67,00 zł
Soft power jest jednym z narzędzi wykorzystywanych do osiągnięcia
wiodącej pozycji przez państwa azjatyckie. Jest to międzynarodowa
wymiana kulturalna, współpraca i dyplomacja kulturalna, pomoc
gospodarcza i technologiczna, wszystko to co buduje pozytywny
wizerunek kraju i zainteresowanie obcokrajowców.
Soft power polega na zdolności przyciągania i przekonywania do
swoich racji, podczas gdy twarda siła opiera się na zdolności do
wywierania nacisku. Wyrasta ona zatem z potęgi militarnej lub
gospodarczej kraju, podczas gdy miękka siła wynika z
atrakcyjności kultury, ideałów politycznych i polityki danego
kraju.
Bogato ilustrowana książka skupia się co do zasady na własności intelektualnej, która stała się narzędziem soft power i którą państwa azjatyckie wykorzystują w sposób mistrzowski, podbijając świat.
W publikacji w niezwykle interesujący sposób przedstawiono przykłady soft power:
Książka jest przeznaczona nie tylko dla osób zainteresowanych własnością intelektualną, lecz także dla tych zafascynowanych Azją. Zaciekawi również czytelników zajmujących się stosunkami międzynarodowymi w aspekcie kulturowym, a także studentów prawa, stosunków międzynarodowych, kulturoznawstwa i dziennikarstwa.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi lub dowolnej aplikacji obsługującej format: