Benefit 11 2013 - Opracowanie zbiorowe - ebook
Wydawca: E-bookowo Kategoria: Humanistyka Język: polski

Uzyskaj dostęp do tej
i ponad 16000 książek
od 6,99 zł miesięcznie.

Wypróbuj przez
7 dni za darmo
0,00 zł
Do koszyka

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

e-czytniku kup za 1 zł
tablecie  
smartfonie  
komputerze  
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Liczba stron: 95

Ebooka przeczytasz na:

e-czytniku EPUB
tablecie EPUB
smartfonie EPUB
komputerze PDF
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Pobierz fragment dostosowany na:

Zabezpieczenie: watermark

Opis ebooka Benefit 11 2013 - Opracowanie zbiorowe

W pracy spędzamy średnio jedną trzecią część dnia. Nasze życie to droga od projektu do projektu, od wystąpienia czy raportu do nowego budżetu, ciągła wędrówka pod górę, często skazana na walkę z problemami.

Co zrobić, by mimo niesprzyjających okoliczności czerpać radość z pracy? Jak diagnozować talenty w zespołach, tak by móc świadomie podejmować decyzje dotyczące zatrudniania i awansowania właściwych osób? Czy można z sukcesem wprowadzać zaplanowane zmiany w zespołach, bez obawy, że sytuacje kryzysowe zniweczą powzięte działania? Będzie można o tym przeczytać w listopadowym „Beneficie”. Jak co miesiąc, piszemy też o tym, jak motywować pracowników, jak rekrutować kandydatów na wolne stanowiska i jak rozwijać się w pracy. W listopadzie pierwszy raz na naszych łamach znajdziecie Państwo tekst Marka Skały, który od ponad dwudziestu lat pracuje w branży HR i szkoli pracowników z tego sektora.

Jacek Babiel
redaktor naczelny

Opinie o ebooku Benefit 11 2013 - Opracowanie zbiorowe

Fragment ebooka Benefit 11 2013 - Opracowanie zbiorowe





Drodzy Czytelnicy

W pracy spędzamy średnio jedną trzecią część dnia. Nasze życie to droga od projektu do projektu, od wystąpienia czy raportu do nowego budżetu, ciągła wędrówka pod górę, często skazana na walkę z problemami. Co zrobić, by mimo niesprzyjających okoliczności czerpać radość z pracy? Jak diagnozować talenty w zespołach, tak by móc świadomie podejmować decyzje dotyczące zatrudniania i awansowania właściwych osób? Czy można z sukcesem wprowadzać zaplanowane zmiany w zespołach, bez obawy, że sytuacje kryzysowe zniweczą powzięte działania? Będzie można o tym przeczytać w listopadowym „Beneficie”.

Jak co miesiąc, piszemy też o tym, jak motywować pracowników, jak rekrutować kandydatów na wolne stanowiska i jak rozwijać się w pracy. W listopadzie pierwszy raz na naszych łamach znajdziecie Państwo tekst Marka Skały, który od ponad dwudziestu lat pracuje w branży HR i szkoli pracowników z tego sektora.

Jacek Babiel
redaktor naczelny


WARTO TAM BYĆ

Akademia HRnews

Projekt szkoleniowo-doradczy przeznaczony dla specjalistów i menedżerów HR. Akademia HRnews zaprasza na szkolenia otwarte:
5 listopada 2013 – Nowoczesny Employer Branding. Jak zostać pożądanym pracodawcą?
7 listopada 2013 – Rola HR-owca w czasach kryzysu – nowe wyzwania dla działów personalnych.
21–22 listopada 2013 – Zarządzanie talentami w zespole i organizacji. Jak pozyskać i utrzymać najlepszych pracowników?
25–26 listopada 2013 – Modelowanie i Ocena Kompetencji. Jak zapewnić organizacji właściwych ludzi na właściwych stanowiskach?
3–4 grudnia 2013 – Controlling personalny. Czyli wskaźniki i mierniki w służbie HR-u.
Miejsce: Warszawa
Organizator: HRNews.pl
Informacje: akademiahrnews.pl

Lider na trudne czasy

Takie zalety jak posiadanie specjalistycznej wiedzy czy umiejętności lub ciężka praca według badań Marshalla Goldsmitha pomagają w osiągnięciu sukcesów, ale tylko do pewnego, nie dość wysokiego poziomu! Co więcej, pewne nawyki i cechy charakteru, które umożliwiają sukces na średnich i wysokich stanowiskach, mogą być przyczyną powstania bariery całkowicie blokującej dynamiczny dotychczas rozwój. Dlatego Marshall Goldsmith opracował 7-etapowy plan działania, którym podzieli się na konferencji.
07 listopada 2013 – Warszawa
Organizator: Harvard Business Review Polska
Informacje: hbrp.pl/lider

