Uzyskaj dostęp do tej i ponad 250000 książek od 14,99 zł miesięcznie
Niniejszy poradnik do gry League of Legends zawiera porady dla graczy dopiero rozpoczynających swoją przygodę na Fields of Justice, od opisu założenia konta, aż po samo rozpoczęcie rozgrywki.
W pierwszym rozdziale gracz ma możliwość zapoznania się ze słownictwem, skrótami i zwrotami występującymi w grze. Rozdział drugi szczegółowo przedstawia podstawy rozgrywki, takie jak sterowanie bohaterem, walka i używanie umiejętności, a także zdobywanie złota i dbanie o wizję na mapie. Kolejny z rozdziałów wprowadza przyszłego Przywoływacza w świat Fields of Justice i opisuje wszystkie grywalne mapy na których toczą się walki w ramach ligi: Summoner’s Rift, Twisted Treeline, Howling Abyss i The Crystal Scar.
Równie istotną częścią zawartą w poradniku są opisy dostępnych rodzajów bohaterów i szczegółowe wyjaśnienie ich funkcji w drużynie. Po zaznajomieniu się z rolami championów warto zdecydować się na jednego z 9 polecanych bohaterów na start, którzy zostali przedstawieni w poradniku
W tekście wyjaśniono i opisano funkcje klienta gry, a także interfejs rozgrywki. Znalazły się tutaj również informacje na temat kupowania dodatkowych przedmiotów, które pomogą w zmaganiach z innymi bohaterami.
Całość uzupełniona została o szczegółowe mapy na których przedstawione zostały między innymi wszystkie ważne do zdobycia cele, takie jak wieże, inhibitory, nexusy oraz najkorzystniejsze miejsca do rozmieszczenia wardów, jak i miejsca, w których można natknąć się na neutralne stwory znajdujące się w dżungli.
Poradnik dla początkujących do gry League of Legends zawiera wszystkie niezbędne informacje, żeby rozpocząć zabawę w świecie Runeterry. Znajdziesz w nim szczegółowe informacje na temat interfejsu gry, map, rozgrywki czy polecanych bohaterów.
League of Legends - poradnik dla początkujących zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:
Liczba stron: 86
Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:
Copyright © wydawnictwo GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
ISBN: 978-83-8055-702-4
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-OnLine S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1380
Czym jest LoL?
Opis założenia konta i wybrania regionu
Sterowanie
Wizja na mapie
Farmienie, Last Hitting
Gry rankingowe i draft
Summoner's Rift
Twisted Treeline
Howling Abyss
The Crystal Scar
Podstawowe informacje
Warsztat Hextech i łupy
Zabójca
Wojownik
APC - Ability Power Carry, Mag
ADC - Attack Damage Carry, Strzelec wyborowy
Wsparcie
Obrońca
Jungler
ADC (Attack Damage Carry)
Solo laner
Support
Jungler
Annie (Dziecko Ciemności)
Ashe (Lodowa Łuczniczka)
Garen (Potęga Demacii)
Master Yi (Szermierz Wuju)
Olaf (Berserker)
Ryze (Zbuntowany Mag)
Soraka (Gwiezdne Dziecko)
Tristana (Strzelec Meglinga)
Warwick (Krwawy Łowca)
Ligi
Historia rozegranych potyczek
Bohaterowie
Runy
Specjalizacje
Czary Przywoływacza
Zestawy przedmiotów
Niniejszy poradnik do gry League of Legends zawiera porady dla graczy dopiero rozpoczynających swoją przygodę na Fields of Justice, od opisu założenia konta, aż po samo rozpoczęcie rozgrywki.
W pierwszym rozdziale gracz ma możliwość zapoznania się ze słownictwem, skrótami i zwrotami występującymi w grze. Rozdział drugi szczegółowo przedstawia podstawy rozgrywki, takie jak sterowanie bohaterem, walka i używanie umiejętności, a także zdobywanie złota i dbanie o wizję na mapie. Kolejny z rozdziałów wprowadza przyszłego Przywoływacza w świat Fields of Justice i opisuje wszystkie grywalne mapy na których toczą się walki w ramach ligi: Summoner's Rift, Twisted Treeline, Howling Abyss i The Crystal Scar.
Równie istotną częścią zawartą w poradniku są opisy dostępnych rodzajów bohaterów i szczegółowe wyjaśnienie ich funkcji w drużynie. Po zaznajomieniu się z rolami championów warto zdecydować się na jednego z 9 polecanych bohaterów na start, którzy zostali przedstawieni w poradniku
W tekście wyjaśniono i opisano funkcje klienta gry, a także interfejs rozgrywki. Znalazły się tutaj również informacje na temat kupowania dodatkowych przedmiotów, które pomogą w zmaganiach z innymi bohaterami.
Całość uzupełniona została oszczegółowe mapy na których przedstawione zostały między innymi wszystkie ważne do zdobycia cele, takie jak wieże, inhibitory, nexusy oraz najkorzystniejsze miejsca do rozmieszczenia wardów, jak i miejsca, w których można natknąć się na neutralne stwory znajdujące się w dżungli.
