Nowy liberalizm Wybór tekstów -  - książka

Nowy liberalizm Wybór tekstów książka papierowa

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

„Narracja nowoliberalna pozwala uświadomić sobie problematyczność szeregu opozycji na dobre zadomowionych we współczesnych debatach politycznych: liberalizmu i solidaryzmu, racjonalności i irracjonalności, realizmu i populizmu. Tradycja ta jest bowiem liberalna w sposób nieindywidualistyczny, jawi się jako socjalistyczna, ale niekolektywistycznie. Ponadto odwołuje się do kategorii dobra wspólnego, lecz wyraża je w sposób jakościowy, nie zaś ilościowy. Dobra społecznego upatruje w doskonaleniu jednostki, uzależniając ocenę systemów ekonomiczno-społecznych od stopnia, w jakim sprzyjają jej samorozwojowi. Myśl nowego liberalizmu dowodzi, że filozofia wolnościowa nie musi być indyferentna w kwestii kondycji moralnej społeczeństwa, naukowa, gdyż zekonomizowana, skuteczna i racjonalna, gdyż unaukowiona, że nie musi wykazywać systemowej ignorancji wobec kondycji etycznej obywateli. Prace nowych liberałów jasno wykazują, że liberalizm nie musi być niesolidarny, interwencjonizm marnotrawczy, populistyczny, a przez to irracjonalny, że liberalizm nie musi być uniwersalistyczny, przemawiać językiem ekspertyzy ekonomicznej i prognoz makroekonomicznych. Może i powinien uwzględniać wartości i dobra niepoddające się logice rynkowej oraz im sprzyjać. Z filozoficzno-politycznego punktu widzenia opozycje binarne dominujące współcześnie w sferze publicznej wielu krajów, także Polski, sztucznie polaryzują politykę i społeczeństwo. Nie są one nie do przezwyciężenia. Inny liberalizm jest możliwy”.
Fragment Wprowadzenia

Liczba stron: 232

Rok wydania: 2016

Format (wymiary): 14.5x22.5cm

ISBN: 9788323138150

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.