Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)
Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy
Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)
Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy
Jak wskazuje sam tytuł książki, jest ona poświęcona dwóm bardzo kontrowersyjnym koncepcjom: umowy społecznej (wokół której od czasów oświecenia powstało wiele zaciętych sporów politycznych) oraz społecznej odpowiedzialności biznesu (obecnie wywołującej nie mniej burzliwe dyskusje pomiędzy przedstawicielami głównego nurtu ekonomii a zwolennikami większego uspołecznienia działalności gospodarczej).
Autorka, porównując cztery klasyczne koncepcje umowy społecznej (T. Hobbesa, J. Locke’a, J.J. Rousseau oraz I. Kanta) z ideą społecznej odpowiedzialności biznesu, stara się odpowiedzieć na pytanie, czy ta druga może zostać uznana za nową wersję umowy społecznej, jakiej w związku postępującą globalizacją potrzebują społeczeństwa demokratyczne.
Liczba stron: 354
Format (wymiary): 14.5x20.5cm
ISBN: 9788376383712