Wydawca: E-bookowo Kategoria: Humanistyka Język: polski Rok wydania: 2013

Uzyskaj dostęp do tej
i ponad 20000 książek
od 6,99 zł miesięcznie.

Wypróbuj przez
7 dni za darmo
0,00
Do koszyka

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

e-czytniku kup za 1 zł
tablecie  
smartfonie  
komputerze  
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Liczba stron: 102

Odsłuch ebooka (TTS) dostępny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacji Legimi na:

Androida
iOS
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Ebooka przeczytasz na:

e-czytniku EPUB
tablecie EPUB
smartfonie EPUB
komputerze PDF
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Pobierz fragment dostosowany na:

Zabezpieczenie: watermark

Opis ebooka Benefit 8 2013 - Opracowanie zbiorowe

Benefity w Polsce są znane od kilku lat, ale umiejętność stosowania ich razem z systemami finansowego wynagradzania za pracę jest jeszcze daleka od wzorców, jakie znamy z krajów Europy Zachodniej czy ze Stanów Zjednoczonych.

Wielu pracodawców wie, że nowoczesne wynagradzanie za pracę to nie tylko pieniądze. Systematycznie rośnie w naszym kraju zainteresowanie benefitami, które pracodawcy w szerokim wachlarzu oferują swoim pracownikom, by dowartościować ich pracę. Czasem jest też tak, że to my, Polacy, wyznaczamy nowe kierunki w zakresie rozwoju benefitów.

W sierpniowym numerze wywiad z Tomkiem Józefackim z Benefit Systems SA, który mówi o rynku pracy wspieranym przez benefity, a także wywiad z ekonomistą i głównym doradcą ekonomicznym PwC Polska, prof. Witoldem Orłowskim, o liderach na rynku pracy, promowaniu talentów i motywowaniu stosowanym przez ekonomistę.

Jak co miesiąc, publikujemy teksty o motywowaniu, rozwoju, pracy, ale także o tym, jak rozliczać benefity. Paweł Celiński pisze o finansowaniu wypoczynku dla pracowników i ich rodzin. Wszystkim, którzy latem szukają inspiracji, polecam tekst Danuty Malczewskiej, która opowiada o tym, jak motywacja rodzi się z potrzeb.

Życzę miłej lektury.

Jacek Babiel
redaktor naczelny

Opinie o ebooku Benefit 8 2013 - Opracowanie zbiorowe

Fragment ebooka Benefit 8 2013 - Opracowanie zbiorowe

PISZEMY JAK MOTYWOWAĆ

http://www.miesiecznik-benefit.pl

Redakcja:

Elwira Cimoch, Rafał Mikołaj Krasucki al. Piłsudskiego 58, lok. 201, 18-400 Łomża tel./faks 86 218 00 74 e-mail:redakcja@miesiecznik-benefit.plhttp://www.miesiecznik-benefit.pl ISSN 2084-7491

Redaktor naczelny:Jacek Babiel

Redaktor:Jolanta Chrostowska-Sufa

Reklama:reklama@miesiecznik-benefit.pl tel. 22 531 32 75 , tel. kom. 508 548 308

Wydawca:Benefit IP Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k.ul. Canaletta 4, 00-099 Warszawa

Foto na okładce:Anna Powałowska

Nakład: 10 500 egz.

DTP: Pracownia Poligraficzna GRAFIS Zbigniew Jakuć

Druk: Libra-Print Daniel Puławski

Drodzy Czytelnicy

Benefity w Polsce są znane od kilku lat, ale umiejętność stosowania ich razem z systemami finansowego wynagradzania za pracę jest jeszcze daleka od wzorców, jakie znamy z krajów Europy Zachodniej czy ze Stanów Zjednoczonych. Wielu pracodawców wie, że nowoczesne wynagradzanie za pracę to nie tylko pieniądze. Systematycznie rośnie w naszym kraju zainteresowanie benefitami, które pracodawcy w szerokim wachlarzu oferują swoim pracownikom, by dowartościować ich pracę. Czasem jest też tak, że to my, Polacy, wyznaczamy nowe kierunki w zakresie rozwoju benefitów.

W sierpniowym numerze wywiad z Tomkiem Józefackim z Benefit Systems SA, który mówi o rynku pracy wspieranym przez benefity, a także wywiad z ekonomistą i głównym doradcą ekonomicznym PwC Polska, prof. Witoldem Orłowskim, o liderach na rynku pracy, promowaniu talentów i motywowaniu stosowanym przez ekonomistę.

