Polskie ośrodki astronomiczne - Krzysztof Czart - darmowy ebook

Krzysztof Czart

0,0
0,00 zł

-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.

Informator opisuje naukowe ośrodki zajmujące się w Polsce astronomią i badaniami Wszechświata. Uzupełniono go o dodatkowe strony z informacjami o studiowaniu astronomii, organizacjach astronomii amatorskiej, mediach astronomicznych, a także mapy rozmieszczenia obserwatoriów, teleskopów i planetarium na terenie kraju oraz polskiej infrastruktury badawczej za granicą.

Polska astronomia szczyci się długą tradycją sięgającą Mikołaja Kopernika i Jana Heweliusza. Obecnie ma także wiele sukcesów i wybitnych przedstawicieli. Polscy astronomowie uczestniczą w ważnych międzynarodowych projektach i programach. Naszą pozycję w astronomii światowej konstytuują odkrycia planet pozasłonecznych, badania fal grawitacyjnych czy obrazowanie cienia czarnej dziury w galaktyce M87 – wymieniając tylko kilka najważniejszych przykładów.

Niniejsze opracowanie przedstawia główne ośrodki zajmujące się badaniami astronomicznymi w naszym kraju. Dodatkowo uzupełniono je o zestawienie miejsc, gdzie można studiować astronomię, mapę planetariów oraz spisem mediów popularnonaukowych i głównych miłośniczych organizacji.

Mamy nadzieję, że niniejszy informator pomoże zainteresowanym w nawiązywaniu współpracy naukowej i edukacyjnej, pomoże młodym ludziom w wyborze najciekawszego miejsca studiów w zakresie nauk ścisłych, ułatwi dziennikarzom kontakt z przodującymi polskimi astronomami, ułatwi również współpracę na linii ośrodki naukowe – przemysł. Dodatkowo stworzy aktualną mapę prowadzonych w Polsce badań naukowych z zakresu astronomii i astrofizyki.

Ebooka przeczytasz w dowolnej aplikacji obsługującej format:

PDF
0,0