Podatki w branży FMCG i e-commerce - Ewelina Całczyńska, Stanisław Gordziałkowski - ebook
84,00 zł

-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Publikacja omawia kwestie podatkowe związane z szeroko pojętym sektorem FMCG (Fast Moving Consumer Goods), oferującym głównie produkty szybkozbywalne, zaspokajające podstawowe potrzeby konsumenta takie jak żywność, napoje, kosmetyki i środki czystości. Ze względu na dynamikę tej branży oraz jej powszechność i różnorodność, w polskim prawie trudno o proste i jednoznaczne regulacje, które pozbawiłyby przedsiębiorców wątpliwości dotyczących zasad opodatkowania w sektorze FMCG.

W książce przedstawiono m.in. kwestie dotyczące:

  • opodatkowania handlu FMCG na gruncie VAT,
  • opodatkowania handlu e-commerce,
  • opodatkowania akcji promocyjnych,
  • obciążeń fiskalnych w branży FMCG.

Autorzy analizują, m.in. zmiany wynikające z wprowadzenia:

  • opłaty cukrowej,
  • opłaty od napojów alkoholowych o pojemności nieprzekraczającej 300 ml – tzw. małpek,
  • nowej matrycy stawek VAT,
  • wiążących informacji stawkowych (WIS),
  • kas rejestrujących on-line,
  • e-paragonów.

W opracowaniu zawarto również omówienie praktycznych problemów z ich właściwym przyporządkowaniem na przykładzie case study, z uwzględnieniem rozstrzygnięć Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej i polskich sądów administracyjnych.

Adresaci:
Książka jest przeznaczona dla specjalistów zajmującym się prawem podatkowym (doradców podatkowych, biegłych rewidentów, księgowych, adwokatów, radców prawnych, pracowników administracji skarbowej) oraz przedsiębiorców działających w sektorze FMCG.

Ebooka przeczytasz w dowolnej aplikacji obsługującej format:

PDF
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.