Jak co miesiąc, publikujemy teksty o motywowaniu, rozwoju, pracy, ale także o tym, jak rozliczać benefity. Paweł Celiński pisze o finansowaniu wypoczynku dla pracowników i ich rodzin.

Wszystkim, którzy latem szukają inspiracji, polecam tekst Danuty Malczewskiej, która opowiada o tym, jak motywacja rodzi się z potrzeb.

Życzę miłej lektury.

Jacek Babiel redaktor naczelny

WARTO TAM BYĆ

HR na Śniadanie: Jak zmierzyć kapitał ludzki w firmie?

Cykl „HR na Śniadanie” to biznesowo-towarzyskie spotkania aktywizujące wymianę doświadczeń i sprzyjające refleksji nad kondycją polskiego HR. Inicjatywa łączy praktyczną wiedzę ekspertów-moderatorów z możliwością dyskusji w HR-owym środowisku.

Poruszane tematy:

– Jak maluje się krajobraz praktyk szkoleniowych w Polsce?

– Firma szkoleniowa – dydaktyk czy partner biznesowy?

– Jak szkolenie mogłyby „zarobić dla firmy pieniądze”?

– Jak model SEB/SEA może zmienić realia szkoleniowe?

– HR – partner strategiczny czy „wizytówkowy”?

14 sierpnia 2013 – Centrum IRB w Warszawie

Organizator: HRNews.pl

Informacje:http://www.hrnasniadanie.pl

Seminarium dla przywódców

Celem seminarium jest zaprezentowanie fundamentalnych i często zapomnianych zasad, jakimi musi się kierować świadomy i skuteczny przywódca. Seminarium składa się z trzech modułów. Nie są to odrębne zagadnienia, raczej zazębiające się elementy stanowiące o sukcesie przywództwa.

Pierwszy moduł porusza podstawowe zasady dotyczące przywództwa. Drugi moduł skupia się na relacjach pomiędzy przywódcą i grupą. W trzecim module zostaną zaprezentowane techniki efektywnego komunikowania misji.

Gościem specjalnym seminarium będzie Major Rocco A. Spencer.

21 sierpnia 2013 – Warszawa

Organizator: HRNews.pl

Informacje:http://www.hrnews.pl/SeminariumDlaPrzywodcow/Default.aspx

Festiwal Inspiracji 2013

Głównym celem Festiwalu jest podniesienie poziomu świadomości społecznej na temat umiejętności komunikacji biznesowej z naciskiem na jakość przemówień publicznych.

Festiwal skierowany jest do: menedżerów odpowiedzialnych za marketing, sprzedaż, zasoby ludzkie, członków zarządu, właścicieli firm, specjalistów.

22–24 sierpnia 2013 – Biblioteka Narodowa w Warszawie

Organizator: Stowarzyszenie Profesjonalnych Mówców w Polsce

Informacje:http://www.festiwalinspiracji.pl

Akademia HRnews

Projekt szkoleniowo-doradczy dedykowany specjalistom i menedżerom HR.

Atuty Akademii:

– specjalizacja wyłącznie w obszarze HR

– doskonale przygotowane programy zajęć

– konsultacje poszkoleniowe udzielane na każdym etapie wdrażania procedur we własnej organizacji

– gwarancja skuteczności – zasada 100% satysfakcji lub zwrot pieniędzy

Tematyka – szkolenia otwarte:

Sierpień: Efektywne Metody Rekrutacji i Selekcji; Jak Oceniać Pracowników?; New Employee Orientation

Wrzesień: Social recruiting; Zarządzanie rozwojem pracowników; Modelowanie i Ocena Kompetencji; Wewnętrzny Dział Szkoleń.

sierpień – wrzesień 2013

Organizator: HRNews.pl

Informacje:http://www.akademiahrnews.pl

Strategia sprzedaży 2014 r.

Neil Rackham – guru i praktyk – ujawnia jak prowadzić sprzedaż, która przynosi doskonałe efekty. Podczas konferencji największy autorytet w dziedzinie sprzedaży powie „jak jest”:

– innowacje sprzedaży: nowe metodologie, nowe narzędzia... nowe pułapki;

– stare vs nowe metody sprzedażowe: z czego natychmiast zrezygnować, a co wdrożyć;

– strategie najlepszych: z czego korzystają, czego unikają.

