Oświadczenie żywieniowe i zdrowotne w oznakowaniu prezentacji i reklamie żywności Komentarz - Balicki Andrzej, Szostek Daniel, Szymecka-Wesołowska Agnieszka - książka

Oświadczenie żywieniowe i zdrowotne w oznakowaniu prezentacji i reklamie żywności Komentarz książka papierowa

Balicki Andrzej, Szostek Daniel, Szymecka-Wesołowska Agnieszka

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


Opis

Publikacja jest pierwszym na polskim rynku wydawniczym opracowaniem na temat zasad stosowania oświadczeń żywieniowych i zdrowotnych odnoszących się do żywności, tj. wszelkich komunikatów informujących konsumentów o właściwościach odżywczych lub zdrowotnych środków spożywczych. Biorąc pod uwagę, że regulacja w tym obszarze, ustanowiona w rozporządzeniu (WE) nr 1924/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 20 grudnia 2006 r. w sprawie oświadczeń żywieniowych i zdrowotnych dotyczących żywności, stanowi jedno z najbardziej kontrowersyjnych i skomplikowanych unormowań z zakresu prawa żywnościowego przyjętych kiedykolwiek w Unii Europejskiej, autorzy zdecydowali się na jej omówienie w formie komentarza do ww. rozporządzenia. Taka forma ma zapewnić kompleksowość opracowania, gwarantując jednocześnie systemowe ujęcie omawianej materii.
Autorzy to praktycy na co dzień zajmujący się doradztwem prawnym dla podmiotów działających na rynku spożywczym. Dzięki temu książka w dużym stopniu ma charakter poradnika. Zawiera objaśnienia i interpretacje przepisów prawnych zilustrowane praktycznymi przykładami, orzecznictwem sądów krajowych i europejskich, zwłaszcza Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej, dodatkowo opatrzone opiniami polskiej i zagranicznej doktryny.
Komentarz jest przeznaczony dla podmiotów działających na rynku spożywczym (producentów, przetwórców, dystrybutorów, sprzedawców żywności), organów administracji publicznej (w szczególności organów urzędowej kontroli żywności), prawników zajmujących się prawem żywnościowym, a także konsumentów i wszystkich innych podmiotów zainteresowanych kwestiami znakowania, reklamy i prezentacji żywności.

Liczba stron: 360

Format (wymiary): 15.0x21.0cm

ISBN: 9788326434945

Wydanie: 1