Uzyskaj dostęp do tej i ponad 250000 książek od 14,99 zł miesięcznie
Nieoficjalny poradnik do gry Dying Light stanowi kompletny przewodnik przetrwania, dzięki któremu utrzymywanie się przy życiu podczas przemierzania kolejnych części miasta Harran stanie się o wiele prostsze. Początkowe rozdziały niniejszego poradnika pełnią rolę atlasu świata, objaśniając dokładnie jej najważniejsze cechy oraz zawierając szereg podpowiedzi i sugerowanych taktych działania do określonych sytuacji. Dzięki lekturze tych rozdziałów dowiesz się między innymi na temat przemieszczania po mieście (parkour), staczania lub unikania walk, rozwoju postaci (zestawienia najlepszych umiejętności z poszczególnych kategorii), zdobywania i ulepszania ekwipunku, rodzajów napotykanych przeciwników (zarówno tych żywych jak i nieumarłych), craftingu (naprawianie broni, korzystanie z planów itp.) oraz zasad rządzących eksploracją świata gry (bezpieczne strefy, cykl dnia i nocy, handlarze itp.). Drugi duży rozdział poradnika to opis przejścia gry. W rozdziale tym znalazły się przede wszystkim omówienia misji głównego wątku fabularnego gry, choć nie zabrakło w nim też stron poświęconych opcjonalnym zadaniom oraz dostępnym wyzwaniom (oczyszczanie stref kwarantanny, wyścigi na czas i inne). Kolejny obszerny rozdział w całości dotyczy sekretów (znajdziek) poukrywanych w niniejszych produkcji. Mowa tu o statuetkach zombie, chorągwiach Dying Light, wiadomościach głosowych, zgubionych notatkach oraz dziennikach bitwy Marvina Zuckera. Do wielu stron poradnika dołączone zostały wysokiej jakości mapy głównych obszarów miasta Harran, dzięki którym zlokalizowanie konkretnej misji czy znajdźki powinno być mniej kłopotliwe. W końcowej części poradnika zamieszczone zostały strony związane z osiągnięciami oraz wymaganiami sprzętowymi. Dying Light to produkcja rodzimego studia Techland, która w wyraźny sposób nawiązuje do serii Dead Island. Tym razem przenosimy się do fikcyjnego miasta Harran, w którym rozprzestrzenia się tajemniczy wirus zamieniający ludzi w potwory. Ważną rolę odgrywa w grze cykl całodobowy, gdyż nocną porą na łowy wychodzą najsilniejsze mutanty i gracz musi się wtedy szczególnie pilnować.
Zawartość poradnika do gry Dying Light:
Poradnik do gry Dying Light będzie zawierał szczegółowy opis przejścia wszystkich misji głównych oraz pobocznych. Pojawią się w nim również porady dotyczące walki i poruszania, a także opis broni czy dostępnych przedmiotów.
Dying Light - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:
Liczba stron: 247
Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:
Copyright © wydawnictwo GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
ISBN: 978-83-8060-173-4
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-OnLine S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1396
PC
Bronie do walki wręcz
Broń palna
Broń miotana
Wykorzystywanie elementów parkour i obiektów z otoczenia
Śmierć głównego bohatera i jej konsekwencje
Zarażeni napotykani za dnia
Zarażeni napotykani wyłącznie nocną porą
Żywi przeciwnicy
Główne kryjówki i bezpieczne strefy
Cykl dnia i nocy
Eksploracja okolicy
Siła (Power)
Zwinność (Agility)
Poziom Przetrwania (Survivor)
Plany (Blueprints)
Wspomagacze (Boosters)
Ulepszenia broni (Weapon Upgrades)
Naprawianie broni
Mapa
1 - Przebudzenie (Awakening)
2 - Pierwsze zadanie (First Assignment)
3 - Zrzut (Airdrop)