Narzędzia opracowane przez Neila Rackhama umożliwiają reorientację działów i zwiększenie wyników sprzedaży w realiach dzisiejszego biznesu. Ich zastosowanie pozwoli Ci uniknąć błędów oraz nieświadomego podążania za rozwiązaniami, które wbrew pozorom nie są poparte twardymi danymi.

18 września 2013 – Warszawa

Organizator: Harvard Business Review Polska

Informacje:http://www.hbrp.pl/rackham

Wyzwania HR

Podczas konferencji uczestnicy dowiedzą się, jak skutecznie budować pożądaną markę zespołu HR w organizacji, usłyszą o tym, jak najlepiej motywować pracowników, przyjrzą się prawdom i mitom na temat budowania zespołów sprzedażowych, posłuchają, jak zadbać o wizerunek pracodawcy.

W trakcie 6 sesji zaproszeni eksperci zaprezentują najlepsze praktyki, najnowsze trendy i rozwiązania oraz opowiedzą o wyzwaniach, jakie stoją przed działami HR w bieżącym roku.

18 września 2013 – Wrocław

16 października 2013 – Rzeszów

20 listopada 2013 – Poznań Organizator: Pracuj.pl Informacje:http://www.wyzwaniahr.pl

Innowacyjny HR – HR Lunch Meeting

Warto dyskutować. Zwłaszcza kiedy naszymi rozmówcami są świetni fachowcy w branży HR. Cykl konferencji skierowany do dyrektorów i menedżerów HR. Goście specjalni spotkań – dyrektorzy personalni koncernu Philips w Polsce – podzielą się nowatorskimi i sprawdzonymi rozwiązaniami w obszarze Human Resource Management, które stawiają Philips wśród najlepszych firm na świecie.

W programie każdego HR lunch meetingu są: praktyczne case study, możliwość uczenia się od najlepszych, 3 godziny aktywnej dyskusji o innowacyjnych rozwiązaniach HR, lunch i sesja networkingowa.

19 września 2013 – Gdańsk

26 września 2013 – Wrocław

17 października 2013 – Łódź

Organizator: Kontekst HR International Group, Philips i „Personel i Zarządzanie”

Informacje:www.hrlunchmeeting.pl

Ogólnopolski Kongres Prawa Pracy

Podczas kongresu eksperci poruszą tematy związane z praktyką stosowania prawa pracy, m.in: jak bezpiecznie rozwiązywać umowy o pracę, jak optymalizować czas pracy, jak uniknąć przykrych konsekwencji kontroli Państwowej Inspekcji Pracy, jakie są rodzaje umów o pracę, jakie są zasady ich zawierania oraz jakie są konsekwencje prawne „ryzykowanych” zapisów – czyli co w treści umowy warto zapisać, a czego lepiej unikać. Kongres skierowany jest do prezesów, przedstawicieli działów kadr i płac, przedstawicieli działów administracyjnych, działów personalnych, działów prawnych, działów HR.

20 września 2013 – Katowice

27 września 2013 – Kraków

11 października 2013 – Gdańsk

25 października 2013 – Łódź

22 listopada 2013 – Warszawa

6 grudnia 2013 – Poznań

Organizator: Most Wanted! HR Consulting Group Sp. z o. o.

Informacje:www.kongresprawapracy.pl

Rozwiązania HR

Jak co roku zapraszamy całe działy HR: dyrektorów, menedżerów i specjalistów oraz ekspertów merytorycznych zajmujących się zarządzaniem zasobami ludzkimi. Podczas rozwiązań HR będą Państwo mogli wziąć udział w dynamicznych prezentacjach pecha-kucha, inspirujących HR talksach oraz tradycyjnych prezentacjach poświęconych najciekawszym HR-owym case studies. Rozwiązania HR mają przede wszystkim pomóc praktykom HR w mierzeniu się z codziennymi problemami pracy HR-owaca, ale także uczyć, inspirować i pokazywać nowe oblicza innowacji.

1 października 2013 – Warszawa

Organizator: Wolters Kluwer Polska

Informacje:http://konferencja.abc.com.pl/rozwiazaniahr/

­­III edycja Konwent Prawa Pracy

Celem konferencji jest zapoznanie uczestników z nowymi regulacjami w prawie pracy oraz wskazanie możliwych dróg rozwiązania problemów wynikających ze stosowania nowych przepisów.

