Magazyn Literacki KSIĄŻKI - nr 3/2013 (198) - Opracowanie zbiorowe - ebook
Wydawca: Biblioteka Analiz Kategoria: Humanistyka Język: polski

Magazyn Literacki KSIĄŻKI - nr 3/2013 (198) darmowy ebook

Opracowanie zbiorowe

(0)
0,00 zł
Do koszyka

Ebooka przeczytasz na:

komputerze PDF
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Pobierz fragment dostosowany na:

Zabezpieczenie: watermark

Opis ebooka Magazyn Literacki KSIĄŻKI - nr 3/2013 (198) - Opracowanie zbiorowe

E-podręcznik niezgody

Tematem przewodnim numeru jest rynek publikacji podręcznikowych. Debata na temat przyszłości e-edukacji w Polsce toczy się równocześnie z wydarzeniami związanymi bezpośrednio z rynkiem podręczników tradycyjnych – pisze Paweł Waszczyk. Rok 2012 był pod tym względem bardzo udany przede wszystkim dla największych oficyn działających w segmencie publikacji edukacyjnych. Według danych pochodzących od dystrybutorów podręczników ubiegłoroczny wzrost sprzedaży można szacować na ok. 6 proc. w stosunku do 2011 roku. Największy udział przypadł tu na sektor publikacji dla uczniów pierwszej klasy szkoły podstawowej oraz pierwszej klasy szkół ponadgimnazjalnych, która dopiero we wrześniu ubiegłego roku została objęta reformą podstawy programowej do nauczania ogólnego rozpoczętą w 2009 roku. W numerze prezentujemy także sylwetki tegorocznych laureatów Nagrody im. Filipa Kallimacha, którzy w szczególny sposób zapisali się na kartach polskiej oświaty. Zamieszczamy również rozmowę z Andrzejem Mochoniem, prezesem zarządu Targów Kielce na temat Targów Edukacja


Jeżeli nie przekonamy do czytania dzieci, wyrosną z nich dorośli, którzy po książki po prostu nie sięgną. Batalia o czytelnictwo wśród dzieci jest tak naprawdę batalią o przyszły kształt kultury. Proszę wybaczyć militarną terminologię. Kto wie jednak, czy na naszych oczach nie zawali się cywilizacja budowana na słowie pisanym. Przekonanie dzieci do czytania książek jest najważniejszym, co możemy zrobić dla naszej kultury. Chciałbym, żeby mieli to na uwadze nie tylko światli rodzice, dziadkowie czy nauczyciele, ale także dziennikarze i politycy. Piszę książki, których celem jest dostarczeniem czytelnikom rozrywki – ale jednocześnie mam świadomość, o jaką stawkę toczy się gra. Dlatego powtarzam zawsze, że książki dla dzieci mają być przede wszystkim ciekawe. A nie mądre. Oczywiście, ideałem byłoby połączenie obu tych cech – mądra ciekawa książka. Nie bójmy się jednak „Koszmarnego Karolka” czy innych książek wyrosłych z tak modnego ostatnio nurtu antypedagogiki. Ważne, abyśmy uzależnili dzieci od czytania. Na mądre książki przyjdzie czas późniejz Grzegorzem Kasdepke rozmawia Ewa Tenderenda-Ożóg




Opinie o ebooku Magazyn Literacki KSIĄŻKI - nr 3/2013 (198) - Opracowanie zbiorowe