Guild Wars 2 - poradnik do gry - Asmodeusz - ebook

Guild Wars 2 - poradnik do gry ebook

Asmodeusz

0,0

Opis

Poradnik do Guild Wars 2 to kompletny przewodnik dla graczy rozpoczynających zabawę z produkcją studia ArenaNet, zawierający zarówno istotne elementy mechaniki rozgrywki, jak i walki z innymi graczami. Dodatkowo w solucji znajdują się szczegółowe mapy.

Guild Wars 2 - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Profesje (Crafting, czyli tworzenie przedmiotów)
  • Tworzenie postaci (Jak zacząć?)
  • Mistyczna kuźnia (Crafting, czyli tworzenie przedmiotów)
  • Wspólne granie (Jak zacząć?)
  • Wybór świata (Jak zacząć?)
  • Broń Legendarna (Crafting, czyli tworzenie przedmiotów)
  • Elementalista (Klasy postaci)
  • Umiejętności rasowe (Bohater i jego rozwój)
  • Eksploracja świata (Podstawy rozgrywki)
  • Łowca (Klasy postaci)

Informacja o grze

Kontynuacja znanej i popularnej gry MMO. Druga odsłona serii wprowadza wiele zmian i zupełnie nowych możliwości, jednocześnie zachowując swoją największą zaletę, czyli zupełny brak abonamentu. Guild Wars 2 stworzyło studio ArenaNet Inc. przy ścisłym wsparciu firmy NCsoft.

Gra Guild Wars 2, entuzjastycznie przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku MMO. Tytuł wydany został w Polsce w 2012 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 103

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.

Popularność




Guild Wars 2poradnik do gry

autor: "Asmodeusz"

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1268

[email protected]

Spis treści

Guild Wars 2 - poradnik do gry

Jak zacząć?

Wybór świata

Tworzenie postaci

Wspólne granie

Podstawy rozgrywki

Eksploracja świata

Walka

Obrażenia

Kontrola

Wsparcie, ataki łączone

Bonusy i statusy

Podziemia

Bohater i jego rozwój

Współczynniki główne

Współczynniki drugorzędne

Współczynniki zależne od profesji

Statystyki

Rozwój postaci

Skalowanie poziomu postaci; Cechy

Umiejętności

Umiejętności rasowe

Umiejętności - broń

Klasy postaci

Elementalista

Łowca

Wojownik

Nekromanta

Strażnik

Złodziej

Inżynier

Mesmer

Gildie

Wprowadzenie

Organizacja gildii

Emblemat

Punkty Influence

Ulepszenia

Crafting, czyli tworzenie przedmiotów

Materiały - surowce

Materiały - rośliny

Materiały - rozkładanie przedmiotów

Materiały zdobyte po walce

Zarządzanie materiałami w ekwipunku

Produkcja, doświadczenie

Profesje

Mistyczna kuźnia

Broń Legendarna

Broń egzotyczna-prekursor

Rywalizacja z innymi graczami

Player vs Player

World vs World - wprowadzenie

World vs World - cel gry

World vs World - umocnienia i obrona

Mapy

Black Citadel City

Blazeridge Steppes

Bloodtide Coast

Brisban Wildlands

Caledon Forest

Cursed Shore

Diessa Plateau

Divinity's Reach City

Dredgehaunt Cliffs

Fields of Ruin - mapy I-VI

Fields of Ruin - mapy VII-XII

Fireheart Rise

Frostgorge Sound

Gendarran Fields

Harathi Hinderlands

Hoelbrak City

Iron Marches

Kessex Hills

Lion's Arch City

Lonar's Pass

Malchor's Leap

Metrica Province

Mount Maelstrom

Plains of Ashford

Rata Sum City

Queensdale

Snowden Drifts

Sparkfly Fen

Straits of Devastation

The Grove City

Timberline Falls

Wayfarer Foothills

Guild Wars 2 - poradnik do gry

Poradnik do gry Guild Wars 2 jest idealnym przewodnikiem dla graczy rozpoczynających swoją przygodę z produktem firmy ArenaNet. Zawiera on kluczowe informacje dotyczące rozpoczęcia zabawy, szczegółowo opisuje też istotne elementy mechaniki rozgrywki, w tym rywalizacji z innymi graczami. W niniejszym poradniku znajdują się też dokładne mapy, wskazujące położenie wszelkich istotnych obiektów i bohaterów w świecie gry.

Poradnik do Guild Wars 2 to:

Krótki przewodnik omawiający jak zacząć zmagania

;

Dokładny opis mechaniki rozgrywki

;

Informacje o trybach pozwalających rywalizować z innymi graczami

;

Szczegółowy opis dostępnych klas postaci;

Informacje dotyczące tworzenia przedmiotów

;

Metody współpracy z innymi graczami: drużyny, gildie

;

Szczegółowe mapy poszczególnych krain, wraz z dokładnymi oznaczeniami

.

