Szkodliwa konkurencja podatkowa - Nawrot Rafał Aleksander - książka

Szkodliwa konkurencja podatkowa książka papierowa

Nawrot Rafał Aleksander

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Zjawisko szkodliwej konkurencji podatkowej stanowi jedno z najpoważniejszych prawnych wyzwań w dobie globalizacji. Postępujące umiędzynarodowienie obrotu pieniężnego sprawia, iż towarzyszące mu patologie również wykraczają poza granice jednego państwa. Transgraniczny charakter przepływów finansowych zazwyczaj zmniejsza ich transparentność i utrudnia ustalenie źródła ich przedmiotu oraz ostatecznego beneficjenta. Skala tego problemu jest olbrzymia, o czym dobitnie świadczą dane statystyczne. Przedmiotem niniejszej pracy jest problematyka prawna szkodliwej konkurencji podatkowej w szerokim funkcjonalnym ujęciu, obejmującym zarówno unikanie opodatkowania, jak i pranie pieniędzy. W stricte podatkowym aspekcie niniejsza praca koncentruje się na podatkach dochodowych, gdyż znaczenie podatków innych niż dochodowe jest w analizowanym zakresie znacznie mniejsze. Analiza zjawiska szkodliwej konkurencji podatkowej została dokonana z uwzględnieniem jej wszelkich form zjawiskowych w szerokim ujęciu, obejmującym nie tylko jej stricte podatkowy aspekt sprowadzający się do unikania opodatkowania dochodu, ale także szczególne sposoby wykorzystania tego zjawiska, w których uniknięcie bądź uchylenie się od opodatkowania w kraju, samo w sobie nie jest celem podmiotu podejmującego zmierzające ku temu działania, lecz metodą na wprowadzenie do legalnego obiegu prawnego środków finansowych pochodzących z przestępstwa poprzez ich korzystne opodatkowanie za granicą. Praca dotyczy stanu prawnego na dzień 1 czerwca 2011 r.

Liczba stron: 424

Format (wymiary): 16.0x23.0cm

ISBN: 9788376415215

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.