W osłonie trzeciej pancernej Walki 2 Armii Lotniczej w operacji dolnośląskiej i bitwie lubańskiej - Ludowski Jaroslaw - książka

W osłonie trzeciej pancernej Walki 2 Armii Lotniczej w operacji dolnośląskiej i bitwie lubańskiej książka papierowa

Ludowski Jaroslaw

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

W osłonie trzeciej pancernej to książka opisująca udział radzieckiego i niemieckiego lotnictwa w walkach podczas Operacji Dolnośląskiej i Bitwy Lubańskiej w okresie od 8 lutego do 8 marca 1945 r. Zakres publikacji dotyczy obszaru działania głównego ugrupowania uderzeniowego 1 Frontu Ukraińskiego - 3 Armii Pancernej Gwardii i 52 Armii, od forsowania Odry z przyczółka ścinawskiego, aż po ciężkie walki pod Lubaniem. Ten właściwie nigdy nie poruszany w publikacjach wydawniczych wątek zasługuje na osobne omówienie, zwłaszcza że wbrew powszechnemu przekonaniu świadczy o dużym zaangażowaniu lotnictwa, obfituje w szereg ciekawych wydarzeń i jest związany ze sporą liczbą strat tak załóg jak i samolotów podczas dolnośląskiej kampanii.
Autor po wstępnym omówieniu ogólnej sytuacji Wojenno - Wozdusznych Sił ZSRR i niemieckiej Luftwaffe w końcowym okresie wojny, zaprezentowaniu użytego sprzętu bojowego i baz lotniczych zlokalizowanych na terenie walk, dzień po dniu opisuje przebieg działań lotnictwa. Opisy walk z dzienników bojowych uzupełniają czasem humorystyczne, częściej tragiczne wspomnienia pilotów. W publikacji zaprezentowano nie publikowany nigdy dotąd bogaty materiał archiwalny. Niewątpliwym walorem książki jest również opis i zdjęcia z osobistych poszukiwań autora pozostałości w terenie użytego w czasie wojny arsenału bojowego czy śladów katastrof lotniczych.

Liczba stron: 495

Format (wymiary): 14.5x20.5cm

ISBN: 9788362809639

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.