Niebo Tradycje przekazy inspiracje -  - książka

Niebo Tradycje przekazy inspiracje książka papierowa

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Odkąd człowiek zadarł głowę nad ziemię i świadomie spojrzał w stronę zenitu, to, co zobaczył nad głową, stało się dla niego nieprzerwanym źródłem fascynujących refleksji, badań i inspiracji. Jak to jest, że Niebem interesowali i interesują się zarówno astronomowie, astrofizycy, kosmologowie, jak i historycy, teologowie, filozofowie, literaci i artyści? Może dlatego, że nazwą „niebo” określało się miejsce, czas, sferę z gwiazdami, a także stan przebywania bogów, wreszcie Boga i ludzi z Bogiem. Może dlatego, że zachwyca nas zarówno to niebo niebieskie, jak i czarna utkana gwiazdami, planetami i Księżycem tajemnicza otchłań nad naszymi głowami. Może dlatego wreszcie, że patrząc na niebo wiemy, że równocześnie jest i nie jest, bezgraniczne a skończone, źródło pytań i odpowiedzi.

W rzeczy samej, ogląd nieba w historii ludzkiej przekroczył samo doświadczenie empiryczne i stał się przyczynkiem do wielkich pytań o sens ludzkiego życia, znaczenie czasu, zmienności i przemijania. Czy wobec tego bezmiaru rzeczywistości niebieskich jesteśmy wyjątkowi czy typowi? Jesteśmy dziełem przypadku czy jakiegoś szczególnego zamysłu? Jeśli zadajemy sobie takie pytania, to już znamy odpowiedź przynajmniej na niektóre z nich. Oddajemy do rąk czytelników książkę, która stanowi pogłębione, wielowymiarowe studium tych ludzkich fascynacji niebem w tak wielu i różnorodnych kontekstach, że z pewnością każdy znajdzie coś dla siebie, a przede wszystkim nie przestanie z coraz większym być może zainteresowaniem w niebo patrzeć i o Niebie myśleć.

Liczba stron: 480

Format (wymiary): 17.0x24.0cm

ISBN: 9788379716531

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.