4 - Układ z Raisem (Pact with Rais)
5 - Rodzeństwo (Siblings)
6 - Porwanie (The Pit)
7 - Wybawcy (The Saviors)
Mapa
8 - W poszukiwaniu żaru (Find the Embers)
9 - Alma Mater (Higher Education)
10 - Malowanie ogniem (Public Face)
11 - Randez-Vous (Rendezvous)
12 - Muzeum (The Museum)
13 - Tu Radio Harran (Broadcast)
Mapa
13 - Tu Radio Harran (Broadcast) - część 2
14 - Przychodnia (The Clinic)
15 - Ewakuacja (Extraction)
15 - Ewakuacja (Extraction) - część 2
Mapa
1 - Dzień matki (Mother's Day)
2 - Dobrej nocy, Panie Bahir (Goodnight Mr. Bahir)
3 - Rewolwerowiec (Gunslinger)
4 - Napięcie (Voltage)
5 - Człowiek w masce (Gas Mask Man)
6 - Syn marnotrawny (Prodigal Son)
7 - Kto zakręcił kurek? (Gassed Up)
8 - Wonne zioła (Incense Herbs)
9 - Zapasowe okulary (Spare Glasses)
10 - Szperacze (Searchlights)
11 - Haki (On the Hooks)
12 - Widzenie tunelowe (Tunnel Vision)
13 - Ognik (Firebug)
14 - Kto okrada złodzieja... (Steal from a Thief)
15 - Wodorosty
16 - Lornetka (Binoculars)
17 - Gdzie jest moja matka? (Where's My Mother?)
18 - Jak przeżyć w krainie zombie (A Survivor's Guide to Zombieland)
19 - Bracie, gdzie jesteś? (O Brother Where Art Thou?)
20 - Trujące zioła (Poisonous Herbs)
21 - Nocny ognik (Midnight Bride)
22 - Teoria wielkiego wybuchu (The Big Bang Thesis)
23 - Bezpieczeństwo za wszelką cenę (Total Security)
24 - Kredki dla dzieci (Crayons for the Kids)
25 - Części elektroniczne (Electronic Parts)
26 - Poród (A Baby is Born)
27 - Królowa wiedźm (Witch Queen)
28 - Gaz do zapalniczek (Lighter Gas)
29 - Kawa (Coffee)
30 - Opatrunki i leki (Bandages and Meds)
31 - Szturm i akumulatory (Assault and Batteries)
32 - Święty spokój (Cease and Desist)
33 - Narzędzia (Hardware)
34 - Polowanie na zbója (Hunting Goon)
35 - Nerkówka (Kidney Punch)
36 - W pogoni za rozumem (Bring Me the Brain of Usain Bolter)
Mapa
1 - Rozgłośnia radiowa (Radio Station)
2 - Posterunki (Office Outpost)
3 - Zagubieni (Lost in Space)
4 - Bunkier (The Bunker)
5 - Rusznikarz Rupert (Rupert the Gunsmith)
6 - Kwestia wiary (Do You Believe?)
7 - Strefa kibica (Fan Zone)
8 - Beznogi pająk (Legless Spider)
9 - Eliksir zdrowia (Health Potion)
10 - Klocki dla chłopca (Blocks for the Boy)
11 - Loch (Dungeon)
12 - Troll
13 - Cień króla (The Shadow of the King)
14 - Ścigając przeszłość (Chasing Past)
Mapa
1 - Wodowanie (The Launch)
Slumsy
Stare Miasto
Antena
Slumsy
Stare Miasto
Antena
Slumsy
Stare Miasto
Antena
Slumsy
Stare Miasto
Slumsy
Stare Miasto
Slumsy
Stare Miasto
Stare Miasto
Nieoficjalny poradnik do gry Dying Light stanowi kompletny przewodnik przetrwania, dzięki któremu utrzymywanie się przy życiu podczas przemierzania kolejnych części miasta Harran stanie się o wiele prostsze. Początkowe rozdziały niniejszego poradnika pełnią rolę atlasu świata, objaśniając dokładnie jej najważniejsze cechy oraz zawierając szereg podpowiedzi i sugerowanych taktych działania do określonych sytuacji. Dzięki lekturze tych rozdziałów dowiesz się między innymi na temat przemieszczania po mieście (parkour), staczania lub unikania walk, rozwoju postaci (zestawienia najlepszych umiejętności z poszczególnych kategorii), zdobywania i ulepszania ekwipunku, rodzajów napotykanych przeciwników (zarówno tych żywych jak i nieumarłych), craftingu (naprawianie broni, korzystanie z planów itp.) oraz zasad rządzących eksploracją świata gry (bezpieczne strefy, cykl dnia i nocy, handlarze itp.). Drugi duży