Uniwersalny słownik języka polskiego Tom 3 -  - książka

Uniwersalny słownik języka polskiego Tom 3 książka papierowa

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy

Z uwagi na problemy techniczne po stronie dystrybutora, niemożliwe jest zamawianie obecnie książek papierowych. Za utrudnienia przepraszamy.


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Wersja luksusowa najobszerniejszego słownika języka polskiego – największe przedsięwzięcie leksykograficzne w Polsce od ponad 30 lat! Jest ogniwem pośrednim między 11-tomowym Słownikiem języka polskiego pod redakcją Witolda Doroszewskiego a 3-tomowym Słownikiem języka polskiego pod redakcją Mieczysława Szymczaka. Zawiera blisko 100 000 haseł i 145 000 jednostek leksykalnych (m.in. terminów dwuwyrazowych, wyrażeń idiomatycznych oraz przysłów) ze wszystkich odmian polszczyzny, w tym przede wszystkim słownictwo najnowsze z 2. połowy XX i początku XXI wieku (np. audyt, czat, blokers, stringi, SMS, mobbing, impeachment, e-book). Obejmuje też wyrazy przestarzałe, terminy specjalistyczne (naukowe i techniczne) oraz skróty i skrótowce. Nowością jest wprowadzenie do słownika językowego nazw własnych, które do tej pory można było znaleźć przede wszystkim w encyklopediach i leksykonach. Weszły tu, więc wybrane nazwy miast, regionów administracyjnych i etnograficznych, kontynentów, krain geograficznych, państw starożytnych, postaci mitologicznych, bogów, dynastii, planet, znaków zodiaku, instytucji, a także organizacji krajowych i międzynarodowych. Słownik ma większą liczbę kwalifikatorów niż inne publikacje tego rodzaju. Podaje wszechstronne informacje o znaczeniu, odmianie, wymowie, pisowni, etymologii, zasadach poprawnego użycia oraz pochodzeniu wyrazów.

Liczba stron: 1180

Rok wydania: 2003

Format (wymiary): 18.0x24.0cm

ISBN: 8301138602

Wydanie: 1

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.