Uzyskaj dostęp do tej i ponad 250000 książek od 14,99 zł miesięcznie
Podstawy języka angielskiego jest podręcznikiem dla każdego, kto chce nauczyć się języka angielskiego. Przedstawia podstawy angielskiej gramatyki, uczy właściwego używania języka. Wszystkie rozdziały zawierają przykłady stosowania, danego zagadnienia, które zostały przetłumaczone na język polski oraz zadania do rozwiązania wraz z odpowiedziami, dzięki, którym będzie łatwiej utrwalić pisownię. Książka przyda się każdemu, kto chce poszerzyć własną wiedzę ze znajomości języka Angielskiego.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:
Liczba stron: 77
Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:
Projektant okładkiPixabay https://pixabay.com/pl/illustrations/jack-unii-brytyjski-flaga-1027898/
© Edgar Enderson, 2023
© Pixabay https://pixabay.com/pl/illustrations/jack-unii-brytyjski-flaga-1027898/, projekt okładki, 2023
Podstawy języka angielskiego jest podręcznikiem dla każdego, kto chce nauczyć się języka angielskiego. Przedstawia podstawy angielskiej gramatyki, uczy właściwego używania języka. Wszystkie rozdziały zawierają przykłady stosowania, danego zagadnienia, które zostały przetłumaczone na język polski oraz zadania do rozwiązania wraz z odpowiedziami, dzięki, którym będzie łatwiej utrwalić pisownię. Książka przyda się każdemu, kto chce poszerzyć własną wiedzę ze znajomości języka Angielskiego.
ISBN 978-83-8324-623-9
Książka powstała w inteligentnym systemie wydawniczym Ridero
Edgar Enderson
25.01.2023r.
Jeśli dopiero zacząłeś uczyć się angielskiego, najpierw musisz znać kilka podstawowych zasad języka. Opracowanie solidnych podstaw gramatyki angielskiej nie tylko pomoże Ci poprawnie tworzyć własne zdania, ale także ułatwi poprawę umiejętności komunikacyjnych zarówno w mówionym, jak i pisanym języku angielskim
Rzeczownik nazywa osobę, miejsce, rzecz lub ideę.
Zazwyczaj pierwsza strona książki do gramatyki mówi o rzeczownikach. Rzeczowniki nadają nazwy konkretnych lub abstrakcyjnych rzeczy w naszym życiu. Ponieważ dzieci uczą się „mamy”, „taty” lub „mleka” jako pierwszego słowa, rzeczowniki powinny być pierwszym tematem podczas nauki języka obcego.
W przypadku liczby mnogiej większości rzeczowników dodaj s.
Przykład
bottle — bottles
cup — cups
pencil — pencils
desk — desks
sticker — stickers
window — windows
W przypadku rzeczowników kończących się na ch, x, s lub s dodaj es.
Przykład
box — boxes
watch — watches
moss — mosses
bus — buses
W przypadku rzeczowników kończących się na f lub fe zmień f na v i dodaj es.
Przykład
wolf — wolves
wife — wives
leaf — leaves
life — lives
Niektóre rzeczowniki mają różne formy liczby mnogiej.
Przykład
child — children
woman — women
man — men
mouse — mice
goose — geese
Rzeczowniki kończące się samogłoskami takimi jak y lub o nie mają określonych reguł.
Przykład
baby — babies
toy — toys
kidney — kidneys
potato — potatoes
memo — memos
stereo — stereos
Kilka rzeczowników ma te same formy liczby pojedynczej i mnogiej.
Przykład
sheep — sheep
deer — deer
series — series
species — species
Wybierz poprawną formę rzeczownika w każdym zdaniu.
Przykład
1)I have three (child, children).
2)There are five (man, men) and one (woman, women).
3)(Baby, Babies) play with bottles as toys.
4)I put two big (potato, potatoes) in the lunch box.
5)A few men wear (watch, watches).
6)I put a (memo, memos) on the desk.
7)I saw a (mouse, mice) running by.
8)There are few (bus, buses) on the road today.
Tłumaczenie zdań
1) Mam troje (dziecko, dzieci).
2) Jest ich pięć (mężczyzna, mężczyzn)
i jedna(kobieta, kobiety).
3)(dziecko, dzieci) bawią się butelkami jak zabawkami.
4) Włożyłem dwa duże (ziemniak, ziemniaki) do pudełka
na lunch.
5) Kilku mężczyzn nosi (zegarek, zegarki).
6) Położyłem (notatkę, notatki) na biurku.
7) Widziałem (mysz, myszy) biegnące obok.
8) Niewiele jest (autobus, autobusów) na drogach dzisiaj.
1) children.
2) men, woman.
3) Babies.
4) potatoes.
5) watches.
6) memo.
7) mouse.
8) buses.
Może być liczony jako jeden lub więcej.
pen, computer, bottle, spoon, desk, cup, television, chair, shoe, finger, flower, camera, stick, balloon, book, table, comb.
Tłumaczenie liczby pojedynczej
długopis, komputer, butelka, łyżka, biurko, kubek, telewizor, krzesło, but, palec, kwiat, aparat fotograficzny, kij, balon, książka, stół, grzebień
Weź s, aby utworzyć liczbę mnogą
pens, computers, bottles, spoons, desks, cups, televisions, chairs, shoes, fingers, flowers, cameras, sticks, balloons, books, tables, combs.
Tłumaczenie liczby mnogiej
długopisy, komputery, butelki, łyżki, biurka, kubki, telewizory, krzesła, buty, palce, kwiaty, aparaty fotograficzne, kije, balony, książki, stoły, grzebienie.
Pracuj z wyrażeniami takimi jak (a few, few, many, some, every, each, these, and the number of).
a few pens, a few computers, many bottles, some spoons, every desk, each cup, these televisions, the number of chairs, a few shoes, a few fingers, many flowers, some cameras, every stick, each balloon, these books, the number of tables, many combs, etc.
a few pens, a few computers, many bottles, some spoons, every desk, each cup, these televisions, the number of chairs, a few shoes, a few fingers, many flowers, some cameras, every stick, each balloon, these books, the number of tables, many combs, etc.
Tłumaczenie liczby mnogiej
Kilka długopisów, kilka komputerów, wiele butelek, kilka łyżek, każde biurko, każda filiżanka, te telewizory, liczba krzeseł, kilka butów, kilka palców, wiele kwiatów, kilka aparatów fotograficznych, każdy patyk, każdy balon, te książki, liczba stołów, wiele grzebieni itp.
Pracuj z odpowiednimi artykułami (a, an lub the).
a pen, the computer, a bottle, the spoon, a desk, the cup, a television, the chair, a shoe, the finger, a flower, the camera, a stick, the balloon, a book, the table, a comb, etc.
Tłumaczenie słów
długopis, komputer, butelka, łyżka, biurko, kubek, telewizor, krzesło, but, palec, kwiat, aparat fotograficzny, patyk, balon, książka, stół, grzebień itp.
Nie można policzyć. Zazwyczaj wyrażają grupę lub typ.
water, wood, ice, air, oxygen, English, Spanish, traffic, furniture, milk, wine, sugar, rice, meat, flour, soccer, sunshine, etc.
Tłumaczenie
woda, drewno, lód, powietrze, tlen, angielski, hiszpański, ruch uliczny, meble, mleko, wino, cukier, ryż, mięso, mąka, piłka nożna, słońce itp.
Przykład
Sugar is sweet. The sunshine is beautiful. I drink milk. He eats rice. We watch soccer together. The wood is burning.
Tłumaczenie
Cukier jest słodki. Słońce jest piękne. Piję mleko. Je ryż. Oglądamy razem piłkę nożną. Drewno płonie.
Pracuj z wyrażeniami takimi jak (some, any, enough, this, that, and much).
Przykład
We ate some rice and milk.
I hope to see some sunshine today.
This meat is good.
She does not speak much Spanish.
Do you see any traffic on the road?
That wine is very old.
Tłumaczenie
Zjedliśmy trochę ryżu i mleka.
Mam nadzieję, że zobaczę dziś trochę słońca.
To mięso jest dobre.
Nie mówi zbyt dobrze po hiszpańsku.
Czy widzisz jakiś ruch na drodze?
To wino jest bardzo stare.
Rzeczowniki dzierżawcze są używane do wskazania własności. Rzeczowniki dzierżawcze są zwykle tworzone przez dodanie apostrofu ( ’ ) i s[1].
Przykład
John’s book.
Kerry’s car.
Grandma’s mirror.
Tłumaczenie
Książka Jana.
Samochód Kerry’ego.
Lustro babci.
Gdy rzeczownik jest w liczbie mnogiej i kończy się na s, po prostu dodaj apostrof (”).
Przykład
The kids” toys.
My parents” house.
The teachers” lounge.
Tłumaczenie
Zabawki dla dzieci.
Dom moich rodziców.
Salon nauczycielski.
Jeśli dwie osoby posiadają jedną rzecz, dodaj apostrof i s tylko do drugiej osoby.
