz na temat prowadzenia biznesu, konkretnie twojego pomysłu, jeśli już taki masz, lub ogólnie, co myślisz o  przedsiębiorcach i  biznesie. Co myślisz o  sobie, o  świecie i  o  ludziach w  kontekście własnej działalności gospodarczej. Zapisz wszystko, co przychodzi ci do głowy. Wybierz teraz ze swojej kartki jedno