Oferta wyłącznie dla osób z aktywnym abonamentem Legimi. Uzyskujesz dostęp do książki na czas opłacania subskrypcji.
14,99 zł
Spraw, by emocje działały na twoją korzyść, a nie przeciwko tobie.
W dzisiejszych czasach wysoki iloraz inteligencji emocjonalnej, czyli EQ, jest nam potrzebny jak nigdy wcześniej.
Dzięki tej książce nauczysz się korzystać z inteligencji emocjonalnej w kontaktach z bliskimi, ze współpracownikami i w innych relacjach. Dowiesz się m.in., jak utarte myśli i nawyki wpływają na emocje, jak inni ludzie mogą wykorzystywać twoje uczucia, by tobą manipulować, i jak się przed tym bronić. Znajdziesz tu także zestaw praktycznych narzędzi i ćwiczeń, które pomogą ci zostawić za sobą dawne urazy i stać się w pełni sobą.
Wciągająca lektura wykorzystująca wiedzę na temat naszych zachowań emocjonalnych i pokazująca, jak zaprząc tę wiedzę do działania. - Dr Hendrie Weisinger, autor Inteligencji emocjonalnej w biznesie.
Inteligencja emocjonalna w działaniu bije na głowę inne poradniki – prowokuje do myślenia oraz pokazuje, jak stać się lepszym przywódcą… i lepszym człowiekiem. - Jeff Haden, autor książki Mit motywacji.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:
Liczba stron: 215
„Inteligencja emocjonalna w działaniu to książka oparta na solidnych badaniach, pełna interesujących historii i świetna w lekturze. Przyniesie wiele korzyści firmom pragnącym pogłębić wiedzę na temat przywództwa i zarządzania ludźmi oraz udoskonalić swoją szeroko pojętą kulturę korporacyjną”.
MARSHALL GOLDSMITH, światowej sławy ekspert od spraw przywództwa i autor bestsellera Wyzwalacze
„Co to takiego ta inteligencja emocjonalna? Justin Bariso odpowiada wyczerpująco na to pytanie. Pokazuje inteligencję emocjonalną z zupełnie nowej perspektywy i uczy czytelników, jak ją w sobie rozwijać. Lektura obowiązkowa”.
REBECCA JARVIS, dziennikarka, laureatka Nagrody Emmy, autorka i gospodyni podcastu No limits with Rebecca Jarvis
„Wciągająca lektura wykorzystująca wiedzę na temat naszych zachowań emocjonalnych i pokazująca, jak zaprząc tę wiedzę do działania”.
DR HENDRIE WEISINGER, autor Inteligencji emocjonalnej w biznesie
„Solidny fundament naukowy, proste wyjaśnienia, przekonujące przykłady z życia wzięte – te trzy elementy w idealnie dobranych proporcjach składają się na tę książkę, której nie może pominąć nikt, kto chce rozwijać własną inteligencję emocjonalną. Niezależnie od tego, czy jesteś prezesem dużej firmy, menedżerem średniego szczebla, osobą, która dopiero zaczyna pracę, czy sytuujesz się między tymi szczeblami, na pewno odniesiesz wiele korzyści z tej lektury”.
J.T. O’DONNELL, założycielka i dyrektorka Work it Daily
„Inteligencja emocjonalna w działaniu to świetna, pełna praktycznych wskazówek książka. Znajdziesz w niej nowe podejście do inteligencji emocjonalnej, które możesz zacząć wcielać w życie już dzisiaj”.
KEVIN KRUSE, założyciel i dyrektor LeadX, autor 15 tajemnic zarządzania czasem
„Inteligencja emocjonalna w działaniu bije na głowę inne poradniki – prowokuje do myślenia oraz pokazuje, jak stać się lepszym przywódcą… i lepszym człowiekiem”.
