Farming Simulator 2013 - poradnik do gry - Asmodeusz, Maciej "Psycho Mantis" Stępnikowski - ebook

Farming Simulator 2013 - poradnik do gry ebook

Asmodeusz, Maciej "Psycho Mantis" Stępnikowski

0,0

Opis

Poradnik do gry Farming Simulator 2013 to zestawienie wszelkich przydatnych dla graczy informacji. W opracowaniu znalazły się porady ogólne, dokładny opis sterowania i pierwszych kroków graczy początkujących, metody uprawy i wiele innych.

Farming Simulator 2013 - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Hodowla bydła (Hodowla zwierząt)
  • Hodowla owiec (Hodowla zwierząt)
  • Uprawa siana i trawy (Uprawa ziemi)
  • Budynki (Budowanie dodatkowych budynków)
  • Mapa Hagenstedt
  • Obszar A - podkowy 01 - 13 (Podkowy)
  • Lokacje i budynki (Podstawy)
  • Uprawa ziemniaka (Uprawa ziemi)
  • Hodowla kur (Hodowla zwierząt)
  • Opcje, mapy, PDA (Podstawy)

Informacja o grze

Farming Simulator 2013 jest kolejną odsłoną symulatora farmy autorstwa zespołu Giants Software. W grze wcielamy się w farmera zarządzającego gospodarstwem rolnym. Edycja 2013 wprowadza m.in. nowy system wytwarzania upraw i jako pierwsza w historii cyklu została wydana na kilku platformach.

Gra Farming Simulator 2013, to przedstawiciel gatunku symulatorów. Tytuł wydany został w Polsce w 2012 roku i dostępny jest na platformach: PC, X360, PS3. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 111

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.

Popularność




Farming Simulator 2013poradnik do gry

autorzy: "Asmodeusz", Maciej "Psycho Mantis" Stępnikowski

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1288

[email protected]

Spis treści

Farming Simulator 2013 - poradnik do gry

Sterowanie

Podstawy

Lokacje i budynki

Opcje, mapy, PDA

Maszyny

Wybór poziomu trudności

Posiadane pojazdy i maszyny

Pierwsze kroki

Pierwsze żniwa

Pierwsza kultywacja

Pierwszy zasiew

Pierwsza sprzedaż plonów

Pierwsza sprzedaż sprzętu i nowy zakup - opryskiwacz

Pierwsze opryski

Dalsze kroki

Kolejne zasiewy, opryski, zbiory i sprzedaż

Dodatkowe porady

Finansowanie - zarobić czy pożyczyć?

Misje

Koszenie trawy

Misje transportowe

Częstotliwość pojawiania się nowych misji

Uprawa ziemi

Zakup nowych sprzętów - przyczepy i ciągnika

Zarządzanie sprzedażą

Zakup nowych urządzeń - siewnik

Zakup nowego kombajnu

Zakup nowego pola

Zakup nowego pola na licytacji

Łączenie pól

Dalszy rozwój

Uprawa zboża

Uprawa siana i trawy

Uprawa ziemniaka

Uprawa buraka

Uprawa kukurydzy

Porównanie efektywności uprawy różnych roślin

Porównanie zysków ze sprzedaży różnych plonów

Hodowla zwierząt

Hodowla kur

Hodowla owiec

Hodowla bydła

Budowanie dodatkowych budynków

Budynki

Mapa Hagenstedt

Ceny pól

Mapa Wzgórza Westbridge

Ceny pól

Podkowy

Mapa

Obszar A - podkowy 01 - 13

Obszar B - podkowy 14 - 24

Obszar C - podkowy 25 - 36

Obszar D - podkowy 37 - 44

Obszar E - podkowy 45 - 61

Obszar F - podkowy 62 - 73

Obszar G - podkowy 74 - 89

Obszar H - podkowy 90 - 100

Nagroda za podkowy

Wózki golfowe

Farming Simulator 2013 - poradnik do gry

Farming Symulator 2013 to kolejna odsłona (dla wielu graczy) bardzo wciągającej gry. W poradniku znalazły się kompleksowe informacje o wszystkich elementach gry:

Opisy wszystkich rodzajów upraw i hodowli;

Porady jak rozpocząć działalność wprowadzające w świat gry;

Szczegółowe wyliczenia koniecznych inwestycji, zysków i rentowności;

Porady jak rozwijać gospodarstwo;

Opisy map;

Informacje o lokalizacji 100 podków wraz z informacją jak zdobyć nagrodę za ich zebranie;

Ukryte pojazdy.