Guild Wars 2 - PORADNIK UKOŃCZONY

Prace nad poradnikiem zostały zakończone, jeżeli jednak masz jakieś uwagi lub własne propozycje rozbudowy poradnika wyślij je na adres [email protected].

Ze względu na możliwe aktualizacje gry (patche) wydane po zakończeniu prac nad poradnikiem, mogą wystąpić pewne różnice w zawartości gry i poradnika.

DZIENNIK ZMIAN

3 października 2012 - dodano mapy dla Black Citadel City, Divinity's Reach City, Hoelbrak City, Lion's Arch City, Malchor's Leap, Rata Sum City i The Grove City.

28 września 2012 - zaktualizowano i rozbudowano rozdział Rywalizacja z innymi graczami, przygotowano obszerny rozdział Gildie wraz z jego podrozdziałami, zamieszczono mapy Bloodtide Coast, Gendarran Fields orazHarathi Hinderlands.

24 września 2012 - rozwinięto podrozdział Walka orazUmiejętności - broń, a także dodano podrozdziały Obrażenia, Kontrola, Wsparcie, Bonusy i statusy, Podziemia, Broń Legendarna, Broń egzotyczna-prekursor, dodanokolejne mapy.

14 września 2012 - przygotowano rozdziały dotyczące klas postaci oraz bohatera i jego rozwoju, zamieszczono również kolejne mapki.

7 września 2012 - rozwinięto rozdział dotyczący tworzenia przedmiotów, zamieszczono pierwsze mapki z dokładnymi oznaczeniami.

31 sierpnia 2012 - dodano rozdział dla początkujących, a także podstawowe informacje dotyczące mechaniki rozgrywki: eksploracji świata, walki, craftingu oraz rywalizacji z innymi graczami.

Sławomir "Asmodeusz" Michniewski (www.gry-online.pl)

Jak zacząć?

Wybór świata

Pierwszą czynnością, jaką będziemy musieli wykonać po zalogowaniu się do gry jest wybór świata (serwera), na którym zamierzamy grać. Jeśli zamierzamy bawić się wspólnie z kolegami, wszystkie osoby powinny wybrać tę samą lokację: dzięki temu będzie można handlować bądź też wzajemnie sobie pomagać podczas wypełniania zadań. Warto zapamiętać, że wybrany świat będzie używany przez wszystkie stworzone przez nas postacie - niemożliwe jest posiadanie bohaterów na różnych serwerach. W przypadku podjęcia błędnej decyzji istnieje opcja pozwalająca na odpłatną zmianę serwera.

Wybór serwera to jedna z najważniejszych początkowych decyzji.

Tworzenie postaci

Po określeniu świata, w którym zamierzamy grać, nadchodzi czas na najważniejszą dla nas decyzję - stworzenie awatara. Do wyboru mamy jedną z pięciu ras: Ludzi, Asurów, Nornów, Sylvari i Charrów, przy czym selekcja jakiej dokonamy będzie miała wpływ jedynie na dostępne dla nas misje fabularne oraz kilka umiejętności.

Wybór rasy to kwestia gustu: żadna z nich nie ma przewagi nad inną, chociaż każda posiada unikalne umiejętności..

Następnym krokiem jest przypisanie do naszej postaci jednej z ośmiu dostępnych profesji:

Elementalista

Mag posiadający władzę nad żywiołami: ognia, powietrza, ziemi i wody. Używa głównie magicznej broni dystansowej i nosi lekki pancerz.

Łowca

W starciu z wrogiem wykorzystuje pułapki i jest wspomagany przez zwierzęta. Nosi on średni pancerz zaś walczy zarówno bronią białą jak i zasięgową.

Wojownik

Jego podstawowym zadaniem jest zadawanie jak największych obrażeń przeciwnikom - w tym celu wykorzystuje zarówno broń białą jak i dystansową a osłonę gwarantuje mu ciężki pancerz.

Nekromanta

Przywołuje kreatury, zatruwa i wykrwawia wrogów, nakłada na nich klątwy. Do wyboru ma zarówno magiczną broń dystansową jak i sztylety czy topory. Odziany jest w lekki pancerz.

Strażnik

Skupia się głównie na zdolnościach obronnych i defensywnych. Najlepiej sprawdza się w grupach, lecz nawet samotnie potrafi sprostać każdemu wyzwaniu. Używa broni białej oraz ciężkich pancerzy.

Złodziej

Jest najbardziej mobilną z dostępnych klas postaci. Atakuje z ukrycia wykorzystując pułapki, miecze, sztylety oraz broń dystansową. Odziany jest w średni pancerz.

Inżynier

W walce rozstawia wieżyczki i miny, rzuca granaty oraz wzmacnia siebie i towarzyszy za pomocą eliksirów. Używa pistoletów, strzelb oraz średnich pancerzy.

Mesmer

Wykorzystuje iluzje aby zdezorientować i ranić przeciwników. Ma dostęp do różnorodnej broni oraz nosi lekki pancerz.

