Uzyskaj dostęp do tej i ponad 250000 książek od 14,99 zł miesięcznie
Poradnik – kompendium wiedzy do gry LEGO: The Lord of the Rings – Władca Pierścieni to zestawienie wszystkich przydatnych informacji. Opracowanie zawiera zarówno dokładnie ilustrowaną solucję, jak i znajdźki, sterowanie i porady ogólne.
LEGO The Lord of the Rings: Władca Pierścieni - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
Informacja o grze
Kolejna gra zrealizowana przez Traveller’s Tales Games na licencji znanego filmu w typowym dla gier tego studia stylu nawiązującym do klocków LEGO. Tym razem udajemy się do Śródziemia, aby jako Frodo Baggins lub jeden z pozostałych ośmiu członków Drużyny Pierścienia wyruszyć w podróż znaną z książek Tolkiena i filmów Petera Jacksona.
Gra LEGO The Lord of the Rings, entuzjastycznie przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2012 roku i dostępny jest na platformach: PC, X360, PS3, Wii, PSV, NDS, 3DS. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: polska i angielska.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:
Liczba stron: 156
Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:
Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1296
PC
Xbox 360
Prolog
Hobbiton (Śródziemie)
Czarny Jeździec
Bree (Śródziemie)
Wichrowy Czub
Rivendell (Śródziemie)
Przełęcz Caradhras
Wrota Morii (Śródziemie)
Moria
Lothlorien (Śródziemie)
Amon Hen
Emyn Muil (Śródziemie)
Obłaskawienie Golluma
Droga na Martwe Bagna (Śródziemie)
Martwe Bagna
Droga do Osgiliath (Śródziemie)
Tropem Hobbitów
Droga do Edoras (Śródziemie)
Atak Wargów
Helmowy Jar (Śródziemie)
Helmowy Jar
Rohan i Droga do Osgiliath (Śródziemie)
Osgiliath
Droga do Osgiliath (Śródziemie)
Tajne Schody
Rohan i Dunharrow (Śródziemie)
Ścieżki Umarłych
Jaskinia Szeloby (Śródziemie)
Cirith Ungol
Droga do Minas Tirith (Śródziemie)
Bitwa na polach Pelennoru
Droga do Czarnej Bramy (Śródziemie)
Czarna Brama
Mordor (Śródziemie)
Góra Przeznaczenia
Prolog
Czarny jeździec
Wichrowy Czub
Przełęcz Caradhras
Moria
Amon Hen (01 - 05)
Amon Hen (06 - 10)
Obłaskawienie Golluma
Martwe Bagna
Tropem Hobbitów
Atak Wargów
Helmowy Jar
Osgiliath
Tajne Schody
Ścieżki umarłych
Cirith Ungol
Bitwa na polach Pelennoru
Czarna Brama
Góra Przeznaczenia
Hobbiton
Bree
Wichrowy Czub
Rivendell
Przełęcz Caradhras
Lothlorien
Amon Hen
Emyn Muil
Martwe Bagna
Edoras
Helmowy Jar
Isengard
Minas Tirith
Minas Morgul
Cirith Ungol
Czarna Brama
Poradnik do gry LEGO: The Lord of the Rings - Władca Pierścieni zawiera kompletną solucję, bogato ilustrowaną obrazkami, a także szczegółowe informacje, pozwalające odnaleźć wszystkie ukryte przedmioty i ukończyć grę na 100%.
Niniejszy poradnik zawiera:
Dokładny, ilustrowany opis przejścia misji fabularnych
;
Lokalizację wszystkich mini zestawów
, na jakie możemy się natknąć podczas rozgrywki;
Mapy wszystkich lokacji
wraz z zaznaczonym położeniem postaci oraz mithrilowych i czerwonych klocków;
Opis misji pobocznych
, które możemy wykonywać w Śródziemiu;
Omównienie postaci oraz skarbów
występujących w grze.
LEGO: The Lord of the Rings - PORADNIK UKOŃCZONY
Prace nad poradnikiem zostały zakończone, jeżeli jednak masz jakieś uwagi lub własne propozycje rozbudowy poradnika wyślij je na adres [email protected].
Ze względu na możliwe aktualizacje gry (patche) wydane po zakończeniu prac nad poradnikiem, mogą wystąpić pewne różnice w zawartości gry i poradnika.