Maciej "Psycho Mantis" Stępnikowski i Asmodeusz (www.gry-online.pl)

Sterowanie

Poza pojazdem

Poruszanie się

Poruszanie kamerą

Podskok

Wsiądź do najbliższego pojazdu

Włączenie/wyłączenie latarki

Włączenie/wyłączenie ekranu sklepu

Sprint (przytrzymaj)

Aktywacja punktu na mapie np. skupu jaj, zakupu pola

Przeskoczenie do poprzedniego/następnego pojazdu

Przeglądaj komputer PDA (kolejne ekrany)

Przeglądaj komputer PDA (kolejne podstrony danego ekranu)

Menu

W pojeździe

Sterowanie (lewo/prawo skręt; góra/dół ustawienie tempomatu)

Poruszanie kamerą

Zmiana kamery (zza pojazdu/z szoferki)

Przeglądaj komputer PDA (kolejne ekrany)

Przeglądaj komputer PDA (kolejne podstrony danego ekranu)

Gaz

Hamulec / wsteczny

Podłączenie/odłączenie urządzenia z przodu bądź z tyłu

Przełączenie się pomiędzy podłączonymi urządzeniami

Wysiądź z pojazdu

Włączenie/wyłączenie ekranu sklepu

Przeskoczenie do poprzedniego/następnego pojazdu

Przybliż/oddal kamerę

Włącz/wyłącz światła

Zatrąb

Włącz/wyłącz światła ostrzegawcze

Zatankuj (kliknij przy zbiorniku z paliwem)

Menu

Podłączony sprzęt

Klawisz funkcyjny urządzeń; najczęściej służy do rozłożenia i złożenia urządzenia np. kultywatora, siewnika, opryskiwacza, kosiarki etc.

Klawisz funkcyjny urządzeń; najczęściej służy do opuszczania i podnoszenia np. siewnika, żniwiarki przy kombajnie, kultywatora, przyczepy zbierającej etc.

Klawisz funkcyjny urządzeń; najczęściej służy do ich uruchamiania np. włączenie kombajnu, opryskiwacza, siewnika, kosiarki, przyczepy zbierającej etc.

Klawisz funkcyjny urządzeń; wykorzystywany tylko przy niektórych np. w kombajnach służy do wystawienia rury, w pługach do rozpoczęcia tworzenia pola.

Napełnienie urządzeń: opryskiwacza, siewnika, rozrzutnika, opryskiwacza etc. (każde w odpowiednim miejscu).

Wyładowanie zawartości np. przyczepy zbierającej, przyczepy ze zbożem etc.

Wynajęcie pracownika; dostępne tylko przy niektórych urządzeniach np. kultywatorach, kombajnach, niektórych siewnikach.

Podstawy

Lokacje i budynki

W dziale tym zostaną pokrótce opisane najważniejsze lokacje w grze oraz ekwipunek, który możemy znaleźć poruszając się po mapie. Grę rozpoczynamy niedaleko naszego parku maszyn, wokół którego zgromadzone są kluczowe dla dalszej rozgrywki konstrukcje. Pierwszą i najważniejszą z nich są silosy zbożowe. To w nich przechowuje się zebrane zboża oczekując na wzrost cen skupu. Warto pamiętać, że przechowywane przez bardzo długi czas zboża powoli niszczeją, stąd zalecane jest od czasu do czasu wyprzedać wszystkie zmagazynowane produkty rolne. Jak zostało to uprzednio wspomniane, każdy silos służy do przechowywania innego rodzaju plonów a jego zawartość możemy poznać po namalowanym na jego brzegu rysunku.

Silosy zbożowe. Od lewej do prawej: pszenica, jęczmień, rzepak i kukurydza.