JEFF HADEN, autor Mitu motywacji
„Frapujące podejście Justina Bariso zmusi cię do przemyślenia sposobu, w jaki podejmujesz decyzje. Jako kobieta pracująca przez całe życie w gałęziach gospodarki zdominowanych przez mężczyzn, gdzie kobietom wciąż przypina się łatkę «nazbyt emocjonalnych», dzięki książce Inteligencja emocjonalna w działaniu upewniłam się, że kluczem do sukcesu nie jest bynajmniej wyzbywanie się emocji. Przeciwnie – jeśli umiemy radzić sobie z nimi tak, by czuć z tego powodu dumę, osiągamy wspaniałe rezultaty”.
MANDY ANTONIACCI, przedsiębiorca, mówczyni TED i anioł biznesu
„W większości książek poświęconych inteligencji emocjonalnej nie widać wkładu inteligencji emocjonalnej ich autorów. Z tą książką jest zupełnie inaczej – Justin Bariso każe nam się zatrzymać w pędzie i pomyśleć, jak zdobywamy nową wiedzę, jak się czujemy i jak chcemy, by z nami rozmawiano. Nauczysz się z niej więcej, niż sądzisz, że zdołasz”.
CHRIS MATYSZCZYK, prezes Howar Raucous LLC, twórca autorskich kolumn Technically incorrect (CNET) i Absurdly driven (Inc.)
„Książka Inteligencja emocjonalna w działaniu nauczyła mnie bardzo wielu prawd wziętych prosto z życia i bez wątpienia nauczy ich także ciebie. Proponuje praktyczne podejście do inteligencji emocjonalnej, na które wszyscy czekaliśmy od dawna”.
JEREMY GOLDMAN, założyciel Firebrand Group oraz autor książek Going Social i Getting to Like
„Justin Bariso w fascynujący sposób dowodzi w tej książce, dlaczego inteligencja emocjonalna jest dzisiaj o wiele ważniejsza niż kiedykolwiek wcześniej. Wszystko, co pisze o naszym zachowaniu, pomoże ci lepiej interpretować to, co robią ludzie – nie wyłączając ciebie”.
SALLY HOGSHEAD, autorka Zafascynuj ich!, bestsellera z listy „New York Timesa”
„Zrozumienie roli emocji w miejscu pracy oraz inteligentne obchodzenie się z nimi to klucz do sukcesu w biznesie. Ta zdumiewająca książka wyjaśnia, dlaczego – i jak dokładnie – powinniśmy to robić”.
ALEXANDER KJERULF, prezes do spraw szczęścia w Woohoo Inc.
Dla Dominiki, Jonaha i Lily,
którzy nauczyli mnie więcej,
niż mogą pomieścić miliony książek
W 1995 roku Daniel Goleman, psycholog i dziennikarz naukowy, opublikował książkę, w której przedstawił światu nowe pojęcie inteligencji emocjonalnej. Koncepcja, że zdolność do zrozumienia własnych emocji i panowania nad nimi ma kolosalny wpływ na nasze życiowe sukcesy, z miejsca zyskała popularność i odcisnęła mocne piętno na tym, jak ludzie postrzegają własne emocje i zachowanie.
Od dnia, w którym książka Golemana wdarła się do społecznej świadomości, minęło ponad dwadzieścia lat; w tym czasie nasz świat uległ ogromnym przeobrażeniom, w rezultacie których inteligencja emocjonalna jest nam dzisiaj potrzebna jak nigdy przedtem.
Wystarczy pomyśleć o będących obecnie normą głębokich podziałach politycznych i o liderach wykorzystujących takie emocje jak strach i gniew w charakterze „broni masowej perswazji”. Żarliwi zwolennicy tych liderów politycznych – zawsze skorzy widzieć w reprezentantach przeciwnego obozu głupców lub ludzi niereformowalnych – angażują się w gorące spory, nie przebierając w inwektywach, w związku z czym znika praktycznie możliwość wyważonej i racjonalnej dyskusji.
