Limity czasu pracy kierowców ciężarówek – przejrzyste grafiki - praca zbiorowa - ebook

Limity czasu pracy kierowców ciężarówek – przejrzyste grafiki ebook

zbiorowa praca

0,0
29,90 zł

lub
-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Za przekroczenia norm czasu pracy Inspekcja Transportu Drogowego nakłada na kierowców najwięcej najwyższych kar. Za tego typu naruszenia przepisów popełnione przez kierowców karane są też przedsiębiorstwa, które ich zatrudniają, a także osoby zarządzające transportem. Każdy kierowca powinien więc te normy doskonale znać i wiedzieć, jak je stosować w praktyce. W e-booku  prezentujemy w przejrzysty i zrozumiały sposób przykłady limitów czasu pracy, które obowiązują kierowców zawodowych.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi lub dowolnej aplikacji obsługującej format:

EPUB
MOBI
PDF

Liczba stron: 14

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.



Spis treści

Redakcja

Dojazd do ciężarówki innym pojazdem – jak to zarejestrować na tachografie

Jak odbierać rekompensatę za dwa skrócenia odpoczynków tygodniowych?

Tematy publikacji w pełnej wersji

Landmarks

Cover

Redakcja

Autorzy: Adam Janus, ekspert transportu drogowego, Michał Dynerowicz, Kancelaria Prawna Błach Dynerowicz Bujak

Ilustracje: Magdalena Huta

Podstawa prawna:

• rozporządzenie (WE) nr 561/2006

• rozporządzenie (WE) nr 165/2015

• ustawa z 16 kwietnia 2004 r. o czasie pracy kierowców (tekst jedn.: Dz.U. z 2019 r. poz. 1412 z późn. zm. – uczpk)

• wytyczna nr 2 w zw. z art. 9 rozporządzenia (WE) nr 561/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego

• ustawa z 5 lipca 2018 r. o tachografach (Dz.U. 2018 poz. 1480),

• rozporządzenie Komisji (UE) nr 581/2010 z 1 lipca 2010 r. w sprawie maksymalnych okresów na wczytanie odpowiednich danych z jednostek pojazdowych oraz kart kierowców (Dz.Urz. UE L 168 z 02.07.2010, str. 16).

Redaktor: AldonaKapica

Menedżer produktu: Monika Doroś

Kierownik grupy tematycznej: Alina Sulgostowska

Koordynator produkcji: Mariusz Jezierski

Zdjęcie: Adobe Stock

Korekta: Zespół

Skład i łamanie: Raster studio, Norbert Bogajczyk

ISBN: 978-83-8344-231-0

Nr produktowy: 1BZ125

Nr rejestrowy BDO: 000008579

Copyright © by Wiedza i Praktyka sp. z o.o.

Warszawa 2023

Wiedza i Praktyka sp. z o.o.

03-918 Warszawa, ul. Łotewska 9a,

tel.: 22 518 29 29, faks: 22 617 60 10

Centrum Obsługi Klienta: czynne pon.–pt. w godzinach 8.00–16.00, poza godzinami pracy można pozostawić wiadomość na skrzynce głosowej, tel. 22 518 29 29 lub adres e-mail: [email protected].

Poradnik „Limity czasu pracy kierowców ciężarówek, przejrzyste grafiki” chroniony jest prawem autorskim. Przedruk materiałów opublikowanych w nim – bez zgody wydawcy – jest zabroniony. Zakaz nie dotyczy cytowania publikacji z powołaniem się na źródło.

Niniejszy poradnik został przygotowany z zachowaniem najwyższej staranności i wykorzystaniem wysokich kwalifikacji, wiedzy i doświadczenia autorów oraz konsultantów. Zaproponowane w poradniku „Limity czasu pracy kierowców ciężarówek, przejrzyste grafiki” wskazówki, porady i interpretacje dotyczą sytuacji typowych. Ich zastosowanie w konkretnym przypadku może wymagać dodatkowych, pogłębionych konsultacji. Publikowane rozwiązania nie mogą być traktowane jako oficjalne stanowisko organów i urzędów państwowych. W związku z tym redakcja nie może ponosić odpowiedzialności prawnej za zastosowanie zawartych w poradniku „Limity czasu pracy kierowców ciężarówek, przejrzyste grafiki” wskazówek, przykładów, informacji itp. do konkretnych przypadków.

