Antropologia antyku greckiego -  - książka

Antropologia antyku greckiego książka papierowa

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy

Z uwagi na problemy techniczne po stronie dystrybutora, niemożliwe jest zamawianie obecnie książek papierowych. Za utrudnienia przepraszamy.


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

W książce znajdzie Czytelnik teksty historyków starożytności i filologów klasycznych, które łączy przekonanie, że współczesne badanie kultury starożytnej Grecji nie może poprzestawać na filologicznej analizie dzieł literackich lub historycznej rekonstrukcji instytucji, lecz powinno dążyć do zrozumienia całości zachowań i wyobrażeń człowieka greckiego. Chodzi zatem o nowe podejście do kultury antycznej, które wykorzystuje doświadczenia antropologii i stawia źródłom pytania:
- o tożsamość Greków i podstawowe kategorie ich kultury;
- o charakterystykę greckiej polis jako szczególnej formy organizacji społecznej i racjonalności;
- o mit i rytuał oraz miejsce religii w świecie polis;
- o społeczno-kulturowe konteksty twórczości poetyckiej i plastycznej;
- o seksualność człowieka greckiego;
- o zrytualizowaną inicjację chłopców i dziewcząt w wieku dojrzewania.

Większość zamieszczonych tekstów ukazuje się po raz pierwszy w przekładzie na język polski, a niektóre zostały napisane specjalnie dla potrzeb tego podręcznika. Każdy z rozdziałów obejmuje wielkie zagadnienia kultury greckiej opatrzone wstępem i bibliografią. Chociaż książka powstała z myślą o zapewnieniu niezbędnego materiału do pracy i dyskusji na studiach kulturoznawczych, historycznych i filologicznych, będzie również pasjonującą lekturą dla każdego zainteresowanego antycznymi źródłami kultury europejskiej.

Liczba stron: 740

Rok wydania: 2011

Format (wymiary): 16.5x23.5cm

ISBN: 9788323508571

Wydanie: 1

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.