Wydawca: E-bookowo Kategoria: Humanistyka Język: polski

Uzyskaj dostęp do tej
i ponad 20000 książek
od 6,99 zł miesięcznie.

Wypróbuj przez
7 dni za darmo
0,00
Do koszyka

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

e-czytniku kup za 1 zł
tablecie  
smartfonie  
komputerze  
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Liczba stron: 95

Odsłuch ebooka (TTS) dostępny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacji Legimi na:

Androida
iOS
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Ebooka przeczytasz na:

e-czytniku EPUB
tablecie EPUB
smartfonie EPUB
komputerze PDF
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Pobierz fragment dostosowany na:

Zabezpieczenie: watermark

Opis ebooka Benefit 11 2013 - Opracowanie zbiorowe

W pracy spędzamy średnio jedną trzecią część dnia. Nasze życie to droga od projektu do projektu, od wystąpienia czy raportu do nowego budżetu, ciągła wędrówka pod górę, często skazana na walkę z problemami.

Co zrobić, by mimo niesprzyjających okoliczności czerpać radość z pracy? Jak diagnozować talenty w zespołach, tak by móc świadomie podejmować decyzje dotyczące zatrudniania i awansowania właściwych osób? Czy można z sukcesem wprowadzać zaplanowane zmiany w zespołach, bez obawy, że sytuacje kryzysowe zniweczą powzięte działania? Będzie można o tym przeczytać w listopadowym „Beneficie”. Jak co miesiąc, piszemy też o tym, jak motywować pracowników, jak rekrutować kandydatów na wolne stanowiska i jak rozwijać się w pracy. W listopadzie pierwszy raz na naszych łamach znajdziecie Państwo tekst Marka Skały, który od ponad dwudziestu lat pracuje w branży HR i szkoli pracowników z tego sektora.

Jacek Babiel
redaktor naczelny

Opinie o ebooku Benefit 11 2013 - Opracowanie zbiorowe

Fragment ebooka Benefit 11 2013 - Opracowanie zbiorowe

benefit

PISZEMY JAK MOTYWOWAĆ

Drodzy Czytelnicy

W pracy spędzamy średnio jedną trzecią część dnia. Nasze życie to droga od projektu do projektu, od wystąpienia czy raportu do nowego budżetu, ciągła wędrówka pod górę, często skazana na walkę z problemami. Co zrobić, by mimo niesprzyjających okoliczności czerpać radość z pracy? Jak diagnozować talenty w zespołach, tak by móc świadomie podejmować decyzje dotyczące zatrudniania i awansowania właściwych osób? Czy można z sukcesem wprowadzać zaplanowane zmiany w zespołach, bez obawy, że sytuacje kryzysowe zniweczą powzięte działania? Będzie można o tym przeczytać w listopadowym „Beneficie”.

Jak co miesiąc, piszemy też o tym, jak motywować pracowników, jak rekrutować kandydatów na wolne stanowiska i jak rozwijać się w pracy. W listopadzie pierwszy raz na naszych łamach znajdziecie Państwo tekst Marka Skały, który od ponad dwudziestu lat pracuje w branży HR i szkoli pracowników z tego sektora.

Jacek Babiel redaktor naczelny

Redakcja: Elwira Cimoch, Rafał Mikołaj Krasucki al. Piłsudskiego 58, lok. 201, 18-400 Łomża tel./faks 86 218 00 74 e-mail:redakcja@miesiecznik-benefit.plmiesiecznik-benefit.pl ISSN 2084-7491

Redaktor naczelny: Jacek Babiel

Redaktor: Jolanta Chrostowska-Sufa

Reklama: Agnieszka Osochowskareklama@miesiecznik-benefit.pl tel. 22 531 32 75 , tel. kom. 508 548 308

Wydawca: Benefit IP Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k. ul. Canaletta 4, 00-099 Warszawa