rozdział poradnika to opis przejścia gry. W rozdziale tym znalazły się przede wszystkim omówienia misji głównego wątku fabularnego gry, choć nie zabrakło w nim też stron poświęconych opcjonalnym zadaniom orazdostępnym wyzwaniom (oczyszczanie stref kwarantanny, wyścigi na czas i inne). Kolejny obszerny rozdział w całości dotyczy sekretów (znajdziek) poukrywanych w niniejszych produkcji. Mowa tu o statuetkach zombie, chorągwiach Dying Light, wiadomościach głosowych, zgubionych notatkach orazdziennikach bitwy Marvina Zuckera. Do wielu stron poradnika dołączone zostały wysokiej jakości mapy głównych obszarów miasta Harran, dzięki którym zlokalizowanie konkretnej misji czy znajdźki powinno być mniej kłopotliwe. W końcowej części poradnika zamieszczone zostały strony związane z osiągnięciami oraz wymaganiami sprzętowymi. Dying Light to produkcja rodzimego studia Techland, która w wyraźny sposób nawiązuje do serii Dead Island. Tym razem przenosimy się do fikcyjnego miasta Harran, w którym rozprzestrzenia się tajemniczy wirus zamieniający ludzi w potwory. Ważną rolę odgrywa w grze cykl całodobowy, gdyż nocną porą na łowy wychodzą najsilniejsze mutanty i gracz musi się wtedy szczególnie pilnować.
Zawartość poradnika do gry Dying Light:
Zestaw najważniejszych informacji na temat
przemieszczania się
,
pokonywania przeciwników
i
eksplorowania świata gry
;
Lista
wszystkich dostępnych umiejętności
wraz z podpowiedziami na temat ich przydatności i sposobów odblokowania;
Szczegółowe informacje odnośnie
craftingu
(odnajdywanie i wykorzystywanie planów, wspomagaczy oraz ulepszeń, naprawianie broni);
Zestawienie dostępnych
przeciwników
(wrogo nastawione osoby, rodzaje potworów napotykanych w ciągu dnia oraz w nocy);
Szczegółowy
opis przejścia wszystkich głównych misji
gry;
Omówienia dostępnych
pobocznych zadań
oraz
wyzwań
;
Lista
wszystkich dostępnych sekretów
(
statuetki
,
chorągwie
,
wiadomości głosowe
,
notatki
,
dzienniki bitwy
);
Wysokiej jakości mapy
głównych obszarów miasta Harran;
Lista osiągnieć oraz informacje o wymaganiach sprzętowych gry.
Jacek "Stranger" Hałas i Kuba "Zaan" Zgierski (www.gry-online.pl)
Poniższa tabela prezentuje sterowanie podczas gry człowiekiem (singleplayer oraz kooperacja).
Poruszanie się
Rozglądanie się
Kucanie
Sprint
Skok
Użycie wybranego elementu wyposażenia
Użycie / Interakcja
Użycie / Interakcja
Zmysł przetrwania (skanowanie okolicy)
Obejrzenie się za siebie
Atak
Kopniak
Użycie kotwiczki
Celowanie
Przeładowanie / naprawa broni
Latarka
Użycie apteczki
Zmiana broni
Poprzedni element wyposażenia
Następny element wyposażenia
Wyświetlenie na ekranie menu broni (przytrzymaj klawisz)
Wyświetlenie na ekranie menu elementów wyposażenia (przytrzymaj klawisz)
Szybkie użycie elementu ekwipunku
Upuszczenie na ziemię wybranego przedmiotu
Inwentarz
Mapa
Dziennik zadań (questów)
Okno umiejętności (rozwoju postaci)
Śledzenie wybranego zadania (questu)
Wybranie odpowiedzi 'tak' podczas zaliczania zadania (questu)
Wybranie odpowiedzi 'nie' podczas zaliczania zadania (questu)
Okno czatu (kooperacja)
Głosowanie na wyrzucenie innego gracza (kooperacja)
Pojawienie się w miejscu oczekiwania (kooperacja)
Utworzenie wyzwania (kooperacja)
Dołączenie do ulubionej gry / Pokazanie zaproszeń do zaliczenia wyzwań (kooperacja)
Poniższa tabela prezentuje sterowanie podczas gry jako zombie. Jest to możliwe wyłącznie w trybie multiplayer.