Wojny, globalizacja i nieustanny postęp urbanizacji sprawiają, że ludzie różnych ras, kultur i środowisk społecznych żyją w coraz większej bliskości. W zatłoczonych metropoliach sąsiadują z sobą bogacze i biedota. W niektórych krajach w zamożnych i spokojnych dotąd dzielnicach wyrosły obozy dla uchodźców. Obcość rodzi strach, a różnice są pożywką dla podejrzliwości i obaw.
Internet daje dzisiaj natychmiastowy dostęp do ogromnej ilości informacji, a ponieważ wiadomości rozchodzą się z prędkością światła, odróżnienie prawdy od fikcji jeszcze nigdy nie było tak trudne. Skutek? Nastała era postprawdy, w której odwoływanie się do emocji i osobistych przekonań wywiera na ludzi większy wpływ niż obiektywne fakty.
Wszechobecność smartfonów i innych urządzeń mobilnych zastąpiła krótkie chwile obserwacji i autorefleksji bezustannym gapieniem się w ekran i odpowiadaniem na wiadomości, sprawdzaniem zaktualizowanych statusów w serwisach społecznościowych lub po prostu bezmyślnym przeglądaniem stron internetowych – czyli działaniami wyrastającymi z poczucia lęku, nudy i obawy, że coś przegapimy. Możliwość komunikowania się praktycznie z każdym i o każdej porze pobudza do dzielenia się wzruszającymi momentami z własnego życia i ujawniania wrażliwych informacji o sobie, czego później żałujemy.
Uwarunkowani przez to niczym pies Pawłowa tracimy kontrolę nad sobą, słabnie nasza zdolność do samodzielnego myślenia. Istotną rolę w kształtowaniu naszych emocji odgrywają odwiedzane przez nas strony internetowe: historie, które czytamy, wiadomości, które wręcz pochłaniamy, filmy, które oglądamy – wszystko to wpływa na myślenie i nastrój, formując powoli nasze opinie i wyznawaną ideologię, chociaż sobie tego wcale nie uświadamiamy.
Nie zapominajmy też, że wraz z ewolucją współczesnego świata ewoluuje nasze rozumienie inteligencji emocjonalnej.
Początkowo wiele osób widziało w inteligencji emocjonalnej coś z gruntu pozytywnego. Propagatorzy zachwalali ją jako ostateczne rozwiązanie różnych problemów, od agresji i przemocy w szkole po słabe zaangażowanie pracowników w obowiązki. Dzisiaj nikt nie ma wątpliwości co do tego, że podobnie jak inteligencja w tradycyjnym znaczeniu tego słowa, również inteligencja emocjonalna może być wykorzystywana zarówno w celach etycznych, jak i nieetycznych. Badacze dowiedli na przykład, że niektóre osoby odznaczające się wysoką inteligencją emocjonalną wykorzystują ją, by wpływać na innych lub manipulować nimi dla własnych korzyści.
Podniesienie poziomu własnej inteligencji emocjonalnej może ci pomóc rozpoznawać i zwalczać tego rodzaju zakusy. Poznając dogłębniej emocje i sposób ich działania, będziesz w stanie lepiej zrozumieć, dlaczego podejmujesz takie a nie inne decyzje. To z kolei pozwoli ci opracować strategie proaktywnego kształtowania własnych reakcji emocjonalnych, dzięki czemu zdołasz uniknąć mówienia i robienia czegoś, czego mógłbyś żałować, i zmotywujesz siebie – ilekroć będzie to potrzebne – do działania. Co więcej, nauczysz się wykorzystywać emocje również do tego, by pomagać innym, a w rezultacie zbudujesz z nimi głębsze i bardziej znaczące relacje.
To tylko kilka powodów, dla których obecnie potrzebujemy inteligencji emocjonalnej bardziej niż kiedykolwiek wcześniej.
Aby przybliżyć temat książki, pokażę, na jakie pytania postaram się w niej odpowiedzieć:
Jak możesz zmienić najsilniejsze emocje z niszczycielskiego żywiołu w dobroczynną moc?