Foto na okładce: Jakub Szymczuk

Nakład: 10

reklama

reklama

WARTO TAM BYĆ

Akademia HRnews

Projekt szkoleniowo-doradczy przeznaczony dla specjalistów i menedżerów HR. Akademia HRnews zaprasza na szkolenia otwarte: 5 listopada 2013 – Nowoczesny Employer Branding. Jak zostać pożądanym pracodawcą? 7 listopada 2013 – Rola HR-owca w czasach kryzysu – nowe wyzwania dla działów personalnych. 21–22 listopada 2013 – Zarządzanie talentami w zespole i organizacji. Jak pozyskać i utrzymać najlepszych pracowników? 25–26 listopada 2013 – Modelowanie i Ocena Kompetencji. Jak zapewnić organizacji właściwych ludzi na właściwych stanowiskach? 3–4 grudnia 2013 – Controlling personalny. Czyli wskaźniki i mierniki w służbie HR-u. Miejsce: Warszawa Organizator: HRNews.pl Informacje:akademiahrnews.pl

Lider na trudne czasy

Takie zalety jak posiadanie specjalistycznej wiedzy czy umiejętności lub ciężka praca według badań Marshalla Goldsmitha pomagają w osiągnięciu sukcesów, ale tylko do pewnego, nie dość wysokiego poziomu! Co więcej, pewne nawyki i cechy charakteru, które umożliwiają sukces na średnich i wysokich stanowiskach, mogą być przyczyną powstania bariery całkowicie blokującej dynamiczny dotychczas rozwój. Dlatego Marshall Goldsmith opracował 7-etapowy plan działania, którym podzieli się na konferencji. 07 listopada 2013 – Warszawa Organizator: Harvard Business Review Polska Informacje:hbrp.pl/lider

Perspektywy HR 2014

Perspektywy HR to cykl otwartych konferencji biznesowych, które gromadzą specjalistów i ekspertów HR z całej Polski, którzy będą mieli szansę podjęcia dyskusji i wymiany własnych doświadczeń. Prezentowane wystąpienia odnosić się będą do aktualnych trendów i rozwiązań w obszarach takich jak: rynek kandydatów, wyzwania pracodawców, skuteczne narzędzia rekrutacyjne, kształtowanie wizerunku pracodawcy. Terminy: 13 listopada 2013 – Kraków 14 listopada 2013 – Katowice 15 listopada 2013 – Wrocław 20 listopada 2013 – Warszawa 26 listopada 2013 – Poznań 27 listopada 2013 – Gdańsk Organizator: Wolters Kluwer Polska Informacje:perspektywyHR.pl

CAREER EXPO

Career EXPO to niestandardowe targi pracy, które znacznie wyróżniają się na tle podobnych wydarzeń organizowanych na terenie kampusów. Skierowane są nie tylko do studentów i absolwentów, ale również do doświadczonych pracowników. Wszystkich łączy wspólny cel – chcą nadać swojej karierze tempa i zadbać o rozwój zawodowy. Career EXPO wskazuje prostą drogę i konkretne narzędzia, które umożliwiają osiągnięcie pewnego sukcesu. Terminy: 14 listopada 2013 ­– Poznań 21 listopada 2013 – Wrocław Organizator: Career EXPO Poland Informacje: http://careerexpo.pl/

Wyzwania HR

W trakcie konferencji odbędzie się 8 sesji tematycznych. Podczas pierwszego wystąpienia Tomasz Kammel opowie o tym, jak „gadać, żeby się dogadać”. W trakcie kolejnych sesji uczestnicy dowiedzą się m.in. o wyzwaniach w rekrutacji do branży IT, czym jest pokoleniowość i czy synergia pokoleń jest wyzwaniem, a może koniecznością. Będą też mieli okazję posłuchać o synergii pomiędzy działem sprzedaży i HR oraz będą mogli się dowiedzieć, czy takie połączenie może mieć wpływ na wyniki. Podczas konferencji będzie rozdawana publikacja raportu „Wyzwania HR 2014”. 20 listopada 2013 – Poznań, Hotel Andersia, Pl. Andersa 3 Organizator: Pracuj.pl Informacje:wyzwaniahr.pl/

