Kultura rocka 2. Słowo, dźwięk, performance -  - książka

Kultura rocka 2. Słowo, dźwięk, performance książka papierowa

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy

48,00 zł

Opis

Stan badań na temat kultury rocka w polskim obszarze nauki jest jeszcze mało zaznaczony, jednak w ciągu kilkunastu ubiegłych lat można zauważyć wyraźną tendencję zwyżkową w tej dziedzinie. Na świecie, szczególnie w krajach anglosaskich, badania nad rockiem od wielu lat cieszą się niesłabnącą popularnością.

Jakub Kasperski
Piosenka, canzona, chanson? – problematyka podstawowej formy muzycznej w muzyce rockowej / 9

Przemysław Piłaciński
Herod 2014 jako piosenka / 21

Krzysztof Gajda
Powtórzenie jako źródło znaczeń w piosence / 33

Radosław Marcinkiewicz
Rock a leksykografia: power trio, cover band, tribute band. Z Dream Theater spacer drugi / 51

Monika Konert-Panek
Under Pressure: dwa głosy – dwa akcenty / 65

Łukasz Lipiński
Konstruowanie dźwięku – konstruowanie kultury: próba rozpoznania obszarów badań z perspektywy materialnej / 85

Bartosz Małczyński
Bass Communion: eksperymenty w teksturze. Semantyka widm dźwiękowych na obrzeżach rocka / 91

Maciej Smółka
Jak brzmi pustynia: kulturowa analiza desert rocka jako istoty brzmienia miasta Palm Desert / 99

Joanna Maleszyńska
Ewangelia według Świętego Johna. Wstępne propozycje badawcze / 109

Kamil Dźwinel
„Nieczuły leżę odurzony snem, / a tam, za murem, zawieszony sznur”. Konstrukcja przestrzeni i zdarzenia w twórczości Romana Kostrzewskiego / 119

Marek Kurkiewicz
W środku i na zewnątrz. Refleksje o przestrzeni w tekstach Wojciecha Waglewskiego z debiutanckiej płyty grupy Voo Voo (1985) / 131

Paweł Tański
„Za mało sypiam”. O tekstach piosenek Bartosza Waglewskiego z płyty Wilk zespołu Kim Nowak / 145

Jakub Kosek
Wolnościowe zwierzenia kontestatora a teksty utworów grupy TSA / 167

Jakub Kosek
O wybranych aspektach badań (auto)biograficznych narracji transmedialnych twórców rockowych (casus Johna Ozzy’ego Osbourne’a) / 181

Sylwia Białobłocka
Punków też zachwyca „fschut słońca” / 193

Paweł Drygas
Powstanie rocka za żelazną kurtyną. Analiza porównawcza / 203

Sylwia Gawłowska
Piosenkowe manifesty wolności Grzegorza Ciechowskiego / 213

Marcin Romanowski
Lekcja historii zespołu Sabaton / 221

Jakub Kasperski
Przeobrażenia formy bluesowej w początkach rock’n’rolla / 235

Katarzyna Koćma
Folk czy rock? Topical songs i amerykańskie lata 60. / 249

Wojciech Józef Burszta
YES i długie trwanie w rocku / 259

Paweł Tański
Nowe sytuacje. O kilku ważnych polskich piosenkach rockowych lat 80. XX wieku / 269

Waldemar Kuligowski
Oszołomienie i eksces. Festiwale muzyczne jako święto / 283

Sebastian Surendra
Transgresyjność w kulturze obnażania? Teledysk Pussy zespołu Rammstein / 299

Dominik Gac
Zabawa czy rytuał? Miejsce black metalu w świecie performansu / 311

Paweł Jaskulski
Cameron Crowe – rock’n’rollowe serce kina amerykańskiego / 321

Kamil Kościelski
Square, White Negro i The Beatles, czyli kogo spotkał Mowgli w drodze do ludzkiej osady / 345

Agnieszka Kiejziewicz
Visual kei i inne strategie performatywne. Przemiany japońskiego rocka w latach 1980–2015 / 361

Konrad Sierzputowski
Perski kryzys. Muzyka jako uniwersalna i/lub wernakularna figura protestu / 371

Tomasz Gornat
Potrójna schizofrenia: subkultura, Mod i początki The Who / 383

Sławomir Kuźnicki
Diamond Dogs i Outside: dystopijne konteksty Davida Bowiego / 403

Mirosław Miernik
51. stan. Wizerunek USA w twórczości New Model Army / 413

Bartosz Suwiński
W krainie umierającego słońca. O Dead Can Dance / 423

Joanna Skolik
Heart of darkness Ricka Millera, czyli muzyczna interpretacja noweli Josepha Conrada / 431

Tomasz Florczyk
Marcina Świetlickiego zmagania z rockiem. Dialogi i wielogłosy na płycie Ogród koncentracyjny / 441

Bartłomiej Alberski
Koty dwa. Karol Kot Marcina Świetlickiego oraz Karol Kot Świetlików / 449

Michał Pranke
Melodramat i Bowie. Lektura porównawcza / 467

Artur Duda
Poezja czy grafomania? O albumie koncepcyjnym Lao Che Powstanie Warszawskie / 477

Beata Rynkiewicz
Społeczeństwo jest niemiłe… Literackie i muzyczne fanaberie Mister D. Wokół twórczości Doroty Masłowskiej / 503

Rafał Foltyn
Wilkołactwo w tekstach, nazewnictwie i przesłaniu europejskich zespołów metalowych / 517

Liczba stron: 534

Format (wymiary): 15.0x22.0cm

ISBN: 9788323142393

Oceny
0,0
0
0
0
0
0