Tworzenie prawa podatkowego a jego stosowanie - Ryszard Mastalski - ebook

Tworzenie prawa podatkowego a jego stosowanie ebook

Ryszard Mastalski

0,0
110,12 zł

lub
-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

W publikacji zaprezentowano wzajemne powiązania między stanowieniem i stosowaniem prawa podatkowego. Procesy te są ze sobą integralnie związane, a pomiędzy stanowieniem prawa oraz regułami jego interpretacji występują obustronne zależności. Autor próbuje odpowiedzieć na pytania, w jakim zakresie tworzenie prawa podatkowego kształtuje jego stosowanie oraz czy i w jakim stopniu można używać w prawie podatkowym klauzul generalnych (zwłaszcza klauzuli ogólnej przeciwko unikaniu opodatkowania) oraz zwrotów niedookreślonych.

Rozważania zawarte w pracy wiążą się ponadto ze zwalczaniem agresywnej optymalizacji podatkowej, zarówno w przypadku krajowego, jak i unijnego oraz międzynarodowego prawa podatkowego, co jest jednym z najważniejszych problemów współczesnych systemów podatkowych.

W monografii omówiono m.in.:
istotę prawną podatku,
technikę tworzenia prawa podatkowego,
administracyjne i sądowe stosowanie prawa podatkowego,
rolę cen transferowych (cen transakcyjnych) w rozwiązywaniu sporów podatkowych,
rolę klauzuli ogólnej przeciwko unikaniu opodatkowania w rozwiązywaniu sporów podatkowych.

Książka skierowana jest zarówno do podmiotów uczestniczących w tworzeniu i stosowaniu prawa, w tym na poziomie parlamentarnym, jak i podmiotów niepublicznych głównie pracodawców, pracobiorców, podmiotów gospodarczych. Zainteresuje także pracowników administracji podatkowej, sędziów, doradców podatkowych, radców prawnych i adwokatów specjalizujących się w problematyce podatkowej. Będzie pomocnym źródłem wiedzy dla studentów prawa oraz podatników.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi lub dowolnej aplikacji obsługującej format:

EPUB
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.