Lepsze ceny, wyższe marże: racjonalne rozwiązania sprzedażowe w świecie nieracjonalnych klientów

Gościem specjalnym konferencji będzie Enrico Trevisan, który na podstawie wyników swoich badań w obszarze ekonomii behawioralnej, sformułował skuteczne narzędzia sprzedażowe, wykorzystujące pewną na pozór nielogiczną zasadę: „Nawet dobrze poinformowany klient podejmuje decyzję o zakupie w konkretnej sytuacji zakupowej. Nawet obszerna wiedza na temat produktu nie powstrzymuje go wówczas przed dokonaniem nieracjonalnego wyboru”. 20 listopada 2013 – Warszawa Organizator: Harvard Business Review Polska Informacje:hbrp.pl/ceny/

Ogólnopolski Kongres Prawa Pracy

Podczas kongresu eksperci poruszą tematy związane z praktyką stosowania prawa pracy, m.in.: jak bezpiecznie rozwiązywać umowy o pracę, jak optymalizować czas pracy, jak uniknąć przykrych konsekwencji kontroli Państwowej Inspekcji Pracy, jakie są rodzaje umów o pracę, jakie są zasady ich zawierania oraz jakie są konsekwencje prawne „ryzykownych” zapisów – czyli co w treści umowy warto zapisać, a czego lepiej unikać. 22 listopada 2013 – Warszawa Organizator: Most Wanted! HR Consulting Group Sp. z o.o. Informacje:kongresprawapracy.pl

Zarządzanie zasobami ludzkimi w teorii i praktyce

Udział w konferencji umożliwi zapoznanie się z innowacyjnymi koncepcjami zarządzania personelem, popartymi wynikami badań naukowych. Ważnym punktem dwudniowego spotkania będzie także Panel Ekspercki z udziałem praktyków. Tym samym konferencja stanie się idealną płaszczyzną do wymiany poglądów i doświadczeń, związanych ze stosowaniem nowoczesnych rozwiązań w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi pomiędzy środowiskiem akademickim i biznesowym. W tym roku paneliści spróbują znaleźć odpowiedź na pytanie: „Za 5 lat działy personalne znikną z firm – prawda czy fałsz?”. Dodatkowo uczestnicy będą mogli wysłuchać wykładu Iwony Czajki, Dyrektora ds. HR w Grupie Wyższych Szkół Bankowych, pt. „HR-owy Armagedon”. 25–26 listopada 2013 – Wrocław Organizator: Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu Informacje:wsb.pl/wroclaw/aktualnosci/v-konferencja-naukowa-%22zarzadzanie-zasobami-ludzkimi-w-teorii-i-praktyce%22

Kameralne warsztaty z Piotrem Tymochowiczem w formule otwartej, zamkniętej i indywidualnej

Proponowane warsztaty mają na celu podniesienie skuteczności postępowania w sytuacjach trudnych lub wymagających wysokiej stanowczości i oddziaływania podprogowego, czyli skutecznego wywierania wpływu „nie wprost”. Bez względu na obszar zastosowania takie oddziaływanie jest celem samym w sobie, a na zwymiarowanie jego wartości nie ma skali. Tematy i terminy:

„Negocjacje

Niekonwencjonalne

w ujęciu relacyjnym” 25–26

listopada

2013 – Warszawa

„Zaawansowany

Warsztat

Menadżerski” 28–29

listopada

2013 – Wzgórza Dylewskie

„Potęga

Wizerunku

w obszarze werbalnym i niewerbalnym” 12–13

grudnia

2013 – Warszawa

Informacje:piotrtymochowicz.pl

HR FACTOR – III edycja konferencji

HR FACTOR to spotkanie praktyków HR, podczas którego omówimy najnowsze trendy i narzędzia oraz najtrudniejsze obszary działalności i aktualne wyzwania działów HR. Spotkanie będzie podzielone na seminarium oraz praktyczne warsztaty grupowe.