Perspektywy HR 2014

Perspektywy HR to cykl otwartych konferencji biznesowych, które gromadzą specjalistów i ekspertów HR z całej Polski, którzy będą mieli szansę podjęcia dyskusji i wymiany własnych doświadczeń. Prezentowane wystąpienia odnosić się będą do aktualnych trendów i rozwiązań w obszarach takich jak: rynek kandydatów, wyzwania pracodawców, skuteczne narzędzia rekrutacyjne, kształtowanie wizerunku pracodawcy.
Terminy:
13 listopada 2013 – Kraków
14 listopada 2013 – Katowice
15 listopada 2013 – Wrocław
20 listopada 2013 – Warszawa
26 listopada 2013 – Poznań
27 listopada 2013 – Gdańsk
Organizator: Wolters Kluwer Polska
Informacje: perspektywyHR.pl

CAREER EXPO

Career EXPO to niestandardowe targi pracy, które znacznie wyróżniają się na tle podobnych wydarzeń organizowanych na terenie kampusów. Skierowane są nie tylko do studentów i absolwentów, ale również do doświadczonych pracowników. Wszystkich łączy wspólny cel – chcą nadać swojej karierze tempa i zadbać o rozwój zawodowy. Career EXPO wskazuje prostą drogę i konkretne narzędzia, które umożliwiają osiągnięcie pewnego sukcesu.
Terminy:
14 listopada 2013 ­– Poznań
21 listopada 2013 – Wrocław
Organizator: Career EXPO Poland
Informacje: http://careerexpo.pl/

Wyzwania HR

W trakcie konferencji odbędzie się 8 sesji tematycznych. Podczas pierwszego wystąpienia Tomasz Kammel opowie o tym, jak „gadać, żeby się dogadać”. W trakcie kolejnych sesji uczestnicy dowiedzą się m.in. o wyzwaniach w rekrutacji do branży IT, czym jest pokoleniowość i czy synergia pokoleń jest wyzwaniem, a może koniecznością. Będą też mieli okazję posłuchać o synergii pomiędzy działem sprzedaży i HR oraz będą mogli się dowiedzieć, czy takie połączenie może mieć wpływ na wyniki. Podczas konferencji będzie rozdawana publikacja raportu „Wyzwania HR 2014”.
20 listopada 2013 – Poznań, Hotel Andersia, Pl. Andersa 3
Organizator: Pracuj.pl
Informacje: wyzwaniahr.pl/

Lepsze ceny, wyższe marże: racjonalne rozwiązania sprzedażowe w świecie nieracjonalnych klientów

Gościem specjalnym konferencji będzie Enrico Trevisan, który na podstawie wyników swoich badań w obszarze ekonomii behawioralnej, sformułował skuteczne narzędzia sprzedażowe, wykorzystujące pewną na pozór nielogiczną zasadę: „Nawet dobrze poinformowany klient podejmuje decyzję o zakupie w konkretnej sytuacji zakupowej. Nawet obszerna wiedza na temat produktu nie powstrzymuje go wówczas przed dokonaniem nieracjonalnego wyboru”.
20 listopada 2013 – Warszawa
Organizator: Harvard Business Review Polska
Informacje: hbrp.pl/ceny/

Ogólnopolski Kongres Prawa Pracy

Podczas kongresu eksperci poruszą tematy związane z praktyką stosowania prawa pracy, m.in.: jak bezpiecznie rozwiązywać umowy o pracę, jak optymalizować czas pracy, jak uniknąć przykrych konsekwencji kontroli Państwowej Inspekcji Pracy, jakie są rodzaje umów o pracę, jakie są zasady ich zawierania oraz jakie są konsekwencje prawne „ryzykownych” zapisów – czyli co w treści umowy warto zapisać, a czego lepiej unikać.
22 listopada 2013 – Warszawa
Organizator: Most Wanted! HR Consulting Group Sp. z o.o.
Informacje: kongresprawapracy.pl

