Jak efektywnie przenieść strategię firmy na strategię HR? - Jacek Jędrzejczak - ebook

Jak efektywnie przenieść strategię firmy na strategię HR? ebook

Jacek Jędrzejczak

0,0
20,19 zł

lub
Opis

Jeśli chcesz opracować sensowną i spójną z biznesem strategię HR w firmie, musisz przejść pewien proces. Zanim pojawi się coś, co można nazwać „strategią HR”. potrzebne będzie ustalenie i głębokie przemyślenie kilku kluczowych rzeczy. Z poradnika dowiesz się: — Jak opracować założenia, konieczne do zbudowania strategii? — Jakimi narzędziami się posłużyć, aby wypracować strategię HR korespondującą z potrzebami biznesu? — Jak i za pomocą jakich narzędzi monitorować realizację strategii HR?

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi lub dowolnej aplikacji obsługującej format:

EPUB
MOBI

Liczba stron: 29




Jacek Jędrzejczak

Jak efektywnie przenieść strategię firmy na strategię HR?

© Jacek Jędrzejczak, 2019

Jeśli chcesz opracować sensowną i spójną z biznesem strategię HR w firmie, musisz przejść pewien proces. Zanim pojawi się coś, co można nazwać „strategią HR”. potrzebne będzie ustalenie i głębokie przemyślenie kilku kluczowych rzeczy.

Z poradnika dowiesz się:

— Jak opracować założenia, konieczne do zbudowania strategii?

— Jakimi narzędziami się posłużyć, aby wypracować strategię HR korespondującą z potrzebami biznesu?

— Jak i za pomocą jakich narzędzi monitorować realizację strategii HR?

ISBN 978-83-8155-230-1

Książka powstała w inteligentnym systemie wydawniczym Ridero

Wstęp

Od razu zaznaczam: nie będzie łatwo.. Jeśli chcesz opracować sensowną i spójną z biznesem strategię HR w firmie, nie unikniesz konieczności przejścia długiego procesu. Musisz „zmierzyć się” z menadżerami działów biznesowych, zarządem oraz nawykami i przekonaniami, że „ludzie z HR-u nie rozumieją biznesu”. A na dodatek, zanim pojawi się coś, co można nazwać „strategią HR”. potrzebne będzie wcześniejsze ustalenie kilku kluczowych rzeczy. I mimo, że są one kluczowe, to top management i tak wciąż nie ma na nie czasu…

Z niniejszej publikacji dowiesz się:

— Jak opracować założenia, konieczne do zbudowania strategii?

— Jakimi narzędziami się posłużyć, aby wypracować strategię HR korespondującą z potrzebami biznesu?

— Jak i za pomocą jakich narzędzi monitorować realizację strategii HR?

Życzę

wszystkim

czytelnikom, aby po przeczytaniu tego poradnika powiedzenie, że:

„Większość działów

HR

wie, co robi, część wie jak to robi, a mało który wie dlaczego to robi”

 było dla Was

tylko

anegdotą…

Gdańsk wrzesień/październik 2018

Jacek Jędrzejczak

Strategia firmy, a strategia HR, czyli od czego zacząć?

Stworzenie strategii HR w firmie możliwe jest wówczas, gdy firma ma strategię. Truizm? Być może. Jednak praktyka podpowiada, że dość często można zaobserwować sytuację, gdy osoby odpowiadające za HRM w firmie miotają się od koncepcji do koncepcji, próbując stworzyć w miarę spójną strategię działania w obszarze, za który odpowiadają. I nic z tego nie wychodzi. Założenia sobie, a życie sobie. Krótko mówiąc: działania odbywają się na zasadzie „zarządzania przez wyjątki, a nie reguły”….

Niestety, jeśli firma nie ma strategii rozwoju i działa według mglistych założeń „od okazji, do okazji” rynkowej, to trudno opracować w omawianej materii coś sensownego i trwałego.

Dlatego pamiętajmy:

Oczywiście, otoczenie rynkowe zmienia się bardzo szybko i trzeba działać elastycznie. Nie da się jednak budować strategii HR, nie wiedząc jak? Po co? Dokąd? zmierza firma i to w perspektywie trochę dłuższej niż rok obrachunkowy. Dlatego, zanim dojdziemy do budowania strategii HR, musimy określić swoiste ramy, w których ma ona funkcjonować. Nie da się iść na skróty i od razu tworzyć strategię HR bez wcześniejszej, głębszej refleksji dotyczącej firmy. Bo do czego ma niby ona w takiej sytuacji nawiązywać i prowadzić?

Zacznij od firmy…

Po pierwsze — ustal z kluczowymi osobami w firmie (zarząd, dyrektorzy działów) kilka kluczowych parametrów, które na pewno nie zmieniają się tak szybko, a będą dobrym punktem wyjścia do budowania strategii HR:

— Misja firmy — czyli w co wierzymy (dlaczego i co uzasadnia, że istniejemy jako organizacja)

— Wizja firmy — czyli co chcemy osiągnąć (jaką organizacją chcemy być w długiej perspektywie)

— Wartości — czyli czym chcemy się kierować realizując naszą misję i wizję.

Uwaga:

Nie dajmy się zbyć hasłami typu: „Jesteśmy po to, aby zarabiać pieniądze”. Jeśli bowiem tak jest, to dlaczego nie zajmujemy się o wiele bardziej dochodowymi/rentownymi przedsięwzięciami, takimi jak np. handel narkotykami, wymuszenia, lichwa, itd.?

Brzmi śmiesznie, ale warto o to spytać! Wówczas szybko okazuje się, że jednak nie chodzi tylko o pieniądze… I to jest dobry punkt wyjścia do głębszej refleksji nad istotą działalności naszej firmy w kontekście misji i wizji.

Nie jest cele