Kiki. Królowa Montparnasse’u - Lou Mollgaard - ebook

Kiki. Królowa Montparnasse’u ebook

Lou Mollgaard

0,0

Opis

Tę książkę już wkrótce będziesz mógł / mogła wypożyczyć z naszej biblioteki partnerskiej! 
Zapisz się do kolejki i zaczekaj, aż pozyskamy ją dla Ciebie. 

  

Aktualizację dostępności potwierdzimy w naszych social mediach: 

 

Mówiono o niej "królowa Montparnasse'u", Jean Cocteau nazwał ją cesarzową Cyganów. Alice Prin, zwana Kiki, urodzona w małym burgundzkim miasteczku, stała się jedną z najsłynniejszych modelek XX wieku. 
Fotografował ją Man Ray i Brassa, malowali FoujitaKisiing, Picasso, rzeźbili Calder i Gargalio. Ernest Hemingway napisał przedmowę do jej wspomnień. Z prostej dziewczyny przeistoczyła się w gwiazdę Montparnasse'u, królującą w środowisku paryskiej cyganerii artystycznej. 
Odtwarzając biografię Kiki de Montparnasse, Lou Mollgaard, duńska dziennikarka i modelka, oparta się przede wszystkim na wspomnieniach samej bohaterki oraz relacjach osób, które się z Kiki przyjaźniły lub ją znały. Na kartach tej ksiąźki pojawiają się postaci, które odcisnęły piętno na całej epoce: Marcel Duchamp, Man Ray, Chaim SoutineMol'se Kisiing, Jean Cocteau, Simone de Beauvoir Autorce udało się stworzyć żywy portret Kiki oraz świata paryskiej cyganerii okresu międzywojennego, kiedy stolica Francji była prawdziwą mekką światowej awangardy artystycznej. 

 

Książka dostępna w katalogu bibliotecznym na zasadach dozwolonego użytku bibliotecznego. 
Tylko dla zweryfikowanych posiadaczy kart bibliotecznych. 

 

Książka dostępna w zasobach: 
Biblioteka Publiczna Gminy Grodzisk Mazowiecki 
Miejska Biblioteka Publiczna im. Jana Pawła II w Opolu (2) 
Powiatowa i Miejska Biblioteka Publiczna w Kole

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Rok wydania: 2005

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.