Zarządzanie zasobami ludzkimi w teorii i praktyce

Udział w konferencji umożliwi zapoznanie się z innowacyjnymi koncepcjami zarządzania personelem, popartymi wynikami badań naukowych. Ważnym punktem dwudniowego spotkania będzie także Panel Ekspercki z udziałem praktyków. Tym samym konferencja stanie się idealną płaszczyzną do wymiany poglądów i doświadczeń, związanych ze stosowaniem nowoczesnych rozwiązań w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi pomiędzy środowiskiem akademickim i biznesowym. W tym roku paneliści spróbują znaleźć odpowiedź na pytanie: „Za 5 lat działy personalne znikną z firm – prawda czy fałsz?”. Dodatkowo uczestnicy będą mogli wysłuchać wykładu Iwony Czajki, Dyrektora ds. HR w Grupie Wyższych Szkół Bankowych, pt. „HR-owy Armagedon”.
25–26 listopada 2013 – Wrocław
Organizator: Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu
Informacje: wsb.pl/wroclaw/aktualnosci/v-konferencja-naukowa-%22zarzadzanie-zasobami-ludzkimi-w-teorii-i-praktyce%22

Kameralne warsztaty z Piotrem Tymochowiczem w formule otwartej, zamkniętej i indywidualnej

Proponowane warsztaty mają na celu podniesienie skuteczności postępowania w sytuacjach trudnych lub wymagających wysokiej stanowczości i oddziaływania podprogowego, czyli skutecznego wywierania wpływu „nie wprost”. Bez względu na obszar zastosowania takie oddziaływanie jest celem samym w sobie, a na zwymiarowanie jego wartości nie ma skali.
Tematy i terminy:

  • „Negocjacje Niekonwencjonalne w ujęciu relacyjnym”
    25–26 listopada 2013 – Warszawa
  • „Zaawansowany Warsztat Menadżerski”
    28–29 listopada 2013 – Wzgórza Dylewskie
  • „Potęga Wizerunku w obszarze werbalnym i niewerbalnym”
    12–13 grudnia 2013 – Warszawa

Informacje: piotrtymochowicz.pl

HR FACTOR – III edycja konferencji

HR FACTOR to spotkanie praktyków HR, podczas którego omówimy najnowsze trendy i narzędzia oraz najtrudniejsze obszary działalności i aktualne wyzwania działów HR. Spotkanie będzie podzielone na seminarium oraz praktyczne warsztaty grupowe.

Poruszane zagadnienia:

  • miejsca pracy przyszłości
  • outplacement
  • wynagradzanie i premiowanie pracowników
  • outsourcing personalny
  • skuteczny CSR
  • mierzenie rezultatów projektów rozwojowych
  • partnerstwo HR i biznesu
  • personalny

4 grudnia 2013 – Warszawa

Organizator: HRnews

Informacje: hrfactor.pl

Konferencja QUO VADIS SZKOLENIA

Konferencja jak co roku podsumowuje kolejną edycję Badania Benchmarków Efektywności Szkoleń, organizowanego przez PSTD. W tym roku, w omawianych wynikach rynkowych, uzyskanych z setek polskich firm, pojawią się również porównania rok do roku, ukazujące trendy rozwoju polskich praktyk szkoleniowych. Zaprezentowane zostaną też benchmarki odnoszące się do efektywności szkoleń językowych, stanowiących w wielu przedsiębiorstwach spory kawałek budżetu szkoleniowego. Studia przypadków tegorocznej edycji skupią się wokół hasła „Dziś i jutro polskiego Partnerstwa Biznesowego HR”. Jak zwykle na Quo Vadis Szkolenia, wszyscy uczestnicy otrzymają bezpłatny egzemplarz Raportu Rynkowego edycji 2013.
5 grudnia 2013 – Warszawa
Organizator: Polish Society for Training and Development, Akademia Leona Koźmińskiego
Informacje: badanieTDI.pl


fot: Jakub Szymczuk

Prof. Janusz Czapiński
– psycholog społeczny, wykładowca akademicki, kierownik
badań panelowych
„Diagnoza Społeczna”

Motywacje Polaków
się zmieniają

O zmieniającym się rynku pracy i zachowaniach społecznych z prof. Januszem Czapińskim rozmawia Jacek Babiel

Zdziwiło mnie to, co przeczytałem w raporcie Diagnoza 2013, że „w dalszym ciągu w wielu miarach subiektywnej jakości życia nie widać kryzysu”. W mediach trąbią o kryzysie, a tymczasem w raporcie można przeczytać, że kryzysu nie widać?

