Transport kolejowy -  - książka

Transport kolejowy książka papierowa

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy

Z uwagi na problemy techniczne po stronie dystrybutora, niemożliwe jest zamawianie obecnie książek papierowych. Za utrudnienia przepraszamy.


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Przedmiotem pracy jest analiza podstawowych problemów administracyjnoprawnych kolejnictwa w Polsce, w tym zakres zadań administracji publicznej w tej sferze, organizacja transportu kolejowego, funkcje realizowane przez administrację, wykorzystywane prze nią instrumenty prawne oraz zakres odpowiedzialności administracji za funkcjonowanie sektora.

Całość zadań wykonywanych przez administracje służyć ma jednostce i gospodarce. Transport funkcjonuje nie po to by funkcjonował, lecz po to, by zaspokajał podstawowe potrzeby jednostki, w tym głównie w zakresie przewozów osobowych o charakterze publicznym. W pracy autor określa zadania i instrumenty ich realizacji, które winny być podjęte w celu zaspokojenia potrzeb jednostki na odpowiednio wysokim poziomie (jakość usług), po dostępniej cenie oraz w sposób bezpieczny.

Wskazuje również z jakiego poziomu państwo winno administrować infrastrukturą kolejową.

Książka jest pierwszym opracowaniem zagadnienia transportu kolejowego w Polsce. Nigdy wcześniej nie powstała, ani monografia, ani komentarz, ani nawet względnie kompleksowy artykuł lub studium mające za przedmiot transport kolejowy.

Pojawienie się kolei żelaznych było wynikiem postępu technicznego, który oprócz niezaprzeczalnych dobrodziejstw niesie z sobą szeroki wachlarz zagrożeń. Kolej od samego początku po dzień dzisiejszy generuje szereg niezwykle ważkich problemów, wymagających regulacji ustawowych.

Liczba stron: 340

Rok wydania: 2013

Format (wymiary): 16.0x23.0cm

ISBN: 9788376418193

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.