Poruszane zagadnienia:

miejsca

pracy przyszłości

outplacemen

t

wynagradzanie

i premiowanie pracowników

outsourcing

personalny

skuteczny

CSR

mierzenie

rezultatów projektów rozwojowych

partnerstwo

HR i biznesu

personaln

y

4 grudnia 2013 – Warszawa

Organizator: HRnews

Informacje:hrfactor.pl

Konferencja QUO VADIS SZKOLENIA

Konferencja jak co roku podsumowuje kolejną edycję Badania Benchmarków Efektywności Szkoleń, organizowanego przez PSTD. W tym roku, w omawianych wynikach rynkowych, uzyskanych z setek polskich firm, pojawią się również porównania rok do roku, ukazujące trendy rozwoju polskich praktyk szkoleniowych. Zaprezentowane zostaną też benchmarki odnoszące się do efektywności szkoleń językowych, stanowiących w wielu przedsiębiorstwach spory kawałek budżetu szkoleniowego. Studia przypadków tegorocznej edycji skupią się wokół hasła „Dziś i jutro polskiego Partnerstwa Biznesowego HR”. Jak zwykle na Quo Vadis Szkolenia, wszyscy uczestnicy otrzymają bezpłatny egzemplarz Raportu Rynkowego edycji 2013. 5 grudnia 2013 – Warszawa Organizator: Polish Society for Training and Development, Akademia Leona Koźmińskiego Informacje:badanieTDI.pl

fot: Jakub Szymczuk

Prof. Janusz Czapiński – psycholog społeczny, wykładowca akademicki, kierownik badań panelowych „Diagnoza Społeczna”

Motywacje Polaków się zmieniają

O zmieniającym się rynku pracy i zachowaniach społecznych z prof. Januszem Czapińskim rozmawia Jacek Babiel

Zdziwiło mnie to, co przeczytałem w raporcie Diagnoza 2013, że „w dalszym ciągu w wielu miarach subiektywnej jakości życia nie widać kryzysu”. W mediach trąbią o kryzysie, a tymczasem w raporcie można przeczytać, że kryzysu nie widać?

Ale media trąbią o kryzysie w finansach publicznych, i on oczywiście jest. W Diagnozie pokazujemy, że rzeczywiście w sferze ekonomicznej, która tworzy PKB, podobnie jak w odniesieniu do sfery mikroekonomicznej zamożności gospodarstw domowych, kryzysu nie ma, a jest kryzys w budżecie państwa. Nikt nie mówi, że Polacy przymierają głodem i że szerzy się ubóstwo. Dochody, owszem, spadły, ale o 5 proc., a to nie jest powód, by spadek się odbił jakoś ponadprzeciętnie na zamożności polskich rodzin. Oczywiście kryzys spowodował lekki wzrost skrajnego ubóstwa z czterech do pięciu procent. Ale przy wzroście dochodów przez całe dwadzieścia lat, od 1993 do 2013 r., w epoce nieustannego bogacenia się Polaków, zjawisko ubożenia wydaje się stosunkowo niewielkie. W 2013 r. materialne warunki życia poprawiły się o ponad 100 proc. w porównaniu do początku lat 90. Ale zrozumieliśmy też, że społeczeństwo nie jest w stanie bogacić się w nieskończoność.

W jakim stopniu to, co się dzieje na rynku pracy, uzależnione jest od sytuacji społecznej, od zachowań społecznych?

Moim zdaniem to, co się dzieje na rynku pracy, niewiele zależy od tego, o czym Polacy marzą, jakich dokonują wyborów, czym się kierują w swoim postępowaniu. Jedynym determinantem jest sytuacja ekonomiczna w krajach importujących, które zasilają polską gospodarkę poprzez zakupy.