Poradnik został zaktualizowany do wersji 6.4
Łukasz "Qwert" Telesiński (www.gry-online.pl)
Niniejszy słowniczek zawiera zwroty i skróty używane w poradniku, jak i w trakcie trwania samej rozgrywki. Poznanie ich znacznie ułatwi komunikacje w drużynie, a przede wszystkim ją przyśpieszy. Nie zawsze jest czas, aby budować składne zdania podczas trwającej walki więc skróty zdecydowanie ułatwią życie. Słowniczek, dla łatwiejszej orientacji, został stworzony w kolejności alfabetycznej.
AA (Auto Attack) -
Atak
automatyczny, który bohater wykona po kliknięciu PPM na cel.
Ace -
Oznacza
zabicie całej drużyny przeciwnika. Jest to dobry moment na zdobycie jakiegoś celu: zabicie Smoka, Barona lub po prostu pozbycie się wieży/inhibitora.
AD (Attack Damage) -
Obrażenia fizyczne, które
nasza
postać wyrządza za pomocą zwykłych ataków.
AFK (Away From Keyboard) -
Określenie, które używa się
w
momencie gdy na chwilę trzeba przerwać rozgrywkę i pozostawić postać samą sobie. Określenie to ma również negatywną formę w przypadku, gdy któryś z graczy po prostu przestaje grać, a tym samym jest AFK.
AoE (Area of Effect) -
Działanie umiejętności
na
pewnym obszarze (np. Niepowstrzymana Siła u Malphite'a, Wybuch Ki u Riven).
AP (Ability Power) -
Siła umiejętności
magicznych. Z
AP korzystają zazwyczaj Magowie.
AR (Armor) -
Pancerz.
AS (Attak Speed) -
Prędkość
ataku
bohatera.
Aura -
Bonusowy
efekt, który swoim działaniem obejmuje często również członków drużyny, np. aura z dodatkowym AS, MR itd.
BD (Backdoor) -
Określenie, które
oznacza
niezauważone prześlizgnięcie (lub przeteleportowanie) się jednego (lub wielu) z bohaterów za plecami wroga i zdobycie jakiegoś celu w ich bazie: zniszczenie wieży, inhibitora, a nawet Nexusa.
BG (Bad Game) -
Skrótu
BG
używa się przeważnie po skończonej rozgrywce, aby wyrazić swoje niezadowolenie z wyniku, np. przez to, że któryś z sojuszników odłączył się od rozgrywki i cała drużyna zmuszona była grać 4 na 5.
Bot -
Nazwa
dolnej alejki na mapie.
BRB (Be Right Back) -
Zaraz
wracam.
Brush -
Zarośla, które
rozmieszczone
są w różnych miejscach mapy.
Buff -
Bonus
zmieniający statystyki naszej postaci i utrzymujący się przez pewien czas, np. Niebieski Buff od Golema.
Build -
Określone
zestawienie
umiejętności dla danego bohatera
Burst -
Zadanie
ogromnej ilości obrażeń w jak najkrótszym czasie
CC (Crowd Control) -
Określenie
to
oznacza wszystkie efekty, które ograniczają kontrolę nad postacią, jak np. strach, ogłuszenie, spowolnienie, podrzucenie itd.
CD (Cooldown) -
Czas
schłodzenia (odnowienia się) danej umiejętności.
Champion -
Bohater.
Creep -
Minion, czyli
neutralny stwór maszerujący wzdłuż każdej z alejek.
DC (Disconnect) -
Odłączenie się
z
gracza z rozgrywki.
DMG (Damage) -
Skrót, który
oznacza
zadawane obrażenia.
DoT (Damage Over Time) -
obrażenia
zadawane
przez pewien okres czasu
Feeder -
Określenie
dla
gracza, który feeduje ("karmi") przeciwny team poprzez ciągłe ginięcie na ich korzyść. Łączy się z tym pojęcie "Fed", czyli "Nakarmiony", które określa gracza, który ma na koncie dużą ilość zabójstw
Gank -
Określenie
na
pomoc teamu w zabiciu przeciwnika. Jeśli piszemy do kogoś żeby zaatakował wroga na naszej linii to wtedy prosimy o gank.
Gate -
Bram
a
GG (Good Game) -
Skrótu
GG
używa się przeważnie po skończonej rozgrywce, aby podziękować przeciwnikom i sojusznikom za grę.
GJ (Good Job) -
Jeśli któryś
z
sojuszników dobrze spisał się w którejś akcji, warto nagrodzić go krótkim GJ - Dobra Robota!
GL (Good Luck) -
Skrót, którego używa się
na
początku rozgrywki, aby życzyć przeciwnikom i sojusznikom szczęścia w grze.
HF (Have Fun) -
HF
używa się na początku rozgrywki, przeważnie razem z GL, aby wszyscy wyrazić nadzieję, że wszyscy będą czerpać przyjemność z gry.
Kite'owanie -
Kite'ować,
oznacza
utrzymywać przeciwnika na dystans w taki sposób, aby nie mógł zbliżyć się na tyle do naszej postaci, aby skutecznie prowadzić wymianę.