Przykład
John and Mary’s new house
David and Sue’s wedding
Tom and Doug’s car
Tłumaczenie
Nowy dom Jana i MariiŚlub Davida i SueSamochód Toma i Douga
Jeśli dwie osoby posiadają oddzielne rzeczy, dodaj apostrof i s dla każdej osoby.
Przykład
Susan’s and Beth’s books
Jean’s and Dan’s pants
Ben’s and Jim’s offices
Tłumaczenie
Książki Susan i BethSpodnie Jean i DanaBiura Bena i Jima
Które z poniższych stwierdzeń nie jest poprawne?
Przykład
1)Dr. Hunts has a new computer.
2)Dr. Hunts’s new computer is working well.
3)Dr. Hunts” computer is new.
Tłumaczenie
1)Dr Hunts ma nowy komputer.
2) Nowy komputer doktora Huntsa działa dobrze.
3) Komputer doktora Huntsa jest nowy.
Zarówno 2, jak i 3 są poprawnymi odpowiedziami. W swoim pisaniu powinieneś być konsekwentny. Jeśli zdecydujesz się pominąć ostatnie „s”, zostaw je w całym zdaniu.
[1] Wydawnictwo Edgard, Angielski. Krok po Kroku, 2022r.
Czasownik pokazuje działanie, lub stan bycia.
Przykład
I go home. Home is my place to rest. I like the smell of my house. I feel totally relaxed. Home refreshes me. At home, I get ready for a new day.
Tłumaczenie
Wracam do domu. Dom jest moim miejscem odpoczynku. Lubię zapach mojego domu. Czuję się całkowicie zrelaksowany. Dom mnie odświeża. W domu przygotowuję się na nowy dzień.
Czasowniki „Be” wskazują na stan bycia.
Przykład
I am a doctor.
He is sleepy.
We are here.
Tłumaczenie
Jestem lekarzem.
Jest śpiący.
Jesteśmy tutaj.
Zdania zaprzeczające muszą posiadać „nie” po czasowniku.
Przykład
I am not a doctor.
He is not sleepy.
We are not there.
Tłumaczenie
Nie jestem lekarzem.
Nie jest śpiący.
Nas tam nie ma.
Czasownik pojawia się jako pierwszy w zdaniach pytających.
Przykład
Am I a doctor?
Is he sleepy?
Are we there?
Tłumaczenie
Czy jestem lekarzem?
Czy jest śpiący?
Czy tam jesteśmy?
Zdanie Nie są (is not) można skrócić do (isn’t).
Przykład
He isn’t sleepy.
We aren’t there.
Tłumaczenie
Nie jest śpiący.
Nie ma nas tam.
Liczba pojedyncza
1 osoba liczba pojedyncza: I am.
2 osoba liczba pojedyncza: You are.
3 osoba liczba pojedyncza: He is, She is, It is.
Liczba mnoga
1 osoba liczba mnoga: we.
2 osoba liczba mnoga: you.
3 osoba liczba mnoga: they.
Bezokolicznik: (to) be.
Liczba pojedyncza
1 osoba liczba pojedyncza: I am not
2 osoba liczba pojedyncza: You are not (aren’t)
3 osoba liczba pojedyncza: He is not (isn’t), She is not (isn’t),
It is not (isn’t)
Liczba mnoga
osoba liczba mnoga: We are not (aren’t).
2 osoba liczba mnoga: You are not (aren’t).
3 osoba liczba mnoga: They are not (aren’t).
Które z poniższych zdań jest napisane poprawnie?
1)I am thirsty.
2)You are kind.
3)He am not sad.
4)She are not tall.
5)It is not moving.
6)We aren’t tired.
7)Is they running?
8)Are you ready?
Tłumaczenie
1) Jestem spragniony.
2) Jesteś miły.
3) On nie jest smutny.
4) Ona nie jest wysoka.
5) Nie porusza się.
6) Nie jesteśmy zmęczeni.
7) Czy działają?
8) Czy jesteś gotowy?
Poprawne są 1, 2, 5, 6 i 8.
Czasowniki czynności wyrażają działanie i są najczęstszymi czasownikami. Czasowniki akcji muszą być na końcu z trzecioosobowymi, pojedynczymi podmiotami[1].
Przykład
He eats bread.
She walks to the station.
It floats on the sea.
Tłumaczenie
Je chleb.
Idzie na dworzec.
Unosi się na morzu.
Zdania przeczące need do not, does not, or did not.
Przykład
I do not eat bread.
He does not eat bread.
