XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry - Asmodeusz - ebook

XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry ebook

Asmodeusz

0,0

Opis

Poradnik do gry XCOM: Enemy Unknown to zestawienie najważniejszych informacji dotyczących gry. Zawiera między innymi dokładny opis mechaniki walki, wszystkich kwestii związanych z bazą, klas postaci oraz ich rozwoju, a także taktyk walki z obcymi.

XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Przeciwnicy (Jak grać, aby wygrać)
  • Budowa bazy (Informacje podstawowe)
  • Garść porad ogólnych (Jak grać, aby wygrać)
  • Drzewko technologii
  • Satelity i fundusze (Baza)
  • Kontratak (Główny wątek fabularny)
  • Klasy - Assault (Drużyna i klasy)
  • Równowaga sił (Główny wątek fabularny)
  • Poziom trudności (Informacje podstawowe)
  • Inwazja obcych (Główny wątek fabularny)

Informacja o grze

Gra strategiczna stanowiąca wznowienie kultowej serii z lat 90-tych. Jako dowódca organizacji XCOM musimy odeprzeć inwazję kosmitów na Ziemię. W tym celu zakładamy bazę operacyjną, dbamy o budżet, werbujemy ludzi i prowadzimy badania naukowe. Natomiast po wykryciu obcych toczymy z nimi bitwy w trybie turowym.

Gra XCOM: Enemy Unknown, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2012 roku i dostępny jest na platformach: PC, PS3, X360. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: polska i angielska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 72

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.

Popularność




XCOM:Enemy Unknownporadnik do gry

autor: "Asmodeusz"

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1280

[email protected]

Spis treści

XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry

Sterowanie

Informacje podstawowe

Poziom trudności

Budowa bazy

Turowy system walki

Poruszanie się

Wykrywanie przeciwnika

Jak strzelać, żeby trafić?

Obrażenia i trafienia krytyczne

Baza

Satelity i fundusze

Hangar

Badania naukowe

Produkcja i ulepszanie ekwipunku

Koszary

Globus - wprowadzenie

Globus - walka w powietrzu

Globus - rodzaje misji

Drużyna i klasy

Grupa uderzeniowa

Klasy - Assault

Klasy - Heavy

Klasy - Sniper

Klasy - Support

Psionika

Jak grać, aby wygrać

Taktyka walki

Przeciwnicy

Garść porad ogólnych

Główny wątek fabularny

Inwazja obcych

Równowaga sił

Kontratak

Drzewko technologii

XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry

Poradnik do gry XCOM: Enemy Unknown zawiera najważniejsze informacje, pozwalające na swobodną zabawę z nową produkcją Firaxis. Informacje w nim zawarte będą bardzo użyteczne zarówno dla graczy, którzy po raz pierwszy spotykają się z turowymi grami strategicznymi jak i pozostałych użytkowników zamierzających podjąć wyzwanie: ocalić ziemię przed najazdem kosmitów.

Poradnik zawiera:

Podstawowe informacje o grze

;

Listę klawiszy dostępnych w grze

;

Dokładny opis mechaniki walki

;

Informacje dotyczące działania bazy XCOM

;

Opis dostępnych klas postaci i rozwoju komandosów

;

Przykładowe taktyki użyteczne podczas walki

;

Dodatkowe porady ułatwiające rozgrywkę

.

XCOM: Enemy Unknown - PORADNIK UKOŃCZONY

Prace nad poradnikiem zostały zakończone, jeżeli jednak masz jakieś uwagi lub własne propozycje rozbudowy poradnika wyślij je na adres [email protected].

Ze względu na możliwe aktualizacje gry (patche) wydane po zakończeniu prac nad poradnikiem, mogą wystąpić pewne różnice w zawartości gry i poradnika.

DZIENNIK ZMIAN

15 października 2012 - wzbogacono opracowanie o opis psioniki, garść porad ogólnych wraz ze szczegółowymi opisami taktyki prowadzenia starć i rodzajami przeciwników. Załączono również opis głównego wątku fabularnego oraz drzewka technologii.

12 października 2012 - załączono opis produkcji i ulepszeń ekwipunku, koszar i globusa dostępnych z poziomu bazy, poza tym - drużyny i klas postaci.

9 października 2012 - dodano sterowanie, pierwsze podstawowe informacje o grze, gruntowny poradnik dotyczący walki, a także rozdział poświęcony rozwojowi bazy.