Tuż obok silosów zbożowych znajdują się magazyny, w których przechowywane są buraki cukrowe oraz ziemniaki. Rozładunku dokonuje się bezpośrednio na pryzmę (pod zadaszeniem), zaś załadunku przyczepy możemy dokonać po drugiej stronie budowli - wystarczy ustawić pojazd pod taśmociągiem i poczekać, aż zostanie on napełniony.

Magazyn na ziemniaki i buraki cukrowe. Produkty odbieramy spod taśmy po drugiej stronie.

Kolejnym ważnym elementem znajdującym się na naszym placu jest stoisko z nasionami. To tutaj uzupełniamy nasze siewniki przed wyruszeniem na pola.

Stoisko z nasionami.

Następną równie ważną konstrukcją jest stacja paliw. Na mapie znajduje się ich kilka, a wszystkie służą do tego samego - uzupełniania paliwa w naszych pojazdach. Wystarczy postawić maszynę tuż obok stacji i nacisnąć przycisk odpowiedzialny za tankowanie.

Stacja paliw.

Po drugiej stronie placu znajduje się zbiornik na nawóz. To tutaj uzupełniamy opryskiwacze przed wyruszeniem na pole. W późniejszym stadium gry będziemy mogli produkować własny bionawóz (obornik) jako produkt uboczny wypasu zwierząt.

Cysterna z nawozem.

Kolejnym budynkiem znajdującym się w lokacji startowej jest skup słomy i siana. Jeśli posiadamy jego nadmiar możemy go zostawić w tym miejscu i podreperować stan naszego konta. Wystarczy wycofać przyczepę do środka budynku i rozładować ją a automatycznie otrzymamy wynagrodzenie.

Skup siana i trawy. Wystarczy umieścić w nim przyczepę i rozładować ją, a otrzymamy pieniądze.

Ostatnią konstrukcją, na którą powinniśmy zwrócić uwagę jest kurza ferma - lądują tutaj wszystkie zakupione przez nas w sklepie kurczaki. Naszym zadaniem jest ręczne zebranie zniesionych przez nie jajek a następnie odniesienie ich do skupu. Jeśli nie zresetowaliśmy położenia maszyn możemy udać się do niego przenosząc się do jednego z naszych ciągników za pomocą klawisza TAB.

Kurza ferma znajdująca się w lokacji startowej.

Opcje, mapy, PDA

W celu ułatwienia pracy na roli do naszej dyspozycji oddano dwa urządzenia: mapę całej okolicy oraz podręczny komputer (PDA), które ułatwiają nam uzyskanie informacji na temat otoczenia, posiadanych pól, ich stanu i zagospodarowania, posiadanych pojazdów, pogody, cen skupu produktów rolnych czy finansów. Poniżej znajduje się krótki przegląd dostępnych dla nas opcji.

Naciskając klawisz ESC uzyskujemy dostęp do czterech okien: Opis, Ustawienia, Widok mapy, Wybór maszyny. Pierwsza z nich to powtórzenie informacji, jakie otrzymujemy podczas ładowania gry. Drugie okno pozwala nam zmienić kilka ustawień rozgrywki, np. przyspieszyć bądź spowolnić upływ czasu (możemy tego dokonać również za pomocą klawiszy 7 i 8) - dokładniejsze informacje na temat wpływu tej opcji na rozgrywkę znajdują się w dziale Uprawa roli - zboża. Pozostałe opcje są przestawianie rzadziej i służą dostosowaniu gry do naszych potrzeb.

Kolejne okno - Widok mapy - jest jednym z najważniejszych w grze. Nie tylko daje nam ono podgląd na całą mapę Hagenstedt, lecz także pokazuje posiadane przez nas pola uprawne (kolor zielony) oraz rosnącą na nich roślinność i jej stan. Dzięki temu możemy łatwo zadecydować, które zboża już dojrzały i wymagają skoszenia, czy też które grunty są gotowe pod kolejny zasiew. Na dole znajduje się przełącznik pomiędzy rodzajami roślin a ich stopniem wzrostu, umożliwiający nam całkowitą kontrolę nad rolą.