Po ustaleniu rasy, profesji oraz pasującego nam wyglądu naszego awatara przechodzimy do ostatniego fragmentu tworzenia postaci: wyboru początkowego ekwipunku, osobowości i historii naszego bohatera. Sprzęt będzie służył nam jedynie przez kilka początkowych poziomów doświadczenia, zaś osobowość będzie odzwierciedlona w dialogach, jakie będziemy prowadzili ze spotkanymi postaciami niezależnymi. Nasza przeszłość będzie miała większe znaczenie, gdyż podyktuje nam, jakie misje i wyzwania napotkamy na swojej drodze. Dopiero w okolicach 30 poziomu doświadczenia, drogi obrane przez różne postacie zbiegną się ze sobą.

Wspólne granie

Jak zagrać z kolegami? Nie jest to nic trudnego. Po zakończeniu samouczka, gdy będziemy mieli dostęp do stolicy swojej frakcji wystarczy, że odnajdziemy bramę Asurów (Asura gate). Przechodząc przez nią dostaniemy się do miasta Lion's Arch, a stamtąd wystarczy wybrać odpowiedni portal i udać się do lokacji, gdzie znajdują się nasi znajomi.

Bramy Asurów pozwalają na szybkie przemieszczanie się między miastami.

Drugą możliwością jest otworzenie interfejsu naszego bohatera (klawisz H) a następnie w ostatniej zakładce (PvP) wybranie opcji Go to the Mists. Znajdziemy się w lokacji PvP dla początkujących a naszym celem jest portal Asurów na szczycie schodów. Po przejściu przez niego kierujemy się do kolejnej bramy znajdującej się po naszej lewej stronie - prowadzi ona do Lion's Arch. Stamtąd musimy udać się do grupy portali przy Grand Piazza a następnie wybrać lokację, w której przebywają nasi koledzy.

Zaznaczone portale prowadzą do lokacji startowych.

Kolejnym krokiem ułatwiającym komunikację między graczami jest założenie drużyny. W tym celu wystarczy kliknąć na ikonkę po lewej stronie ekranu, wpisać imię znajomego awatara i wysłać zaproszenie. Od tej pory możemy wykorzystywać czat drużynowy oraz wykonywać misje fabularne (storyline) w kilka osób.

Niestety nie zawsze będziemy mogli zobaczyć naszych kolegów: związane jest to z przepełnieniem lokacji (overflow). Gdy nasz świat jest pełny, sterowana przez nas postać zostanie skierowana do tzw. overflow map - identycznej lokacji, w której powinniśmy się znaleźć, ale zawierającej graczy z różnych serwerów. Aby stwierdzić, czy znajdujemy się w na takiej mapie wystarczy wcisnąć klawisz B - jeśli statystyki dotyczące WvW nie wczytają się oznacza to, że nasz serwer był przepełniony. Lokacji typu overflow może istnieć jednocześnie nawet kilka, stąd w celu dołączenia do kolegów znajdujących się w innej, wystarczy kliknąć na ich ikonę prawym klawiszem myszy a następnie wybrać opcję join. O wiele bezpieczniejszym rozwiązaniem jest jednak przeczekanie kolejki a następnie wybranie opcji travel, gdy pojawi się odpowiednie okno.

Brak statystyk dotyczących WvW oznacza, że jesteśmy na mapie typu overflow.

Podstawy rozgrywki

Eksploracja świata

W przeciwieństwie do innych gier MMO, w Guild Wars 2 nie znajdziemy typowych zadań (questów) oferowanych przez postacie niezależne. Zamiast tego mamy ich dwa rodzaje: serca (hearts, tasks) określające obszar, na którym potrzebna jest nasza pomoc oraz losowo generowane wydarzenia (dynamic events).

Oznaczenia spotykane na mapach:

Serce (niewykonane, wykonane)

Punkt nawigacyjny (nieodkryty, odkryty, zablokowany)

Ciekawa lokacja (nieodkryta, odkryta)

Punkt umiejętności (nieodblokowany, odblokowany)

Punkt widokowy

Zwiadowca

Serca są to zadania, które maja nam pomóc w zaznajomieniu się z nową lokacją. Informacja o nich pojawia się zazwyczaj automatycznie w prawym górnym rogu ekranu; jedynie w niewielu przypadkach trzeba najpierw porozmawiać z odpowiednia postacią. Wykonując te zadania poznajemy okolicę, znajdujących się w niej przeciwników oraz spotykamy postacie niezależne takie jak kupców czy strażników. Same zadania mogą polegać zarówno na eksterminacji potworów bądź zbieraniu zasobów naturalnych jak również na byciu pośrednikiem w handlu między gigantami czy też naprawie uszkodzonej maszynerii. Po ukończeniu wszystkich prac możemy udać się do osoby zarządzającej dana okolicą i wykupić nowe przedmioty za świeżo zdobyte punkty karmy.

Widok serca na mapie wraz z przykładowym opisem oczekujących nas zadań.

Na swojej drodze często napotkamy zwiadowców (scout) oznaczonych