"Ja" i inni - Ronald David Laing - ebook

"Ja" i inni ebook

Ronald David Laing

0,0

Opis

Tę książkę już wkrótce będziesz mógł / mogła wypożyczyć z naszej biblioteki partnerskiej!
Zapisz się do kolejki i zaczekaj, aż pozyskamy ją dla Ciebie. 

Aktualizację dostępności potwierdzimy w naszych social mediach: 

https://www.facebook.com/depozytbiblioteczny
https://www.instagram.com/depozytbiblioteczny

R. D. Laing, badając międzyludzkie interakcje, stara się rozsupłać węzły, jakie nieustannie wiążemy w sobie i wokół siebie. Czerpiąc zarówno z literatury, jak i z życia, autor pokazuje, że "każdy związek oznacza zdefiniowanie siebie przez drugiego i drugiego przez siebie". Jeżeli "ja" kontaktuje się z innym ego, nie uzyska potwierdzenia siebie, albo też jeśli inni przypiszą mu sprzeczne cechy, to jego pozycja może ulec osłabieniu i załamaniu.

 

SPIS TREŚCI:

Przedmowa do wydania drugiego

Przedmowa do wydania pierwszego

Podziękowania

Część I: Rodzaje doświadczenia interpersonalnego

1. Fantazja i doświadczenie

2. Fantazja i komunikacja

3. Pozory i uniki

4. Kontrapunkt doświadczenia

5. Chłód śmierci

Część II: Formy działań interpersonalnych

6. Tożsamość komplementarna

7. Potwierdzenie i jego brak

8. Sekretne porozumienie

9. Pozycja fałszywa i pozycja patowa

10. Atrybuty i nakazy

Dodatek: Zapis dla podwójnej perspektywy

Wybrana bibliografia

Pozycje dostępne w polskim tłumaczeniu

Indeks

O Autorz

Książka dostępna w katalogu bibliotecznym na zasadach dozwolonego użytku bibliotecznego.
Tylko dla zweryfikowanych posiadaczy kart bibliotecznych. 

Książka dostępna w zasobach:
Miejska Biblioteka Publiczna im. Adama Próchnika w Piotrkowie Trybunalskim

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Rok wydania: 1999

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.