Ostatnie okno służy zlokalizowaniu wszystkich posiadanych przez nas maszyn. Łatwo na nim zobaczyć, że kilka początkowych traktorów znajduje się w oddalonych lokacjach - wspomnianych uprzednio pastwiskach dla krów i owiec oraz punkcie skupu kurzych jaj. Trzy filtry pozwalają nam na wyświetlenie konkretnych maszyn. Najciekawszą jest jednak ostatnia opcja: pozwala ona na przeniesienie dowolnej posiadanej przez nas maszyny do lokacji startowej. Wystarczy zaznaczyć opcję zresetuj następny wybrany pojazd/narzędzie a następnie kliknąć na mapie na ikonkę pojazdu - po chwili znajdzie się on w naszym parku maszyn.

Podręczny komputer (PDA) uruchamiamy za pomocą klawisza I; ten sam przycisk służy też do zmiany kategorii przeglądanych informacji. Klawisz 9 służy do zmiany podstron wewnątrz danej zakładki.

Pierwsza strona przedstawia nam naszą najbliższą okolicę, zaś po naciśnięciu klawisza 9 nieznacznie oddala mapę.

Kolejna strona pokazuje nam pogodę na nadchodzące dni. Ma to szczególne znaczenie chociażby przy zbieraniu ziemniaków - niemożliwe jest użycie niektórych maszyn podczas silnych opadów deszczu, stąd musimy zawczasu sprawdzić prognozy i ewentualnie poczekać z zasiewem.

Trzecia strona jest spisem cen skupu w różnych punktach na mapie. Podane są produkty, oferowana ilość pieniędzy za jednostkę, trend oraz ewentualne zwiększone zapotrzebowanie na konkretne płody rolne (oznaczone jest ono kolorem zielonym, zaś szczegóły znajdują się na ostatniej podstronie).

Czwarta strona dotyczy naszych finansów: pokazany jest bilans zysków i strat do dwóch dni wstecz.

Na ostatniej stronie znajdują się różnego rodzaju statystyki dotyczące zarówno stanu naszych silosów, posiadanych zwierząt czy też danej rozgrywki. Dane te są szczególnie istotne dla rolników zajmujących się hodowlą zwierząt.

Maszyny

W dziale tym znajduje się krótki opis tych maszyn, które nie zostały wspomniane w poprzednich rozdziałach poradnika oraz nie były wykorzystane w samouczku wbudowanym w grę.

Niektóre

siewniki, takie

jak np.:

HORSCH Express 3 TD

,

AMAZONE Cayena 6001

czy

Amazone Cenius 15001

nie

wymagają kultywacji pola przed wysianiem nasion. Wystarczy wybrać zboże i dokonać wysiewu.

Amazone Cenius 15001 cechuje się olbrzymią wydajnością, gdyż nie wymaga uprzedniej kultywacji.

Rozrzutniki

nawozu, jak np.

AMAZONE ZA-X 1402

potrzebują

do

swojego działania tego samego nawozu co opryskiwacze. Niestety cechują się znacznie mniejszą powierzchnią roboczą, a tym samym są wolniejsze od wspomnianych wyżej maszyn. Sprzęt jedynie dla koneserów.

Przykład użycia rozrzutnika nawozu AMAZONE ZA-X 1402.

Opryskiwacz

AMAZONE FT 1001

, a

dokładniej: dodatkowy zbiornik na nawóz. Można go montować na przedzie ciągnika zamiast obciążnika. Wydłuża on czas pracy opryskiwacza w polu.

Dzięki zbiornikowi na nawóz, opryskiwacz może dłużej pracować bez powtórnego napełniania.

Rozrzutniki

obornika, np.

Bergmann M 1080

służą

do

transportu obornika wyprodukowanego przez krowy oraz nawożenia pól uprawnych.

Wozy

asenizacyjne, np.

Kotte GARANT VE 8000

wykorzystywane

są do transportu i nawożenia pól płynnym obornikiem.

Przenośny

zbiornik

paliwa - napełniamy go przy stacji paliw a następnie możemy wykorzystać go do tankowania pojazdów.

Przenośny

zbiornik