Ale media trąbią o kryzysie w finansach publicznych, i on oczywiście jest. W Diagnozie pokazujemy, że rzeczywiście w sferze ekonomicznej, która tworzy PKB, podobnie jak w odniesieniu do sfery mikroekonomicznej zamożności gospodarstw domowych, kryzysu nie ma, a jest kryzys w budżecie państwa. Nikt nie mówi, że Polacy przymierają głodem i że szerzy się ubóstwo. Dochody, owszem, spadły, ale o 5 proc., a to nie jest powód, by spadek się odbił jakoś ponadprzeciętnie na zamożności polskich rodzin. Oczywiście kryzys spowodował lekki wzrost skrajnego ubóstwa z czterech do pięciu procent. Ale przy wzroście dochodów przez całe dwadzieścia lat, od 1993 do 2013 r., w epoce nieustannego bogacenia się Polaków, zjawisko ubożenia wydaje się stosunkowo niewielkie. W 2013 r. materialne warunki życia poprawiły się o ponad 100 proc. w porównaniu do początku lat 90. Ale zrozumieliśmy też, że społeczeństwo nie jest w stanie bogacić się w nieskończoność.

W jakim stopniu to, co się dzieje na rynku pracy, uzależnione jest od sytuacji społecznej, od zachowań społecznych?

Moim zdaniem to, co się dzieje na rynku pracy, niewiele zależy od tego, o czym Polacy marzą, jakich dokonują wyborów, czym się kierują w swoim postępowaniu. Jedynym determinantem jest sytuacja ekonomiczna w krajach importujących, które zasilają polską gospodarkę poprzez zakupy.

W Polsce są bardzo niskie koszty pracy przy bardzo szybko rosnących kwalifikacjach pracowników – Polska jest wielkim siedliskiem outsourcingu. Drugi, zasadniczy, czynnik to struktura polskiej gospodarki. Jeśli nie zmienimy struktury polskiej gospodarki, to zatrzymamy się w rozwoju niezależnie od tego, jak duży byłby popyt na pralki, zmywarki i telewizory, które produkują polscy robotnicy.

A jak wygląda struktura polskiej gospodarki? Mamy 400 proc. produkcji metali kolorowych całej starej piętnastki, prawie 300 proc. produkcji węgla i inne surowce. Do tego oczywiście należy doliczyć montażownie. Ale jeśli chodzi o przemysł lotniczy, software, przemysł komputerowy, motoryzacyjny, nasze zasoby są stosunkowo niewielkie. Jest mnóstwo krajów, których gospodarki są oparte na informacji i innowacji, u nas z kolei tego brakuje. Nasuwa się wniosek, że nie mamy suwerennej gospodarki, z wyjątkiem oczywiście sektora kopalin (KGHM w większości należy do Polski, kopalnie soli również). Polska tylko użycza siły roboczej. A jak się to odbija na rynku pracy?

Ano tak, że jest już nadprodukcja dobrze wykształconych Polaków, ponieważ do montowania samochodów albo pralek nie trzeba mieć dyplomu magistra, ale nawet dyplom licencjata nie jest do niczego potrzebny. Oczywiście jest jeszcze sektor rodzimych firm z grupy małych i średnich przedsiębiorstw – tyle że nie są to innowacyjne firmy i nie mają one do zaoferowania czegoś, co by podbiło rynek globalny.

Chce pan powiedzieć, że nie ma sensu iść na studia, a HR-owcy i kadrowcy zatrudniają ludzi, którzy mają zazwyczaj zawyżone kwalifikacje w porównaniu do ról zawodowych, które potem realizują?

Ciągle odnotowujemy niebotycznie wielki wskaźnik bezrobocia wśród absolwentów szkół wyższych, ale to nie jest tak, że dla nich nie ma pracy w Polsce. Owszem, praca jest na liniach montażowych, praca na kasie w hipermarkecie. Ciągle jest dużo pracy w Polsce.

Tylko są to stanowiska poniżej aspiracji absolwentów, którzy zwlekają z zatrudnieniem się. Przeciętnie po pół roku miękną. I godzą się na to, co im proponuje rynek. Oczywiście każda montażownia przyjmie kogoś, kto ma dyplom licencjata, zamiast kogoś, kto ma jedynie świadectwo maturalne, chociaż ten ze świadectwem maturalnym byłby absolutnie wydajny. A ci z dyplomami godzą się na to, żeby przyjąć robotę, która jest poniżej ich kwalifikacji. A pozostali się pakują i wyjeżdżają za granicę, głównie do Niemiec.

Dlaczego jest nadprodukcja na rynku pracy?

Wynika z zapotrzebowania na rynku pracy. Jeśli na jedno stanowisko jest ośmiu dobrych kandydatów, to rekrutujący mogą wybierać i przy tym proponować kiepskie warunki finansowe, bo wiedzą, że i tak ktoś się na nie zgodzi, ponieważ jest duża konkurencja na rynku.

Można odnieść wrażenie, że dla Polaków szczęście jest coraz słabiej związane z sukcesem materialnym…

Aby przeczytać tę książkę w całości, kup ją w księgarni www.legimi.com.