Leaver -
Określenie
dla
gracza, który opuścił trwającą rozgrywkę i już do niej nie wrócił.
Harass -
Konsekwentne
nękanie przeciwnika atakami, które mają na celu zburzenie jego morale i obniżenie paska zdrowia.
Lane -
Linia, alejka, których
na
mapie znajdują się trzy.
MIA (Miss in Action) -
Oznacza, że kogoś
aktualnie
nie ma na danej linii.
MID -
Nazwa
dla środkowej alejki na mapie.
MOUNT -
Czyli
koń lub inny zwierzak/pojazd na którym można poruszać się po mapie.
MS (Movement Speed) -
Oznacza
szybkość poruszania się.
Noob -
Niezbyt
miłe i nadużywane określenie w stosunku do graczy, który nie potrafią zachować się w czasie gry i celowo utrudniają życie innym. Często mylone z pojęciem Newbie.
Newbie -
Określenie
na
gracza, który dopiero rozpoczyna swoją przygodę z daną grą.
OOM (Out Of Mana) -
Gracze
w ten sposób informują drużynę, że nie posiadają many, aby dalej móc korzystać z umiejętności.
OP (Overpowered) -
Określenie
stosowane
względem postaci, które aktualnie są znacznie silniejsze od innych i wymagają zbalansowania.
Passive -
Pasywna
umiejętność postaci.
RE (Return) -
Określenie używane
w
przypadku, gdy po zgubieniu przeciwnika z pola widzenia, wrócił on na swoją pozycję.
Root -
Negatywny
efekt, który uniemożliwia poruszanie się bohaterowi
Silence -
Negatywny
efekt, który uniemożliwia korzystanie z jakiejkolwiek umiejętności, ucisza dany cel (np. Natchnienie u Soraki).
Skillshot -
Umiejętność, która
wymaga
pewnej zręczności i ręcznego nacelowania, aby trafić w przeciwnika.
Skin -
Oznacza
dodatkową skórkę dla naszej postaci, która można kupić za prawdziwe pieniądze.
SS -
Skrót
od
"Miss", który oznacza to samo co MIA.
Stun -
Ogłuszenie, które obezwładnia
przeciwnika
i uniemożliwia podjęcie jakiejkolwiek akcji.
Support -
Określenie
na
bohaterów wspomagających drużynę dodatkowymi efektami: aurami, leczeniem itd.
Trinket -
Talizman, który można nabyć
za
darmo w sklepie i użyć, aby np. postawić Warda.
Suppresion -
Negatywny
efekt, który uniemożliwia używanie umiejętności przez bohatera.
Tank -
Postać, której
zadaniem
jest skupienie na sobie ataków wroga i przyjmowanie obrażeń, jak i rozpraszanie przeciwników, aby drużyna mogła atakować.
TBH (To Be Honest) -
Będąc szczerym. Skrótu używa się
do
wyrażenia szczerej opinii na dany temat.
TOP
- Nazwa
dla górnej alejki na mapie.
TP -
Teleport.
Taunt (Kpina, Prowokacja) -
Negatywny
efekt, który prowokuje cel do atakowania postaci, która użyła takiej umiejętności. Sprowokowany bohater traci kontrolę nad postacią na czas trwania taunta.
Ult -
Ultimate, czyli
ostania z umiejętności postaci, zazwyczaj pod przyciskiem "R".
League of Legends jest grą typu MOBA (Multiplayer Online Battle Arena). Dwie drużyny po 5 lub 3 graczy stają do walki między sobą na wybranej mapie. Celem gry jest zniszczenie najważniejszego punktu w bazie przeciwnika - Nexusa. Osiągnięcie tego celu wcale nie jest takie proste, jakby mogło się wydawać. Gra łączy w sobie elementy sprawnościowe i taktyczne, a dróg do osiągnięcia wygranej jest wiele. W trakcie rozgrywki należy uważać na sporo czynników, jak np. przejrzystość mapy, aktualnie przebywającego na linii przeciwnika, jak i innych, którzy mogą nagle pojawić się w walce. Zdobywanie przewagi liczebnej jest często kluczem do sukcesu. LoL podzielony jest na trzy tryby rozgrywkowe: Klasyczny (Summoner's Rift i Twisted Treeline), Dominacji (The Crystal Scar) oraz ARAM (Howling Abyss), które zostały szerzej opisane w kolejnym rozdziale. League of Legends oparte jest na mikropłatnościach. Pobranie i użytkowanie gry jest w pełni darmowe. Wszystkich dostępnych w grze bohaterów, runy, karty ksiąg runicznych można nabyć za punkty IP (Influence Points), które każdy z graczy otrzymuje za uczestnictwo w poszczególnych rozgrywkach. Za prawdziwą gotówkę można kupić RP (Riot Points) dzięki którym można nabyć dodatkowe skórki do postaci, które nie są dostępne za IP. Skórki mają jedynie wartość wizualną i nie wpływają w żaden sposób na statystyki postaci. Dodatkowym plusem posiadania RP