Ochrona dostępności cyfrowej serwisów internetowych podmiotów publicznych - Ewa Maria Fabian - ebook

Ochrona dostępności cyfrowej serwisów internetowych podmiotów publicznych ebook

Ewa Maria Fabian

0,0
249,00 zł

-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Publikacja omawia dostępność cyfrową serwisów internetowych podmiotów publicznych w Polsce, z punktu widzenia standardu ochrony prawnej uwzględniającego zasady prawa Unii Europejskiej. Powstała w związku z realizacją projektu finansowanego przez Narodowe Centrum Nauki, który pozwolił na wniesienie do niej wyników badań empirycznych nad procesem audytowania według standardu technicznego WCAG 2.0 i 2.1.

Monografia ma charakter jednocześnie naukowy i praktyczny, odnosząc się m.in. do sposobu zapewnienia dostępności cyfrowej serwisów internetowych podmiotów publicznych dla osób z niepełnosprawnościami zgodnie z obowiązującymi normami technicznymi, sposobu respektowania zasady niedyskryminacji ze względu na niepełnosprawność oraz do niektórych wad implementacji dyrektywy 2016/2102 w Polsce, potencjalnie skutkujących odpowiedzialnością odszkodowawczą.

Książka jest pierwszą pogłębioną pracą dotyczącą problematyki ochrony prawa do dostępności cyfrowej serwisów internetowych podmiotów publicznych w Polsce.

Szczegółowo przedstawiono następujące zagadnienia:

  • pojęcie dostępności cyfrowej;
  • podstawowe założenia standardu ochrony dostępności cyfrowej na podstawie prawa amerykańskiego;
  • sposób wykorzystania WCAG 2.1 w postępowaniach dotyczących dostępności cyfrowej;
  • warunki i model ochrony dostępności cyfrowej serwisów internetowych podmiotów publicznych w polskim prawie;
  • praktyczne aspekty realizacji formuły Rewe/Comet – unijnych zasad równoważności i skuteczności – w postępowaniu administracyjnym;
  • postulaty de lege ferenda.

Ebooka przeczytasz w dowolnej aplikacji obsługującej format:

PDF
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.