Poruszanie się
Rozglądanie się
Sprint
Skok
Zablokowanie światła UV
Rzucenie się na cel
Zaatakowanie celu w zwarciu
Zawycie
Atak Horde Summoner Spit
Tłumienie UV
Główny atak
Szybkie przemieszczenie się
Atak Spit Smash
Anulowanie uderzenia w ziemię
Splunięcie
Użycie / Interakcja
Obecność elementów parkour to jedna z ważniejszych cech gry Dying Light i zarazem czynnik odróżniający ją od tytułów z serii Dead Island. Sterowana przez nas postać jest bardzo wysportowana i wykorzystywanie jej dużej zwinności jest niezwykle pomocne. Co więcej, czasami poleganie na ruchach parkour może wręcz okazać się obowiązkowe jeśli np. jesteśmy ścigani przez jakiegoś silnego przeciwnika, którego nie można pokonać w bezpośrednim starciu. Poniżej znajduje się zestawienie kilku najważniejszych zastosowań dla parkour. Część z opisanych na tej stronie akcji dostępnych jest od samego początku gry, inne muszą zostać odblokowane dzięki postępom w głównej fabule lub dzięki odblokowaniu stosownych umiejętności.
W trakcie rozgrywania prologu gry zaznajomiony zostaniesz ze wszystkimi najważniejszymi założeniami parkour, takimi jak bieg połączony z omijaniem przeszkód, doskakiwanie do oddalonych półek czy wreszcie wspinaczka. Bardzo ważne jest to żeby zawsze zwracać się w stronę krawędzi lub półki, do której masz zamiar doskoczyć lub na którą masz zamiar się wspiąć. Tylko wtedy masz szanse na to żeby dana akcja zakończyła się sukcesem.
Opisane wyżej czynności "w warunkach bojowych" mogą ci się przysłużyć przede wszystkim do szybkiego i płynnego przemieszczania się po mieście. Dzięki parkour możesz między innymi omijać rozstawione na ulicach blokady czy docierać do pozornie niedostępnych, wysoko położonych miejsc, które oferują lepszy podgląd okolicznych terenów i niejednokrotnie skrywają dodatkowe skarby (wiele skrzynek i innych pojemników jest porozmieszczanych na dachach budynków). Oprócz tego dzięki parkour możesz bezproblemowo omijać "zwykłe" zombiaki szwędzające się po ulicach miasta, nie ryzykując, że zostaniesz złapany i pogryziony przez któregoś z zarażonych.
Uwaga - Każda akcja oparta o parkour nagradzana jest punktami Zwinności (Agility). Więcej informacji na temat tej biegłości oraz powiązanych z nią umiejętności znajduje się w rozdziale Rozwój postaci.
Parkour jest doskonałą zachętą do tego żeby w efektowny sposób się poruszać i wykonywać wiele ryzykownych akcji, aczkolwiek musisz cały czas pamiętać o tym, że główny bohater nie jest nadczłowiekiem. Wystrzegaj się zwłaszcza upadków z dużych wysokości, albowiem mogą one poważnie uszczuplić pasek zdrowia sterowanej postaci lub wręcz przyczynić się do jej natychmiastowej śmierci.