DZIENNIK ZMIAN
12 grudnia 2012 - zaktualizowano poradnik o rozdział poświęcony eksploracji Śródziemia. Dołączono również resztę znajdziek a także rozdział poświęcony bonusowemu poziomowi i ukończeniu gry w 100%.
7 grudnia 2012 - załączono opis znajdziek do odnalezienia na przestrzeni dwóch pierwszych aktów.
4 grudnia 2012 - dodano solucję do wszystkich trzech epizodów kampanii oraz garść luźnych porad.
Sławomir "Asmodeusz" Michniewski (www.gry-online.pl)
Na wstępie polecam ukończyć główny ciąg misji fabularnych dostępnych w grze - dzięki temu odblokujemy postacie oraz część ekwipunku niezbędnego przy dalszej eksploracji Śródziemia. Jako, że do każdej misji będziemy mogli (a jeśli chcemy osiągnąć 100% to nawet musieli) powrócić później nie trzeba martwić się, że pominęliśmy jakiś przedmiot.
Niszcz wszystkie klocki, drzewka, krzaczki, skały, przedmioty jakie napotkasz na swojej drodze. W nagrodę otrzymasz monety (ćwieki), które będą potrzebne przy zakupie czerwonych klocków LEGO. Dodatkowo zebranie odpowiednio dużej ilości monet podczas misji zaowocuje uzyskaniem statusu prawdziwego podróżnika, dzięki czemu dostaniemy mithrilowy klocek LEGO.
Sprawdzaj wszystkie zakamarki, zaglądaj za kolumny i wchodź do wszystkich jaskiń. Znajdują się tam nie tylko monety, lecz również mini zestawy orazschematy nowych przedmiotów.
Mini zestawy pozwalają nam zbudować przedmioty związane ze Śródziemiem. Możemy je później obejrzeć w skarbcu w Rivendell. Za skompletowanie jednego zestawu otrzymamy 50 000 monet, zaś za zebranie wszystkich - 500 000.
Pomiędzy misjami mamy możliwość swobodnej eksploracji Śródziemia. Możemy napotkać i zakupić nowe postacie, wykonywać zadania, zdobywać mithrilowe klocki orazschematy nowych przedmiotów. Podobnie jak w przypadku misji, nie zawsze będziemy posiadali odpowiedni ekwipunek pod ręką, lecz zawsze możemy powrócić do uprzednio odwiedzonej lokacji.
W grze istnieje system szybkiej podróży. Po otworzeniu mapy, możemy przenieść się do dowolnego aktywnego posągu podróżnych. Przyspiesza to znacznie wędrówkę pomiędzy odległymi lokacjami.
Poruszanie postacią
Szybka zmiana postaci
(przytrzymać) Kółko postaci
Atak
Akcja
(przytrzymać) Zmiana ekwipunku
Skok/Turlanie się
Zmiana postaci w górę
Zmiana postaci w dół
Start/Pauza
Ekran opcji
Poruszanie postacią
Szybka zmiana postaci
(przytrzymać) Kółko postaci
Atak
Akcja
(przytrzymać) Zmiana ekwipunku
Skok/Turlanie się
Zmiana postaci w górę
Zmiana postaci w dół
Start/Pauza
Ekran opcji
Poruszanie postacią
Poruszanie kamerą
Szybka zmiana postaci
(przytrzymać) Kółko postaci
Atak
Akcja
(przytrzymać) Zmiana ekwipunku
Skok / Turlanie się
Zmiana postaci w górę
Zmiana postaci w dół
Mapa
Ekran opcji
Postacie: Elrond (Druga Era), Elendil, Isildur
Status prawdziwego podróżnika: 30 000 monet
Nowe postacie: Elendil, Isildur
Nowe postacie do kupienia: Elrond (Druga Era), Gil-galad, Bilbo Baggins
Już na początku gry zostajemy rzuceni w sam środek konfliktu Ostatniego Przymierza z wojskami Saurona, a dokładniej do bitwy na równinie Dagorlad. Etap ten pozwala nam poznać podstawy sterowania postaciami LEGO, walki oraz interakcji z otoczeniem. Po uzyskaniu kontroli nad postacią możemy śmiało zignorować bitewną zawieruchę i skupić się na zbliżających się do nas orkach.
