Procesy zarządzania innowacjami w przedsiębiorstwach przemysłowych - Mielcarek Paweł - książka

Procesy zarządzania innowacjami w przedsiębiorstwach przemysłowych książka papierowa

Mielcarek Paweł

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

W książce podjęto problematykę procesu zarządzania innowacjami w przedsiębiorstwach przemysłowych. W części teoretycznej opracowano model realizacji działalności innowacyjnej oraz model procesu zarządzania innowacjami oparty na koncepcji dojrzałości procesowej. Pierwszy model zbudowano na podstawie trzech kryteriów: źródeł powstawania innowacji, ciągłości realizacji oraz sposobu wykorzystania innowacji. Pozwoliło to na wydzielenie ośmiu wariantów realizacji działalności innowacyjnej, z których każdy cechuje się odmiennie ukształtowanym procesem zarządzania innowacjami. W drugim modelu przyjęto założenie, że zmieniające się warunki funkcjonowania organizacji oraz dążenie do realizacji potrzeb klienta wymuszają poszukiwanie optymalnej konfiguracji procesu zarządzania innowacjami. W konsekwencji, poprzez cykliczną realizację czynności, dochodzi do ciągłego doskonalenia procesu, co przekłada się na osiąganie wyższego poziomu dojrzałości i efektywności realizowanych działań.

Opracowane modele zweryfikowano przeprowadzając badania porównawcze w latach 2007–2009 oraz 2012–2014. Badaniami objęto grupę średnich i dużych polskich przedsiębiorstw należących do branż niskiej, średniej i wysokiej techniki. Przedstawione wyniki odnoszą się do uwarunkowań działalności innowacyjnej, ukształtowania procesów zarządzania innowacjami dla wariantów realizacji działalności innowacyjnej oraz wskazują dalsze kierunki działań usprawniających dla grupy badanych przedsiębiorstw.

Liczba stron: 198

Rok wydania: 2016

Format (wymiary): 16.0x23.0cm

ISBN: 9788380851924

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.