Staraj się przede wszystkim unikać wykonywania skoków do bardziej oddalonych obiektów z otoczenia, bo możesz źle wymierzyć skok i nie zdołać chwycić się pożądanej krawędzi. Jeśli masz taką możliwość to zawsze sprawdzaj też obszar wokół siebie, tak by dobrze wymierzyć każdy zeskok. Przydatną informacją jest to, że możesz amortyzować upadki z dużych wysokości dzięki lądowaniu na dachach samochodów, workach, w kontenerach na śmieci czy bezpośrednio na zarażonych (dzięki odpowiednim umiejętnościom pojawia się dodatkowo okazja do uśmiercania ich w ten sposób). Dobrze jest też utrzymywać pasek zdrowia bohatera na rozsądnym poziomie (minimum 50% jego wartości), dzięki czemu minimalna pomyłka nie będzie równoznaczna ze zgonem i utratą części postępów.
Przez większość czasu gra nie pogania Cię i możesz kolejne skoki oraz wspinaczki przeprowadzać w relatywnym spokoju i z dużą dokładnością. Zdarza się jednak tak, że możesz być zmuszany do pośpiechu. Dzieje się tak między innymi wtedy gdy musisz w ramach danej misji błyskawicznie dotrzeć do oddalonego punktu na mapie czy np. zaliczyć opcjonalne wyzwanie związane z parkour. W takich sytuacjach próbuj pozostawać w ciągłym ruchu i z odpowiednio dużym wyprzedzeniem planować kolejne kroki. W miarę możliwości unikaj przede wszystkim powolnych wspinaczek, zamiast tego decydując się na częstsze wykonywanie skoków i przebieganie po także po węższych obiektach z otoczenia (np. po deskach rozstawionych między budynkami czy wąskich murkach).
Jeszcze inaczej sprawa przemieszczania się okolicy przedstawia się jeśli sterowana postać jest ścigana przez szybsze odmiany zombiaków. Za dnia możesz mianowicie zostać zaatakowany przez biegających zarażonych, a nocną porą przez równie zwinnych przemieńców i łowców. Jeśli nie masz w planach stoczenia walki z danym potworem to jedynym rozwiązaniem jest ucieczka właśnie z wykorzystaniem elementów parkour. W trakcie rozgrywania sceny ucieczki staraj się maksymalnie utrudniać przeciwnikom doścignięcie bohatera, tak więc wykonuj dalekie skoki i próbuj jak najwięcej czasu spędzać podróżując po dachach budynków. Przydatną cechą gry jest możliwość obracania się za siebie. W połączeniu ze wskazaniami mini-mapy może ci to pomagać w ustaleniu jak daleko znajdują się od Ciebie wrogowie i czy jesteś już bliski zgubienia pościgu.
Po tym jak dostatecznie rozwiniesz głównego bohatera pojawi się okazja do nabycia umiejętności Kotwiczka (Grappling Hook) z drzewka Poziomu przetrwania (Survivor). Gadżet ten za każdym razem musisz manualnie aktywować i wymaga on kilku sekund na "regenerację" po użyciu. Pomimo tych ograniczeń warto zainteresować się kotwiczką, bo pomaga ona w szybkim docieraniu do kolejnych półek (także tych trudniej dostępnych) czy w uciekaniu elitarnym odmianom zarażonych. Kotwiczka nie ulega zużyciu tak jak ma to miejsce w przypadku standardowych broni. Jeżeli z jakiegoś powodu ją utracisz (np. przez przypadek wyrzucisz z inwentarza) to możesz za darmo odebrać nowy egzemplarz od dowolnego kwatermistrza.
W Dying Light podobnie jak w grach z serii Dead Island bronie do walki wręcz są najczęściej wykorzystywanymi do atakowania napotykanych przeciwników, zwłaszcza jeśli jest tu mowa o mniej wymagających odmianach zarażonych, których powolne ruchy zachęcają do bezpośrednich potyczek. W grze do zdobycia jest kilkadziesiąt różnych odmian broni białej, przy czym generalnie można tu dokonać podziału na dwie główne kategorie, a mianowicie na bronie obuchowe oraz na bronie sieczne.
Bronie obuchowe w grze to przede wszystkim różnego rodzaju rurki, młoty oraz kije (głównie baseballowe). Przedmioty z tej grupy są zazwyczaj bardziej masywne i mogą przez to zadawać duże obrażenia. Bronie te dobrze też sprawdzają się wtedy gdy zależy ci na łamaniu kończyn atakowanych przeciwników.