You did not walk to the station.
It does not float on the sea.
Tłumaczenie
Nie jem chleba.
Nie je chleba.
Nie szedłeś na dworzec.
Nie unosi się na morzu.
Zdania pytające zaczynają się od do, does, lub did.
Przykład
Do you eat bread?
Does he eat bread?
Does she walk to the station?
Did they finish it?
Tłumaczenie
Czy jesz chleb?
Czy je chleb?
Czy ona idzie na dworzec?
Czy go skończyli?
Nie można skrócić do don’t, does not to doesn’t, and did not to didn’t.
Przykład
I don’t eat bread.
She doesn’t walk to the station.
It doesn’t float on the sea.
They didn’t finish it.
Tłumaczenie
Nie jem chleba.
Nie idzie na dworzec.
Nie unosi się na morzu.
Nie dokończyli go.
Popraw błędy czasowników w poniższych zdaniach. Niektóre zdania mogą być poprawne.
Przykład
1)I runs a marathon.
2)You look sleepy.
3)She do not dance.
4)Does you leave today?
5)We don’t stay here.
6)It come with rice.
Tłumaczenie
1) Biegnę maraton.
2) Wyglądasz na śpiącego.
3) Ona nie tańczy.
4) Czy wyjeżdżasz dzisiaj?
5) Nie zostajemy tutaj.
6) Pochodzi z ryżem.
1) runs -> run
3) do -> does
4) Does -> Do
6) come -> comes
[1] Malcolm Mann, Steve Taylore-Knowles, Repetytoriumósmoklasisty. Podręcznik do języka angielskiego, 2018r.
Zaimek zastępuje rzeczownik.
Przykład
Mary is one of the heads of the ToJi Corporation. Mary works with Mr. James and Mr. James” son Tom. Mr. James and Mr. James” son Tom are experts in biochemistry. Mary, Mr. James, and Tom researched and invented a drug for cancer treatment.
Tłumaczenie
Mary jest jednym z szefów ToJi Corporation. Mary pracuje z panem Jamesem i synem pana Jamesa, Tomem. Pan James i syn pana Jamesa, Tom, są ekspertami w dziedzinie biochemii. Mary, pan James i Tom zbadali i wynaleźli lek do leczenia raka.
Jeśli powyższy tekst jest napisany za pomocą zaimków:
Przykład
Mary is one of the heads of the ToJi Corporation. She works with Mr. James and his son Tom. He and his son Tom are experts in biochemistry. They researched and invented a drug for cancer treatment.
Tłumaczenie
Mary jest jednym z szefów ToJi Corporation. Pracuje z panem Jamesem i jego synem Tomem. On i jego syn Tom są ekspertami w dziedzinie biochemii. Zbadali i wynaleźli lek do leczenia raka.
Zaimki osobowe odnoszą się do osoby:
Przykład
I go to school.
You are a student.
They are Koreans.
He works here.
We gave her food.
Tłumaczenie
Chodzę do szkoły.
Jesteś studentem.
To Koreańczycy.
Pracuje tutaj.
Daliśmy jej jedzenie.
Słowo „to” odnosi się do przedmiotu:
Przykład
I drank it.
It is big.
They cut it into halves.
Tłumaczenie
Wypiłem to.
Jest duży.
Przecięli go na pół.
Zaimki osobowe
1 osoba liczba pojedyncza: I. liczba mnoga: we.
2 osoba liczba pojedyncza: you. liczba mnoga: you.
3 osoba liczba pojedyncza: he, she, it. liczba mnoga: they
Tłumaczenie
1 osoba liczba pojedyncza: Ja. liczba mnoga: my.
2 osoba liczba pojedyncza: ty. liczba mnoga: wy.
3 osoba liczba pojedyncza: on, ona, ono. liczba mnoga: oni,
one.
Napisz poprawny zaimek w każdym pustym miejscu.
1) I ate an apple.______ was delicious.
2) You look tired.______ should rest.
3) She is a teacher. I gave _____ a book.
4) They are my friends. I like_______ very much.
5) He saw the movie.______ was funny.
1) I ate an apple. It was delicious.
2) You look tired. You should rest.
3) She is a teacher. I gave her a book.
4) They are my friends. I like them very much.
5) He saw the movie. He was funny.
Tłumaczenie
1) Zjadłem jabłko. To było pyszne.
2) Wyglądasz na zmęczonego. Powinieneś odpocząć.
3) Jest nauczycielką. Dałem jej książkę.
4) To moi przyjaciele. Bardzo ich lubię.
5) On widział film. On był zabawny