Poruszane tematy:

– czas pracy – ze szczególnym omówieniem najnowszych zmian – ustawa wprowadzająca zmiany została uchwalona przez Sejm 12 lipca 2013 r. i przekazana do podpisu Prezydenta,

– wątpliwości i pytania, jakie narosły w ciągu trzech miesięcy obowiązywania nowych urlopów rodzicielskich i przysługujących z ich tytułów zasiłków macierzyńskich,

– rozliczanie podróży służbowych – wyjaśnienie najbardziej istotnych problemów, z którymi zetknęli się praktycy po wejściu w życie nowych zasad rozliczania podróży służbowych,

– zasady wystawiania świadectw pracy w przypadku umów terminowych, a także

– zostaną omówione najświeższe zmiany w przepisach dotyczących czasu pracy kierowców – zmiany weszły w życie 16 lipca 2013 r.

9 października 2013 – Warszawa

Organizator: Wolters Kluwer Polska

Informacje:http://www.konferencja.abc.com.pl/konwentprawapracy/

Międzynarodowy Konwent HR

Podczas konferencji zostaną zaprezentowane zagadnienia związane z kształtowaniem zaangażowania pracowników, nowoczesnymi narzędziami HR, jak i rolą działów HR w budowaniu wizerunku dobrego pracodawcy na rynku pracy. Konwent będzie doskonałą okazją do nawiązania wartościowych kontaktów, wymiany wiedzy oraz dyskusji ze specjalistami z różnych sektorów HR.

10 października 2013 – Warszawa

Organizator: Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami

Informacje:www.pszk.pl

WARTO TAM BYĆ

Prezes zarządu Benefit Systems SA. Wcześniej wiceprezes zarządu Benefit Systems SA, a także członek zarządu Agora SA odpowiedzialny za segment internet. Pracował również jako menedżer ds. marketingu oraz menedżer sekcji tematycznych biznes i technologie w NYTimes.com. Absolwent studiów MBA, Stern School of Business, NYU.

Fot. Anna Powałowska

O rynku pracy wspieranym przez benefity

z Tomkiem Józefackim rozmawia Jacek Babiel

Dla wielu polskich firm coraz ważniejsze staje się zagadnienie motywowania pracowników. Dlaczego?

Tak jak zmienia się świat wokół nas, tak zmienia się rynek pracy. Oznacza to, że coraz częściej pracownicy firm i instytucji oczekują dodatkowych form motywacji, które zachęcają ich do zwiększenia zaangażowania.

Czy pracownikom przestało już wystarczać samo wynagrodzenie?

Obecnie pieniądze to nie wszystko, czego pracownik oczekuje od pracodawcy. Oczywiście, wciąż są podstawową formą wynagradzania, ale coraz bardziej zaczynają się też liczyć inne sposoby doceniania i motywowania pracowników. Są to na przykład możliwości rozwoju czy też takie warunki pracy, które pozwalają utrzymać równowagę pomiędzy życiem prywatnym i zaangażowaniem zawodowym. Dzisiejsi pracownicy są świadomi, jak ważną rolę pełni praca w ich życiu, więc myślą o niej nie tylko w kontekście wynagrodzenia. Zwłaszcza dotyczy to najmłodszego pokolenia pracowników na rynku pracy. Są to ludzie, dla których bardzo ważna jest kwestia równowagi życiowej.

Czy w związku z tym możemy zaryzykować twierdzenie, że to pracownicy są bardziej zainteresowani pozapłacowymi benefitami niż pracodawcy?

Tak, często to właśnie pracownicy tworzą oddolną inicjatywę, organizują się w grupy, zbierają podpisy i namawiają osoby decyzyjne w firmie do wprowadzenia dodatkowych, pozapłacowych form wynagradzania. To idealna sytuacja, bo dzięki temu pracodawca w łatwy sposób dowiaduje się, jak szybko i skutecznie zmotywować swoich pracowników. Coraz częściej też kandydaci podczas rekrutacji, zwracają uwagę na to, jakie dodatkowe świadczenia oferuje im rekrutująca firma.

W Polsce mamy nadal wysokie bezrobocie, a jednocześnie pracodawcy mówią, że brakuje wykwalifikowanej kadry. Jak to możliwe?