Bronie sieczne w grze to przede wszystkim różnego rodzaju odmiany noży oraz siekier. Wiele broni z tej grupy jest małych i pozwala na wyprowadzanie szybszych ataków, choć możesz też odnaleźć między innymi znacznie większe dwuręczne toporki. Bronie te dobrze sprawdzają się w tych sytuacjach gdy zależy ci na odcinaniu kończyn przeciwników. To w mojej ocenie czyni je lepszymi od broni obuchowych, gdyż dzięki pojedynczemu udanemu atakowi możesz wyraźnie osłabić przeciwnika (np. ucinając mu rękę lub nogę) czy błyskawicznie go zabić dzięki odcięciu mu głowy.
Każda broń w grze jest opisana kilkoma podstawowymi współczynnikami, aczkolwiek nie musisz się w nie za wszelką cenę dokładniej wczytywać. Ważniejsze są oznaczenia kolorystyczne, które symbolizują jakość oraz wartość danego przedmiotu. W początkowej fazie gry będziesz odnajdywał głównie białe bronie, ale z czasem zaczniesz natrafiać na coraz więcej ich rzadszych odmian. Staraj się przede wszystkim szukać broni oznaczanych kolorami fioletowym oraz pomarańczowym. Po tym jak już je zdobędziesz zostawiaj je sobie na najtrudniejsze walki, tak by ich przedwcześnie nie zużyć.
Niezależnie od tego czy korzystasz z broni obuchowej czy siecznej musisz niestety liczyć się z tym, że każdy wyprowadzony atak pozbawi głównego bohatera określonej liczby punktów wytrzymałości (staminy). Obowiązuje tu reguła, że im cięższa broń, tym więcej punktów staminy potrzebnych jest do wykonania ataku. Przykładowo, największe dwuręczne bronie mogą w wyniku pojedynczego ataku pozbawić bohatera nawet 2/3 paska staminy.
Pasek wytrzymałości zawsze pojawia się na ekranie w momencie ataku (został on zaznaczony na powyższym obrazku). Nie doprowadzaj do tego żeby zbyt duża liczba ataków go całkowicie wyczerpała, bo sterowana postać opadnie wtedy z sił. Przez kilka chwil nie tylko nie będzie mogła dalej wyprowadzać ciosów, ale również stanie się łatwiejszym celem dla przeciwników. Staraj się po każdym jednym dużym ataku lub kilku słabszych odskoczyć na chwilę od wrogów i pozwolić na to żeby stamina się samoczynnie zregenerowała (przez cały ten czas pozostawaj w ruchu).
Uwaga - Wyprowadzanie kopniaków nie zużywa paska staminy. Możesz w rezultacie na nich polegać jeśli widzisz, że w stronę osłabionego bohatera zmierza przeciwnik z zamiarem wykonania nowych ataków wręcz.
Broń palna w Dying Light to niestety luksus, przynajmniej w początkowej fazie kampanii (dopiero w dalszej części gry zaczniesz regularnie odnajdywać i/lub otrzymywać pukawki). Niezależnie od tego czy odnalazłeś jakąś broń palną czy ją zakupiłeś (nie jest to wskazane, bo fundusze lepiej przeznaczać na inne cele) nie powinieneś używać jej do atakowania zwykłych zombiaków. Będzie to jedynie marnowanie amunicji, której nigdy nie będziesz miał w nadmiarze.
Z broni palnej staraj się korzystać wtedy gdy pokonania są elitarne odmiany zarażonych lub gdy napotkasz uzbrojonych i wrogo nastawionych żywych przeciwników. Staraj się zresztą odnajdywać tego typu postacie, gdyż zamordowani najemnicy bardzo często pozostawiają właśnie po sobie dobre bronie i to takie, które bardzo ciężko byłoby zdobyć polegając wyłącznie na eksploracji okolicy czy zaliczaniu zadań.
