67,00 zł
Autorka omawia 10 powszechnie stosowanych form rozwoju
kompetencji pracowników takich jak: tutoring, mentoring,
coaching, szkolenie, warsztat, trening, konferencja, kongres,
seminarium, studia podyplomowe. Wskazuje, jak dopasować konkretne
działania do potrzeb danych odbiorców.
W książce opisano także kluczowe modele oceny form rozwoju
kompetencji pracowników, którymi są: czteropoziomowy model
Kirkpatricka, model Hamblina, pięciopoziomowy model (ROI)
Phillipsa, zmodyfikowany ROI, metoda implementacji arkusza
inwestycji i korzyści, model krytycznych poziomów Guskey’a, model
Holtona, model oceny wyników O’Connora (RA), model Kaufmanna i
Kellera, model Brinkerhoffa, model IPO, model C-I-P-O,
czteropoziomowy model ewaluacji Warra (CIRO), czteropoziomowy
model Stufflebeama (CIPP), model Passmore’a i Velez (SOAP-M
model), model Ramseya (GAP model), model Fiester i Morrisa.
Interesującym uzupełnieniem jest przegląd badań dotyczących
problematyki modeli oceny form rozwoju kompetencji, a także
zaprezentowanie przez autorkę jej nowatorskiej metody pomiaru i
oceny skuteczności działań rozwojowych pracowników.
Publikacja jest przeznaczona dla pracowników działów kadr i
zasobów ludzkich, menedżerów i przedsiębiorców. Zainteresuje
także pracowników naukowych zarządzania, psychologii i socjologii
oraz studentów tych kierunków.
„Zagadnienie rozwoju kompetencji personelu, stosowania różnych
metod rozwojowych oraz pomiaru skuteczności działań podejmowanych
w analizowanym obszarze, wpisuje się w aktualne trendy w
zarządzaniu organizacjami. Akcentuje się przy tym potrzebę
podejmowania aktywności, które przyniosą w długiej perspektywie
korzyści zarówno pracownikom, jak i pracodawcom”.
dr hab. Katarzyna Piwowar-Sulej, prof. Uniwersytetu Ekonomicznego
we Wrocławiu.
Ebooka przeczytasz w dowolnej aplikacji obsługującej format: