Prawo administracyjne materialne - Duniewska Zofia, Jaworska-Dębska Barbara, Olejniczak-Szałowska Ewa, Stahl Małgorzata - książka

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Książka stanowi kompleksowe opracowanie współczesnych zagadnień materialnego prawa administracyjnego.
W oparciu o aktualne rozwiązania prawne omówiono m.in.:
– regulacje administracyjnoprawne stanowiące o: obywatelstwie polskim, aktach stanu cywilnego, zmianie imion i nazwisk, ewidencji ludności, dowodach osobistych, paszportach, statusie cudzoziemców, ochronie wolności sumienia i wyznania;
– kwestie prawa ochrony zdrowia, prawnej regulacji uzależnień, obrotu napojami alkoholowymi, środkami odurzającymi i psychotropowymi oraz prawa pomocy społecznej i szeroko pojmowanego wspierania rodziny, w tym sprawy przemocy w rodzinie;
– problematykę prawa planowania i zagospodarowania przestrzennego, prawa ochrony środowiska i prawa budowlanego;
– tematykę prawną z zakresu kultury, oświaty i szkolnictwa wyższego, stopni naukowych i tytułu naukowego oraz nabywania uprawnień zawodowych;
– zagadnienia dotyczące ochrony bezpieczeństwa i porządku publicznego oraz obrony narodowej.
W kolejnym wydaniu autorzy zwracają uwagę na nowe regulacje dotyczące m.in. zdrowia publicznego, rejestracji stanu cywilnego, systemu ewidencji ludności czy zasad i trybu uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej, omawiają również zagadnienia mniejszości narodowych i etnicznych.
Publikacja przeznaczona jest dla studentów oraz doktorantów prawa i administracji, a także dla osób wykonujących zawody prawnicze lub zadania z zakresu administracji publicznej.

Liczba stron: 928

Rok wydania: 2016

Format (wymiary): 16.8x23.7

ISBN: 9788380925656

Wydanie: 2

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.