Naszym pierwszym celem będzie pokonanie zbliżających się do nas przeciwników, a w szczególności pięciu orków, posiadających doczepione do swych pleców chorągwie. Wystarczy nakierować na nich naszą postać i naciskać przycisk odpowiadający za atak (H). Po obaleniu pierwszej fali nadejdzie kolejna grupa przeciwników, tym razem wyposażona w tarcze.
Aby pokonać tarczownika musimy naciskać klawisz ataku tak długo, aż kierowana przez nas postać wybije przeciwnikowi pawęż z dłoni, a następnie dobić go kolejnym uderzeniem. Po powaleniu trzech przeciwników trzymających flagę nastąpi erupcja Góry Przeznaczenia a na polu walki pojawią się kolumny zbudowane z LEGO Morgulu.
W celu zniszczenia kolumn i dopadnięcia znajdujących się na ich szczytach tarczowników musimy zmienić postać. W tym celu wciskamy klawisz (U), a następnie z kółka postaci wybieramy Elendila. Posiada on przy sobie miecz Narsil, który może niszczyć elementy zbudowane z klocków Morgulu - kilka zwykłych uderzeń powinno zniszczyć kolumny. Po pokonaniu trzech orków z chorągwiami będziemy mogli obejrzeć kolejny krótki filmik - tym razem staniemy naprzeciw Saurona.
Zanim ruszymy w kierunku Władcy Ciemności możemy skorzystać ze stojącego obok nas posągu, aby zapisać stan gry (K). Starcie z Sauronem jest jedną z wielu walk z bossami w LEGO Lord of the Rings. Naszym celem jest zniszczenie maczugi, w która uzbrojony jest nasz przeciwnik przy jednoczesnym odpieraniu ciągłych ataków orków. Całe starcie polega na unikaniu ataków Władcy Ciemności i oczekiwaniu, aż jedno z jego uderzeń będzie na tyle mocne, że jego broń ugrzęźnie w ziemi.
W tym momencie wystarczy użyć miecza Narsil (nadal w jego posiadaniu jest Elendil) i kilkukrotnie zaatakować maczugę. Sauron otrząśnie się z tego ataku, lecz ilość jego punktów życia (serduszka w górnej części ekranu) zmniejszy się o jeden. Wystarczy powtórzyć cały manewr dwukrotnie, a Władca Ciemności zostanie pokonany. Teraz jedyne co nam pozostało to wrzucić Jedyny Pierścień do lawy u szczytu Góry Przeznaczenia.
Kolejna część Prologu zawiera głównie sekwencje zręcznościowe i niewielką ilość mini-zagadek przeplatane walką z orkami. Już na samym początku możemy zapisać grę przy znajdującym sie obok nas posągu. Następnie musimy udać się w prawo i przeskakując z platformy na platformę przekroczyć rzekę lawy.
Aby udać się dalej musimy wykorzystać poręcze - wystarczy skoczyć na nie (J) a nasza postać automatycznie chwyci się najbliższej. Poruszając się w prawo dotrzemy do punktu, z którego będziemy mogli udać się wyżej. Używając złamanego Narsila, w którego posiadaniu jest teraz Isildur rozbijemy blokujące nam dalszą drogę LEGO Morgulu.
Dalsza droga będzie ponownie polegała na przeskakiwaniu nad lawą oraz wykorzystywaniu poręczy. W połowie drogi stoczymy walkę w okolicy ogniowej pułapki. Jeśli uda nam się dobrze ustawić postać, to przy odrobinie szczęścia płomienie strawią nadchodzących orków ułatwiając nam walkę. Następnie wystarczy poczekać, aż ogień czasowo przygaśnie i przebiec przed otworami na drugą stronę.
Po chwili dotrzemy do pierwszej mini-zagadki. Drogę blokuje nam strumień lawy, który jest zbyt szeroki, aby go przeskoczyć. Na szczęście nieopodal znajdują się unoszące się w powietrzu listki - są to punkty, które pozwalają elfom wykonywać znacznie dłuższe skoki. Aby udać się dalej musimy przełączyć postać na Elronda (U), wskoczyć na wyższą platformę wykorzystując wspomniany przed chwilą punkt a następnie zepchnąć znajdujący się obok nas kamień do lawy, co utworzy platformę, z której będzie mógł skorzystać Isildur. Po przekroczeniu strumienia i zniszczeniu LEGO Morgulu możemy udać się dalej na prawo.