Sławomir "Asmodeusz" Michniewski (www.gry-online.pl)

Sterowanie

Baza

Poruszanie kursorem po menu / dostępnych opcjach

Wybór podświetlonej opcji

Cofnięcie się do poprzedniego menu/anulowanie wybranej opcji

Szybki zapis gry

Misja - kamera

Poruszanie kamerą

Obrócenie pola walki o 90 stopni w lewo

Obrócenie pola walki o 90 stopni w prawo

(trzymając wciśnięte kółko myszy poruszamy nią przód/tył)

Przybliżenie/oddalenie pola walki

(ruch kółkiem myszy w przód/tył)

Podniesienie/obniżenie pola walki (w celu pokazania np. dachów budynków)

Wycentrowanie kamery na aktualnie wybranym żołnierzu

Wycentrowanie kamery na pierwszym widocznym celu

Wycentrowanie kamery na drugim widocznym celu

Wycentrowanie kamery na trzecim widocznym celu

Wycentrowanie kamery na czwartym widocznym celu

Wycentrowanie kamery na piątym widocznym celu

Wycentrowanie kamery na szóstym widocznym celu

Wycentrowanie kamery na siódmym widocznym celu

Wycentrowanie kamery na ósmym widocznym celu

Wycentrowanie kamery na dziewiątym widocznym celu

Wycentrowanie kamery na dziesiątym widocznym celu

Misja - kontrolowanie komandosów

Wybór następnego komandosa

(lewy klawisz shift)

Powrót do poprzedniego komandosa

Potwierdza wybraną akcję (strzał/chowanie się/rzut granatem itp.)

Anuluje wybraną akcję (strzał/chowanie się/rzut granatem itp.)

Przemieszcza komandosa (marsz lub sprint) do miejsca wskazanego kursorem

(lewy klawisz myszy na obcego)

Rozkazuje aktualni wybranemu komandosowi strzelać do podświetlonego obcego

(lewy klawisz myszy na drzwi/urządzenie)

Otwiera drzwi / aktywuje bądź dezaktywuje urządzenie

Zmienia aktualnie używaną broń

Przeładowanie broni

Tryb overwatch

(wybrany komandos)

Dodatkowe informacje o naszym żołnierzu

(przed potwierdzeniem akcji)

Dodatkowe informacje o wykonywanej akcji (celność strzału itp.)

Wybór pierwszej zdolności z paska umiejętności

Wybór drugiej zdolności z paska umiejętności

Wybór trzeciej zdolności z paska umiejętności

Wybór czwartej zdolności z paska umiejętności

Wybór piątej zdolności z paska umiejętności

Wybór szóstej zdolności z paska umiejętności

Wybór siódmej zdolności z paska umiejętności

Wybór ósmej zdolności z paska umiejętności

Wybór dziewiątej zdolności z paska umiejętności

Wybór dziesiątej zdolności z paska umiejętności

Szybki zapis gry

Kończy turę

Informacje podstawowe

Poziom trudności

Zanim rozpoczniemy rozgrywkę w XCOM: Enemy Unknown dostaniemy do wyboru kilka opcji, które będą charakteryzowały nasze przyszłe zmagania z kosmitami. Do dyspozycji oddano nam cztery różne poziomy trudności: Easy, Normal, Classic i Impossible oraz dwie dodatkowe zaawansowane funkcje: Enable Ironman orazEnable Tutorial. Poziom trudności wpływa na ilość punktów życia, jakie będą posiadali nasi komandosi, ilość obcych pojawiających się podczas misji oraz ich odporność na ostrzał. Początkującym graczom dopiero rozpoczynającym swoją przygodę z XCOM: Enemy Unknown polecam wybranie Easy bądź Normal; weterani serii mogą śmiało rozpocząć od Classic. Impossible jest na tyle trudny, że warto się nim zainteresować dopiero po doskonałym opanowaniu zasad rządzących rozgrywką.

Poziom trudności Impossible oraz Ironman - czy znajdzie się odważny?

Dwie pozostałe opcje nie wpływają bezpośrednio na statystyki żołnierzy i przeciwników, lecz też są w stanie ułatwić bądź utrudnić rozgrywkę. Tutorial włączy nam tryb samouczka - przez pierwsze kilka misji będziemy prowadzeni za rękę i zostaną nam wyjaśnione wszystkie podstawy rozgrywki. Ironman jest natomiast skierowany do bardziej zaawansowanych graczy - wybranie go spowoduje, że nie będziemy mogli zapisywać stanu gry w dowolnym momencie, przez co każda nasza decyzja stanie się ostateczną i nieodwołalną.

Budowa bazy

Po ustaleniu wszystkich opcji i rozpoczęciu gry będziemy musieli dokonać jeszcze jednego bardzo ważnego wyboru: ustalenia lokacji naszej bazy. Możemy umieścić ją na jednym z pięciu dostępnych kontynentów, przy czym każdy z nich da nam nie tylko unikalny bonus, wpływający na naszą dalszą rozgrywkę ale również jednego darmowego satelitę. Opis lokacji oraz płynących z ich wyboru korzyści znajduje się w dziale Baza, Satelity i fundusze.

Wybór lokacji startowej wpływa na pierwszy dostępny dla nas bonus, stąd warto ją przemyśleć.

Po wybraniu lokacji startowej otrzymamy kilku rekrutów i zostaniemy od razu rzuceni w wir walki - nadeszła najwyższa pora aby przetestować nasze umiejętności dowodzenia w polu.

Turowy system walki

Poruszanie się

Ostatnie przygotowania przed misją. Czas odstrzelić kilku kosmitów!

Starcia w XCOM: Enemy Unknown odbywają się w