Jak zadawanie właściwych pytań i rozszerzenie własnego słownika emocjonalnego może pomóc ci zyskać większą świadomość siebie?
Dlaczego tak trudno jest panować nad sobą? Jak udoskonalić tę zdolność?
Jak wiedza naukowa o mózgu i jego działaniu może pomóc ci kształtować nawyki emocjonalne?
Jak możesz najlepiej wykorzystać informację zwrotną, zarówno pozytywną, jak i negatywną?
Jak możesz przekazywać innym informację zwrotną, aby przyniosła im największą korzyść?
Jak empatia może ci pomóc, a jak może wyrządzić ci krzywdę?
Jak możesz działać bardziej przekonująco lub w pozytywny sposób wpływać na innych?
Jak inteligencja emocjonalna może pomóc ci zbudować – i podtrzymywać – głębsze i bardziej znaczące relacje z innymi ludźmi?
Jak możesz się chronić przed osobami wykorzystującymi techniki perswazji i wywierania wpływu po to, by manipulować tobą lub innymi, albo po to, by krzywdzić ludzi?
Wykorzystując fascynujące wyniki badań naukowych i ilustrując je przykładami z życia, przedstawię praktyczne odpowiedzi na te pytania. Powiem także coś o sobie i pokażę, jak inteligencja emocjonalna nauczyła mnie zarówno przewodzić innym, jak podążać za innymi. Opowiem, jak zdolność zrozumienia i emocjonalnego dotarcia do innych pomogła mi zdobyć serce mojej przyszłej żony i uczyniła ze mnie lepszego męża i ojca. Przedstawię jednak także niebezpieczeństwa, które czyhały na mnie po drodze, i pokażę, dlaczego praca nad podniesieniem i wykorzystywaniem na co dzień własnego ilorazu inteligencji emocjonalnej – EQ – to tylko jeden element układanki, którą jest najlepsza wersja siebie samego.
Mój ostateczny cel jest prosty: chcę ci pomóc w tym, by emocje działały na twoją korzyść, a nie przeciw tobie.
Zapraszamy do zakupu pełnej wersji książki
Zapraszamy do zakupu pełnej wersji książki
Tytuł oryginału: EQ APPLIED: The Real-World Guide to Emotional Intelligence
Copyright © 2018 by Justin Bariso
All rights reserved
By arrangement with Transatlantic Literary Agency Inc. and Book/Lab Literary Agency.
Copyright © for the Polish translation and edition by REBIS Publishing House Ltd., Poznań 2019, 2024
Informacja o zabezpieczeniach
W celu ochrony autorskich praw majątkowych przed prawnie niedozwolonym utrwalaniem, zwielokrotnianiem i rozpowszechnianiem każdy egzemplarz książki został cyfrowo zabezpieczony. Usuwanie lub zmiana zabezpieczeń stanowi naruszenie prawa.
Redaktor: Katarzyna Raźniewska
Projekt i opracowanie graficzne okładki: Zbigniew Mielnik
Ilustracja na okładce © agsandrew/iStock.com
Ta książka nie może zastępować porady lekarskiej. W sprawach zdrowotnych czytelnik powinien regularnie konsultować się z lekarzem, zwłaszcza jeśli ma objawy wymagające diagnozy i opieki medycznej.
Aby chronić prywatność osób przedstawionych w tej książce, w niektórych wypadkach zmieniono ich imiona lub cechy, które pozwalałyby je rozpoznać.
Wydanie II e‑book (opracowane na podstawie wydania książkowego: Inteligencja emocjonalna w działaniu, wyd. I, Poznań 2020)
ISBN 978-83-8188-726-7
WYDAWCA
Dom Wydawniczy REBIS Sp. z o.o.
ul. Żmigrodzka 41/49, 60-171 Poznań, Polska
tel. +48 61 867 47 08, +48 61 867 81 40
e-mail: [email protected]
www.rebis.com.pl
Konwersję do wersji elektronicznej wykonano w systemie Zecer