Po krótkiej wędrówce staniemy przed wrotami prowadzącymi w głąb Góry Przeznaczenia. Wystarczy, że pokonamy nadchodzących orków a następnie przekroczymy otwarte drzwi. Tutaj czeka nas kolejne starcie z nadchodzącymi przeciwnikami. Po pokonaniu ostatniej fali orków możemy udać się na prawo. Gdy znajdziemy się na skraju dużej platformy pierwsza misja zakończy się sukcesem.
Postacie: Frodo, Sam
Po zakończeniu prologu przeniesiemy się do Hobbitonu a pod naszą kontrolą znajdą się Frodo i Sam. Otwarte lokacje tego typu pozwalają nam na wykonywanie różnych zadań pobocznych, rozwiązywanie zagadek w celu zdobycia dodatkowych mithrilowych klocków, produkowanie specjalnych przedmiotów czy odblokowanie nowych postaci. Jako, że jesteśmy dopiero na początku naszej wędrówki dostępnych opcji jest niewiele, stąd po krótkiej eksploracji okolicy polecam udać się wzdłuż szlaku z błękitnych monet w kierunku następnej misji fabularnej.
Mniej-więcej w centrum miasteczka znajdziemy jeden z wielu posągów podróżnych. Aktywowanie go (K) odsłoni na naszej mapie (ESC - Wyświetl mapę) wszystkie zadania i wskaże położenie mithrilowych klocków w okolicy. Oprócz tego, po najechaniu kursorem na statuę, dowiemy się w jakim stopniu udało nam się ukończyć daną lokację. Poniższe zdjęcie przedstawia mapę po aktywacji posągu:
Gdy już skończymy rozglądać się po Hobbitonie, możemy ruszyć w dalszą drogę. Kontynuując wędrówkę wzdłuż szlaku z monet znajdziemy się na Farmie Starego Maggota - tam wystarczy udać się do podświetlonego punktu aby rozpocząć kolejną misję.
Postacie: Frodo, Sam, Merry, Pippin, Gandalf Szary
Status prawdziwego podróżnika: 16 000 monet
Nowe postacie: Frodo (Shire), Merry, Pippin
Nowe postacie do kupienia: Tom Bombadil, Róża
Czarny Jeździec jest pierwszą misją fabularną, w której kontrolowane przez nas postacie będą musiały unikać przeciwnika zamiast dążyć do konfrontacji z nim. Zmienione zostało również sterowanie - podskok (J) został zastąpiony przez turlanie się do przodu. Po rozpoczęciu misji możemy udać się w prawo, aż nie zobaczymy Czarnego Jeźdźca.
Naszym zadaniem będzie przedostanie się niezauważonym do przeprawy promowej, unikając wzroku przeciwnika. Oznacza to, że nie możemy znaleźć się w oświetlonym obszarze - musimy najpierw odwrócić uwagę Nazgula albo zmusić go do ucieczki.
Pierwszym krokiem jest zniszczenie okolicznych głazów (H) - wypadnie z nich niewielki kamień. Możemy go następnie podnieść (K) i rzucić w siedzącego nieopodal na gałęzi ptaka (trzymając H przesuń celownik na ptaszysko). Przestraszony zwierzak spowoduje, że Czarny Jeździec przesunie się dalej otwierając nam drogę w prawo.
Podczas następnego spotkania z Nazgulem skorzystamy z ekwipunku niesionego przez Sama. Po przełączeniu się na niego (U) powinniśmy zbliżyć się do widocznych na ziemi klocków - jest to punkt, w którym można skorzystać z łopatki. Następnie przytrzymując klawisz (K) możemy wykopać ukryty przedmiot. W tym przypadku będzie to kolejny kamień, który powinniśmy rzucić w kierunku znajdującego się po drugiej stronie głazu, co ponownie otworzy nam dalszą drogę.
Tym razem Czarny Jeździec nie pozostaje w bezruchu: postanowił on patrolować okolicę. Aby go ominąć wystarczy poczekać, aż odjedzie kawałek dalej a następnie ukryć się za drzewem zbudowanym z klocków LEGO. Gdy Nazgul powróci na swoją pierwotną pozycje będziemy mogli opuścić kryjówkę i udać się dalej na prawo.
