Resocjalizacja -  - książka

Resocjalizacja książka papierowa

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.

Dowiedz się więcej.
Opis

Prawne, społeczne i metodyczne zagadnienia resocjalizacji zawarte w prezentowanej Czytelnikowi książce powstały w wyniku intelektualnej i empirycznej działalności reprezentantów wielu ośrodków akademickich w kraju, którzy szansę na minimalizację negatywnych następstw narastającego nieprzystosowania społecznego i przestępczości upatrują przede wszystkim w zmianie wzorców myślenia społecznego z powszechnie funkcjonującego schematu „przestępstwo – dotkliwa kara – potępienie społeczne”, na wzorzec „przestępstwo – zadośćuczynienie – inkluzja społeczna”. Treści zawarte w tej książce stanowią przeciwwagę wciąż prowadzonych debat społecznych i politycznych, w których trudno dostrzec zmianę kierunku myślenia z potępiania sprawców przestępstw na próbę zrozumienia przestępstwa i zachowań dewiacyjnych. „Zrozumieć”, nie oznacza jednak „usprawiedliwiać”, lecz „wyjaśnić”, by w sposób bardziej efektywny zapobiegać i eliminować przestępczość. Mity i stereotypy dotyczące zachowań dewiacyjnych (a główne przestępczych) w sposób poparty ugruntowaną teorią i zweryfikowany empirycznie, zostają poddane w tej książce konstruktywnej krytyce. Autorzy zebranych w tym opracowaniu rozdziałów, nie tylko zadają pytania, o to jak być powinno, lecz dają konkretne i poparte badaniami wskazówki, jak działać, by społeczny świat transformował w kierunku bardziej przyjaznej człowiekowi przyszłości. Zawarte w tej książce artykuły mieszczą się zatem w zakresie nauk aplikatywnych, które są nastawione na wszechstronną pomoc w rozwoju istoty ludzkiej i całego społeczeństwa.

Liczba stron: 374

Rok wydania: 2009

Format (wymiary): 16.0x23.5cm

ISBN: 9788375871739

Wydanie: 1

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.