Informujemy, że Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez Wiedza i Praktyka sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Łotewska 9a, w celu realizacji niniejszego zamówienia oraz do celów marketingowych – przesyłania materiałów promocyjnych dotyczących innych produktów i usług. Mają Państwo prawo do wglądu oraz poprawiania swoich danych, a także do wyrażenia sprzeciwu wobec ich przetwarzania do celów promocyjnych. Podanie danych jest dobrowolne. Zapewniamy, że Państwa dane nie będą przekazywane bez Państwa wiedzy i zgody innym podmiotom.

Dojazd do ciężarówki innym pojazdem – jak to zarejestrować na tachografie

Zdarza się, że kierowca nie rusza w trasę ciężarówką z bazy firmy położonej niedaleko domu, tylko musi dojechać do pojazdu, którym będzie wykonywał przewóz drogowy, innym pojazdem – osobówką, dostawczakiem, pociągiem, autokarem itd. Zobacz, jak wówczas należy rozliczyć czas takiego dojazdu.

1. Jeżeli kierowca dojeżdża do ciężarówki, której prowadzenie ma przejąć, innym pojazdem z tachografem, musi podczas dojazdu używać karty cyfrowej lub wykresówki.

2. Gdy kierowca jedzie do ciężarówki samochodem osobowym, który prowadzi, czas dojazdu zaliczany jest do tak zwanej innej pracy.

3. Gdy kierowca dojeżdża do ciężarówki promem, pociągiem lub autobusem jako pasażer, jego aktywność powinna być zarejestrowana jako dyspozycyjność, chyba że kierowca wykonywał w tym czasie pracę, wówczas jest to inna praca.

4. Gdy kierowca podczas dojazdu do ciężarówki pociągiem ma dostęp do kuszetki, a podczas pojazdu promem ma dostęp do koi, może czas dojazdu zaliczyć do odpoczynku.

Jak odbierać rekompensatę za dwa skrócenia odpoczynków tygodniowych?

Od wejścia w życie pakietu mobilności kierowca jeżdżący na trasach międzynarodowych może skorzystać z dodatkowego przywileju – zrobienia z rzędu dwóch skróconych odpoczynków tygodniowych. Sprawdź, jak potem odebrać rekompensatę za te skrócenia.

1. Kierowca przewożący towary na trasach międzynarodowych może w ciągu dwóch kolejnych tygodni zrobić skrócone odpoczynki tygodniowe.

Więcej znajdziesz w wersji pełnej publikacji

Tematy publikacji w pełnej wersji

Dojazd do ciężarówki innym pojazdem – jak to zarejestrować na tachografie

Jak odbierać rekompensatę za dwa skrócenia odpoczynków tygodniowych?

Ile ma trwać druga część przerwy, jeśli wypada po odstępstwie?

Do którego tygodnia zaliczyć przedłużoną jazdę, gdy jedziesz nocą?

Jak można rozłożyć na części przerwę w pracy kierowcy

Po weekendzie kierowca znów ma prawo do dwóch wydłużeń odpoczynków

Kiedy po dojeździe do pojazdu można zrobić 9-godzinny odpoczynek, a kiedy trzeba 11-godzinny?

Pamiętaj, że tygodnie kierowcy liczy się inaczej niż dni!

Kierowca, który jedzie 10 godzin, też może przedłużyć jazdę o 2 godziny

Kiedy zgrać dane z tachografu pojazdu czekającego na sprzedaż?

Przygotowanie do wersji elektronicznej: RASTER studio, 603 59 59 71