Kolejną przeszkodę pokonamy dzięki niewielkiemu wzrostowi Hobbitów. Wystarczy skorzystać z wąskiego przejścia (K) a przeniesiemy się na położoną powyżej gałąź. Poruszając się wzdłuż niej przestraszymy kolejne ptaszysko a tym samym utorujemy sobie dalszą drogę.
Ostatnią przeszkodę w tej części gry ominiemy ponownie dzięki umiejętnościom Sama. Tym razem musimy zasadzić w oznaczonym miejscu roślinkę - wystarczy stanąć w świetlistym kręgu i nacisnąć (K). Bujna roślinność osłoni nas przed czujnym wzrokiem Czarnego Jeźdźca i pozwoli kontynuować wędrówkę.
Akcja gry przeniesie się automatycznie do Orthanku - siedziby Sarumana. Tym razem będziemy mogli kontrolować Gandalfa Szarego we własnej osobie. Jeśli gramy we dwie osoby, drugi gracz może w tym czasie kontrolować Hobbitów, zaś jeśli gramy samemu możemy przełączać się pomiędzy obiema lokacjami. Niezależnie od naszych preferencji i tak będziemy musieli ukończyć przygodę Gandalfa, aby kontynuować grę.
Pojedynek z Sarumanem rozpoczynamy wisząc w powietrzu - naciskając klawisz (H) bronimy się przed piorunami czarodzieja. Gdy odzyskamy kontrolę nad Gandalfem będziemy musieli unikać pozostałych ataków Sarumana - kule ognia ominiemy biegnąc w lewo bądź prawo, zaś pioruny przeskakując nad nimi.
Gdy Saruman zmęczy się swoimi atakami, będziemy mieli możliwość podnieść go w powietrze (K) a następnie rzucić go na elementy otoczenia. Cały cykl musimy powtórzyć jeszcze dwa razy, aby zakończyć ten epizod.
Ponownie przejmiemy kontrolę nad grupką Hobbitów. Tym razem musimy przesunąć stojący nieopodal głaz, aby Czarny Jeździec przestał blokować nam drogę. W tym celu musimy znaleźć pod okolicznymi krzakami oraz kamieniami trzy kafelki LEGO a następnie umieścić je w oznaczonym miejscu (K). Po złożeniu podłogi będziemy mogli przesunąć głaz i kontynuować wędrówkę w prawo. Po drodze konieczne będzie dwukrotne rzucenie zebranym owocem do celu (gałęzie a następnie sowa) oraz zasadzenie kolejnej roślinki aby zbudować kwiecisty pomost.
Wędrówka zaprowadzi nas nad strumień. Znajduje się tutaj pomost, z którego Merry może łowić ryby. Po przełączeniu się na Hobbita (U) wystarczy stanąć na jego krańcu i wyciągnąć wędkę (K). Łowienie polega na wciskaniu widocznych na ekranie klawiszy - w przypadku gdy naciśniemy je w ostatniej chwili (gdy symbol rozświetli się), to po zakończeniu mini gierki dostaniemy dodatkową nagrodę w postaci monet. Tym razem zamiast złowić rybę Merry wyciągnie z wody kraba. Wystarczy podnieść go i rzucić w kierunku widocznej na ekranie pochodni, a podpalony Nazgul ucieknie i otworzy nam dalszą drogę.
Już prawie jesteśmy u celu. Sam będzie musiał wykopać z ziemi kolejny kamień, który następnie rzucimy w wiszący w pobliżu pszczeli ul. Następnie wystarczy wejść w świeżo odblokowane przejście aby ominąć Nazgula. Ostatnia zmyłka polega na ponownym rzucie jabłkiem do celu - tym razem pozbędziemy się Czarnego Jeźdźca raz na zawsze… aż do następnej sekwencji.
Ucieczka przed goniącymi nas Nazgulami jest banalna - wystarczy kierować Hobbitami w taki sposób, aby nie dotknęli nas jeźdźcy i w miarę możliwości rozbijać okoliczne przedmioty, co zwiększy ilość posiadanych przez nas monet. Pogoń zakończy się przy przeprawie promowej a nasza drużyna ucieknie przed siłami Saurona.