Sporą wadą korzystania z broni palnej jest to, że odgłosy wystrzałów roznoszą się po okolicy i mogą spotkać się z zainteresowaniem silniejszych zarażonych. Musisz przez to liczyć się z tym, że oprócz eliminacji wytypowanych przeciwników możesz też nagle zostać postawiony w sytuacji konieczności zabicia dodatkowych wrogów. Jeśli nie chcesz tracić dodatkowej amunicji na tego typu walki to przygotuj się przed rozpoczęciem używania broni palnej, np. rozstaw się w pobliżu bezpiecznej strefy czy na trudno dostępnym dachu budynku.
Broń miotana jest w Dying Light dopełnieniem dla walk z użyciem broni białej oraz broni palnej. Nie możesz polegać wyłącznie na tej kategorii broni, ale w roli wspomagającej doskonale się ona już sprawdza. Polecam zainteresować się przede wszystkim koktajlami Mołotowa, które dość powszechnie występują w świecie gry i które na dodatek można tanio wytwarzać (szczegóły w rozdziale Crafting). Koktajle przydają się wtedy gdy na drodze stanie ci grupa zarażonych lub żywych przeciwników. W obu przypadkach możesz liczyć na to, że podpalone cele odniosą poważne obrażenia lub zginą na miejscu. Co więcej, płomienie mogą przenosić się pomiędzy przeciwnikami w wyniku kontaktu między nimi i to jeszcze bardziej poprawia końcowy efekt.
Oprócz koktajli dobrze jest mieć zawsze na wyposażeniu trochę broni do rzucania, jak na przykład gwiazdek czy toporków. Są one pomocne gdy zależy ci na osłabieniu lub zamordowaniu jakiegoś wroga na dystans, ale gdy nie posiadasz broni palnej lub nie chcesz marnować amunicji. Niestety, gra nie pozwala na odzyskiwanie przedmiotów do rzucania z ciał pokonanych wrogów. Przemyśl więc każdy rzut i dobrze wyceluj żeby nie zmarnować przedmiotu. Nie warto też przesadzać z zużywaniem surowców na produkcję nowych broni miotanych.
Uwaga - W dalszej części gry zaczniesz odnajdywać granaty. Są one bardzo potężne, tak więc podobnie jak w przypadku broni palnej zostawiaj je sobie na czarną godzinę, tj. wykorzystuj je wyłącznie do likwidowania (grup) silniejszych przeciwników i tylko wtedy gdy jest to konieczne do zaliczenia misji czy utrzymania bohatera przy życiu.
Uwaga - Broń miotana jest wybierana z odrębnego menu niż broń biała i palna. Obie te grupy są od siebie niezależne, tak więc nie musisz przejmować się tym, że jakaś broń miotana zajmie slot szybkiego wyboru, który mógłby być przeznaczony na broń do walki wręcz czy na broń palną.
Opisany w poprzednim rozdziale poradnika parkour to nie tylko możliwość sprawniejszego przemieszczania się i pozostawania w defensywie. Dużą zwinność bohatera możesz też wykorzystywać do działań czysto ofensywnych i z jej pomocą starać się spowalniać przeciwników lub w efektowny sposób ich likwidować. Polecam zainteresować się przede wszystkim opisanymi w rozdziale Rozwój postaci umiejętnościami z kategorii Zwinność (Agility), którą mogą wzbogacić wachlarz dostępnych ciosów o wiele nowych interesujących pozycji. Możesz na przykład nauczyć się odbijać się od wrogów, lądować na nich w połączeniu z wykonywaniem na nich egzekucji czy podcinać im nogi łamiąc im przy tym nogi. Dodatkową zaletą tego typu akcji jest to, że nie zużywają one żadnych zapasów tak jak ma to miejsce w przypadku standardowego oręża.
Nie musisz polegać wyłącznie na złożonych akcjach, bo wrogom możesz równie dobrze przeszkadzać na mniej wyszukane sposoby. Polecam w szczególności zainteresować się kopniakiem (takim samym jak w grach z serii Dead Island), który można wyprowadzać od samego początku gry. Jest on bardzo pomocny, zwłaszcza że nie zużywa on punktów wytrzymałości (staminy) bohatera. Kopniaka warto używać głównie do odpychania przeciwników, a także do zrzucania ich z dachów budynków i innych wyżej położonych półek. Istnieje duża szansa na to, że zepchnięty wróg w wyniku upadku zginie lub połamie część swoich kończyn.
