Przeciwdziałanie przemocy w rodzinie. Komentarz wyd.5 - Sylwia Spurek - ebook

Przeciwdziałanie przemocy w rodzinie. Komentarz wyd.5 ebook

Sylwia Spurek

0,0
101,00 zł

-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Publikacja stanowi kompleksowe omówienie regulacji dotyczących przeciwdziałania przemocy w rodzinie. Szczegółowo przedstawione zostały m.in. następujące zagadnienia:

  • procedura Niebieskiej Karty,
  • odebranie dziecka z rodziny przez pracownika socjalnego,
  • środek zapobiegawczy w postaci nakazu opuszczenia lokalu,
  • zakaz zbliżania się – jako środek karny i probacyjny,
  • zakaz stosowania kar cielesnych wobec dzieci.

Autorka komentuje m.in. wprowadzone w 2020 r. do porządku prawnego zmiany kluczowe z punktu widzenia bezpieczeństwa ofiar, dokonane w komentowanej ustawie, a także Kodeksie postępowania cywilnego, ustawie o Policji, ustawie o Żandarmerii Wojskowej i wojskowych organach porządkowych. Regulacje te dotyczą mechanizmu izolacji sprawcy od ofiary poprzez nakaz opuszczenia lokalu przez sprawcę wydawany przez Policję lub Żandarmerię Wojskową. Autorka dokonuje szerokiej analizy przesłanek wydawania nakazu oraz gwarancji praw ofiary i sprawcy w ramach tej procedury.


Zagadnienia zostały zaprezentowane w kontekście zobowiązań międzynarodowych Polski określonych w ratyfikowanych konwencjach i traktatach, a także modelowych rozwiązań funkcjonujących w Europie w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie.


Komentarz jest przeznaczony dla sędziów, prokuratorów, adwokatów, funkcjonariuszy Policji, a także pracowników socjalnych, członków gminnych zespołów interdyscyplinarnych oraz dla organizacji zajmujących się przeciwdziałaniem przemocy w rodzinie. Zainteresuje ponadto pracowników naukowych specjalizujących się w omawianej tematyce.

Ebooka przeczytasz w dowolnej aplikacji obsługującej format:

PDF
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.