Instytucje prawa rolnego -  - książka

Instytucje prawa rolnego książka papierowa

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy

Z uwagi na problemy techniczne po stronie dystrybutora, niemożliwe jest zamawianie obecnie książek papierowych. Za utrudnienia przepraszamy.


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Zarządzanie rolnictwem, w szczególności ziemią rolniczą, obszarem wiejskim, oraz organizowanie działalności rolniczej pozostają obecnie ośrodkiem uwagi zarówno w Polsce, jak i we wszystkich krajach Unii Europejskiej. Problematyka instytucji prawa rolnego staje się szczególnie istotna w związku ze zmianami zachodzącymi właśnie w zarządzaniu rolnictwem. Dotyczą one ochrony własności rolniczej, obrotu nieruchomościami rolnymi, rozwoju obszarów wiejskich czy umów w rolnictwie.

Znaczenie prawa rolnego rośnie ze względu na to, że jednym z głównych przedmiotów jego regulacji są nieruchomości rolne. Nie tylko stanowią one dobro wspólne, lecz także są istotne jako środek produkcji i element ustroju rolnego, a ponadto ze względów strategicznych, ponieważ działalność rolnicza zapewnia żywność.

Zważywszy na zakres podejmowanych rozważań, książka ma istotny walor praktyczny. Omawia bowiem ważne dla praktyki zagadnienia (instytucje) prawne, m.in.:
- ustrój rolny państwa polskiego,
- prawo własności rolniczej,
- nieruchomości rolne,
- odpowiedzialność za zobowiązania wynikające z prowadzenia gospodarstwa rolnego,
- dziedziczenie gospodarstw rolnych oraz dzierżawę nieruchomości rolnych,
- umowę kontraktacji i umowy pokrewne,
- zrzeszenia producentów rolnych,
- ubezpieczenia społeczne rolników i ubezpieczenia majątkowe w rolnictwie,
- obciążenia fiskalne gospodarstwa rolnego,
- własność intelektualną w obszarze rolnictwa i żywności.

Liczba stron: 604

Rok wydania: 2019

ISBN: 9788381603027

Wydanie: 1

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.