Uwaga - Jeśli zauważyłeś, że jakiś zwykły zombiak stoi na wysokiej półce to możesz zwrócić na siebie jego uwagę, dzięki czemu automatycznie wyruszy on w Twoją stronę. Potwór może dzięki temu zanotować upadek bez konieczności wspinania się na daną półkę żeby go własnoręcznie zepchnąć.
Podczas eliminowania przeciwników możesz również wykorzystywać na swoją korzyść obiekty z otoczenia. Najważniejsze z nich to:
Kolce - Zazwyczaj odnajduje się je na beczkach, na pojazdach przygotowanych przez ocalałych, na barykadach oraz na ścianach budynków. Staraj się spychać przeciwników (najlepiej kopniakami), gdyż nabicie ich na kolce oznacza ich natychmiastową śmierć.
Butle z gazem - Po odnalezieniu butli możesz ją podnieść, podrzucić w wybrane miejsce i następnie zdetonować (np. z wykorzystaniem broni palnej lub jakiejś broni do rzucania). Eksplozja butli potrafi zlikwidować grupę wrogów, ale musisz pamiętać o tym, że towarzyszący jej hałas może ściągnąć uwagę biegających zarażonych i innych elitarnych zombiaków.
Rozlana benzyna - Po zauważeniu kałuży rozlanej benzyny możesz ją podpalić (np. wystrzałem z broni). Dobrze jest ustawić się w taki sposób żeby zarażeni zmierzający w stronę bohatera przechodzili przez płonącą kałużę.
Kałuże i zbiorniki wodne - W pobliżu niektórych kałuż i niewielkich zbiorników wodnych możesz odnaleźć przełączniki przywracające dostawy prądu. Warto za nie pociągać i odczekiwać aż potwory zostaną porążone prądem.
Na osobny opis zasługują specjalne pułapki, które możesz zdalnie aktywować po tym jak znajdziesz się w ich pobliżu. Nie są one domyślnie dostępne i żeby je odblokować musisz nabyć stosowne umiejętności z drzewka Poziom Przetrwania (Survivor). Mowa tu o:
Samochodach-pułapkach (wymagana umiejętność Exploding Cars - Wybuchające samochody) - Możesz załączyć alarm w samochodzie, dzięki czemu okoliczne zombiaki stracą zainteresowanie dalszym pościgiem za Crane'em i podejdą do auta. Ładunek jest detonowany po kilku sekundach. Pułapka ta daje najlepsze efekty gdy w pobliżu samochodu przebywa duża grupa potworów. Na alarm samochodowy reagują także bardziej elitarne odmiany zarażonych
Płotach pod napięciem (wymagana umiejętność Electric Fences - Płoty pod napięciem) - Zasada działania jest tu podobna do aut-pułapek, przy czym w tym przypadku chodzi o to żeby po zdalnym uaktywnieniu płotu nakłonić okoliczne zombiaki do przejścia przez niego. Zadbaj w rezultacie o to żeby znajdować się w ich polu widzenia.
Dying Light nie pozwala na zapisywanie postępów w dowolnym momencie gry (są one dokonywane automatycznie) i mechanizm ten w pewnym stopniu powiązany jest z konsekwencjami śmierci głównego bohatera. W momencie gdy Twoja postać zginie nie zostaniesz zmuszony do załadowania ostatniego stanu gry. Zamiast tego zostaniesz automatycznie przeniesiony do najbliższej bezpiecznej strefy (opisano je w rozdziale Świat gry) i będziesz mógł konytunować zabawę z zachowaniem elementów ekwipunku oraz aktualnych postępów. Niestety, ceną za ten respawn jest utrata części (od kilkuset do kilku tysięcy) z posiadanych punktów Poziomu Przetrwania (Survivor). Jako że punkty te wykorzystywane są na zakup nowych umiejętności (szczegóły w rozdziale Rozwój postaci